Opinie o Top Touristik Sp. z o.o. w Poznań

Poniżej znajdziesz opinie obecnych i byłych pracowników o firmie Top Touristik Sp. z o.o.. Zobaczysz tutaj też opinie kandydatów do pracy w Top Touristik Sp. z o.o. o przebiegu rozmowy kwalifikacyjnej.


Branże: Organizacja podróży służbowych

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Top Touristik Sp. z o.o. w Poznań

Pracujący Nowy wpis
Inne

Cześć aplikował ktoś ostatnio na stanowisko specjalista ds. turystyki bo bardzo zainteresowała mnie ta propozycja. Dyspozycyjność o której wspominają oznacza że trzeba często siedzieć po godzinach albo w weekendy? Wiadomo czasem to konieczne ale nie chciałbym non stop zostawać w robocie. Napiszcie jak jest.

anonim
Były pracownik

(usunięte przez administratora)

Sylwia

To o jakiej premii mowa, powiesz kwotę? A jaka podstawowa pensja? Dlaczego panikują, stresująca praca ? Próbowaliście porozmawiać z szefem na temat swoich odczuć?

eM
Były pracownik
@Sylwia

Różnie to bywało, jeśli nagrasz klienta na telefon to masz chyba niecały (usunięte przez administratora) od kwoty całkowitej, więc tak miesięcznie sobie uzbierasz (usunięte przez administratora) A podstawa najniższa Za stres i chaos, który tam panuje - nieopłacalne

Natalia
@eM

100zl to taki max, który można tu osiągnąć? Co powoduje ten stres i chaos? Jakieś konkretne sytuacje, ludzie?

Dominik
Pracownik
 Pytanie
@eM

Jako pracownik z ponad rocznym stażem mogę powiedzieć, że bonusy w firmie są dodatkową premią za wyniki sprzedażowe, wypłacane systematycznie raz w miesiącu. Wysokość podstawy uzyskiwanej premii uzależniona jest od liczby sprzedanych ofert przez firmę. Wiadomo, że liczba ta w sezonie oraz poza sezonem znacząco się od siebie różni aczkolwiek nigdy nie spotkałem się z podstawą w wysokości tylko 100 PLN. Dodatek do podstawy jest już ściśle związany z własnymi osiągnięciami sprzedażowymi danego pracownika. Myślę, że bonus ten w postaci kart podarunkowych (do wybranego przez siebie sklepu) jest miłym dodatkiem :) Stres w pracy? Myślę, że każda praca w jakimś stopniu jest stresująca. Nie znam zawodu ani stanowiska, które nie generuje stresu :) Nie powiedziałbym jednak, że praca w tej firmie generuje nadmierny stres.

eM Nowy wpis
Były pracownik
@Dominik

Mysle, ze sam takich cukierkowych komentarzy nie pisałeś :) wiem, ze doskonale znasz specyfikę tam pracy i rotacja jaka jest. Ludzie tam pracujący maja max 25 lat na (usunięte przez administratora) Ludzie się zwalnianą pod presją i atmosferę która tam panuje. Proponowane bony - moim zdaniem nie są(usunięte przez administratora) Pozdrawiam

Maciej Nowy wpis
Pracownik
@eM

Firma działa od 2015 roku, sam pracuje w niej ponad 5 lat, przeszedłem w niej wszystkie stanowiska i nie przypominam sobie o sytuacjach których wypominasz. Zespół jest młody, co moim zdaniem jest zdecydowanym atutem. Atmosfera również jest luźna, każdy jest na 'TY'. W przypadku prowizji, oj tutaj każdy pracownik ma zdecydowany plus, że taki benefit dostaje, bo nie są to małe pieniądze. Domyślam się kto pisze te komentarze ; ) Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do bezpośredniego kontaktu

Dominik Nowy wpis
Pracownik
@eM

Jak widzisz wstawiając ten post posługuje się rzeczywistymi danymi osobowymi, w przeciwieństwie do Ciebie... więc uważam, że zarzucanie mi braku samodzielności w pisaniu powyższej opinii jest lekko, hmmm niestosowne z twojej strony. Oczywiście, że dobrze znam specyfikę pracy panującą w firmie, pracując w niej od półtora roku nie może być inaczej :) . Atmosfera o, której wspomniałaś jest przyjazna i zwyczajnie dobra. Oczywiście (jak to w każdej firmie) zdarzają się bardziej "gorące" okresy oraz te spokojniejsze jednakże jest to związane właśnie ze wspomnianą SPECYFIKĄ branży :). Jednak jestem zdania, że nawet w tym "gorącym" okresie (sezonie wakacyjnym) atmosfera w firmie jest przyjemna na co duży wpływ ma team, który jest przyjazny i koleżeński, dzięki czemu warunki pracy są komfortowe. Proponowane bony są jedynie EXTRA wynagrodzeniem, które traktowane jest jako dodatkowa premia. Myślę, że pracując tutaj w przeszłości powinnaś/powinieneś zdawać sobie sprawę o wysokości bonów, które zdecydowanie nie są tak "skromne" jak wspomniałaś/eś wcześniej. Firma zapewnia również inne dodatki do podstawowej pensji chociażby takie jak karta ZTM dla pracowników przemieszczających się komunikacją lub parking podziemny dla pracowników dojeżdżających autem. Myślę , że są to całkiem fajne benefity z, których zadowolona jest większość pracowników.

Wakacje 2023 marzec
Inne

Witam! Po raz pierwszy wyjechałam na wakacje zaplanowane z tym biurem podróży!! Jestem ogromnie zadowolona!! Mój powrót był zaplanowany Niemieckimi liniami lotniczymi, które w dzień mojego wylotu z Turcji strajkowały!! Po kontakcie mailowym z biurem w ciągu 2 godzin miałam zorganizowany powrót do domu!! Profesjonalna obsługa!! Cały pobyt był cudowny!! Powrót również!!

Michał
Pracownik

Mój prawie roczny pobyt w firmie TOP Toustistik jest przyjemną podróżą. Wynagrodzenie wypłacane jest terminowo, w biurze panuje koleżeńska atmosfera. W kuchni zawsze znajdzie się coś do przekąszenia podczas przerwy. Premie są zarówno uznaniowe, jak i od sprzedaży (Niektórzy osiągają z premii drugą wypłatę ;)) Ponieważ praca w dużym stopniu wiąże się z obsługą klienta, to zdarzają się sytuacje nerwowe i problematyczne. Zawsze jednak można liczyć na pomoc przełożonego.

Wanda
Inne
@Michał

Fajnie, że padają takie słowa o biurze. Wynika to z budowy dobrych relacji poprzez jakieś spotkania i imprezy firmowe integracyjne? Czy to raczej przypadek, że fajne osoby trafiły tu do pracy?

Michał
Pracownik
@Wanda

Zarówno spotkania po pracy jak i sam zespół jest zgrany :)

 Rozmowa kwalifikacyjna
Jak oceniasz przebieg rozmowy kwalifikacyjnej w firmie Top Touristik Sp. z o.o.? Które pytanie uznajesz za najciekawsze, a które za najtrudniejsze? Które z zaproponowanych warunków na stanowisku Specjalista / Specjalistka ds. turystyki wydawały Ci się najkorzystniejsze?
logo firmy Dział Ogród -Sprzedawca
Wodzisław Śląski
Ruta Sp. z o.o.
(8 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Specjalista ds Wsparcia Sprzedaży
Gdańsk
Sunsol Sp. z o.o.
(32 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Serwisant rowerowy
Warszawa
Kross S.A.
(837 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Katarzyna
Inne

Jesteśmy z mamą oburzone zachowaniem biura TOP Touristik. Wakacje (31.05.2022-14.06.2022) spędzone w OTIUM FAMILY STONE PALACE – Hotelu w Side w Turcji - jakość usług i warunki hotelowe - były znacznie poniżej oferowanych i akceptowanych przez nas 5 gwiazdek. Przede wszystkim dwie niedopuszczalne rzeczy: - Woda spływająca po ścianie w pokoju z piętra powyżej lub z klimatyzatora – dokładnie na gniazdko elektryczne i kontakt. Obsługa wykonała jedynie zdjęcia. Nikt nie zaproponował zmiany pokoju. Do naszego wyjazdu nikt tego nie naprawił. - Ogromna i głośna budowa tuż obok hotelu i basenów. Kurz, zapach spalin i hałas młotków, maszyn, koparek, ciężarówek z nowo budowanego budynku kilka metrów od basenów i restauracji zdecydowanie uniemożliwiał odpoczynek. Było też kilka drobniejszych niedogodności, które nie powinny mieć miejsca w 5* hotelu: - Jedyna drabinka w basenie dla dorosłych była niestabilna, ruchoma, niebezpieczna. - Brak obsługi basenu – brudne stołliki, nieusunięte naczynia, resztki jedzenia – szczególnie w pierwszym tygodniu pobytu. - Bardzo głośne, skrzypiące i podskakujące wózki przewożące naczynia i potrawy z i do restauracji i snack-baru przy basenie prawie cały czas. - Wyszczerbione, zniszczone talerze, czasem brudne szklanki, widelce, noże, brak małych łyżeczek w restauracji głównej. - Bardzo słaba klimatyzacja w holu i w głównej restauracji lub jej brak, co powodowało zaduch i utrzymywanie się nieprzyjemnych zapachów. - Okropne, kwaśne wino – zarówno czerwone, jak i białe, śmierdzące, jak ocet. - Restauracja a`la carte raz na pobyt powinna być bezpłatna zgodnie z ofertą, podczas gdy w hotelu okazało się, była płatna. - Bardzo małe pokoje i balkon, ciężko było przejść. - Małe, wąskie i krótkie, zbyt twarde, niewygodne łóżka. Nie należymy do osób wysokich i tęgich, a obijałyśmy łokcie, stopy wystawały. Nie wiem, jak śpią wyżsi czy tężsi goście. - Niektóre ręczniki w łazience były z dziurami, ręczniki basenowe miały rdzawe/brązowe plamy. - Priorytetowe i lepsze traktowanie oferowano rosyjskim, niemieckim i tureckim turystom – pracownicy recepcji i obsługa restauracji prawie nie mówili po angielsku, tylko po rosyjsku lub trochę po niemiecku, no i oczywiście po turecku. Biorąc pod uwagę powyższe, hotel nie powinien być oferowany w kategorii 5 gwiazdek. Biuro w ogóle nie uznało naszej reklamacji. Najpierw kuriozalnie poinformowało, że przekaże ją do hotelu. To z biurem zawierałyśmy umowę, więc biuro jest stroną, a nie hotel. Następnie biuro twierdziło, że powinnyśmy zgłosić zastrzeżenia w trakcie pobytu. Zgłaszałyśmy w hotelu na bieżąco, na koniec pisemnie, a biuro zostało poinformowane mailowo w trakcie pobytu, otrzymało też wiele maili po powrocie. ABSOLUTNIE NIE POLECAM BIURA TOP TOURISTIK.

Klientka
Inne

Totalne dno, niedomówień cała masa, zamiast wypoczynku to cała masa nerów.

Dominika
Inne
@Klientka

Ale o co konkretnie chodzi? Jakie niedomówienia masz na myśli? :/

Jack
Inne
@Klientka

Zgadzam się w stu procentach,byłem i przekonał się na własnej skórze

Dominika
Inne
@Jack

A dasz znać tak właściwie co się działo?

Jack
Inne
 Pytanie
@Dominika

Opisywałem wszystko szczegółowo w poprzednich komentarzach ,też miałem robaki w pokoju ale chodzi głównie o ich opieszałość ,olewke i brak jakiegokolwiek kontaktów ,dzwoniłem pod każdy możliwy numer nawet tej który miałby niby 24h na dobę i nic a potem (usunięte przez administratora) gadka dlaczego pan nie zgłaszał odrazu?haha chciałem tylko że nikt nie raczył odebrać,zresztą pani jako pracownica najlepiej wie jakie jest podejście do klienta w tej firmie ????????

Dominika
Inne
@Jack

Aha, no to ładnie. A tu w umowie niczego nie ma, że są zobligowani do utrzymywania stałego kontaktu i odpowiedniej reakcji w razie czego czy coś?

Jack
Inne
@Dominika

????

Jack
Inne
@Dominika

Hahaha

Dominika
Inne
@Jack

No i czemu się ze mnie śmiejesz? :(

anna47
Inne
 Pytanie

Witam. Szkoda że dopiero teraz czytam na temat tego biura podróży.Dzisiaj wpłaciłam zaliczkę na wyjazd ale dokupiłam ubezpieczenie w razie rezygnacji z podróży .myślę nad rezygnacją ale nie wiem czy oddadzą mi pieniążki.Jak było u was?

Wanda
Inne
@anna47

Ale chcesz rezygnować tylko na podstawie opinii tutaj czy też już coś jest nie tak z ta wycieczką?

wanda
Inne
@Wanda

Trochę się przeraziłam opiniami tutaj zwłaszcza że wybieram się sama.

Małgorzata
Inne

Unikajcie tego biura jak ognia. Na 12 godzin przed odlotem dostaliśmy informację, że nigdzie nie polecimy. Zero kontaktu do biura, nie odbierają telefonów, a wiadomości na poczcie nie idzie im wysłać. Pośrednik, który sprzedał nam ich wycieczkę, a po wiadomości od TOP TURISTIC o odwołaniu rezerwacji zapewnił nam wyjazd z innym Biurem Podróży (renomowanym). Jednak poważnie rozważamy opcję oddania sprawy do Sądu, bo TOP Turistic nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności wobec nas. NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ, NIC U NICH NIE REZERWUJCIE!!!!!!!!!

Julia
Inne
@Małgorzata

A czemu nie doszło do tej podróży? Podali jakiś powód?

anonim
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Odpowiedź
Były pracownik

W teorii niby jest mowa o jakiejś prowizji ze sprzedaży, potem mowa, że to trzeba zgłaszać w szczególnych przypadkach, w praktyce nie ma.

Dawid
@Odpowiedź

W szczególnych przypadkach?? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Jakie to są te szczególne przypadki? Możesz je jakoś opisać? Ciekawy jestem

Mariusz
Inne

Witam serdecznie, zostałem poproszony o wpisanie jak to biuro podróży zajmuje się swoimi klientami. My dużą byliśmy indywidualne, ale widzieliśmy na własne oczy umowę z biurem podróży Top Touristik a znajomymi,poznanymi na tych wakacjach, co miało być w umowie a co było faktycznie.z tego co wiem biuro nie ma sobie nic do zarzucenia i reklamacji nie uznało.Jednakże w tym hotelu, było tragicznie, kto mu dał 3 gwiazdki, my też raklamowalismy i reklamacja została uznana, choć zapłaciliśmy połowę mniej. Wspólnie kilkakrotnie interweniowaliśmy na recepcji, ale recepcja równiej nie mogła się skontaktować z tym biurem podróży. Chcielibyśmy ostrzec innych, gdyż widzieliśmy jakie mieli zmarnowane wakacje za niemałe pieniądze, Odradzamn to biuro

Kriss
Inne

Jedna wielka porażka, miały być wakacje marzeń a był dramat, żadnej pomocy z ich strony, telefonu nie ddbierali, brak rezydenta, jedzenie takie, że bezpieczniej było zjeść na mieście, A oni na to wszystko ok to nie ich wina itd. Nigdy więcej z nimi na wakacje!!!!

Kazek
Inne

Nie polecam wczasów, tego biura, mili są do dnia przelewu za wczasy, potem kontakt i pomoc się ukrywają....

Klient
Inne

Wczasów sprzedanych przez top touristik nie polecam wrogowi,, zero kontaktu, bez klimy, karaluchy, jedzenie i napoje opłakane, omijajcie ue szerokim łukiem

Jac
Inne
@Klient

Miałem dokładnie to samo robale w łazience grzyb na ścianach, zero kontaktu nikt nie odbierał a o reklamacji oczywiście nie ma mowy bo nie zgłosiłem hehe przecież nie odbiera liście!!!

Teresa
Inne
@Jac

Zawsze można było porobić zdjęcia i po powrocie zgłosić się do rzecznika praw konsumenckich.

Jac
Inne
@Teresa

I też tak zrobiłem zgłaszałem to chyba wszędzie no ale wiadomo jak działają takie instytucje

Jac
Inne
@Teresa

Mało tego mam nawet filmiki, zrzuty ekranu, że próbowałem się dodzwonić ale nikt nie odbierał i też nie pomogło nawet wrzucałem te zdjęcia tutaj

ak
Inne

polecam, dobry kontakt z biurem, szybki transfer, super cena. Nie mogę się do niczego przyczepić.

Robert
Kandydat

Świetny pomysł na biznes sprzedaje wczasy 6 dni 7 nocy a w realu 4 dni i 4 noce. Powròt o godz. 00. (usunięte przez administratora)

Łukasz
Inne

Z czystym sumieniem mogę polecić Top Touristik, byłem już trzykrotnie na wakacjach w ostatnich trzech latach i nigdy nie miałem problemu, wszystko zgodnie z umową. Za drugim razem pracownik był bardzo cierpliwy i pomocny w wyjaśnieniach dla mojej dziewczyny, która miała obawy i setki pytań w związku z naszym pierwszym wyjazdem do Afryki ( tej prawdziwej z safari) :) Najważniejszym argumentem to konkurencyjne ceny. Nie będę tutaj wychwalał w punktach czy szukał minusów ale najlepszym świadectwem jest fakt iż za dwa tygodnie ponownie wybieram się w podróż, tym razem na Malte:) Pozdrawiam

