Opinie o First Utility Poland Sp. z o.o. w Kraków

Poniżej przeczytasz opinie byłych oraz obecnych pracowników o pracodawcy First Utility Poland Sp. z o.o.. Znajdziesz poniżej też opinie kandydatów do podjęcia pracy w firmie First Utility Poland Sp. z o.o. o rozmowie kwalifikacyjnej.


Branże: Usługi IT tworzenia oprogramowania i aplikacji

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o First Utility Poland Sp. z o.o. w Kraków

Ozz
Były pracownik

Pracowałam w Shell Energy 2 lata temu, wytrzymałam 5 miesięcy. Najpierw miesiąc szkolenia, które jednak nie przygotowywało na bardziej skomplikowane problemy zgłaszane przez klientów, a tych było sporo. Akurat był kryzys na rynku energetycznym w UK, Shell przejmował klientów od zamkniętych dostawców. Chaos to mało powiedziane, nikt nie wiedział jak postępować, a klienci byli wściekli. Telefon za telefonem, na palcach jednej ręki mogę policzyć ile razy zdarzyło się, że była jakakolwiek przerwa w telefonach. Na zamknięcie case'a po rozmowie 4-5 minut, jeśli cię właśnie klient zwyzywał od najgorszych, to nawet nie było chwili żeby wziąć głębszy oddech, odbierasz następny telefon. Cisnęli na AHT, dało się to wtedy wyrobić, ale był mega stres, że się nie uda i cię zwolnią. Pierwszy raz spotkałam się, że na umowie próbnej nie było dostępu do kafeterii i benefitów, straszne januszostwo. Z pozytywnych rzeczy: wypłata była mega spoko, praca zdalna (tylko tydzień w biurze na szkolenie), ale wtedy jeszcze covid szalał. Fajni ludzie w teamie.

Baobab
Pracownik
@Ozz

Pracuję w tym miejscu. Firma która przejęła pracowników ogłosiła niedawno, że zamyka Polskie biuro. Teraz to się dopiero zacznie chaos i armageddon.

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Jakie są warunki zatrudnienia w First Utility Poland Sp. z o.o.?

ExPat Nowy wpis
Były pracownik
@Pytanie

Firma się zamyka. Do marca większość leci na bezrobocie. Jak ktoś chce szybko przeszkoczyć na inne zatrudnienie to polecam Henry Meds :)

Ozz
Były pracownik

Pracowałam w Shell Energy 2 lata temu, wytrzymałam 5 miesięcy. Najpierw miesiąc szkolenia, które jednak nie przygotowywało na bardziej skomplikowane problemy zgłaszane przez klientów, a tych było sporo. Akurat był kryzys na rynku energetycznym w UK, Shell przejmował klientów od zamkniętych dostawców. Chaos to mało powiedziane, nikt nie wiedział jak postępować, a klienci byli wściekli. Telefon za telefonem, na palcach jednej ręki mogę policzyć ile razy zdarzyło się, że była jakakolwiek przerwa w telefonach. Na zamknięcie case'a po rozmowie 4-5 minut, jeśli cię właśnie klient zwyzywał od najgorszych, to nawet nie było chwili żeby wziąć głębszy oddech, odbierasz następny telefon. Cisnęli na AHT, dało się to wtedy wyrobić, ale był mega stres, że się nie uda i cię zwolnią. Pierwszy raz spotkałam się, że na umowie próbnej nie było dostępu do kafeterii i benefitów, straszne januszostwo. Z pozytywnych rzeczy: wypłata była mega spoko, praca zdalna (tylko tydzień w biurze na szkolenie), ale wtedy jeszcze covid szalał. Fajni ludzie w teamie.

Baobab Nowy wpis
Pracownik
@Ozz

Pracuję w tym miejscu. Firma która przejęła pracowników ogłosiła niedawno, że zamyka Polskie biuro. Teraz to się dopiero zacznie chaos i armageddon.

Była pracowniczka Nowy wpis
Były pracownik
 Pytanie

Praca w Shell Energy (aktualnie firmie kupionej przez Octopus Energy) na stanowisku Customer First Advisor jest dobra jako pierwsza praca po studiach lub dla osób bez studiów, znających bardzo dobrze język angielski. Pamiętajcie, że praca jest mega stresująca, bo cały czas macie kontakt z klientami (z całego UK), którzy generalnie są niezadowoleni z usług firmy i wysokich rachunków, a Waszym celem jest ich zadowalać i przepraszać, jednocześnie wyrabiając rozmaite targety i spełniając przy tym multum zasad i reguł (compliance). Szkolenie trwa dwa miesiące i obejmuje najważniejsze aspekty pracy, generalnie dość dobrze przygotowuje do faktycznej późniejszej pracy. Potem wszystko zależy od tego do jakiego Hubu traficie i kto będzie Waszym managerem, tutaj decyduje łut szczęścia. Jeśli traficie do hubu gdzie zarówno hub leader jak i Wasz manager nie cisną AHT i mają wyluzowany stosunek do pracy, to wygraliście na loterii. Będziecie pracować na mailach i oddzwaniać do klientów, potem odbierać telefony i pracować na mailach (gdzie również wymagane będzie oddzwanianie do klientów). Warto zwrócić uwagę, że na tym stanowisku i generalnie w tej firmie ma miejsce spore przeładowanie obowiązkami. Mimo, iż istnieje dział rozwiązywania complaintów (RES) z czasem Waszym zadaniem na stanowisku Customer First Advisor również stanie się rozwiązywanie complaintów :) No bo czemu nie? Praca jest zatem stresująca z uwagi na klientów, którzy na Was krzyczą, obrażają Was oraz firmę, a także żądają natychmiastowego rozwiązania problemu (co przy kiepskiej całościowej organizacji oraz biurokratycznej infrastrukturze wewnętrznej jest oczywiście niemożliwe), a także ze względu na Waszych przełożonych, którzy na bieżąco monitorują Wasz status i poganiają Was pisząc do Was na czacie, jednym słowem micromanagement. I tutaj życzę Wam, abyście nie trafili akurat na tych managerów, ale niestety jest to kwestia losowa. Firma jak wiadomo zajmuje się dostarczaniem prądu i gazu w UK, warto tutaj dodać że kwestie związane z systemami i całą infrastrukturą cyfrową są niepotrzebnie skomplikowane, odnoszę wrażenie, że wiele rzeczy można by uprościć, z pewnością aktualny poziom komplikacji i biurokracji ważnych aspektów pracy w mocno negatywny sposób przekłada się na stan rozwiązywania problemów klientów. Tutaj na każde drobne rzeczy jest task, który ktoś może odrzucić, a wszystko potrafi ciągnąć się tygodniami. Powodzenia w tłumaczeniu tego klientom :) "Plotka" o tym, że firma ma zostać przejęta pojawiła się na długo przed faktycznym przejęciem i początkowo była przez zarząd z UK traktowana jedynie jako właśnie plotka, którą nie należy się w ogóle przejmować. Jakież było zdziwienie, gdy każdego kolejnego miesiąca plotka okazywała się coraz bardziej prawdziwa, a zarząd stopniowo udzielał coraz to więcej szczegółowych informacji. Wyobrażacie sobie, że o ważnej decyzji dotyczącej firmy, w której pracujecie, dowiadujecie się z radia jadąc samochodem do pracy? Niech ta sytuacja stanowi zobrazowanie tego, jaki panuje tutaj stosunek do ludzi. Do tego zarząd ciągle się zmienia, co roku jest nowy CEO a firma przechodzi z rąk do rąk, co uderza w stabilność atmosfery i generalne workflow. Na wieść o sfinalizowanym dealu sprzedaży firmy najlepsi ludzie stąd uciekli, bo nikt nie chce mieć 4x tyle obowiązków i nauki za te same lub niewiele większe pieniądze. Podsumowując: Jeśli zaciśniecie zęby to możecie tutaj naprawdę sporo się nauczyć i nieźle zarobić. Możliwość pracy z domu jest bardzo na plus, tak samo jak i pakiet benefitów - ten jednak otrzymacie dopiero wtedy, gdy Wasza umowa zostanie przedłużona na czas niekreślony, czyli w najgorszym wypadku nawet po 6 miesiącach pracy (początkowy 3-miesięczny okres próbny, potem przedłużenie na kolejne 3 jeśli tak akurat uzna manager - częsta praktyka). Liczcie się również z tym, że zostaliście zatrudnieni, bo akurat jest duży backlog, dołożyliście swoją cegiełkę w ogarnianiu case-ów i możecie się żegnać z firmą - niestety znam takie przypadki i były to przypadki osób, u których nie było racjonalnych przesłanek, aby nie przedłużyć z nimi umowy. Generalnie w firmie panuje spora dezorganizacja i chaos, jesteście tanim pracownikiem, którego jeszcze opłaca się zatrudniać, bo jest z biedniejszego kraju. Dla przykładu, ludzie w UK nie pracują nawet na telefonach, bo w normalnym kraju nikt by się nie zgodził na takie traktowane :) Pamiętajcie idąc tutaj, że przed Wami naprawdę spory zapie*dol i z pewnością Wasze zdrowie psychiczne ulegnie pogorszeniu. Popracujcie rok, szukając czegoś lepszego i uciekajcie, bądź postarajcie się o awans na stanowisko, gdzie nie macie bezpośredniego kontaktu z klientem - o to jest w tej firmie nie tak trudno. Powodzenia!

Pytanie
 Pytanie

Czy w First Utility Poland Sp. z o.o. są szkolenia zewnętrzne?

 Rozmowa kwalifikacyjna
Czy brałeś udział w spotkaniu rekrutacyjnym w firmie First Utility Poland Sp. z o.o.? Czy rekruter weryfikował w jakiś sposób Twoje umiejętności? Jak oceniasz stosunek wymogów podanych w ogłoszeniu do rzeczywistych? Czy była to dla Ciebie łatwa, a może trudna rozmowa?
logo firmy Monter instalacji teletechnicznych
Siemianowice Śląskie
Ipmedia Sp. z o.o.
Wyślij CV
logo firmy Programista PLC, HMI, SCADA
Ostrów Wielkopolski
Zakład Przemysłowych Systemów Automatyki Sp. z o.o.
Wyślij CV
logo firmy Scrum Master/Agile Coach
Warszawa
GoWork.pl
(540 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Pytanie
 Pytanie

Atmosfera w miejscu pracy odgrywa ważną rolę. Jak wygląda ten aspekt w First Utility Poland Sp. z o.o.?

Janek
Kandydat
 Pytanie

Jak wygląda praca na stanowisku customer experience maker w firmie Shell Utilities na Pawiej?

Karol
Pracownik

Kiedyś było ok, ale od kiedy pojawił się nowy CEO liczą się tylko nierealne statystyki i wprowadzanie kolejnych zbędnych zmian. Zarząd oferuje coraz mniej, jednocześnie wymagając coraz więcej. Przykład z maja 2022: przez czas pandemii nie było problemu z pracą z domu, zarząd zapewniał, że nie będzie przymusowego powrotu do biura. Nagle w maju został ogłoszony przymosowy powrót, co dla osób mieszkającym poza Krakowem jest wielkim utrudnieniem. Nie działają żadne argumenty, a w odpowiedzi na jakiekolwiek pytania często słyszy się ' tak ma być i już '. Jest to nieco dziwne, kiedy ciągle jesteśmy zapewniani, że dobro pracownika jest najważniejsze dla firmy. Ogólnie zarząd jest mało wiarygodny w zasadzie na każdym kroku. Przez rok toczyły się rozmowy dotyczące podwyżek, padały różne zapewnienia (finansowanie kursów, bonusy, premia, podwyżka inflacyjna), które miały zrekompensować liczne problemy w firmie. Po roku dostaliśmy informację, że dostajemy... 1%-5% podwyżki inflacyjnej (w zależności od stanowiska i stażu) i w zasadzie powinniśmy się cieszyć, że w ogóle pracujemy. Podobnych sytuacji było wiele - mydlenie oczu, głoszenie pięknych planów, które kończą się na wielkim rozczarowaniu. Kolejną negatywną rzeczą są pozycje startowe, które są niezwykle stresujące. Krótki okres treningu niestety nie dostarcza wiedzy procesowej, która jest potrzebna w codziennej pracy. Przez miesiąc lub dwa nie jest źle, bo masz status 'nowego' i w zasadzie koledzy są pomocni. Później zaczyna się piekło :) Od manadżerów wymaga się naciskania na pracowników, żeby ci mieścili się w statystykach (które jak już wspomniałem, są w większości nierealne i szkodliwe). Bardzo często firma prosi o feedback, a kiedy pracownik zgłasza jakiś problem, jest najczęściej ignorowany lub dostaje reprymendę. Awans praktycznie nie istnieje, a jeśli już to jest to jedynie zmiana stanowiska bez żadnej zmiany w wypłacie. Na nielicznych stanowiskach dostaje się + 5%-10% i jest to w zasadzie maks niezależny od stażu i doświadczenia. W zasadzie nikogo nie obchodzi to, że doświadczony agent w kilkuletnim stażem chce odejść. W końcu na jego miejsce jest kilka chętnych osób. Najwidoczniej wiedza i doświadczenie są sprawą nieistotną. Dodatkowym problemem są niezwykle chaotyczne i nieprzemyślane zmiany dotyczące działania firmy oraz pracy z systemami, które rzadko kiedy wychodzą pozytywnie. Oczekuje się od pracownika, że będzie potrafił wszystko od razu, podczas gdy firma nie zapewnia żadnych realnie pomocnych szkoleń i kursów. Jednocześnie cały czas jesteśmy bombardowani 'propagandą', że jest super, wszyscy się wspieramy i jesteśmy rodziną. Kiedy przychodzi co do czego, firma pomiata ludźmi i oczekuje nierealnych efektów. Problemem są również ludzie, choć oczywiście nie wszyscy. Sprawy niewygodne dla HR firma zamiata pod dywan. Kilka razy zdarzyło się, że ktoś był molestowany (manager masujący swoje podwładne po plecach) lub obrażany (dziewczyna wyzywająca kolegę z pracy). Żadne realne kroki nie zostały podjęte by rozwiązać te sytuacje. Kazano nam się zając swoimi obowiązkami i nie zmieniło się absolutnie nic. Niestety, moja opinia o firmie z czasem sie pogarszała. Na początku sądziłem, że trafiłem w przyjazne miejsce, gdzie będę mógł się rozwijać. Po roku pracy firma obrzydła mi do tego stopnia, że popadłem w depresję i planuję zmienić pracę. Jedynymi zaletami tego miejsca są pieniądze, które za pracę z angielskim są całkiem dobre na start, oraz nieliczni ludzie, z którymi bardzo dorbze się współpracuje. Jeśli komuś zależy na pieniądzach i jest odporny psychicznie to można próbować. Niestety, po roku czuję się wypalony zawodowo i zniesmaczony podejściem firmy do pracownika. Mimo to, generalnie nie polecam firmy.

Sławomir
Inne
@Karol

Jestem w takiej sytuacji życiowej, że szukam jakiejkolwiek pracy i niezbyt mogę wybrzydzać. Czy znając angielski na poziomie B2 mam szansę na zatrudnienie?

Pytanie
 Pytanie

Jakich pytań można się spodziewać na rozmowie rekrutacyjnej w firmie First Utility Poland Sp. z o.o.?

Anonimek
Pracownik
@Pytanie

Daruj sobie i nawet się tam nie wybieraj jeśli zdrowie psychiczne Ci jest miłe. No chyba, że chcesz się budzić z myślą i ze stresem codziennie rano że musisz iść od tak wspaniałej pracy :))) Polecam Ci się zatrudnić, odbyć miesiąc/dwa szkolenia. Za które oczywiście dostaniesz pełne wynagrodzenie i się zwolnić :D !

Not_There_Anymore_Thankfully
Były pracownik
@Anonimek

This is probably one of the worst places you can work. Honestly speaking working in a mine would be much more enjoyable. To start with the management has no idea what they are doing and ever since there is a Country Lead in Krakow it's becoming more and more horrible - which to a certain degree should not be surprising since the before mentioned CL did not have a good opinion in the previous work place (regardless of what she would like to think). Anyway, stay

Dominika
Inne
@Not_There_Anymore_Thankfully

Skoro firma zapewnia 1-2 miesięczne płatne szkolenie, to chyba nie jest tak źle. Dlaczego ta praca wywoływała w Tobie stres, możesz podać przykłady? Może po prostu jesteś mało odporny na takie sytuacje i reagujesz zbyt emocjonalnie.

hehehe
Były pracownik
 Pytanie
@Dominika

W takim razie się tam zatrudnij i przekonaj się sama na własnej skórze ;] Lubisz jak ktoś Ci patrzy na łapska przez 7.5h pracy ? Monitoruje każde Twoje wyjście do toalety ? :) Wątpię :))

Pytanie
 Pytanie

Jakie jest podejście kierownictwa do pracowników w First Utility Poland Sp. z o.o.?

A.
Pracownik
@Pytanie

To jest (była) najgorsza firma w mojej karierze. Kierownictwo ma totalnie wywalone na wszystko. Właściwie na prawie wszystko - mój na przykład pilnował, żeby przypadkiem za dużo nie pomagać innym, miał podejście że jak ktoś dostaje kasę to ma sobie radzić. NIE POLECAM, wszystko w Krakowie jest lepsze.

Pytanie
 Pytanie

Czy osoby bez doświadczenia mają szansę na zatrudnienie w First Utility Poland Sp. z o.o.?

SE
@Pytanie

Tak, aktualnie jest prowadzona rekrutacja. Firma nazywa się już Shell Energy.

1
Iza
Inne

@b a jakie są stanowiska?

Irena
Inne

Od dawna nie wypowiadaliście się na forum. Czy coś się zmieniło przez ten czas? Ważna jest dla mnie kwestia wynagrodzenia jak również atmosfery panującej w firmie. Jak to wygląda na waszych stanowiskach?

XD
@Irena

Wynagrodzenie takie jak w ogłoszeniu. Na rozmowie na pytanie o zarobki powiedz tą maksymalną kwotę z ogłoszenia. Jeśli rozmowa Ci pójdzie dobrze i masz dobry angielski to dostaniesz to co chcesz. Ale uwaga. Wysokie zarobki są tam nie bez powodu. Praca pod dużą presją czasu. Liczą się głównie statystyki. Telefon odbierany za telefonem. Teoretycznie na sporządzanie notatek masz godzinę w praktyce MA TO BYĆ 4-5 min. Jeśli trafi Ci się trudniejszy case niby spoko, ale i tak będziesz poganiana. Pierwsze 3-4 miesiące będą spoko, bo będziesz nowa. Później będziesz ścigana o wszystko. Cały dzień słuchania jak klienci są niezado i się na Tobie wyżywają. Jeśli masz mocną głowę to śmiało. ???? Wielu tak się wydawalo, teraz odchodzą bądź o tym myślą. Jeśli chodzi o zarząd itd to są w porządku, niestety mają dużo narzucone z UK i sami nie moga decydować o wielu rzeczach.

Ejsi

Ktoś zaczyna jeszcze 15 lipca?

XD
@Ejsi

Jakies kilkanaście osób xD

Seb

Zaczynam w Styczni, niestety nie mam pojecia w co sie pakuje :-)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
KL
@Seb

Którego stycznia ? :) Też na dział CS ? :)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
T.

IT przeniesione na Pawią, CS zostało na Alei Pokoju. Szczerze mówiąc to nic ciekawego w IT, może trochę łatwiej dostać niezły hajs niż w innych firmach. Tyle, że KUP ani B2B nie ma, więc netto już nie tak różowo. Są wielkie plany rozwoju, ale jak nie poprawią warunków pracy to rotacja może się zwiększyć...

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
KL
@T.

Pracowałeś tylko w IT ? Wiesz może jak wygląda praca w CS ? :)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
T.
@T.

Tylko w IT. Nuda straszna. W CS z tego co wiem ludzie są zadowoleni, firma nieźle płaci jak na krakowski rynek, robi szkolenie od początku, atmosfera fajna. Czyli odwrotnie niż w IT :D

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
KL

Ktoś zaczyna pracę w CS w styczniu ?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Rita82

Właśnie, tez jestem ciekawa... otrzymałam ofertę pracy w tej firmie.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Sissy
@Rita82

Podobnie;)kiedy zaczynasz??

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Karol

Ktoś coś przybliży o firmie? Dziękuję Karol

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna

Zostaw merytoryczną opinię o First Utility Poland Sp. z o.o. - Kraków

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w First Utility Poland Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy First Utility Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 4.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w First Utility Poland Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 3, z czego 0 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

First Utility Poland Sp. z o.o.
5/5 Na podstawie 1 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Al. Pokoju 5
    31-548 Kraków
  • NIP: 5213717078 REGON: 363344623 KRS: 0000593360
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
First Utility Poland Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii