Zastępca kapitana portu

Gdańsk
Oferta opublikowana23.02.2024
Oferta wygasa24.05.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Urząd Morski w Gdyni

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Zastępca kapitana portu do spraw inspekcji morskiej
w Kapitanacie Portu Gdańsk

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • kieruje zespołem inspekcji okrętowych w zakresie związanym ze sprawami bezpieczeństwa żeglugi, hydrotechnicznymi, hydrograficznymi, ochrony środowiska, stanem technicznym nabrzeży, pomostów, przystani i innych urządzeń portowych, ppoż i materiałów niebezpiecznych,
  • prowadzi sprawy pilotażu i holownictwa w porcie i na akwenach znajdujących się pod nadzorem administracyjnym kapitanatu w celu zapewnienia bezpiecznej i rytmicznej obsługi statków,
  • nadzoruje prowadzenie dochodzeń w sprawach naruszenia przepisów żeglugowych, portowych, awarii i wypadków morskich, uszkodzeń nabrzeży i urządzeń portowych, pożarów, w tym dochodzeń na potrzeby izb morskich w celu ustalenia winnych i skompletowania dokumentacji dla Izb Morskich,
  • koordynuje akcje lodową oraz uczestniczy w akcjach p. sztormowych i p. powodziowych w porcie w celu zapewnienia funkcjonowania portu w przypadkach wystąpienia szczególnych warunków hydrometeorologicznych,
  • nadzoruje prowadzenie dokumentacji akcji lodowych, ratowniczych,p. sztormowych i p.powodziowych oraz innych w celu właściwej archiwizacji i ew. wykorzystania przez służby Urzędu Morskiego i inne instytucje,
  • sporządza i kontroluje prawidłowe sporządzenia, obieg, rozliczenie i ewidencję decyzji administracyjnych w celu realizacji założeń kapitana portu,
  • zastępuje kapitana portu we wszystkich obowiązkach w czasie jego nieobecności w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania kapitanatu.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe na kierunku nawigacyjnym i dyplom Kapitana Żeglugi Wielkiej
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego doświadczenie morskie na stanowisku kapitana statku
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
  • Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa morskiego w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących ochrony żeglugi i portów morskich w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących ochrony środowiska morskiego w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość postępowania administracyjnego w zakresie wykonywanych zadań
  • Umiejętnośc zarządzania ludźmi
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji morskiej
  • Upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" stanowiących tajemnicę słuzbową
  • PFSO
  • Umiejętność negocjacji

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-05
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Morski w Gdyni
    Kancelaria Ogólna
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań:



  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • zagrożenie korupcją,
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • brak windy, podjazdu,
  • toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • drzwi odpowiedniej szerokości,
  • miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Czynniki fizyczne, biologiczne i inne, w tym niebezpieczne:



  • praca przy monitorze ekranowym (komputer) pow. 4 godzin dziennie,
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Oferty niekompletne, w tym brak własnoręcznie podpisanych listu motywacyjnego i wymaganych oświadczeń oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego),
  • Urząd poinformuje osoby, które zakwalifikowały się do poszczególnych etapów naboru telefoniczne lub drogą elektroniczną, a brak kontaktu jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata do dalszych etapów naboru,
  • Aplikacje odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto 8466,53 zł + dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie