ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Daniel Żukowski

Firma

10.08.2023 11:08

Czym zajmuje się Twoja firma? Co jest głównym filarem biznesu?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Firma FEN jest importerem i dystrybutorem rozwiązań ze świata IT. W naszej ofercie posiadamy sprzęt do użytku indywidualnego oraz systemy IT Security. Obsługujemy tysiące sklepów i integratorów systemowych w całej Polsce.

Jak wygląda struktura Twojej firmy (Iiczba pracowników, lokalizacje, działy itp.)?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Nasz zespół liczy niecałe 50 osób. Mamy jeden oddział w Poznaniu, z którego zaopatrujemy partnerów z całego kraju.

Jaka obowiązuje u Was forma zatrudnienia (umowa o pracę, b2b, umowa zlecenie, umowa o dzieło)?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Preferujemy zawieranie umowy o pracę, ale w naszym zespole jest kilka osób zatrudnionych na kontraktach B2B.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników? Z czego to wynika?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Ostatnie rekrutacje przeprowadzaliśmy na stanowiska związane z: handlem, marketingiem, social mediami oraz zarządzaniem produktem i marką. Jest to związane z rozwojem nowych linii produktowych w naszej ofercie oraz zmianami w procesie sprzedaży i obsługi klienta biznesowego. Dzięki tym zmianom jesteśmy w stanie obsługiwać więcej złożonych projektów.

Jak w Twojej firmie wygląda specyfika pracy: zdalna, hybrydowa, mobilna, delegacje? W jaki sposób to przebiega i z czego to wynika?

Daniel Żukowskiikona wywiad

W zależności od stanowiska pracujemy w trybie zdalnym, hybrydowym lub stacjonarnym. W przypadku pracowników magazynowych jest to oczywiście tylko praca stacjonarna. Handlowcy oraz product managerowie wyjeżdżają w delegacje dwa, trzy razy w miesiącu. Większość pracy to praca stacjonarna z Home Office lub z biura.

W jakim systemie pracuje się w Twojej firmie?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Pracujemy od poniedziałku do piątku od 8:30 do 16:30. Nie pracujemy w systemie zmianowym.

W jaki sposób weryfikujecie przyczyny odejścia pracownika? Czy realizujecie “Exit interview”?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Nie mamy wdrożonej procedury "exit interview". Wynika to z faktu, że w naszej firmie rotacja jest bardzo mała. Oczywiście, jeżeli pracownik odchodzi z pracy, to staramy dowiedzieć się, jakie były przyczyny jego decyzji, by uniknąć błędów w przyszłości.

Jak przebiega rekrutacja w Twojej firmie – stacjonarnie czy zdalnie?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Ostatnie trzy procesy rekrutacyjne przeprowadzaliśmy zdalnie. Raczej pozostaniemy przy tym systemie. Oszczędza on dużo czasu i stresu kandydatom, przez co chętniej aplikują oni na wolne stanowiska.

Z ilu etapów składa się proces rekrutacyjny i czy jest zależny od poszukiwanego stanowiska?

Daniel Żukowskiikona wywiad

W przypadku bardziej złożonych rekrutacji proces ten obejmuje dwa etapy. Pierwszy z nich to rozmowa, a drugi dodatkowe zadanie do wykonania lub testy do rozwiązania. Zazwyczaj jednak przeprowadzamy rekrutację jednoetapową.

Czy na etapie rekrutacji podajecie informacje dotyczące zasad zatrudnienia (rodzaj umowy, okres próbny, wynagrodzenie, premie)?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Zawsze podajemy wszystkie informacje, które pozwalają wykluczyć rozczarowanie i stracony czas — z perspektywy obu stron. Naszym celem nie jest pozyskanie "miliona" aplikacji, lecz zatrudnienie nowego członka załogi. W związku z tym zawsze podajemy wszystkie niezbędne informacje.

Kto odpowiada za rekrutację i bezpośredni kontakt z kandydatami (dział HR czy bezpośredni przełożony)?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Nie mamy działu HR. Za publikację ogłoszenia i proces rekrutacji odpowiada bezpośredni przełożony.

Czy informujecie odrzuconych kandydatów o wynikach rekrutacji i co konkretnie uwzględnia informacja zwrotna?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Zawsze, nawet kandydatom, z którymi nie nawiązaliśmy żadnego kontaktu, odpowiadamy mailowo, z podziękowaniem za aplikację. Ze wszystkimi kandydatami, których zaprosiliśmy na rozmowę, kontaktujemy się telefonicznie, by powiadomić ich o wyniku rekrutacji. Jeżeli kandydat sobie tego życzy, możemy opowiedzieć mu, jak według nas wypadł na rozmowie rekrutacyjnej.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Twojej firmie? Ile dni trwa onboarding? Czy różni się w zależności od poszczególnych stanowisk?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Proces onboardingu różni się w zależności od stanowiska. Mogę przybliżyć dla przykładu, jak taki proces wdrożenia wygląda dla osoby zatrudnionej na stanowisku handlowca. Przez pierwsze dwa dni pracownik bierze udział w szkoleniach z systemów i aplikacji używanych w firmie. Następnie odbywa szkolenia: BHP, z zasad gospodarowania finansami, używania floty i firmowych kart kredytowych. Przez następne 2-4 dni opiekę nad handlowcem przejmują product managerowie, którzy przekazują wiedzę o produktach i ofercie. Nowo zatrudniona osoba przez okres ok. 2-3 miesięcy pracuje "pod okiem" starszych stażem kolegów i koleżanek.

W jaki sposób dbacie o rozwój pracowników? Jak wyglądają szkolenia w Twojej firmie? Czy są z góry zaplanowane i jak często się odbywają? Jakich obszarów/ tematyki dotyczą? W przypadku braku szkoleń, z czego to wynika?

Daniel Żukowskiikona wywiad

W naszej firmie szkolenia podzielone są na dwie grupy. Pierwsza z nich to szkolenia zaplanowane przez kierowników (w tym roku mamy zaplanowane 3 takie spotkania). Drugą grupą są szkolenia zaproponowane przez samych pracowników, w ramach rozwoju ich kompetencji. Firma w całości opłaca takie kursy.

Jakie benefity oferujecie swoim pracownikom?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Oferujemy prywatną opiekę medyczną LUX MED. Organizujemy imprezy integracyjne. W naszym budynku znajdują się: stół do ping-ponga, stół bilardowy, tarcza do Darta - wszystko do użytku pracowników.

W jaki sposób dbacie o integrację pracowników i dobrą atmosferę?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Organizujemy imprezy i grille firmowe oraz wyjazdy integracyjne. Często po pracy wychodzimy "na miasto".

W jaki sposób podsumowujecie działania pracowników i realizację celów?

Daniel Żukowskiikona wywiad

W zależności od stanowiska, pracę podsumowujemy podczas cyklicznych (miesięcznych lub kwartalnych) indywidualnych spotkań z pracownikami.

W jaki sposób weryfikujecie poziom satysfakcji pracowników oraz ich oczekiwania względem pracodawcy?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Nie weryfikujemy zadowolenia pracowników w żaden sformalizowany sposób. Jest to mała firma, więc widujemy się na co dzień i wszelkie problemy rozwiązujemy na bieżąco. Pracownicy mogą zgłaszać swoje potrzeby i sugestie związane z pracą - właściwie każdego dnia.

W jaki sposób wspieracie pracowników, którzy mają chwilowe problemy, spadek motywacji, zmniejszoną wydajność?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Nie mieliśmy takich sytuacji zbyt wiele. Staramy się jednak w takich chwilach wprost mówić o problemach. Zachęcamy naszych pracowników do szczerej i otwartej rozmowy, ponieważ wychodzimy z założenia, że takie problemy są czymś naturalnym, a każdy z nas jest tylko człowiekiem.

Jak wygląda w twojej firmie proces awansu, podwyżek i premii?

Daniel Żukowskiikona wywiad

Nasza organizacja jest na początkowym etapie rozwoju. Przy zatrudnionych około 50 osobach i bardzo płaskiej strukturze, nie było potrzeby wytworzenia takich procesów. Widzimy za to konieczność sformalizowania takiej ścieżki. Zaczęliśmy od przekazania tego pomysłu wszystkim pracownikom i poprosiliśmy każdego z nich o wyrażenie swojego zdania na ten temat. Wierzymy w to, że wyciągniemy ciekawe wnioski i stworzymy system, który będzie satysfakcjonował naszych pracowników.



Konsorcjum Fen Sp. z o.o.
3.4/5 Na podstawie 78 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Konsorcjum Fen Sp. z o.o.