Młodszy archiwista

Wrocław
Oferta opublikowana05.04.2024
Oferta wygasa04.07.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Archiwum Państwowe we Wrocławiu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Młodszy archiwista
w Oddziale I kształtowania narodowego zasobu

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadza kontrole w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz ekspertyzy archiwalne w archiwach zakładowych oraz w składnicach akt w jednostkach państwowych, jednostkach samorządu terytorialnego, samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz jednostkach niepaństwowych posiadających dokumentację z jednostek państwowych.
  • Przygotowuje dokumentację kontrolną oraz przygotowuje projekty wystąpień pokontrolnych.
  • Rozpatruje wnioski brakowania dokumentacji niearchiwalnej i wydaje zgody lub opinie dotyczące fizycznego zniszczenia dokumentacji.
  • Udziela podmiotom zewnętrznym informacji ustnych i pisemnych z zakresu prawidłowych zasad postępowania z tworzoną i gromadzoną dokumentacją.
  • Wprowadza dane do systemów informatycznych.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie lub średnie branżowe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy przy wykonywaniu działalności archiwalnej.
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  • Znajomość Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
  • Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Znajomość systemów teleinformatycznych klasy EZD.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: wyższe historyczne, administracyjne lub prawnicze

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-16
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe we Wrocławiu
    ul. Pomorska 2
    50-215 Wrocław
    sekretariat pok. 112, I piętro w godz. 7:30-15:30

Warunki pracy

- praca biurowa (siedząca przy komputerze, powyżej 4 godzin dziennie),
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, skaner, drukarka),
- sztuczne oświetlenie miejsca pracy,
- stanowisko zlokalizowane na parterze urzędu,
- budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową,
- częste kontakty z klientem zewnętrznym,
- podróże służbowe środkami transportu publicznego

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Wynagrodzenie zasadnicze nie mniej niż 4731,37 zł brutto. Dodatkowo dodatek za wysługę lat w wysokości wynoszącej po pięciu latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.


Miejsce przeprowadzenia naboru: Archiwum Państwowe we Wrocławiu.


Informację o szczególnych potrzebach zamieść w dokumentach aplikacyjnych lub prześlij na adres rekrutacja@wroclaw.ap.gov.pl

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie