InServ

4.8 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady InServ

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Szczepan Szłapka

Pracownik firmy - manager ds. komunikacji

25.05.2023 01:05

Czym zajmuje się Państwa firma?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Jesteśmy polską firmą, która pomaga Polakom w znalezieniu pracy za granicą. Funkcjonujemy już blisko 10 lat i w swoich działaniach skupiamy się na rynkach europejskich – głównie niemieckim i szwedzkim. Zapewniamy pracę w sektorze budowlanym i branżach pokrewnych - w Niemczech - oraz hotelarstwie i gastronomii - w Szwecji. Przy naszym wsparciu i pomocy pracę znajdują przedstawiciele takich zawodów jak: murarze, brukarze, dekarze, betoniarze, zbrojarze, malarze, szpachlarze i regipsiarze oraz pracownicy branży „gastro” – w tym pokojówki, kelnerzy, barmani oraz kucharze i szefowie kuchni. Filarami naszej działalności są profesjonalizm i zaufanie. Przez lata funkcjonowania zbudowaliśmy szeroką bazę wieloletnich kontrahentów, dzięki czemu oferowane przez nas miejsca pracy polecamy z czystym sumieniem i pewnością, że pracownicy znajdą tam idealne warunki dla rozwoju swojej kariery zawodowej.

W jakim mieście Państwo działacie i jak wygląda struktura Państwa firmy?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Główna siedziba naszej firmy znajduje się w Poznaniu, w którym działa nasz doświadczony zespół rekruterów i koordynatorów, którzy zapewniają bezstresową rekrutację (bardzo często zdalną) i dzięki swojemu doświadczeniu dają gwarancję, że każdy kandydat znajdzie z nami pracę idealnie dostosowaną do swoich umiejętności i – co równie ważne – oczekiwań i potrzeb. Równie znaczącą rolę odgrywa nasza administracja ponieważ za cel stawiamy sobie to, aby wszelkie formalności, których musi dopełnić kandydat, ograniczyć do minimum. Zdejmujemy „papierkową robotę” z osób szukających pracy, dzięki czemu w pełni mogą skupić się na nowym rozdziale swojej zawodowej kariery.

Jak wyglądały początki firmy i jak przebiegał jej rozwój do chwili obecnej?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Nasza firma powstała blisko dekadę temu w Wielkopolsce. Obecnie naszą główną siedzibą jest Poznań, a obszarem działania są Niemcy i Szwecja. Potrzebę powołania marek InServ i Hotistin odkryliśmy śledząc uważnie drogę, jaką zmierzała (i nadal zmierza) branża pracy za granicą. Szybko udało nam się zauważyć i zdiagnozować największe bolączki działalności agencji i pośredników, a co za tym idzie, obrać inną drogę i zapewnić osobom szukającym pracy za granicą znacznie wyższe poczucie bezpieczeństwa, nieporównywalny komfort podejmowania nowej pracy oraz dogodne warunki na miejscu. Warto wskazać na takie elementy jak: darmowe noclegi, pomoc w planowaniu podróży, zwroty za dojazd, wsparcie w formie zaliczek, czy darmowa opieka medyczna. Korzyści materialne, oczywiście, idą z tym w parze. Druga część naszej działalności to budowa zaufania i wieloletnich partnerskich relacji z zagranicznymi kontrahentami. Początki naszej działalności to pomysł dwóch właścicieli, poparty zapałem i talentem pierwszych pracowników. Dziś to kilkadziesiąt osób – od administracji, przez rekrutację, koordynatorów, handlowców, po dział marketingu.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Oczywiście bacznie śledzimy branżę pracy za granicą. Nie skupiamy się jednak na działaniach konkurencji, tylko idziemy własną drogą i wyznaczamy nowe trendy. Współpracujemy tylko ze sprawdzonymi zagranicznymi kontrahentami. Co za tym idzie, nasi pracownicy trafiają wyłącznie do miejsc godnych zaufania. Kładziemy mocny nacisk na warunki zakwaterowania i pracy. Co ważne – do minimum ograniczamy formalności. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu możemy zdjąć z kandydata „papierkową robotę”, dzięki czemu może on z czystą głową przygotować się do nowej pracy. Działa to również w przypadku kontrahentów, którzy bardzo sobie cenią ograniczenie formalności. Nasze działania owocują tym, że już od blisko 10 lat każdy, kto z nami rozpocznie współpracę, może czuć się bezpiecznie i komfortowo na każdym etapie. Dla każdego jesteśmy stabilnym partnerem.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Motorem napędowym naszych działań są właściciele, którzy współpracują bezpośrednio z działem administracji, rekrutacji, sprzedaży oraz marketingu. To co nas wyróżnia, to spłaszczona hierarchia – nie jest dla nas ważne nazywanie kogoś dyrektorem, kierownikiem, czy koordynatorem. Istotne jest natomiast, kto jaką wartość wnosi do naszej codziennej pracy. Każdy pracownik posiada swój unikatowy talent i staramy się stworzyć takie warunki, by mógł on jak najlepiej wykorzystać swoje zalety i kompetencje. I trzeba przyznać, że daje to świetne rezultaty - jesteśmy bardzo zgrani i dzięki naszej otwartości sprawnie wdrażamy nowe pomysły i realizujemy kolejne projekty. Tak samo podchodzimy do osób szukających pracy za granicą – stają się, na swój sposób, częścią naszego zespołu. Nasze wsparcie nie kończy się w momencie podpisania umowy, przeciwnie – od tej chwili aż do zakończenia kontraktu wspieramy „swoich ludzi” na każdym kroku i jesteśmy do ich dyspozycji - siedem dni w tygodniu.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Dalszy rozwój – tak w skrócie można określić nasze plany. Mam na myśli rozwój samej firmy, ale także rozwój zespołu, powiększanie bazy kontrahentów i wzrost liczby aktywnych rekrutacji do pracy za granicą. Dalej będziemy oferować pracę w Niemczech - na takich stanowiskach jak: pomocnik, brukarz, murarz, tynkarz, malarz, wykończeniowiec, dekarz i spawacz. W Szwecji kontynuujemy rekrutację dla: sprzątaczek, pokojówek, kelnerów, barmanów, czy kucharzy. Rynek jest dynamiczny i - już na tym etapie roku - możemy zapewnić, że ofert pracy będzie przybywać. Tak więc warto śledzić naszą stronę internetową i social media.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Jako firma zajmująca się rekrutacją, nie mamy z tymi procesami większych problemów. To oczywiście żart, ale – serio mówiąc - proces przyjmowania nowych osób przebiega u nas bardzo płynnie. Rekrutacje są bezstresowe, nie przeciągamy ich w czasie i prowadzą je osoby z poszczególnych działów – tak aby kompetencje i charakter kandydata zgrały się ze stylem pracy danego zespołu. Natomiast rekrutacja do pracy za granicą składa się z kilku etapów - od weryfikacji doświadczenia, umiejętności, przez sprawy formalne, po testy językowe (jeśli znajomość języka jest na danym kontrakcie wymagana). Większość procesu udaje się przeprowadzić zdalnie, co sprzyja szybkim i bezstresowym działaniom. Najwięcej czasu i wysiłku poświęcamy na poznanie potrzeb i oczekiwań kandydata – tak, aby oferowana praca w pełni odpowiadała jego potrzebom i oczekiwaniom.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Proces ten przebiega bardzo sprawnie - głównie dzięki własnemu stylowi, który wypracowaliśmy przez lata. Najważniejsze jest to, aby nowa osoba poznała wszystkich współpracowników. Mocno na to stawiamy, ponieważ współpraca między członkami zespołu to coś, czego żadne procedury nie zastąpią. Przekazywanie wiedzy, doświadczenia i dzielenie się pozytywną energią to dla nas podstawa. Resztę uzupełniają szkolenia i systematyczne wdrażanie się w poszczególne zadania. Podobnie ma się rzecz z osobami, które wyjeżdżają na zlecenia za granicę. Nie ma mowy, żebyśmy zostawili ich samych sobie. Są w ciągłym kontakcie z koordynatorem i najczęściej trafiają do zespołów, gdzie już pracują nasi ludzie. To ułatwia start i szybkie wdrożenie się w nowe środowisko.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Tak naprawdę rozwój to u nas proces stały. Nie może być inaczej, skoro preferujemy partnerski styl pracy. Wymiana wiedzy, doświadczeń i spostrzeżeń są u nas codziennością. Preferujemy otwarte pomieszczenia i drzwi, dzięki czemu przepływ informacji jest błyskawiczny. To daje świetne rezultaty. Wsparciem jest także platforma szkoleniowa, z której każdy może skorzystać w dowolnym momencie. Dodatkowo oferujemy: kursy, szkolenia dedykowane, zebrania międzydziałowe, wytyczanie planów krótko i długoterminowych oraz okresowe oceny. To sprawia, że ciągle “jesteśmy w ruchu” i o stagnacji, czy rutynie nie ma mowy.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Szczepan Szłapkaikona wywiad

Rozwój to u nas proces stały. Nie ma dwóch projektów, które traktowaliśmy tak samo - każdy jest dla nas nowym wyzwaniem i nauką. I to nasz główny cel, żeby utrzymać pasję do zadań, które inni traktują rutynowo. Jesteśmy przekonani, że takie podejście pozwoli nam otwierać nowe kontrakty, a co za tym idzie - pomagać jeszcze większej liczbie osób znaleźć wymarzoną pracę za granicą.



InServ