Rentis S.A.

1 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Rentis S.A.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Dominika Siwinska-Spychalska

Pracownik firmy - Wiceprezes Zarządu

18.01.2024 10:01

Czym zajmuje się Państwa firma?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Rentis SA jako wspólne przedsięwzięcie dealerów Toyoty, Lexusa i BMW działa na polskim rynku od 1995 roku. Funkcjonujemy w branży wynajmu samochodów i zarządzania flotami. Spółka jest jednym z liderów rynku branży rent a car w Polsce. Marka Rentis jest obecna na terenie Polski, Czech, Litwy, Łotwy i Estonii. Jesteśmy laureatem plebiscytu Diamenty Miesięcznika Forbes 2020.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Posiadamy akcjonariuszy, którzy powołują Zarząd składający się z Prezesa oraz dwóch Wiceprezesów. Członkom Zarządu podlegają wszystkie działy odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie spółki.

Ilu pracowników i na jakich zasadach Państwo zatrudniacie?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Obecnie zatrudniamy ponad 160 osób. Z uwagi na to, że stawiamy na osoby młode, uczące się, to większość pracowników zatrudniona jest na umowie zlecenie. Jesteśmy jednak otwarci również na współpracę na zasadach B2B oraz na umowie o pracę. Najbardziej oblegane stanowiska w naszej firmie to BOK (Biuro Obsługi Klienta) oraz kierowca.

Czy w Państwa firmie pracują osoby zobligowane do pracy mobilnej i/lub delegacji?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Nasza spółka posiada dział sprzedaży oraz dział przedstawicieli regionalnych. Osoby w nich zatrudnione są odpowiedzialne za pozyskiwanie nowych klientów franczyzowych. Dział sprzedaży w większości odpowiedzialny jest za wynajem długoterminowy, a jego pracownicy mają możliwość pracy zdalnej. Osoby pracujące na stanowiskach Przedstawicieli Regionalnych mają pracę mobilną — posiadają samochody służbowe, ze względu na konieczność odbywania częstych delegacji służbowych. Czasem zdarza się tak, że przedstawiciel regionalny jest cały tydzień w delegacji, z uwagi na specyfikę jego stanowiska.

Które z oferowanych przez Państwa stanowisk uwzględniają wyłącznie pracę stacjonarną, a które hybrydową i zdalną?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Jedynym stanowiskiem, na którym nie ma możliwości pracy zdalnej, jest stanowisko Asystenta Administracji. Spowodowane jest to dużą liczbą dokumentacji wysyłanej pomiędzy oddziałami. Reszta stanowisk w naszej strukturze wykorzystuje dni pracy zdalnej zgodnie z Kodeksem Pracy. Nasi pracownicy potrafią sobie sami układać pracę tak, aby wiedzieć, czy danego dnia muszą być w biurze, czy mogą pracować zdalnie.

Czy Państwa pracownicy pracują na nadgodzinach?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

W naszej spółce pracownicy nie pracują w nadgodzinach, ponieważ firma działa płynnie. Jeśli jednak wyniknie taka potrzeba, to jest to rozliczanie zgodnie z Kodeksem Pracy. W takim wypadku pracownicy odbierają sobie nadgodziny dniem wolnym.

Kto odpowiada za proces rekrutacji w Państwa firmie?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

W momencie, kiedy zapada decyzja o otwarciu nowej rekrutacji na dane stanowisko, zostaje o tym powiadomiony Dział ds. Personalnych, który początkowo zajmuje się rekrutacją. Jego pracownicy umieszczają ogłoszenia na portalach, ustalają wysokość wynagrodzenia dla nowego kandydata, przesiewają CV oraz umawiają kandydatów na rozmowę wstępną.

W jaki sposób przebiega rekrutacja w Państwie firmie?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Rekrutacja jest dwuetapowa. Pierwszy etap to rozmowa z osobą z działu, do którego  otwarta jest rekrutacja oraz pracownikiem Działu HR. W jej trakcie poznajemy kandydata zawodowo oraz personalnie. Weryfikujemy także jego oczekiwania finansowe. Rozmowę prowadzimy swobodnie tak, aby jak najlepiej poznać osobowość kandydata. Po przeanalizowaniu rozmów i podjęciu decyzji wysyłamy do kandydatów informację dotyczącą tego, czy zapraszamy daną osobę na kolejne spotkanie, czy dziękujemy jej za udział w rekrutacji.

Jak wygląda drugi etap rekrutacji?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Drugi etap to spotkanie na żywo z wybranymi kandydatami. W ich trakcie przedstawiamy  już konkretną propozycję zatrudnienia oraz podpisujemy umowę wstępną. Rekrutacja  w naszej firmie zazwyczaj trwa do 30 dni, w zależności od tego, jak szybko potrzebujemy zatrudnić nowego pracownika i jak często spływają do nas oferty kandydatów.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Pierwszym miejscem, do którego udaje się pracownik jest Dział HR, w którym zostają dopełnione wszystkie formalności (podpisanie dokumentów, przekazanie sprzętu). Następnie nowo zatrudniona osoba udaje się do swojego przełożonego, który zapoznaje ją ze strukturą firmy oraz zespołem.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Dział HR ma dostęp do różnych opcji wyszukiwania szkoleń. Jeżeli znajdzie wartościowe szkolenie, to wysyła propozycję uczestnictwa w nim do wybranych działów. Jeżeli dany pracownik jest zainteresowany udziałem w nim, to do Członków Zarządu przekazywana jest prośba o zgodę na uczestnictwo w takim szkoleniu.

W jaki sposób dbacie Państwo o integrację pracowników i dobrą atmosferę?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Bardzo zależy nam na dobrej atmosferze oraz poczuciu wspólnoty, między nami. Dział HR dba o to, aby każde urodziny były dla pracownika dniem wyjątkowym. W okresie letnim organizujemy spotkania przy grillu. W okresie okołoświątecznym spotykamy się na dużej imprezie firmowej.

W jaki sposób podsumowujecie Państwo działania pracowników i osiąganie przez nich zamierzonych celów?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

W tym przypadku wszystko zależy od działu i zakresu obowiązków. Zawsze przede wszystkim określamy to, czy pracownik wywiązuje się ze swoich obowiązków lub wyników, w przypadku działu sprzedaży.

W jaki sposób weryfikujecie Państwo poziom satysfakcji pracowników oraz ich oczekiwania względem pracodawcy?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Do zadań Działu HR należy częste rozmawianie z pracownikami, zarówno na stopie przyjacielskiej, jak i formalnej oraz poznawanie ich potrzeb i uwag dotyczących pracodawcy. Dział HR przekazuje swoje spostrzeżenia przełożonym i przedstawia warianty udoskonalenia danych sytuacji.

W jaki sposób wspieracie państwo pracowników, którzy mają chwilowe problemy, spadek motywacji lub zmniejszoną wydajność?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Dział HR skupia się na szukaniu rozwiązań, które mają na celu wspieranie pracowników i rozstrzyganie wszelkich sporów i problemów.

Jak wygląda u Państwa proces awansu, podwyżek i premii?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Oficjalne podwyżki dla wszystkich pracowników następują raz do roku, po wcześniejszym ustaleniu budżetu rocznego oraz widełek płacowych. Jeśli pracownik w ciągu roku wykaże się dużym zaangażowaniem, to na wniosek jego przełożonego, pozytywnej ocenie działu  HR oraz akceptacji Członków Zarządu, przyznawana jest taka podwyżka lub awans.

Jak wygląda kwestia wykorzystywania urlopów w Państwa firmie?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Zgodnie z Kodeksem Pracy urlop dwutygodniowy jest wykorzystywany przez pracowników w pełni ciągiem. Kolejne dni urlopu są wykorzystywane na wniosek pracownika. Jeżeli zdarzy się, że ktoś nie wykorzysta danej puli przypadającej w danym roku kalendarzowym, to oczywiście wykorzystuje ją w kolejnym roku. Niewykorzystywanie urlopu przez naszych pracowników może wynikać z dwóch powodów — ilości pracy lub braku potrzeby wybierania go w danym okresie. Jednak trzeba dodać, że nie zdarza się u nas, aby pracownik dostał odmowę możliwości wzięcia urlopu. Owszem są działy, które nie biorą go typowo w okresie letnim, ponieważ wtedy mamy największe obłożenie, ale są o tym informowani podczas omawiania warunków przyjęcia do pracy.

W jaki sposób weryfikujecie Państwo przyczyny odejścia pracownika?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

W spółce staramy się dbać o dobro pracownika. Kiedy jednak przychodzi moment rozstania, to najpierw prowadzimy negocjacje i próbę porozumienia się, aby pracownik jeszcze raz przemyślał swoją decyzję. Jeśli jednak ze strony pracownika nie ma możliwości porozumienia, to rozstajemy się w zgodzie i bez zbędnych problemów. Kiedy wiemy, że pracownik chce iść w świat i dalej się rozwijać, to i tak zapewniamy go, że ma możliwość powrotu w nasze szeregi.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Dominika Siwinska-Spychalskaikona wywiad

Na dzień dzisiejszy jesteśmy w trakcie budowy BOK-u Technicznego i dlatego w obecnej chwili prowadzimy nabór na owe stanowiska. Jeśli tylko będzie taka potrzeba, to będą powstawały kolejne nowe stanowiska, a co za tym idzie nowe miejsca pracy.



anonim Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Hahaha Nowy wpis
Pracownik

250 godzin w pracy. (usunięte przez administratora)netto faktura. Nie wiadomo z czego wynika i kiedy zapłacą. Wychodzi jakieś (usunięte przez administratora) zł za godzinę, ale mamią, że jesteś przedsiębiorcą, a nie tanią siłą roboczą. Polecam :)

Wysłałem aplikacje Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

Dziękuje Wam za odpowiedzi. Dostałem draft umowy. Czy Wy macie odpowiedzialność za utracone auta w wyniku kradziezy oraz weksel do podpisu in-blanco?

Wysłałem aplikacje Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

A jak wygląda u nich rozliczenie? Czy płacą na bieżąco? Ile można zarobić przy 30 autach (tyle mi mówili na Wrocław). (usunięte przez administratora) Pozdrawiam Łukasz

Flota
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś wie czy nie szukaja kogoś w Wysogotowie do działu floty w Rentis? Myślę nad wysłaniem CV. Jaka tam jest atmosfera i kierownictwo? Warto w ogóle tam aplikować?

Administrator

Pracował ktoś z Was jako Specjalista ds. Kadr i Płac w Rentis S.A.? Powiecie na czym polega praca na tym stanowisku? Czego wymaga się na rekrutacji od kandydata?"

Emilia
Inne

Cześć, czy studenci także przyjmowani są do pracy w Rentis Kraków? Jeśli tak to tylko zaoczni, którzy są bardziej dyspozycyjni czy także i dzienni, którzy musieliby dopasować grafik pracy do zajęć na uczelni? Proszę o informację.

Kuba
Były pracownik
@Emilia

Dzienni też. Pełnią idealną rolę nocnego popychadła, które może oczekiwać telefonu w środku nocy, lub mocno awaryjnej opcji, do której dzwonią, gdy coś się nie uda i klient nie przystanie na (usunięte przez administratora) kierownika, lub po prostu kierownik zapomni o kliencie.

Stefan
Pracownik
@Emilia

Zarówno dzienni jak i znaczni pracują. Grafik ustalany jest na bieżąco, nie ma minimów - pracujesz kiedy chcesz tak naprawdę.

 Rozmowa kwalifikacyjna
Jak długo czeka się na odpowiedź od firmy Rentis S.A. po przesłaniu CV? Podziel się opinią z rozmowy o pracę na stanowisku Przedstawiciel Handlowy. Jaki był jej rezultat?
Iwona
Inne

Hej, powie mi ktoś czy praca w firmie dalej zdaje się być tak stresująca jak pisali? Pytam, bo od jakiegoś czasu zrobiło się cicho i zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest jakiś pozytywny znak? Ktoś przybliży obecne warunki?

Romek
Pracownik
@Iwona

Starego kierownika nie ma od prawie 2 lat. Dużo się zmieniło, przede wszystkim w podejściu do pracownika. Są benefity jak np.multisport. Ogólnie to bez porównania, dobra atmosfera i profesjonalne podejście zarówno do klienta jak i ekipy. Polecam

Michał
Inne

@Patryk C. a nie da się czegoś z tym kierownikiem zrobić? Żeby lepiej traktował pracowników?

Kamil
Pracownik
@Michał

Chyba tylko i wyłącznie zmienić na innego, bo ten przekłada swoje prywatne problemy na pracę. Do tego zwykły (usunięte przez administratora) i (usunięte przez administratora) Na siłę krzywdzi też klientów wciskając im auto na 4:00 nad ranem, żeby tylko osoba z nocnej zmiany to zrobiła, zamiast się umówić tak, żeby klientowi było wygodnie.

Matti
Były pracownik

Praca momentami wymagająca i stresująca, pod ciągłe dyktando niekompetentnego kierownika, okłamującego klientów asistans odnośnie czasu przyjazdu z samochodem. Klienci się denerwują i wydzwaniają do kierowcy kiedy będzie, a następnie na nim wyładowują swoje emocje związane z rzekomym spóźnieniem, które było pewne od samego początku. Ciągłe oszustwa i krętactwa są na porządku dziennym. Jego zdaniem pracownik jest jednostką niezasługującą na szacunek w firmie i można nim pomiatać. Do tego jego ciągły śmiech, będący odpowiedzią na jego niepowodzenia. Również podczas swojej niedługiej przygody zauważyłem tendencję do traktowania firmy jak dziecko i dbanie o nią za wszelką cenę, pomimo robienia tego w sposób niewłaściwy. Oszustwa także się kłaniają odnośnie liczonego czasu pracy. Zakazy tankowania aut przy dojeździe do klienta, wraz z rozkazem tankowania na wyjeździe do klienta, aby tylko oszukać go na ilości paliwa. Brak telefonu firmowego to kolejny minus - jeśli Ci nie przeszkadzają telefony od klientów na prywatny numer w weekendy oraz w nocy, tankowanie samochodów pierw za własne pieniądze a potem problemy z uzyskaniem zaliczki "do przodu", a także bycie traktowanym jak mrówka, to jako niezobowiązująca praca dla studenta nawet ok, ale nie spodziewaj się rewelacji. Zastępca oraz reszta ekipy ok, paczka zgrana, można się czasem pośmiać i powygłupiać.

Anon
 Rekomendacja

Niestety potwierdza się opinia innych o kierowniku oddziału. Jest to szalenie niekompetentny człowiek. Ponadto traktuję firmę jak (usunięte przez administratora)dziecko którego broni rękami i nogami nierzadko uciekając się do oszustw i matactw. Jak ktoś młody i energiczny szuka pracy to polecam, pamiętaj tylko, że kierownik zawsze będzie chciał działać na twoją niekorzyść.

2
Patryk C.

Praca dla kogoś kto lubi być w ruchu. Każdy dzień jest inny i nie ma monotonii. Płaca nawet ok, systemy prowizyjne i różne dodatki plus duża liczba godzin daje nam w efekcie całkiem przyzwoitą wypłatę. Potwierdza się jednak opinią innych na temat kierownika który, jest arogancki i niekompetentny i przekłada się to na atmosferę w zespole.

1
nołnejm

Praca lekka, fajna i przyjazna, momentami stresująca i bardzo angażująca. Ludzie świetni, zawsze jakieś psikusy, żarciki, szybka i bezbolesna asymilacja. Większość nieprzyjemnych sytuacji jest efektem niekompetencji, arogancji i zwyczajnego chamstwa kierownika oddziału. Poza tym można sobie pośmigac fajnymi furami i jeszcze zarobić. Jak ktoś potrafi ugryźć się w język i przegryzc orzech jakim jest kadra kierownicza która często daje w kość - polecam z całego serduszka!!!

2
anonym

Ludzie w firmie bardzo przyjazni, fajna ekipa, koordynatorzy, oprócz kierownika oddziału, świetni ludzie znający się na fachu, zawsze relacje koleżeńskie. Jedynym minusem pracy w Rentis Kraków jest praca pod dyktando Pana kierownika oddziału, człowiek arogancki, niekompetentny. Dobra płaca, prowizja za sprzedaż, dodatki weekendowe, dobra stawka godzinowa.

6

Zostaw merytoryczną opinię o Rentis S.A. - Wysogotowo

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Rentis S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Rentis S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 3.

Rentis S.A.
Przejdź do nowych opinii