Jestem bardzo zadowolony z procesu rekrutacyjnego firmy, Panie z działu HR były bardzo miłe, profesjonalnie przygotowane do rozmów, rozmowy rekrutacyjnej, jeśli chodzi o sam przebieg rekrutacji. To zadanie rekrutacyjne było ciekawym zadaniem, co do samej rozmowy rekrutacyjnej, to była to czysta przyjemność. Jeśli chodzi o osoby z działu technicznego, to też były to bardzo przyjemne rozmowy, pytania/zadania były ciekawe. Proces rekrutacyjny oceniam bardzo pozytywnie :-) *Opinia od strony kandydata, pracę dostałem, ale odrzuciłem (przyjąłem już ofertę pracy w innej firmie), zwykle nie wystawiam komentarzy, jednakże widziałem dużo negatywnych komentarzy na temat procesu rekrutacji, sam mam odmienne zdanie, jestem zadowolony z procesu rekrutacyjnego.
Szczerze? Proces rekrutacji przebiegł w aurze fałszu. Zauważalne było, że Pani rekruter wysowa wnioski bezmyślnie na podstawie stereotypów jak maszyna. Decyzja o odrzuceniu została podjęta w 2 sekundy w trakcie rozmowy po wypowiedzeniu jednego zdania, a następnie rozmowa była poprowadzona w taki sposób, żeby odpasc. Takie małe świństwo. Odpowiedz zwrotna nie była szczera i prawdziwa. Jak na dzisiejsze czasy dość niski poziom rekrutacji.
Po wypowiedzeniu jakiego zdania została podjęta decyzja? Bardzo mnie to wbrew pozorom interesuje jakie zdanie mogło zaważyć na całej rekrutacji. Z góry dzięki za odpowiedź.
Jestem bardzo rozczarowany procesem rekrutacyjnym. Zadanie rekrutacyjne wymaga poświęcenia znacznej ilości czasu i zaangażowania. Natomiast firma dziękuje za udział tylko lakonicznymi stwierdzeniami bez technicznego i wartościowego feedbacku który mógłby pomoc w rozwoju. Uważam ze skoro ja mogłem poświecić swój czas na rozwiązanie ich zadanka to wypadało by oni poświecił chociaż chwile na napisanie co było dobre a co złe w nim.
Pół roku dalej a sytuacja dokładnie ta sama. Żadnej rozmowy technicznej tylko rekrutacja od razu z zadaniem, które zajęło ok 4-5 godzin. Zero wartościowego feedbacku, tylko pobieżne określenie że niby wszystko było okej ale zatrudnili kogoś innego. Totalne nieporozumienie i brak profesjonalizmu.
W ostatnim czasie firmie udaje się zatrudniać głównie nowych sprzedawców, osoby od marketingu i kolejnych C*O. Pracowników technicznych ubywa. Przedstawiają wizję świetlanej przyszłości, a pracuje się coraz gorzej i w coraz większym bałaganie.
Orientujesz się może, jakie są warunki dla nowych sprzedawców? Z czego wynika wg Ciebie bałagan w firmie i brak pracowników technicznych? Chodzi o finanse?
Bardzo pozytywne odczucia od samego początku, rozmowa z dwójką młodych ludzi, dlatego nie ma zbędego stresu. Nie musiałam długo czekać na telefon od momentu wysłania CV
Pierwsza część o CV i moim doświadczeniu, druga techniczna, ale zostałam o tym uprzedzona i wiedziałam z czego się przygotować
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Czytam niektóre komentarze i chyba pracowaliśmy w innych firmach. Oczywiście nie ma ideałów i xtm tez ma swoje wady ale ktoś tu chyba przyleciał z mocnym bólem pewnej tylniej części ciała, bo mu w życiu nie wyszło. Po sobie i kolegach wiem ze np. podwyżki są, awanse tez. No chyba ze jesteś cienki to nie oczekuj ze dostaniesz od razu tyle ile chcesz. Przedszkole skończyło się już dawno temu. Ja będę dobrze wspominać prace tutaj.
Od czasu zewnętrznej inwestycji, firma powoli zamienia się w cyrk, wygląda to tak, że wszystko robione jest by mydlić oczy inwestorowi i by dobrze wyglądało kartce, ignorowane od długiego czasu problemy ciągle się piętrzą, spotkania firmowe, na których nie można dowiedzieć się niczego ciekawego, a prawdziwe pytania są zbywane
Pracowałem w tej firmie i nie polecam. Pracowałem w dziale devops/Linux administrators i sama rotacja w tym dziale mówi samo za siebie. WIększość zespołu się zmieniła i zmienia. Dyrektor działu o miernych kompetencjach, można odnieść wrażenie traktowania pracownika nie na zasadzie kompetencji a na zasadzie tego lubie a tego nie - i zgrywanie przy tym innego człowieka co trąci sztucznością na kilometr. Dodatkowo: - wynagrodzenie nie atrakcyjne do rynkowego - praca w biurze po pandemii - traktowanie człowieka na zasadzie nie ten to inny - średniej jakości sprzęt do pracy oraz software najczęściej open source dla cięcia kosztów - brak możliwości rozwojowych - brak dofinansowań do wyjazdów pracowniczych Plusy: - znajdzie się jeszcze kilka fajnych ludzi któzy wyciągną pomocną dłoń - w miarę benefity - klima w biurze - w miare ok dojazd do biura
Plusy: + Dobry pakiet medyczny + Multisport (poza pandemią) + Praca zdalna w trakcie pandemii + W miarę nowoczesny sprzęt + Sporo miłych i pomocnych pracowników (ich liczba się zmniejsza) Minusy: - Praca tylko na UoD lub B2B - Po okresie pandemii plany powrotu do biura - Blokowanie awansów/podwyżek mimo bardzo dobrej sytuacji finansowej - Po awansie okresy próbne trwające 1-3msc, w trakcie których nie otrzymuje się wyższej pensji - Walka o każdą złotówkę - Pensje na poziomie juniorskim w innych firmach - Bardzo duża aplikacja z ogromną ilością przestarzałego kodu - Kiepska organizacja pracy i przeładowanie zadaniami (brak systematyzacji) - Brak dokumentacji - Brak budżetów szkoleniowych - Mała transparentność wewnątrz firmy - W niektórych działach praca w weekendy, nocą i popołudniu oraz dyżury 24h - Zarząd wydaje się głuchy na głosy pracowników
Super wpis, tak się składa, że szukałam dokładnej opinii na temat XTM International. Napisałeś, że w trakcie pandemii pracujecie zdalnie. A czy macie jakieś wyraźnie określone godziny pracy? Bo to różnie bywa z tym trybem, w zależności od rodzaju umowy itp.
Miałem okazę pracować w tej firmie. Ludzie spoko. Pomocni. Sam zakres obowiązków w stosunku do tego co było obiecane na rozmowie ma się nijak do rzeczywistości. Managment w firmie bardzo przeciętny. Najgorzej jest w dziale DevOps gdzie dyrektor jest kompletnie oderwany od rzeczywistości, co widać przez ciągłe rotacje niezadowolonych ludzi. Dużo pretensji od klientów oraz "łatanie na kolanie" rodzaj umowy tylko B2B Na plus fajne benefity
Układacie sami grafik?
Ktoś może powiedzieć o plusach pracy w tej firmie?
Na plus na pewno brak korpo i naprawde spoko ludzie, na luzie do pożartowania (zawsze tez jak masz problem to ci ktos pomoze bez marudzenia). Jak sie starasz i wykazujesz to sa tez szybkie opcje na awans.
Obecnie więcej ludzi chce z tej firmy odejść niż zostać. Dlatego tyle ofert pracy. Zrobiło się dość korporacyjnie i ludzie traktowani są przedmiotowo. W szczególności działy podlegające Nowemu dyrektorowi J. Nie polecam. Najstarsi pracownicy w większości służą wiedzą i pomocą. Ale i starych zwalniają. W wielu częściach można wyczuć chaos. Plusem jest to, że można się sporo nauczyć. Jednak reszta to już tylko minusy. Nie polecam.
Po wykonaniu zadania odbyłem rozmowę techniczną, która nie ukrywam, że poszła dość słabo z mojej strony. Otrzymałem informację zwrotną, że nie przechodzę dalej. Zabrakło mi jedynie większego feedbacku
Wstępna rozmowa z przedstawicielką HR krótka i sympatyczna. Niestety, kompletna cisza po stronie XTM po wykonaniu zadań rekrutacyjnych, tym bardziej rozczarowująca, że były znacznie bardziej czasochłonne niż w innych rekrutacjach, wymagały sporej wiedzy i kreatywności zarazem. Z tego względu (usunięte przez administratora) rekrutacji w XTM, bo na podstawie osobistego doświadczenia wnoszę, że XTM niespecjalnie szanuje czas kandydatów, nie oferując nawet grzecznej odmowy, nie mówiąc o konstruktywnym feedbacku.
Zosiu, dziękujemy za Twój komentarz na temat naszego procesu rekrutacyjnego. Niestety bardzo trudno nam się odnieść do przedstawionej sytuacji, ponieważ nie mieliśmy kandydatki pod tym imieniem w żadnej z prowadzonych przez nas rekrutacji. Jesteśmy również w trakcie sezonu urlopowego i pewne rzeczy przeciągają się w czasie więc możliwe, że dlatego jeszcze otrzymałaś informacji zwrotnej na temat procesu rekrutacyjnego w którym brałaś udział. Zachęcamy jednak do kontaktu mailowego z nami abyśmy mogli wyjaśnić tą sytuację. Pozdrawiamy.
Zosia wysyłała nieśmiałe przypomnienie mailowe do miłej Pani z HR, ale nie otrzymała odpowiedzi
Pracowałem w XTM kilka miesięcy, niestety musiałem odejść ze względów finansowych - umowa B2B i dość niska kwota na start, a od pracujących dłużej dostałem informację że zarabiają niewiele więcej. Nie wiem jak teraz ani na innych stanowiskach, jak ja pracowałem tak było + dużo wiedzy do przyswojenia o samym programie. Według mnie pensja niewspółmierna do tego co się wykonuje
@zosia a napisz jak te zadania wyglądały ?
Niestety brak podziękowania po rozmowie rekrutacyjnej.
W sensie brak odpowiedzi od XTM po rozmowie rekrutacyjnej, tak? Nikt do Ciebie nie zadzwonił z informacją, czy zostałaś przyjęta? I czy starałaś się może o posadę specjalisty ds. HR?
Jak bardzo trzeba znać jezyk angielski?
Biuro poza centrum, to fakt, ale atmoferta to wynagradza! Młody zespół, częste integracje- XTM to jedna wielka rodzina! Warunki zatrudnienia bardzo korzystne, umowa B2B na fajnych warunkach np. płatny urlop Chcę zostać w XTM jak najdłużej.. :)
Również chciałbym dowiedzieć się, jak dokładnie wyglądają warunki zatrudnienia, które oferuje firma XTM International Limited. Zamierzasz aplikować może do pracy w tej firmie? Jeżeli tak to może napiszesz, czy masz jakieś doświadczenie zawodowe w tej branży? Zanim ktoś odpowie na nasze pytanie, to chętnie poznam Twoje doświadczenia zawodowe.
Rozmowa kwalifikacyjna w XTM przebigła bardzo fajnie :) Widać że pracują tam profesjonaliści. Po rozmowie otrzymałem pełen feedback co się rzadko zdarza....
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w XTM International Limited?
Zobacz opinie na temat firmy XTM International Limited tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 23.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w XTM International Limited?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 18, z czego 2 to opinie pozytywne, 16 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy XTM International Limited?
Kandydaci do pracy w XTM International Limited napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.