Wywiady HOBIJ International Work Force Sp. z o.o.

Magdalena Goczał Dyrektor HOBIJ International Work Force Sp. z o.o.
Dyrektor. Z grupą HOBIJ związana od 2011 roku.  Absolwentka studiów prawniczych, posiada 15 letnie doświadczenie w branży HR. Odpowiada za politykę personalną, aktywną rekrutacje oraz strategiczny rozwój HOBIJ. W pracy ceni pozytywne nastawienie, zaangażowanie oraz budowanie partnerskich relacji w zespole.

Patrycja Romankiewicz Specjalista ds. planowania i rekrutacji HOBIJ International Work Force Sp. z o.o.
Specjalista ds. planowania i rekrutacji. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Ekonomia menadżerska. W HOBIJ odpowiada za dział planowania i rekrutacji, a także komunikację między oddziałami firmy w kraju i zagranicą. Z firmą związana od 2014 roku. W pracy ceni przede wszystkim pozytywne relacje, profesjonalizm i zaangażowanie.

Agnieszka Pawlucka Konsultant ds. Rekrutacji i Marketingu HOBIJ International Work Force Sp. z o.o.
Konsultant ds. Rekrutacji i Marketingu. Z HOBIJ związana od 2016 roku. Absolwentka Dziennikarstwa i Ekonomii sprawnie łączy te dwie dziedziny w swojej pracy zawodowej. Z pasją oraz zapałem podchodzi do zadań z zakresu rekrutacji, pozyskiwania nowych kandydatów i działań związanych z marketingiem.

1. Jakie były początki Państwa firmy

Magdalena Goczał: HOBIJ powstało w Polsce w 2011 roku. Działalność rozpoczęliśmy w Opolu i tutaj otworzyliśmy nasze pierwsze biuro. Dzięki zaufaniu jakim darzą nas kandydaci a co za tym idzie rozwojem HOBIJ, obecnie posiadamy trzy lokalizacje. Po Opolu przyszedł czas na Północ Polski i piękny Gdańsk a następnie kolejne biuro na Południ u, w równie pięknym Rzeszowie.

2. Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma? Co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?

M.G.: Jesteśmy agencją zajmującą się pośrednictwem pracy i rekrutacją pracowników dla holenderskich firm. Naszym przyszłym pracownikom pomagamy w organizacji transportu do oraz z Holandii. Pomagamy również w organizacji zakwaterowania, dojazdu do pracy oraz zapewniamy pełną obsługę administracyjną.

3. Jakie firmy są Państwa klientami?

M.G.: Współpracujemy z wieloma klientami , w różnych branżach, głownie w produkcyjnej, logistycznej oraz technicznej. Posiadamy bardzo zróżnicowane oferty pracy, które są dostępne na całym obszarze Holandii. Współpracujemy miedzy innymi z dużymi centrami dystrybucyjnymi, które prężnie działają nie tylko na rynku holenderskim ale również europejskim. Możliwość współpracy z tak dużymi klientami jest dla nas cennym doświadczeniem i jednoczenie dużym wyzwaniem. Dzięki niej również nasi kandydaci, którzy podejmują prace w HOBIJ mają ciekawa perspektywę rozwoju.

4. Jak według Państwa będzie wyglądała Wasza firma za 10 lat?

M.G.: Jednym z naszych haseł przewodnich jest „Never stop growing”. Zgodnie z tym motto będziemy podejmować nowe działania i ciągle się rozwijać aby kolejne lata były również pasmem wspólnych sukcesów na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.

5. Jakie wartości przyświecają działalności Państwa firmy?

Patrycja Romankiewicz: W HOBIJ jesteśmy skoncentrowani na pracownikach. Każda organizacja to w istocie unikalny zbiór osób, z ich specyficznymi zdolnościami, ambicjami, celami i marzeniami. Zapewniając każdemu pracownikowi możliwie jak najlepsze warunki, osobiste wsparcie i bodźce motywujące do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, budujemy kapitał wiedzy, umiejętności i entuzjazmu, które w sumie tworzą potencjał naszej agencji umożliwiający jej dalszy pomyślny rozwój. Kolejne to rzeczowość oraz transparentność. Ukierunkowanie na pracownika jest dla nas jednoznaczne z rzeczowością. Wartości takie jak uczciwość, rzetelność i transparentność są w HOBIJ sprawą nadrzędną. Jesteśmy profesjonalnym i rzetelnym pracodawcą - agencją, na której pracownik może polegać i w której może czuć się bezpieczny.

6. Jakie nagrody i wyróżnienia Państwo otrzymaliście? Czy któreś z nich jest dla Was wyjątkowym powodem do dumy? Jeśli tak, dlaczego?

P.R.: Tak, HOBIJ jest pierwsza agencja pracy tymczasowej w Holandii, która otrzymała tytuł Best Place To Work. To dla nas duże wyróżnienie. Great Place to Work to niezależna instytucja, która ocenia na całym świecie warunki pracy i politykę personalną organizacji. Po raz pierwszy w historii pracownicy tymczasowi docenili agencję pracy tak, że otrzymała ona tytuł Great Place to Work. Uzyskanie tytułu Great Place to Work poprzedziły wieloletnie przygotowania. „Zaczęliśmy od tak zwanego pomiaru zerowego w 2011 roku” mówi Han van Horen, CEO HOBIJ. „Na podstawie wyników przeprowadziliśmy dokładną analizę możliwości rozwoju i poprawy. Podstawą były między innymi rozmowy z około siedemdziesięcioma pracownikami tymczasowymi. W efekcie powstał konkretny plan działań. Specjalna grupa stałych oraz tymczasowych pracowników rozpoczęła następnie działanie.

Również pozostali pracownicy tymczasowi są regularnie zapraszani do przedstawiania pomysłów oraz wspólnych dyskusji. Ten tytuł traktujemy jako dowód, że kierunek naszych działań jest właściwy. W HOBIJ mamy jednoznaczną misję: zainteresowanie się życiem ludzi i poprawa jego jakości, a także wspieranie organizacji w realizacji ich celów poprzez wzajemne łączenie. Misję realizujemy codziennie. Naszym pracownikom tymczasowym oferujemy dużo więcej niż tylko dobrą pracę. Oferujemy również platformę do rozwoju. W ten sposób pozytywnie wpływamy na życie ludzi w Europie”.

7. Jak wygląda proces rekrutacji do Państwa firmy?

P.R.: Pierwszym i najważniejszym krokiem jest nawiązanie kontaktu przez rejestrację swojej kandydatury na naszej stronie internetowej lub przesłanie CV. Przydatne adresy mailowe są również podane na naszej stronie. Dzięki temu konsultant HOBIJ szybko skontaktuje się z kandydatem telefonicznie, a jeśli to nie jest możliwe to mailowo. Kolejnym krokiem jest rozmowa kwalifikacyjna. Idąc z duchem czasu jak i potrzebami oraz możliwościami kandydatów możemy również przeprowadzić ją za pomocą różnych komunikatorów internetowych. Rozmowa pozwala na dokładnie poinformowanie kandydata o warunkach pracy, zamieszkania, o zakresie obowiązków o wszystkich praktycznych aspektach podjęcia pracy zagranicą. Po pomyślnym zakończeniu tego etapu, możemy przejść do następnego - nawiązania współpracy.

8. Czy aktualnie poszukują Państwo nowych pracowników?

P.R.: HOBIJ stale się rozwija przed nami nowe, ciekawe projekty, nowi klienci i stanowiska pracy w obszarze produkcyjnym, logistycznym i technicznym. Chętnych zapraszamy do kontaktu i poznania szczegółów.

 

9. Gdzie można znaleźć aktualne oferty pracy? Z jakich kanałów Państwo korzystacie?

Agnieszka Pawlucka: Oferty pracy publikujemy na naszej stronie www.hobij.pl oraz na wielu popularnych portalach pracy, nie tylko w kraju lecz również zagranicą. Informacje o HOBIJ można również znaleźć na naszym fanpage ’u, kanale YouTube oraz Instagramie.

10. Dla osób szukających zatrudnienia coraz większą wartością jest możliwość rozwoju. Czy oferujecie swoim pracownikom możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji?

A.P.: Oferujemy naszym pracownikom kursy i ścieżki szkoleniowe, zachęcając ich do dalszego rozwoju oraz inspirujemy ich do pełnego wykorzystywania swojego potencjału. Wierzymy, że entuzjazm i zapał, z jakim staramy się być dla naszych pracowników tymczasowych możliwie najlepszym pracodawcą, udziela się im, a także wszystkim firmom, z którymi współpracuje nasza agencja.

11. W jaki sposób potencjalny pracownik powinien przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej, na co zwrócić uwagę?

A.P.: Naszym kandydatom zawsze przed rozmową kwalifikacyjną oprócz dostępnych ofert pracy wysyłamy również specjalną broszurę, zawierającą ważne informacje o podjęciu pracy zagranicą. Każdy kandydat powinien zapoznać się z nią jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy i przygotować sobie listę pytań do rekrutera. Im lepiej będzie przygotowany Kandydat do wyjazdu tym sprawniej i przyjemniej zaaklimatyzuje się w nowym otoczeniu. Drodzy kandydaci zawsze spróbujcie powtórzyć sobie zakres obowiązków na ostatnio zajmowanych stanowiskach i okresy zatrudnienia. Nie zapomnijcie o pozytywnym nastawieniu, nasi rekruterzy chcą Wam pomóc przy dopasowaniu do Was najlepszej oferty pracy i zawsze służą pomocą, gdy pojawiają się pytania lub wątpliwości.

12. Jak wygląda pierwszy dzień pracy nowoprzyjętej osoby?

A.P.: Po przyjeździe do Holandii, kandydaci pierwszy dzień spędzają w naszym głównym biurze w Veghel. W tym dniu uzyskuje się wszystkie niezbędne informacje na temat pracy, zakwaterowania oraz transportu do pracy. Wstępne instrukcje są udzielane przez flex managerów , a także dopełniane są wszelkie niezbędne formalności. W tym dniu, oferujemy naszym pracownikom pyszne posiłki i świeże soki, możliwość skorzystania z komputera oraz inne udogodnienia, to wszystko aby umilić czas oczekiwania na podpisanie umowy.