Talex S.A.

Poznań

Ocena pracodawcy 4/6

na podstawie 106 ocen.

Talex S.A.
4 106 6 1

Opinie o Talex S.A.

WTF

Z racji, że jest nabór na nowego pracownika serwisu we Wrocławiu chciałbym zostawić swój email. Jeśli ktoś szuka rzetelnej, popartej doświadczeniem opinii śmiało proszę pisać - on_123@interia.pl. Publicznie mogę napisać tylko tyle: Idź do Taleksu tylko i wyłącznie jeśli sytuacja życiowa do tego Cię zmusza. Masz inne możliwości? Nie zastanawiaj się i nie patrz w tę stronę.

Anonimowyiszczery

Pracuję w Talexie już jakiś czas, może nie w Dziale Serwisu, ale widzę, jak to się odbywa. Firma opiera się na tym właśnie dziale. Na samej rekrutacji jest spory przesiew, nie liczy się doświadczenie, ale wiedza i cechy charakteru, dlatego właśnie zatrudnia się i tzw. osoby "zielone" i osoby doświadczone. Umowa jest wedle uznania pracownika, może być o pracę, może być o zlecenie, jak komu wygodniej i jak komu się bardziej opłaca. Osoby "zielone" nie wyjeżdżają typowo do zadań, są długo przyuczane, lub zaczynają od relokacji i po sprawdzeniu się, dopiero przechodzą dalej. Firma jest dość duża, są jasno ustalone zasady i to może niektórym się nie podobać, ale jakieś zasady muszą być, by firma działała, a że to firma obsługująca banki, wszystko musi być jak w zegarku. Niestety nie każdy to rozumie i myśli, że należy mu się wszystko. Premie praktycznie zawsze są wypłacane, może nie każdemu uda się w całości, ale o to można winić siebie, gdzieś był popełniony ważny błąd. Auta są od nowości w firmie - jak dbasz, tak masz, a jeżdżą nimi tylko pracownicy i często auto jest do kogoś przypisane, czyli jeździsz jak swoim i dbasz jak swoje, albo nie dbasz i narzekasz. Jeśli masz jakieś zastrzeżenia, zgłaszasz je, bardzo często są akceptowane na korzyść pracownika, ale jak się nie chce, no to najłatwiej krytykować. Góra nie wie wszystkiego, wiadomo, że trzeba zgłaszać zastrzeżenia. Wypłata jest zawsze na czas - zawsze najpóźniej 26 dnia w bieżącym miesiącu - nie trzeba, jak w innych firmach czekać do 10-tego następnego miesiąca. Tak mają osoby na umowę o pracę, a na umowę o zlecenie zależy to od czasu, w jakim wszystkie soby na zlecenie wyślą swoje rozliczenia, trzeba je zaakceptować i później następuje wypłata. Czyli to już faktycznie jest koło 10-tego następnego miesiąca. Ale osoby na zlecenie mają płacone za każdą godzinę, a osoby na umowę o pracę mają stałą pensję i nadgodziny odbierają w formie czasowym, dni wolnych. Pensja często na początku jest taka sama dla wszystkich (chyba, że zamanipulujesz na rozmowie o pracę i okażesz się tego warty), po 3 miesiącach próbnych znowu taka sama podwyżka, a później już negocjujesz i to już od Ciebie zależy, co wynegocjujesz, co pokażesz w tym czasie i czego jesteś wart. Firma nie jest biedna i jest w stanie dobrze zapłacić, musisz tylko udowodnić, że strata Ciebie będzie dotkliwa. Musisz się dobrze sprzedać. Ludzie ogólnie są bardzo mili, weseli, spokojni, panuje fajna atmosfera. Chcą żeby było na Twoją korzyść, dlatego musisz pamiętać, żeby odpowiednio uzasadniać pewne rzeczy. (usunięte przez administratora) nie wchodzi w grę i tak samo powiedzenie, że czegoś się chce, czegoś potrzebuje, a nie uzasadnienie dobre, dlaczego. Trzeba się dobrze sprzedać i trzeba umieć wszytsko uzasadnić. Ze względu na to, że firma jest duża, trzeba mieć akceptację iluś osób, gdy potrzebuje się jakiejś rzeczy, urlopu, czegokolwiek. I to trzeba po prostu zrozumiec i trzeba wiedzieć, że takie zapotrzebowania zgłasza się z wyprzedzebiem, lub oczekuje na wynik jakiś czas. No niestety. Ale tak się rządzi duże przedsiębiorstwo z wieloma oddziałami i kilkoma przełożonymi. Podsumowując: atmosfera na tak, ludzie na tak, wypłata taka sobie, ale da się osiągnąć dobrą płacę będąc też wzorowym pracownikiem, duży stopień pilnowania, śledzenia, nadzór, poważni klienci, wymagany schludny strój i mnóstwo procedur, auta służbowe, jasne zasady, brak krętactwa, firma dla osób ambitnych. Benefity przychodzą z czasem zatrudnienia. Pierwszy rok trzeba się przemęczyć bez, albo za nie płacić. Firmę oceniam pozytywnie. Do ideału brakuje tylko wyższej pensji.

WTF
@Anonimowyiszczery 29.08.2018 23:16

Anonimowyiszczery, oj nie wiem czy nie zapracowałeś sobie tą opinią na podwyżkę :D. Pracowałem na serwisie i niestety bardzo słabo widzisz, bo tylko niewielka część z tego co napisałeś się zgadza. Powiedz... co NIE pracujący w serwisie może wiedzieć o tym jak wygląda przeciętny dzień serwisanta? Rozumiem, że książki również bardzo szczegółowo jesteś w stanie opisać po przyciągającym tytule i kolorowej okładce.

Jerzy

Podpowiedzcie czy firma prowadzi aktualnie rekrutacje? Interesuje mnie na jaką umowę można liczyć na początek? Jaka atmosfera?

MmEr

Pracuję w Talex-e jako analityk biznesowy i czytając te komentarze z DS mogę tylko współczuć:) Nadgodziny w zależności czy wymagane przy projektach np. przez Bank - są opłacane, można też wychodzić wcześniej - pełna elastyczność. Zarobki są zdecydowanie wyższe w porównaniu do tego co piszą osoby z DS, ale to widocznie zależy od działu, bo umówmy się - naprawa drukarki a zaprojektowanie procesów dla jakiegoś przedsiębiorstwa to jednak różnica. Ludzie bardzo fajni, świetna atmosfera, dostęp do nowych technologii, ciekawe projekty... Minusem rzeczywiście brak socjalu. Generalnie polecam, ale raczej nie do DS?:)

Paweł
@MmEr 14.07.2016 08:07

Fajnie to napisałeś - "naprawa drukarki a zaprojektowanie procesów dla przedsiębiorstwa to jednak różnica". To ja może z drugiej "mańki" - konfiguracja sieci z podłączeniem hardware'owego firewalla, serwera, dysków nas i sieci FTP a siedzenie przed tabelkami i manipulowanie cyframi to jednak różnica :). Każdemu pracownikowi należy się szacunek, nawet Pani zmywającej podłogi. I był krótki okres w Polsce gdzie o tym się pamiętało, ale teraz przy nowych korpostandardach znów zapanowała dziwna "amnezja".

Maja

@Rumcajs, Twoje informacje na pewno przydadzą się potencjalnym kandydatom do firmy Talex. Czy pamiętasz jak wyglądała Twoja rozmowa kwalifikacyjna? Jak sprawdzano Twoje umiejętności i czy rozmowa składała się z kilku etapów? To forum odwiedza wielu potencjalnych pracowników, którzy być może staną się wkrótce Waszymi kolegami w pracy.

Maja

@romanoo czyli Ty popierasz tę grupę forumowiczów, którzy twierdzą, że zarobki jednak nie są zbyt wysokie? A jakich warunków może spodziewać się właśnie nowy, niedoświadczony pracownik? Atmosfera dla wielu osób też jest ważna, bo wpływa na jakość pracy na co dzień, ale jak widać - to też jest kwestia indywidualna.

Rumcajs
@Maja 13.04.2018 10:25

Płace nie są z górnej półki, ale nie jest prawdą że ""plus premia 600zl z czego UWAGA 600zl zabierane z pensji w zaleznosci od pracowitości (nie pozyskiwania klijentów tylko ilosci wykonanych uslug napraw itp) !!! SKANDAL " Masz podstawę która wynosi XYZV i do tego premię. Przez okres próby nie masz premii i stawka jest niższa. Okres próbny to 1-3 m-c w zależności od tego jak się "dogadasz". Po okresie próbnym jest propozycja pensji stałej (zazwyczaj kilka stówek więcej niż w okresie próbnym) + premia regulaminowa (tu zależy od zespołu). Regulamin jest tak skonstruowany, że o pełną premię (maksymalną stawkę) jest ciężko, ale trzeba przyznać że jest to jasno ustalone. Przykładowo - spóźnienie się do klienta to -x do premii, nie zastosowanie się do procedury -y do premii, nie wykonanie zlecenia z własnej winy -z do premii. Oczywiście jeżeli premia wychodzi poniżej 0 to nikt nie zabiera nic z wypłaty podstawowej. Oczywiście wraz z doświadczeniem w tej pracy ilość popełnianych błędów maleje a tym samym realnie stawka premii rośnie. Ciężko podać widełki "na dzień dobry" gdyż zależą one od wielu czynników (czy to Twoja pierwsza praca, gdzie już pracowałeś, co potrafisz, jaką masz wiedzę). Innymi słowy - nowo zatrudniona osoba może dostać znacznie więcej niż mają pracujący już ludzie jeżeli wykaże się odpowiednią wiedzą i umiejętnościami. Z drugiej strony - nawet całkiem zielone osoby mają szansę na start w tej firmie, tylko ścieżka jest strasznie długa bo zaczyna się od najniższego szczebla - prace na magazynie lub na słuchawce - później wraz z rozwojem możliwość przejścia do innych zespołów.

Zenek

Podpowiedzcie jaką macie atmosferę w pracy? Warto starać się o pracę w firmie?

anonymous
@Zenek 18.03.2018 23:27

bardzo dobra atmosfera.

Rumcajs
@Zenek 18.03.2018 23:27

Zależy od tego jak podchodzisz do pracy i współpracowników. Są ludzie mili choć także spotkasz chamskich ale najbardziej pomocnych. Jeżeli termin nie jest "na wczoraj" to atmosfera jest miła, pracuje się spokojnie. Jeżeli terminy gonią to jak wszędzie - nerwowo. Trzeba się niestety nauczyć specyfiki tej pracy - dostajesz zadanie /zadania do wykonania i deadline na nie. Jeżeli wykonasz je w czasie, nikt nie pyta ile czasu spędzisz w kuchni czy na "samorozwoju w internecie". Jak się nie wyrabiasz to siedzisz po godzinach. Nadgodziny tradycyjnie odbierasz jako wolne. Czasem zdarza się praca w weekedy i dni ustawowo wolne - niestety taka specyfika pracy i awarie nie mogą czekać. Wszystko jeszcze zależy do jakiej pracy się starasz przyjąć - czy jako mobilny serwis, monitoring serwerowni, help-desk czy jako administrator, projektant czy programista. Każdy z zespołów ma sporo podzespołów i dużo zależy od ludzi w tym konkretnym gronie. Jeżeli Cię zaakceptują to jest ok, jeżeli nie... trzeba sobie radzić.

Maja

@Dolan, w jakich językach programowania należy mieć doświadczenie? Czy firma stawia na jeden, dwa konkretne języki czy wszystko zależy od projektu? Czy doświadczeni pracownicy pomagają nowym, czy raczej każdy jest skupiony na swoich obowiązkach? Przyszli kandydaci na pewno będą wdzięczni za nowe informacje o firmie Talex.

Rumcajs
@Maja 25.05.2018 10:39

Zależy od tego, co preferujesz. Zasadniczo także od klienta - na pewno aplikacje webowe, .net, java i języki skryptowe (linux, windows).

Maja

@anonymous, a możesz powiedzieć coś więcej? Pytałam o warunki pracy dla nowych pracowników. Być może wiesz coś na ten temat? Czy Talex tak jak pisali wcześniej inni rzeczywiście nie proponuje na start za wiele, czy może jest inaczej?

Dolan
@Maja 17.05.2018 13:42

Z tego co się orientuję wysokość wynagrodzenia zależy od typu stażu jaki chce się odbyć. Np jako programista można się spodziewać ~2500 zł na rękę (zależy od tego jak kto wypadnie na rozmowie). Wynagrodzenie się zwiększa po odbyciu stażu (3 miesiące).

johnny

Jak widać Maju@ możne i sprzeczne odpowiedzi ale co do jednego sa zgodne gdy sie dobrze wczyta w odpowiedz @asdsada: "Ogolnie mam bardzo mieszane zdanie na temat tej firmy po paru latach spedzonych w niej' ORAZ "duzo jazdy samochodem - taki charakter pracy, i co prawda zdarzaja sie dni, gdzie trzeba trzasnac 300km" Ja o tym samym wspomniałem czyli oznacza jedno ze cos w tym jest prawdy:) Oczywiscie jako były pracownic podpisuje sie pod tym wszystkim co wczesniej opisywalem. Najprawdopodobniej po nowym roku podniesli pensje - bo musieli:)!! przez rząd ale to i tak jest to 2500 brutto na umowie + 500zl brutto premi z czego 500brutto jest odbierana jezeli sie pracownik niewywiązuje ze wszystkich zlecen co mozna wczesniej doczytac nie jest to łatwe pracując po 14 godzin a czemu 14 h ? bo wysylaja na zlecenia np. z Poznania do Gorzowa wlkp. ,Gniezna , Piła i to wszystko w jeden dzien:) Rzeczywistosc w tej firmie jest calkiem zupielniee inna niz na umowie o prace i obietnicach....

asadas
@johnny 05.10.2017 15:29

Kolejny raz (usunięte przez administratora)glupoty na temat tych 500zl. 500zl nie stracisz jezeli bedziesz po prostu robil swoje. I wcale nie jest to realizowanie w 100% planu ani praca po 14 godzin. Z obecnych ludzi, z ktorymi utrzymuje kontakt, nikt nie pracuje wiecej niz 8 godzin (a czesto nawet technicy po 14 jada do domow). Jezeli ktos chce dorobic kolejne pieniadze, zapisuje sie na zlecenia po godzinach pracy, ktore sa platne - moze nie jakos ekstra, ale zawsze jakis grosz dostaniesz. Na wlasne zyczenie - nikt nie zmusza. "Podniesli, bo musieli" - a dlaczego musieli ? Nikt tutaj nie zarabia minimalnej krajowej, zeby musieli podnosic placę. Zadna w tym zasluga rządu, wiec nie wymyslaj. Nikt tez w jeden dzien nie jechal z Gorzowa do Gniezna i Pily - zejdz na ziemie ;) Zgadzamy sie co do tego ze jest duzo jezdzenia (mowie oczywiscie o Dziale Serwisu) i do tego, ze czasem trzeba posiedziec w pracy wiecej niz 8 godzin. Zdarza sie to zupelnie rzadziej niz jeszcze 2 czy 3 lata temu, ale zdarza sie. I to wszystko co do czego sie zgadzamy. Placa jest taka, jak wspomnialem ponizej. Mniej niz 3000 brutto nie dostaniesz zakladajac, ze chociaz troche przylozysz sie do pracy i bedziesz do niej chodzil, zamiast spedzac czas na L4. Moje mieszane zdanie odnosi sie głównie do tego, ze czesciej bedziesz naprawial drukarki czy przenosil komputery niz bedziesz mogl wykazac sie jako spec IT. Nie bronie Talexu za wszelka cene, prostuje tylko patologie, ktore tutaj wypisujesz, bo firmie do idealu daleko to fakt, ale wiele Twoich argumentow jest pisanych ku zlosci, chyba tylko po to, niewiele maja wspolnego z prawdą. Kilka dni temu rozmawialem z kilkoma osobami wciaz pracujacymi dla Talexu- dwa miesiace od prowadzenia nowych zasad nikt z premii nie stracil wiecej niz 150zl brutto - za ciagle L4 i(premia jest placona m.in. za ilsoc przepracowanych dni) oraz reklamacje po swoich zleceniach. Takze to, ze wszyscy traca 500zl brutto jest z tylka. Mozesz firmy nie lubic, ale przynajmniej pisz jak jest/bylo - doskonale wiesz, ze to co napisales jest klamstwem ;)

ChcęTamPracować
@asadas 28.10.2017 20:28

Z obecnych ludzi, z ktorymi utrzymuje kontakt, nikt nie pracuje wiecej niz 8 godzin (a czesto nawet technicy po 14 jada do domow). Kilka zdań niżej: Zgadzamy sie co do tego ze jest duzo jezdzenia i do tego, ze czasem trzeba posiedziec w pracy wiecej niz 8 godzin. Wnioski wyciągnijcie sami :D

Maja

@johnny i @asdsada, w sumie to wasze odpowiedzi są sprzeczne i różnią się dość istotnymi faktami bo wysokością wynagrodzenia. Jak wiadomo to najważniejszy aspekt jaki bierzemy pod uwagę przy zatrudnieniu. Czy ktoś mógłby się zatem jeszcze wypowiedzieć w tym temacie?

pop
@Maja 01.10.2017 19:51

też jestem zainteresowany ofertą pracy bo szukam pracy dorywczej na weekendy. Dlatego tylko zarobki dla mnie się liczą inne profity atmosfery itp nie mają znaczenia ,,,zawsze mogę podziękować jak będą nie w porządku.

waldek
@pop 02.10.2017 16:39

w talexie nie ma pracy dorywczej na weekendy, zle trafiles.

Marko
@waldek 28.10.2017 20:30

Jak nie ma, jak jest.W Warszawie jest często akcja relokacji w weekendy i można dorobić.

romanoo
@Maja 01.10.2017 19:51

Młodzi ludzie i zahartowani w boju przetrwania na drogach. Generalnie atmosfera OK. Zarobki uwłaczające godności ludzkiej. Podpisał: Stażysta 20 letni w korporacjach. jednak

Wyrobnik

https://www.youtube.com/watch?v=MV66VaJ6lok tak to tu mniej więcej wygląda

Kandydat

Czy tak dobrze się w firmie pracuje, że nie ma już chętnych do pisania?

asdsadsa

Tutaj troche popłynałeś. Nie ma w DS czegoś takiego, jak 600zł premii. Premia jest 500zł. Płaca jest ujednolicona i nikt tutaj nie zarabia mniej niz 3.000 brutto wraz z premią. Zeby stracic 500zl premii trzeba caly miesiac nic nie robic. Zakladajac, ze straciz stowke, to masz 2900 brutto. To jest najnizszy stopień. Na najwyzszym zarobisz nawet do 5 tys brutto. Wcale wiele nie trzeba, zeby premie zachować w całości ,wiec tez nie wymyslaj ze ludziom placą mniej niz minimalna krajowa - bzdura. Piszesz cos o pozyskiwaniu klientów i stanowisku serwisanta IT - co to ma do siebie ? Zaden serwisant w zyciu nie pozyskiwal klientów. To co masz na umowie, to dostajsz na konto. Skad Ty w ogole te brednie pobraleś, masakra. Post z września - gdzie ci odeszlo 4 pracowników a 5 doszło ? Chyba na cała firme, w 15 róznych działach. W większości DSów w Polsce od dobrego roku nie ma żadnych zmian, czasem dojdzie nowa osoba. Faktem jest brak socjalu - zadnego. Brak premii rocznych praktycznie. Brak szkolen to rowniez prawda. Duzo jazdy samochodem - taki charakter pracy, i co prawda zdarzaja sie dni, gdzie trzeba trzasnac 300km, ale rzadko. Zamykasz sie w 150km zazwyczaj. Nadgodziny są bezplatne - mozna je odebrac w formie dnia wolneog, jak juz sie ktos z durni rządzących zgodzi. Ale czesto praca po 12-14 godzin - tez jestem ciekawy gdzie. Ogolnie mam bardzo mieszane zdanie na temat tej firmy po paru latach spedzonych w niej, ale ciagle utrzymuje kontakt z osobami ktore tam pracuja, wiem jak jest i to co piszesz to wielka bzdura.

Maja

@johnh ale z jakiego tytułu firma może zabierać z pensji jakiekolwiek pieniądze? Podstawa na poziomie 1400 zł, czyli nie jest to umowa o prace? Jak sam wskazałeś, to zdecydowanie mniej niż najniższa krajowa. Premia to zupełnie inna kwestia. A Ty byłeś serwisantami czy handlowcem?

johnny
@Maja 14.09.2017 07:44

oj Maju czytaj uważnie chodzi o serwisanta IT . Wskazałem uwaga na to iż jest to mniej niż najnizsza krajowa ale od tego roku a to bylo w tamtym roku czyli mogli dac ponizej 2 tys. Chodzi o sam fakt ze nowych pracownikwo zatrudniaja za mniej niz najnizsza krajowa widzac ze za 3- 4 miesiace beda musieli i tak wyrównać ta pensje . Na szczescie rzad robi porządek z takimi i nakazuje od tego roku 2017 najmniejsza dawac 2 tys:) "plus premia 600zl z czego UWAGA 600zl zabierane z pensji w zaleznosci od pracowitości (nie pozyskiwania klijentów tylko ilosci wykonanych uslug napraw itp) !!! SKANDAL " chodzi o to ze jak czlowiek chce 2 tyś zarbaiac to sie zgadzaja ale 600 zabieraja. Np. Teraz musza zapłacic 2000 brutto najmniej i aby zwabic pracownikow proponuja im 2600 brutto na umowie ale w rzeczywistości jezli sie pracownik niesprawdza...to potracaja mu 600 czyli wyplacaja to minimum jakie musza czyli 2tys. Rzeczywistosc w tej firmie jest calkiem zupielniee inna niz na umowie o prace i obietnicach.... -bardzooo duuza rotacja pracowników ( w ciagu 3 miesiecy 4 odeszlo 5 doszlo a kolejne sie syzkuja odejsc) - brak socjalu (kart multisport, opieki medycznej, czy czegos takiego), zadnych upominkow na swieta itp. - w zasadzie brak szkolen - totalny brak określenia obowiązków i przywilejów pracownika -duuuuzooo jazdy samochodem nawet do 300km dzienie typy Berlingo i Astra - brak współpracy i wysłuchania do powiedzenia tego co ma dół (a czasami ma bardzo trafne spostrzeżenia) -brak platnych nadgodzin - czesto praca po 12- 14 godzin dziennie

Maja

To prawda, że w dzisiejszych czasach @johnny321 to raczej firma powinna stara się o pracownika, a nie odwrotnie. Dla ścisłości mógłbyś napisać innym, którzy szukają informacji o firmie, co Twoim zdaniem jest nie tak? Wiele osób szuka konkretów i wpisów z uzasadnieniem.

johnny
@Maja 12.08.2017 11:14

To nie jest praca handlowca a serwisanta IT dział DS. Marian Jezeli nie byles w tej firmie to nie wiesz jak tam jest. Ja osobiscie NIEE polecam. Moze i szukaja handlowca nie wiem bo serwisantami sa sami mlodzi ktorzy zmieniaja sie jak w kalejdoskopie . Co do pensji nie powiedzial bym ze to standard i podstawa bo np media expet oferuje 1700 na reke jako zlwykly sprzedawca w sklepie i niema jak tutaj w talex pracy po 12 godzin bez platnych nadgodizn. - pensja minimanlna krajowa czyli 1400 na reke plus premia 600zl z czego UWAGA 600zl zabierane z pensji w zaleznosci od pracowitości (nie pozyskiwania klijentów tylko ilosci wykonanych uslug napraw itp) !!! SKANDAL placa mniejsza niz minimalna krajowa od 2017.(2 tys btrutto) !!!! JAK na tak duze miasto POZNAN stolice wielkoposlki spodziewałem sie czegoś wiecej. -bardzooo duuza rotacja pracowników ( w ciagu 3 miesiecy 4 odeszlo 5 doszlo a kolejne sie syzkuja odejsc) - brak socjalu (kart multisport, opieki medycznej, czy czegos takiego), zadnych upominkow na swieta itp. - w zasadzie brak szkolen - totalny brak określenia obowiązków i przywilejów pracownika -duuuuzooo jazdy samochodem nawet do 300km dzienie typy Berlingo i Astra - brak współpracy i wysłuchania do powiedzenia tego co ma dół (a czasami ma bardzo trafne spostrzeżenia) -brak platnych nadgodzin - czesto praca po 12- 14 godzin dziennie

johnny321

Ciesze sie bardzo że dzieki wielu opiniom jak rowniez szczerym wypowiedziom na temat tej firmy ludziom otwieraja sie powoli oczy dzieki czemu nie skladają CV do tej firmy i nie mysla sobie ze niby jak super tam jest b BO POPROSTU NIE JEST !!- moze to cos nauczy firmę albo i nie.... jak postepowac z pracownikiem - w koncu to oni CI najmniejsi pracuja na tych wiekszych... Naprawde gratuluje PRacownik IT za dokonanie dobrego wyboru:) MAM nadzieje ze coraz wiecje bedzie takich wypowiedzi ...w końcu mamy RYNEK PRACOWNIKA !! PRACOWNICY GORĄ !! :) PRZESTRZEGAM I NIE POLECAM TEJ FIRMY !!!!

Pablo

Rotacja jest mega duża , tak samo jak z wyzyskiem , co do płacy to nie polecam. Jak dobrze wynegocjujesz to dostaniesz ciut więcej . Ale na kokosy nei ma co tam liczyć , podobnie jak atmosfera

Były pracownik Pracownik Talex

Podpisując się pod opinią "Były pracownik" mogę powiedzieć, że całkowicie zgodzę się z jego wypowiedzią. Rotacja osób w ostatnim czasie jest bardzo duża. Od początku roku w dziale serwisu zwolniło się mnóstwo wartościowych pracowników , którzy stanowili zespół i zawsze się wspierali. Pracując jakiś czas dla Talex można przyjąć jedno: dobra na start, osoba która chce złapać podstaw informatyki, dużo wynoszenia sprzętu, procedur itp. Polityka firmy idzie w złą stronę, wyzysk pracownika i przestrzeganie prawa.

Maja

@Były pracownik bardzo szczegółowo opisujesz to jak wygląda praca w talex. Na pewno niektóre z tych informacji będą cenne dla osób, które myślą nad podjęciem pracy w firmie. Wspominasz o dużej rotacji w firmie. Czy dotyczy ona działu serwisu, o którym pisałeś, czy też dotyka również innych działów? Mógłbyś powiedzieć też jaka jest jej skala? Co oznacza duża rotacja? Ile osób odeszło z pracy w ciągu ostatnich kilku miesięcy?

Były pracownik c.d.

Szukasz miłej atmosfery, pracy zespołowej (w szczególności)? Odradzam. Oczywiście są (byli) tez ludzie, z którymi mi się świetnie pracowało przy różnych projektach. Była ich w zasadzie garstka, ale byli i umilali czas pracy. Większość z nich się wykruszyła. Podsumowując. Praca w talex-ie (dział serwisu) jest dobra dla osoby, która: - nie miała za dużej styczności z informatyką (albo wcale jej nie miała). W zasadzie tylko takich ludzi teraz przyjmują (mniej im płacą) - ma naprawdę duuużo cierpliwości i lubi się tłumaczyć u klienta za poczynania firmy i ich pracowników - lubi wisieć na telefonie po kilka godzin dziennie oczekując na wsparcie (brak uprawnień) - wyznaje zasadę „praca twoim drugim domem” - daje sobie wchodzić na głowę i lubi jak się ją wykorzystuje nie upominając się przy tym o nic - chce wykonywać zawód kuriera mając w umowie „informatyka” - lubi się zmęczyć, spocić i upie****ić (gdyby wykasowali – pobrudzić) a na koniec pojechać do klienta i udawać informatyka podczas np. reinstalacji.

Były pracownik

Powyższe komentarze w dużej części są trafne, jednak część wypisywanych rzeczy - wyssana z palca. Pracowałem w tej firmie 3 lata w dziale serwisu i moje spostrzeżenia są następujące: Płaca - chyba najważniejszy aspekt Nie jest to "krajowe minimum". Wynagrodzenie dzielone jest na 2 części: podstawa + premia. Premia - wysokość ruchoma (zależna od: zaangażowania, przepracowanej ilości godzin, ilości spóźnień, efektywności w rozwiązywaniu przydzielonych zadań). Aby uzyskać pełną premię należy dać z siebie więcej niż te ~160 h miesięcznie. Podstawa – wiadomo, wynika z umowy o pracę. Obie części wynagrodzenia wypłacane są na czas. Premia roczna? Temat rzeka. Nazywana jest „premią uznaniową” i nie jest oczywistym, że ją się otrzyma. Wyliczana jest na podstawie statystyk. Ułomność tego systemu premiowania jest taka, że pracownicy, którzy wykazują większe zaangażowanie w innych projektach mogą takiej premii nie otrzymać, bądź otrzymają znacznie niższą. Ogólnie, można zarobić (a raczej dorobić) angażując się w dodatkowe (słabo płatne) projekty realizowane po godzinach pracy lub weekendy. Godziny pracy Praca polega na jeżdżeniu z punktu do punktu i realizacji zadań. Samo jeżdżenie jest niekiedy czasochłonne (wyjazdy po 100 – 150 km w jedną stronę) + dochodzi do tego realizacja przydzielonego zadania (kilku zadań) i powrót, więc ciężko się zmieścić w 8h. Oczywiście można się postawić i realizować (bądź nie realizować) zadania tak, aby wrócić na czas do firmy, ale w takim wypadku możesz zapomnieć o wyższych zarobkach. Nadgodziny są do odbioru (wyłącznie), ale dopiero po ich wykazaniu. W firmie głoszona jest teza, iż dział serwisu ma charakter pracy zadaniowy, więc pracuje do momentu zrealizowania zaplanowanych zadań. Spotkałem się z łamaniem doby pracowniczej, oraz nie przestrzeganiem zasady co do maksymalnej ilości przepracowanych dni z rzędu (np. 2 tygodnie ciągłej pracy włącznie z weekendami w które trzeba było się pojawić ze względu na sporą ilość pracy). Zdarzało się wracać do firmy autem z oczami otwartymi na tzw. „zapałki” :) Wyposażenie Laptop, dysk przenośny, komórka, modem z internetem jest w standardzie. Narzędzia trzeba wyprosić, jak już się uda - to otrzymasz pakiet precyzyjnych i może 2 zwykłe śrubokręty. Reszta jak jest, to w ilości 1 sztuki na oddział… więc trzeba sobie kupić. Można na fv, ale to jak losowanie: zwrócą albo i nie :) Niezrozumiałe dla mnie jest to, że firma serwisująca sprzęt u klienta nie wyposaża serwisanta (trzeba się upominać) w takie podstawy jak: sprężone powietrze, płyny do czyszczenia, ścierki/szmatki, pendrive. Często chcąc szybko i sprawnie zrealizować zadanie (albo w ogóle podjąć się realizacji) zmuszony byłem z własnej kieszeni kupować dodatkowe wyposażenie. Świecenie oczami przed klientem z powodu braku „czegoś” też jest normą. Auta Auto dostaje się wyłącznie na czas realizacji zleceń. Istnieją wyjątki, które należy ustalać z „górą” co do wypożyczenia auta do domu ze względu na wczesny wyjazd do klienta. Sporo do życzenia pozostawia temat serwisowania floty. Auta naprawiane są po kosztach i nie w 100%. Nie są też serwisowane podzespoły, które powinny zostać wymienione po pewnym okresie eksploatacji. Ogólnie, jeździ się do upadłego (może trochę przesadzam ale nie za dużo). Liczcie się też z płaceniem z własnej kieszeni za postój w strefie płatnego parkowania. Oczywiście można to później rozliczyć, jednak jest to czasochłonne ze względu na ilość danych, jaka musi zostać umieszczona w rozliczeniu. Socjal Ubezpieczenie grupowe – jest jak sobie opłacisz Karta benefitowa – jest jak sobie opłacisz Dodatkowa opieka medyczna – jest jak sobie opłacisz Atmosfera Na pierwszy rzut oka jest dobrze. Po głębszym rozpoznaniu do się zauważyć: - wyzyskiwanie pracowników (po części przez ich głupotę – sami sobie na to pozwalają) - traktowanie pracowników jak „zasoby” – masz jechać i zrobić - nierówne traktowanie pracowników – trzeba się upominać o swoje - przypadłość „spychologii korporacyjnej” - wigilia, czy jakieś inne firmowe święta – zapomnij Rotacja pracowników jest duża. Powodem tego jest „inteligentne” i „cwane” postępowanie kadry zarządzającej. - „Inteligentne” - góra wie wszystko najlepiej, a dół ma jechać, robić i się nie odzywać. Decyzje, które są podejmowane obniżają status tej działalności z firmy do przedszkola / zwierzyńca. - „cwane” – co sobie wywalczysz (o ile ci przysługuje) to może dostaniesz, ale druga osoba już nie. Nie ma jednej, spójnej wersji dla wszystkich pracowników (dotyczy głównie kwestii wynagrodzeń i rozliczeń czasu pracy). Kłamanie w żywe oczy. Szukasz mił

Maja

@Pracownik TALEXpiszesz, że w firmie nastąpiła znaczna zmiana w podejściu do pracownika. Co było jej przyczyną? Zauważasz też, że do działu serwisu są zatrudniani nieodpowiedni ludzie. Mógłbyś powiedzieć coś więcej na czym polega praca w tym dziale firmy? @Bzykwspominasz o tym, że odczuwasz brak dbania o pracowników. Co się za tym kryje? Jak według Ciebie firma powinna doceniać dobrych pracowników? Piszesz, że pracowałeś w wielu działach talex. Mógłbyś powiedzieć coś o tym jak wygląda praca w nich? Takie informacje mogą być bardzo przydatne dla osób, które szukają opinii na temat firmy jako potencjalnego pracodawcy.

Pracownik IT

Szczerze chciałem składać do tej firmy CV po przeczytaniu wszystkich wpisów, nie złożę, Mam dość pracy u darmozjadów, jakby wszyscy tam nie chodzili na rozmowy to zarząd zmieniłby podejscie. To my ludzie powinniśmy górę uczyć jak postepować z pracownikami, dlaczego bo to my robimy najgorszą robotę a oni kasują gruba kase. W większości firm jest tylko biadolenie, każdy obiecuje góry, tylko żebyś przyszedł a o premiach możesz zapomnieć.

Johnny
@Pracownik IT 28.05.2017 06:56

Ciesze sie bardzo że dzieki wielu opiniom jak rowniez szczerym wypowiedziom na temat tej firmy ludziom otwieraja sie powoli oczy dzieki czemu nie skladają CV do tej firmy i nie mysla sobie ze niby jak super tam jest b BO POPROSTU NIE JEST !!- moze to cos nauczy firmę albo i nie.... jak postepowac z pracownikiem - w koncu to oni CI najmniejsi pracuja na tych wiekszych... Naprawde gratuluje PRacownik IT za dokonanie dobrego wyboru:) MAM nadzieje ze coraz wiecje bedzie takich wypowiedzi ...w końcu mamy RYNEK PRACOWNIKA !! PRACOWNICY GORĄ !! :)

Bzyk

Pozwolę sobie dodać, bo miałem okazje popracować w kilku działach, że faktycznie dział serwisu jest jakby z innej bajki. Lekceważące podejście kierwnictwa powoduje kompletny brak przestrzegania zasad, procedur itp. Tam jest jakieś pospolite ruszenie. Do końca nie bardzo to pojmowałem bo w pozostałych jest zupełnie inaczej. Oczywiście bywa lepiej lub gorzej, ale przynajmniej "niektórzy się starają". Wspomniany brak dbania o pracownika to po części wina ich samych. Nie wykazują się zaangażowaniem a nie rzadko i bystrością. Stąd pracodawca specjalnie nie zabiega. i kółko sie zamyka. Tylko, że inni potrafią...

Pracownik TALEX

Wypowiem się o firmie w sposób oczywisty. Kiedyś firma, dyrekcja dbała o pracownika. Aktualnie traktuje się ich jako "zasób" ludzki. Zatrudniają ludzi, którzy nie mają kompletnie pojęcia o informatyce (Dział Serwisu). Wspanialy niebieski kontrakt pogrąża tą firmę a Oni dalej idą w zaparte. Wykorzystywanie pracownika na porządku dziennym.

Maja

Pracujesz w talex? Chętnie dowiemy się na jakie warunki zatrudnienia mogą obecnie liczyć pracownicy. Jakie benefity oferuje firma?

Ozetjot

A jak teraz wygląda praca w serwisie ? Zarobki, samochód do używania czy "współdzielony". Czy autem mogę pojechać do domu, czy muszę odstawić do oddziału, system przydzielania zleceń etc. etc. etc.

amako

Szkolenia są rzeczywiście urozmaiceniem, ale wiecie jak to wygląda, żeby znaleźć u nich zatrudnienie? Podobno nie było żadnej oferty pracy, bo wszystkim odpowiadają warunki płacowe.

anonim

(usunięte przez administratora)

johnny

To nie jest praca handlowca a serwisanta IT dział DS. Marian Jezeli nie byles w tej firmie to nie wiesz jak tam jest. Ja osobiscie NIEE polecam. Moze i szukaja handlowca nie wiem bo serwisantami sa sami mlodzi ktorzy zmieniaja sie jak w kalejdoskopie . Co do pensji nie powiedzial bym ze to standard i podstawa bo np media expet oferuje 1700 na reke jako zlwykly sprzedawca w sklepie i niema jak tutaj w talex pracy po 12 godzin bez platnych nadgodizn. - pensja minimanlna krajowa czyli 1400 na reke plus premia 600zl z czego UWAGA 600zl zabierane z pensji w zaleznosci od pracowitości (nie pozyskiwania klijentów tylko ilosci wykonanych uslug napraw itp) !!! SKANDAL placa mniejsza niz minimalna krajowa od 2017.(2 tys btrutto) !!!! JAK na tak duze miasto POZNAN stolice wielkoposlki spodziewałem sie czegoś wiecej. -bardzooo duuza rotacja pracowników ( w ciagu 3 miesiecy 4 odeszlo 5 doszlo a kolejne sie syzkuja odejsc) - brak socjalu (kart multisport, opieki medycznej, czy czegos takiego), zadnych upominkow na swieta itp. - w zasadzie brak szkolen - totalny brak określenia obowiązków i przywilejów pracownika -duuuuzooo jazdy samochodem nawet do 300km dzienie typy Berlingo i Astra - brak współpracy i wysłuchania do powiedzenia tego co ma dół (a czasami ma bardzo trafne spostrzeżenia) -brak platnych nadgodzin - czesto praca po 12- 14 godzin dziennie

Zostaw opinię o Talex S.A. - Poznań

 

Jeżeli masz dowody lub świadków potwierdzających Twoją wypowiedź zostaw nam swoje dane kontaktowe. Twój komentarz zostanie zweryfikowany pod kątem prawnym i poprosimy Cię o pisemne potwierdzenie opinii (do podanych danych wgląd ma tylko Administrator zgodnie z art. 6 lit. f RODO.)

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Talex S.A.