W Van Cargo pracowałem 7lat. Polityka firmy jest nie sprecyzowana, rób wszystko byle wynik miesięczny był odpowiedni. Wynik jest ważny bo od niego mogą Cię oskalpowac jak indianin cowboya, koszty z kosmosu które pomniejszają Twoja marzę robisz z PLN, przelicznik na euro i z powrotem na płn, po drodze spread, wypłata liczona w EUR i czy jest kurs 4.1 czy 4.6 to ona stoi. Nie masz klienta to raczej ciężko się utrzymać. Płacisz za biuro, fakturowanie, księgowa, IT, pocztę i wiele innych rzeczy.. nowy pracownik po roku się zorientuje że coś nie gra. Dobra firma na start, potem brak perspektyw i żadnych kursów, socjal tylko z nazwy( owocowe czwartki ????)... Firma w firmie. Dają tylko markę i płatność dla przewoźnika, resztę oceń sam.
Cześć czy wiesz, czy firma stosuje zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy , podczas okresu wypowiedzenia, czy trzeba wypełnić okres wypowiedzenia do końca?
Z jakiej podstawy rusza manager sekcji działu międzynarodowego? Pytam wprost, bo w ofercie wymagają minimum 3 lat doświadczenia. do tego chce poznać wasza ocenę tych atrakcyjnych warunków finansowych z opisu.
W Van Cargo pracowałem 7lat. Polityka firmy jest nie sprecyzowana, rób wszystko byle wynik miesięczny był odpowiedni. Wynik jest ważny bo od niego mogą Cię oskalpowac jak indianin cowboya, koszty z kosmosu które pomniejszają Twoja marzę robisz z PLN, przelicznik na euro i z powrotem na płn, po drodze spread, wypłata liczona w EUR i czy jest kurs 4.1 czy 4.6 to ona stoi. Nie masz klienta to raczej ciężko się utrzymać. Płacisz za biuro, fakturowanie, księgowa, IT, pocztę i wiele innych rzeczy.. nowy pracownik po roku się zorientuje że coś nie gra. Dobra firma na start, potem brak perspektyw i żadnych kursów, socjal tylko z nazwy( owocowe czwartki ????)... Firma w firmie. Dają tylko markę i płatność dla przewoźnika, resztę oceń sam.
Cześć czy wiesz, czy firma stosuje zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy , podczas okresu wypowiedzenia, czy trzeba wypełnić okres wypowiedzenia do końca?
Co z ta bazą klientów? nikt do teraz jeszcze nie odpowiedział, ja jej jeszcze nie mam a jest sporo ofert na spedycje w internecie. Co wiecie o przyjmowaniu osób bez doświadczenia? (jestem po studiach) zarobki nie są wcale podane ani na forum ani w ofertach tego aktualnego okresu. Ktoś wie cos więcej na ich temat?
Czy to prawda, że w grupach Van Cargo i Podlasie najważniejsze jest ile możesz dać wkładu własnego firmie tzn. własna baza klientów i przewoźników co wiąże się z darmowym zarobkiem dla firmy, dostając w zamian niską podstawę i może dodatkową jakąś premie ?
czy ktoś jeszcze ma podobne odczucia po rozmowie jak te, które ktoś ostatnio opisał? feedbacku też nie ma ani nic? pytam, bo chciałam się zorientować za ofertą na spedytora międzynarodowego. Ktoś może niedawno się przyjmował i przybliżyłby warunki jakie tam mają? widzę, że ogłoszeń mają pełno, więc pewnie ktoś się tu znajdzie?
Firma żart, zapraszają na rozmowy aby wypytać ile tylko dasz im korzyści, ile dla nich zarobisz i czy jesteś odporny na stres czy poradzisz sobie w tym i tym. Unikają tematu kasy, nie wiadomo jak z prowizją, dużo niejasnych kosztów typu opłata za biuro o które zapytałem ale oczywiście zwodzenie. Na końcu nawet się nie odezwą :)
Jakie są obowiązki oraz pensja na stanowisku Manager Sekcji Działu Międzynarodowego? Widzę, że rekrutują w wielu miastach. Czy jest tu jakaś ścieżka rozwoju? Jakie mają wymagania?
Jakie warunki trzeba spełnić, by zostać członkiem waszego zespołu w Van Cargo S.A.?
Umieć czytań i pisać. Dodatkowym atutem będzie bierność na szaber twoich zarobków w postaci rozmaitych kosztów (darmowa kawka w pracy to nie tu).
Witaj :) A nie ma jakichś określonych wymagań co do np. doświadczenia? Każdy chętny może się dostać do pracy w Van Cargo? Jak to wygląda?
Hej, po jakim czasie od wysłania swojej aplikacji o pracę przez formularz dostępny na stronie internetowej Van Cargo, firma się z nami kontaktuje? Czy będzie to odpowiedź mailowa czy telefoniczna? Czy firma kontaktuje się z każdym czy tylko z osobami, którymi jest zainteresowana? Ile trwa cały proces rekrutacyjny?
Czy rozmowa rekrutacyjna w Van Cargo S.A. odbywa się również w języku angielskim?
Tak, trzeba się liczyć z tym, że rekrutujący w pewnym momencie przejdzie na j. angielski, u mnie to chyba było bez "ostrzeżenia" nawet ;)
Dobrze wiedzieć :) Na pewno dzięki temu można się lepiej przygotować :D A jakiś konkretny poziom angielskiego jest wymagany od spedytora w Van Cargo? Czy po prostu trzeba znać go komunikatywnie? Podpowiesz?
Witam, pracowałem w jednym z oddziałów spółki grupy Van (w skład grupy wchodzi Van Cargo, Podlasie i Kurier) także system premiowy jest taki sam . Tak jak niektórzy tu wspominali algorytm wyliczania premii jest nie jasny i nigdy nie widziałem ile dokładnie będę jej miał. Wszystko jest kosztem, także twoja pensja, kawa, komputer, czynsz za biuro. Po odjęciu kosztów od przychodów z tego co zarobiłeś na miesiąc liczona jest premia , gdzie są różne współczynniki w zależności od stanowiska. Rozumie firma prywatna musisz na siebie zarobić, choć inwestują w nowe "sekcji" które na początku są "kosztowe" czyli nie zarabiają dla firmy. Na pewno na początek kariery w branży firma jest ok, system teleinformatyczny po migracji do "wersji przeglądarkowej" na pewno był na plus w porównani do wcześniejszego. Możesz pracować jak chcesz bylebyś zarabiał pieniądze czyli nie musisz siedzieć w biurze od 8 do 16 :) przynajmniej w moim oddziale tak było (nie wiem jak w Warszawie ). Minus to za duzo oddziałów i po czasie zorientujesz się ze większość klientów jest już "zajęta przez inny oddział" :)
Jak to możliwe jest, żeby klienci jednego oddziału byli przejęci przez inny oddział ?...To niedopuszczalne jest
Pracowałem w Van Cargo przez okres 3 lat i był to okres wdrażania się w branżę TSL i pewnym rodzaju nauka. Nie żałuję swojego wyboru, bo nauczyłem się wielu praktycznych rzeczy i według mnie jest to idealna firma na początek swojej pracy w branży logistycznej. Niestety wszystkiego co się nauczyłem, to była wiedzą od innych pracowników która chętnie chciała pomoc, natomiast sama firma mało wnosi w rozwój pracownika i jego wiedzę. Wszystko co sie otrzymuje od firmy to szkolenie, jak wygląda system (okrojony zakres) i comiesięczne pytania o wyniki przez managera departamentu. Jeżeli pozyskaliśmy klienta/przewoźnika dla firmy, to zazwyczaj jest podbierany przez Warszawę i tylko można usłyszeć ,,proszę szukać kogoś nowego'' za którymś razem jest to bardzo denerwujące i zniechęcają pracownika do jakichkolwiek działań. Co do systemu premiowego to nikt nie wie jak działa i ile może otrzymać, bo Warszawa niestety bardzo zawyza koszty oddziału, aby jak najmniej wypłacić pracownikowi. Jeżeli chodzi o managera departamentu, to praktycznie nie istnieje i w niczym nie może pomóc pracownikowi w bieżących problemach. Wiedzą managera bardzo odstaje od aktualnej sytuacji rynkowej, bo niestety nie zajmuje się obsługą klientów od kilku lat i zatrzymał się na sytuacji sprzed 10-15 lat gdy rynek całkowicie inaczej funkcjonował. Jeżeli chodzi o pakiet socjalny, to istnieje możliwość wzięcia karty Multisport, lecz po zawyżonej cenie. Tak jak wcześniej powiedziałem idealna firma na początek swojej przygody z TSL, lecz po pewnym okresie pracownik czuje, że się nie rozwija i nie ma szans na większy awans i rozwój w strukturach firmy.
Brawo dla tego Pana za oponie. Firma nie ma określonej polityki na rozwój, każdy pracuje na siebie, co powoduje podbieranie klientów i przewoźników wewnątrz firmy. Przewoźnik nawet nie wie, że w innym oddziale miałby lepsze pieniądze. Fikcyjnie nabijane koszta są naliczase dosłownie za wszystko. Nie ma nigdzie wyjaśnione skąd się one biorą. Firma potrąci Ci z wyniku za kawe, naprawe drukarki i papier do biura, nawet jeżeli nic nie drukujesz. Obsługa zlecenia, licz 40zł od sztuki bo ktoś musi papiero dotknać i wysłać dalej. Hitem jest wynajem biura od firmy, w kosztach masz wynajem powierzchni biurowej za 3k!! zazwyczaj na 3 osoby. Od Marca na home office, to nic, biuro się wynajmuje dalej ;)
Pracowałem w Van Cargo przez okres 3 lat i był to okres wdrażania się w branżę TSL i pewnym rodzaju nauka. Nie żałuję swojego wyboru, bo nauczyłem się wielu praktycznych rzeczy i według mnie jest to idealna firma na początek swojej pracy w branży logistycznej. Niestety wszystkiego co się nauczyłem, to była wiedzą od innych pracowników, która chętnie chciała pomoc, natomiast sama firma mało wnosi w rozwój pracownika i jego wiedzę. Wszystko, co sie otrzymuje od firmy to szkolenie, jak wygląda system (okrojony zakres) i comiesięczne pytania o wyniki przez managera departamentu. Jeżeli pozyskaliśmy klienta/przewoźnika dla firmy, to zazwyczaj jest podbierany przez Warszawę i tylko można usłyszeć ,,proszę szukać kogoś nowego'' za którymś razem jest to bardzo denerwujące i zniechęcają pracownika do jakichkolwiek działań. Co do systemu premiowego to nikt nie wie jak funkcjonuje i ile może otrzymać, bo Warszawa niestety bardzo zawyża koszty oddziału, aby jak najmniej wypłacić pracownikowi. Jeżeli chodzi o managera departamentu, to praktycznie nie istnieje i w niczym nie może pomóc pracownikowi podczas bieżących problemów. Wiedzą managera bardzo odstaje od aktualnej sytuacji rynkowej, bo niestety nie zajmuje się obsługą klientów od kilku lat i zatrzymał się na sytuacji sprzed 10-15 lat, gdy rynek całkowicie inaczej funkcjonował. Jeżeli chodzi o pakiet socjalny, to istnieje możliwość wzięcia karty Multisport, lecz po zawyżonej cenie. Tak jak wcześniej powiedziałem idealna firma na początek swojej przygody z TSL, lecz po pewnym okresie pracownik czuje, że się nie rozwija i nie ma szans na większy awans i rozwój w strukturach firmy.
@były spedytor i jak ci poszło? Na jakim poziomie masz angielski?
przeglądałem ostatnio ogłoszenie pracy, ale chciałem zapytać "tych z wiedzą" czy w firmie można pracować na podstawie umowy B2B?
@marta a jakie Ci pytania zadali na rozmowie ? Na coś trzeba zwracać uwagę ?
Co do samej pracy nie mogę się wypowiedzieć ponieważ nie dane mi było dostać tam pracę ale mogę powiedzieć odnośnie rekrutacji. Niestety firma ta nie informuje o wynikach rekrutacji. Człowiek poświęca swój cenny czas i udział w rekrutacji a oni nawet nie potrafią dać znać. Nawet głupiego maila nie potrafią wyskrobać.
Niestety, firmy często nie dają wiadomości zwrotnej. Napisałaś, że byłaś w Van Cargo na rozmowie o pracę. Z ilu etapów składała się rekrutacja?
Jak wygląda ścieżka awansu w Van Cargo S.A.?
Każda firma informuje, że będzie się kontaktować z wybraną osobą!
na jakie zarobki może liczyć manager sekcji w dziele spedycji miedzynarodowej?
Nie wiem w jakiej walucie podajesz tą stawkę. Manager sekcji (czyli co druga-trzecia osoba zatrudniona przez tą spółkę) ma podstawy ok 3300 netto plus podwyższona premia plus to co uda się wynegocjować od managera "departamentu".
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Van Cargo S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Van Cargo S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 5.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Van Cargo S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 2, z czego 1 to opinie pozytywne, 0 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!