Jakub
Inne

Top Touristik ma aktualnie pracę dla księgowej i oferuje elastyczne godziny pracy. Czy grafik można ułożyć sobie według własnych potrzeb? Można pracować zdalnie czy standardowo w biurze?

jacek
Inne

Nie polecam tego biura podróży w hotelu który miał niby 4 gwiazdki w łazience zaraz po wejściu do pokoju zobaczyliśmy, że w łazience jakieś robale pełzają i wogole chyba nie była posprzątana po poprzednich gościach oprócz robali podarte i brudne ręczniki które wydawane jako czyste i grzyb na ścianach ale organizator twierdzi że przesadzamy i odszkodowanie się nie należy, mam zdjęcia, filmy jeśli by ktoś nie wierzył wszystko było zgłoszone obsłudze, także się tym nie przejęli jednym słowem porażka i jedno wielkie (usunięte przez administratora) Nie polecam tej firmy nikomu. Co do waszej odpowiedzi na ten komentarz to rezydenta przez cały pobyt nie było widać ani słychać a żaden numer do was nie odbierał, co do hotelu, że nie było skarg roszę poczytać opinieo tym hotelu oto jedna z nich "Cenowo całkiem ok, ale zdecydowanie nie sprawia wrażenia 4-gwiazdkowwgo hotelu: śniadania ok, ale bez rewelacji, bardzo rozcieńczone soki; pokoje schludne, klimatyzowane, sprzątane codzienne, ale niektóre ręczniki mają dziury, a pościele trwałe plamy. Na plus obecność sklepiku, baru, restauracji i kantoru. Ogólne wrażenie całkiem pozytywne, średnia ocena przez wzgląd na niespełnienie oczekiwań 4-gwiazdkowego hotelu"a mój komentarz nie dotyczył hotelu tylko waszego biura gdzie dostajecie po jednej gwiazdce od od każdego oceniającego i ogólna ocena na poziomie ocena 3, 5 na 10 mówią same za siebie

Michał

UWAGA!!! Malta. Wczasy zakupione, zapłacone, potwierdzone przez organizatora, przysłana "Umowa udziału w imprezie turystycznej". Zakupy porobione, waluta wymieniona, spakowani, wyjazd z domu dzień wcześniej i kupiony nocleg, żeby być bliżej lotniska. Na 25 godzin przed wylotem zadzwoniłem, aby zapytać czy umowę trzeba wydrukować czy można pokazać na odprawie w telefonie. Pani powiedziała, że za chwilę oddzwoni. Oddzwonił pan i powiedział "że mu przykro ale wyjazd anulowany, bo covid. Proszę podać nr konta to zwrócimy pieniądze. Do widzenia"... Zatkało mnie... Żadnej oferty w zamian, pieniądze w ciągu 180 dni zwrócą... Po dwóch godzinach ta sama oferta (ten sam hotel, ten sam termin, mam screen) na fly.pl ale już wyższa o kilkaset złotych od osoby. Czyli: urlop zepsty, niepotrzebne wydatki, udzieliliśmy nieoprocentowaną pożyczkę na pół roku TOP Touristik z Poznania, wielki zawód i kupa nerwów... Z tego co czytałem jakie są opinie to nie byliśmy pierwsi ani pewnie nie będziemy ostatni.... Sprawa skończy się w sądzie!!!

Lil
Inne
@Michał

Michał, ja siedziałam w samolocie i chciałam włączyć tryb samolotowy a tu telefon ze mamy wysiąść bo wycieczka anulowana, no myślałam ze padnę . Przylecieliśmy na Maltę a na drugi dzien lot do Polski . Teraz kasy nie chcą zwrócić !!!!

Adrian
Inne

Czy plusy pracy w Top Touristik są na tyle dobre, że pracownicy się nie wypowiadają? Jak układają się relacje pracowników z przełożonymi? Mam tutaj na myśli komunikację i atmosferę.

Pracownik
Pracownik
@Adrian

Zdecydowanie na plus ; ) luźna relacja pomiędzy kierownictwem, a pracownikami.

Zostaw merytoryczną opinię o Top Touristik Sp. z o.o. - Poznań

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Top Touristik Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy Top Touristik Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 3.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Top Touristik Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 2, z czego 1 to opinie pozytywne, 1 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Top Touristik Sp. z o.o.
2/5 Na podstawie 4 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Piekary 6 lok. 13
    61-823 Poznań
  • NIP: 7831730561 REGON: 362416444 KRS: 0000584352
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Top Touristik Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii