Księgowy
Łódź
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Księgowy do spraw rozliczeń podatkowych
w Dziale Rachunkowości

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• praca w siedzibie urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego, związana z permanentną obsługą klientów zewnętrznych,
• praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
• narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
• urząd zlokalizowany w kompleksie kilku budynków: budynek A – dwupiętrowy, budynek B – jednopiętrowy, budynki A1 i C – parterowe,
• stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w budynku A – dwupiętrowym,
• żaden z budynków nie jest wyposażony w windę, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynków,
• na parterze budynku A znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • księgowanie przy pomocy systemu komputerowego przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów na kartach kontowych podatników i uzgadnianie zaksięgowanych operacji na kartach kontowych z dokumentami źródłowymi w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji finansowej zainteresowanym jednostkom,
  • dokonywanie zwrotów podatków i nadpłat podatkowych w celu zapewnienia terminowego rozliczenia z podatnikiem,
  • analiza zapisów na kartach kontowych w celu przekazania informacji o zmianie stanu zaległości objętej tytułem wykonawczym oraz informacji na temat niezapłaconych zaległości podatkowych do Działu Spraw Wierzycielskich,
  • sporządzanie postanowień w zakresie zaliczania wpłat dokonanych po terminie, nadpłat oraz zwrotów na bieżące zobowiązania i zaległości zgodnie z wnioskiem podatnika lub z urzędu w celu dostarczania aktualnej informacji o stanie rozliczeń zobowiązanego,
  • przygotowywanie korespondencji do podatników, płatników, organów skarbowych, administracji państwowej, samorządowej, ZUS, organów ścigania, sądów, komorników sądowych celem przekazania lub uzyskania informacji niezbędnych w prowadzonych czynnościach i postępowaniach,
  • analiza kart kontowych podatników w celu likwidacji nadpłat i zaległości podatkowych,
  • sporządzanie informacji, analiz i sprawozdań w zakresie działania komórki organizacyjnej w celu dostarczenia aktualnej informacji w zakresie danego tematu,
  • przyjmowanie i przekazywanie kart kontowych podatnika w związku ze zmianą właściwości miejscowej w celu wymiany danych o stanie rozliczeń podatnika między urzędami.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie
  • znajomość przepisów podatkowych i ordynacji podatkowej,
  • biegła obsługa komputera,
  • komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji,
  • cierpliwość, dokładność, uprzejmość,
  • samodzielność, umiejętność organizacji pracy oraz umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
  • wykształcenie: wyższe
  • umiejętność obsługi systemów informatycznych Ministerstwa Finansów i Izby Administracji Skarbowej.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór Dz. U. z 2017 r. poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed 01.08.1972 r.,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-09-23
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
WYMAGANE OŚWIADCZENIA, CV, LIST MOTYWACYJNY I KWESTIONARIUSZ OSOBOWY MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA.
Oferty należy składać w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem operatora pocztowego o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w placówce pocztowej.
Nie podlegają rozpatrzeniu oferty składane drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Do przeprowadzenia naboru przyjęto następujące metody i techniki selekcji:
I etap: weryfikacja formalna ofert,
II etap: rozmowa kwalifikacyjna.

Oferty niespełniające wymagań formalnych lub otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego zostaną powiadomieni telefonicznie o ich miejscu i terminie.
Wynagrodzenie zasadnicze brutto zostało określone dla oferowanego stanowiska w kwocie 3.508,00 zł.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Informacje o sposobie postępowania z ofertami pracy kandydatek/ kandydatów po zakończonym naborze:
Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze podlegają komisyjnemu zniszczeniu po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru są niszczone komisyjnie po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (42) 25-47-206.

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen

Księgowy

Łódź

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna