Oferta opublikowana18.03.2024
Oferta wygasa17.06.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnie

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista do spraw finansów
Sekcja finansów

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządzanie list płac uposażeń i dodatkowych świadczeń pieniężnych przysługujących strażakom i pracownikom cywilnym
  • Dekretowanie i księgowanie zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową dokumentów budżetowych, depozytowych oraz ZFŚS
  • Terminowe wykonywanie czynności księgowych: regulowanie zobowiązań, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz deklaracji ZUS, zamykanie okresów sprawozdawczych poprzez uzgadnianie obrotów i sald kont księgi głównej i ksiąg pomocniczych, sporządzanie zestawień obrotów i sald
  • Obsługa programu płacowego, księgowego, programu Płatnik oraz bankowości elektronicznej
  • Prowadzenie kart wynagrodzeń strażaków i pracowników cywilnych oraz wystawianie zaświadczeń i dokumentów związanych z wynagrodzeniami oraz innych dokumentów rozliczeniowych
  • Prowadzenie kasy Komendy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przestrzeganie zasad rozliczeń gotówkowych i ochrony wartości
  • Sprawdzanie dokumentów pod względem formalno – rachunkowym
  • Zastępowanie głównego księgowego w czasie jego nieobecności

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku o podobnym zakresie zadań
  • znajomość obowiązujących przepisów z zakresu: ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Służbie Cywilnej, ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, przepisów wykonawczych do ww. ustaw, znajomość przepisów podatkowych oraz ZUS - naliczanie i potrącanie składek na ubezpieczenia społeczne
  • dobra znajomość programów Open Office oraz Microsoft Office oraz urządzeń biurowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • wykształcenie: wyższe o kierunku ekonomia lub finanse i rachunkowość
  • umiejętność planowania i organizacji pracy własnej oraz pod presją czasu
  • dyspozycyjność, rzetelność i dokładność, wysoka etyka zawodowa i kultura osobista
  • umiejętność podejmowania decyzji z zachowaniem bezstronności, kreatywność
  • prawo jazdy kat. B

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawo jazdy kat. B

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-25
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnie
    ul. Solny Rynek 1
    46-300 Olesno

    Dokumenty można składać:
    osobiście - sekretariat Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnie, ul. Solny Rynek 1,
    lub przesłać listownie na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnie
    ul. Solny Rynek 1, 46 – 300 Olesno

    Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie, która powinna być opisana w następujący sposób: „Imię i nazwisko kandydata z dopiskiem NABÓR NA ZASTĘPSTWO W KSC NA STANOWISKO – SPECJALISTA DS. FINANSÓW”

Warunki pracy


  • praca administracyjno – biurowa w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30
  • praca wymagająca kontaktów bezpośrednich z klientami, telefonicznych i mailowych
  • wyjazdy służbowe i szkoleniowe
  • praca siedząca w pozycji wymuszonej przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie
  • naturalne i sztuczne oświetlenie
  • narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, fax, skaner
  • budynek komendy nie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, które mają problem z samodzielnym poruszaniem się po schodach (brak wind i podjazdów)
  • praca biurowa w siedzibie urzędu na I piętrze
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Po złożeniu dokumentów komisja nadaje kandydatowi numer identyfikacyjny. Informacje o wynikach będą publikowane w oparciu o przyznane numery. Kandydatom przesyłającym dokumenty drogą pocztową informacja o nadanym numerze zostanie przekazana telefonicznie, dlatego dla ułatwienia kontaktu z kandydatem proszę o umieszczenie numeru telefonu kontaktowego
  • Komisja kwalifikacyjna nie dokona wyłonienia kandydata, jeżeli żaden kandydat nie spełni warunków zawartych w ogłoszeniu o naborze lub nie wykaże się dostateczną wiedzą wymaganą na stanowisku pracy
  • Dokumenty kandydatki/kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym zostaną dołączone do jego akt osobowych. Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie