Havas Media Sp. z o.o.

3.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Havas Media Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Małgorzata Węgierek

Pracownik firmy - CEO Havas Media Network

13.02.2024 05:02

Czym zajmuje się Państwa firma?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

Działamy w branży mediów i reklamy, tworzymy strategie komunikacji marketingowej dla marek, opartych na filozofii Meaningful Brands oraz naszej autorskiej metodologii Media Experience (Mx) na bazie danych (Data Driven) i nowych technologii. W naszej pracy skupiamy się na tworzeniu mocnych i unikatowych więzi emocjonalnych między marką a konsumentem, dzięki kompleksowemu rozumieniu jego potrzeb, odpowiedniemu kontekstowi oraz wartościowym treściom. Działamy w kilkunastu wyspecjalizowanych zespołach, gdzie łączymy właśnie wiedzę o konsumencie i jego zachowaniach z najnowszą technologią w zakresie analizy i optymalizacji danych, e-commerce'u, ale również z rozrywką i pasjami, wykorzystując potencjał grupy Vivendi, której obok Canal+, Universal Music, Lagardere Group, Gameloft, Daily Motion, jesteśmy częścią. Na bazie naszej wiedzy i dzięki wyspecjalizowanym narzędziom doradzamy naszym klientom, jak efektywnie docierać do konsumentów, rozwijać firmy, zwiększać sprzedaż. To zawód dla osób, które lubią się uczyć nowych rzeczy i rozwijać, bo pojawiające się nowe technologie stwarzają możliwości, które chętnie wykorzystujemy w pracy nad kampaniami komunikacyjnymi naszych klientów.

Jak wyglądały początki firmy?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

Mamy bardzo długą historię, a co za tym idzie doświadczenie. Początki naszej agencji sięgają XIX wieku i są nierozerwalnie związane z postacią Charlesa Havasa, francuskiego pisarza, tłumacza i założyciela pierwszej agencji prasowej na świecie (sic!) – Agence Havas w 1835 r. w Paryżu. Dała ona podwaliny dzisiejszej Agence France-Presse (AFP) i właśnie agencji reklamowej Havas. Co ciekawe, początki, to czas wykorzystywania takich środków dystrybucji newsów, jak gołębie pocztowe, sieć kurierów czy (też pioniersko) telegrafu w 1848 r. Jak widać komunikację mamy w naszym DNA. Dziś Havas to globalna sieć agencji, która zatrudnia 22 tys. pracowników, obecna w ponad 100 krajach i skupiona w ponad 70 lokalnych biurach Havas Village – unikatowe narzędzia i kompetencje. W dalszym ciągu jesteśmy inicjatorem zmian na rynku i wprowadzamy innowacje oraz kompleksowo patrzymy na biznes naszych klientów. Mimo rozległej struktury, dbamy o bardzo rodzinną atmosferą oraz doskonałą komunikację i współpracę między biurami czy wyspecjalizowanymi jednostkami działającymi w ramach naszej sieci.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

Mamy bardzo unikatową strukturę, zarówno jako holding globalny, jak i lokalny, w Polsce. Od kilku lat funkcjonujemy według globalnego konceptu Havas Village, czyli wspólnej przestrzeni biurowej, gdzie pod jednym dachem – opierając się na wspólnej wizji i procesie strategicznym – działają zarówno dywizja kreatywna Havas Creative Network, jak i mediowa Havas Media Network, czyli my. Naszą misją jest tworzenie komunikacji, rozwiązań kreatywnych i strategii mediowych opartych na filozofii Meaningful Brands – wnoszących realną wartość w życie konsumenta i podnoszących jego jakość. Jeśli chodzi o strukturę naszej agencji, to w jej skład wchodzą niezależne podmioty: Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki działające w obszarze Digital Marketingu: Ecselis (agencja performance marketingu zintegrowana z SEO i kontentem) i Programmatic Hub (integracja danych i narzędzi w ekosystemie programatycznym). Kampanie z zakresu social media czy te łączące gaming & esport, produkcję contentu oraz influencer marketing realizuje zespół Havas PLAY, który najprościej mówiąc łączy marki z pasjami konsumentów. W ramach naszej grupy działają również Havas Market (kompleksowe usługi dla e-commerce i marketplace), Havas Digital Innovation (digital marketing & AI) oraz LuxHub (komunikacja marek luksusowych i premium). W 2024 zdecydowaliśmy się jako pierwsi na rynku połączyć takie kompetencje jak strategia komunikacyjna, strategia danych, data science, badania konsumenckie, mar tech i ad tech, w jednym dziale – CSA.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

Branża mediowa to jeden z najszybciej rozwijających i zmieniających się obszarów biznesowych. Dynamizm zmian na rynku technologii wymusza na nas nieustanne poszerzanie kompetencji i naukę nowych umiejętności. Grupa Vivendi to ekosystem mediowo-rozrywkowo-reklamowy, w którym obok Havas Media Network funkcjonują takie firmy jak Canal+, Universal Music, Lagardere Group, Gameloft, Daily Motion. To branża, która przyciąga kreatywnych młodych ludzi z energią do działania. Takich, którzy dobrze czują się w środowisku permanentnej zmiany i są ambitni. To co nas bardzo wyróżnia na rynku, to liczne inicjatywy wprowadzane z myślą o pracownikach i ich wellbeingu oraz troska o środowisko. Od lat monitorujemy swoje działania i działamy w duchu nurtu BCorp, aby nasz biznes rozwijał się w bardziej zrównoważony oraz przyjazny dla ludzi i środowiska sposób.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

Jesteśmy elastyczni, jeśli chodzi o formę rekrutacji (stacjonarna vs zdalna). Procesy te zazwyczaj prowadzi dział HR, ale zawsze w bliskim kontakcie z managerem danego zespołu, który dba nie tylko o dobór kandydata lub kandydatki z poszukiwanymi kompetencjami, ale także takiej osoby, która będzie miała dobrą chemię z zespołem. Doceniamy osoby, które na rozmowach prezentują postawy zgodne z naszymi wartościami: przedsiębiorcze, odpowiedzialne, zaangażowane, takie które potrafią współpracować, są kreatywne i lubią poszerzać swoją wiedzę oraz dążą do tego, by być autorytetem w swojej dziedzinie – ekspertów.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

W przypadku pozytywnej decyzji składamy telefonicznie ofertę współpracy, podsumowujemy ją mailowo i przygotowujemy list intencyjny. Następnie czekają nas formalności związane z podjęciem współpracy. Pozostajemy w stałym kontakcie – zespół HR na bieżąco informuje o kolejnych krokach. Kilka dni przed rozpoczęciem współpracy kandydat otrzymuje maila z planem onboardingu. Każda nowa osoba w pierwszym dniu pracy spotyka się ze swoim przełożonym, osobą z zespołu HR i innymi współpracownikami oraz Buddym. To osoba, która wprowadza każdego nowego pracownika w klimat firmy i do której można się zwrócić z różnego rodzaju pytaniami np. organizacyjnymi czy związanymi z codziennym funkcjonowaniem biura. Pierwszy dzień w firmie to czas na poznawanie naszych zwyczajów, zwiedzanie przestrzeni firmowych i picie kawy – jeśli pogoda dopisze, to na naszym kwiecistym tarasie! Po takim wstępie dużo przyjemniej jest wdrażać się w nowe obowiązki!

Jakie plany związane z zatrudnieniem mają Państwo w najbliższym czasie?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

W związku z nieustającym rozwojem firmy tak naprawdę cały czas trzymamy rękę na pulsie i poszukujemy do zespołu osób o różnych talentach i kompetencjach. Zatrudniamy na stanowiska związane przede wszystkim z nowoczesną komunikacją w kanałach digitalowych, ale rekrutujemy też osoby o wysokich kompetencjach technologicznych oraz tych związanych z obsługą klienta. Wszystkie nasze bieżące rekrutacje kandydaci mogą znaleźć na naszej stronie www.

W jaki sposób dbają Państwo o rozwój pracowników?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

Ze względu na naszą strukturę, jesteśmy miejscem dla ludzi o różnych talentach i z tego czerpiemy naszą siłę. W dobie coraz większej fragmentacji branży na specjalizacje jesteśmy dumni z naszej integracji wszystkich wyspecjalizowanych jednostek pod jednym dachem. Każdy pracownik ma bieżący dostęp do sieciowej platformy Havas University, gdzie znajdzie wiele szkoleń zawodowych, zarówno tych dotyczących merytorycznej części pracy w agencji, jak i związanych z umiejętnościami miękkimi czy kwestiami wellbeingu. Pracownicy, w zależności od szczebla zawodowego, mają również indywidualne szkolenia poszerzające ich kompetencje i prowadzone przez ekspertów naszej agencji, jak i szkoleniowe firmy zewnętrzne. Ponadto, od 2022 roku wprowadziliśmy strategię Havas One Digital, w ramach której wszyscy pracownicy agencji mają bieżący dostęp do szkoleń i różnego rodzaju materiałów dotyczącej aktualnej wiedzy z obszaru digital marketingu. Od 2023 r. wszyscy w naszej agencji mają dostęp do platformy Multilife, która oferuje rozwiązania odpowiadające na różnorodne potrzeby z zakresu fundamentalnych obszarów życia: rozwój, odżywianie, psychologia oraz zdrowie. Pielęgnujemy naszą kulturę organizacyjną spotykając się cyklicznie - począwszy do kilkudniowego wyjazdu w plener pod hasłem Workation, gdzie łączymy zabawę, integrację i pracę, przez regularne spotkania firmowe z okazji świąt czy spotkań Agency Day (Power Hour), gdzie zbieramy się wszyscy, aby omówić plany na najbliższy czas i podsumować sukcesy. Ponadto, co roku celebrujemy Dzień Ziemi, wolontariackim wyjazdem do schroniska w Korabiewicach, gdzie sadzimy drzewa i pomagamy w drobnych pracach porządkowych, jak również - aby budować świadomość potrzeby dbałości o otoczenie i ekologię, bierzemy udział w akcji siania łączek kwietnych. Raz w roku prowadzimy akcję Bravember & Movember Days, której ideą jest zatrzymanie się na chwilę i zadbanie o siebie. Spotykamy się z lekarzami i specjalistami z zakresu zdrowego stylu życia, a naszym celem jest profilaktyka zdrowotna i edukacja w tym obszarze. Na miejscu w biurze każdy z nas może skorzystać z fizjoterapeuty, który raz w tygodniu jest w firmie i dba o naszą formę fizyczną, a jeśli potrzeba, to też pomaga w rehabilitacji po różnych urazach. W okresie Świąt Bożego Narodzenia angażujemy się dodatkowo wspólnie w akcje jak np. Qurier Św. Mikołaja. Dwa razy w roku przeprowadzamy badanie HavaSay, w którym pracownicy oceniają wiele aspektów pracy w naszej agencji, na podstawie tego feedbacku, wiemy w którym kierunku pójść, czego potrzebują i oczekują zespoły i na tej podstawie planujemy dalsze działania. Jednym z takich obszarów jest wprowadzenie strategii neuroróżnorodności, tak aby każdy mógł odnaleźć się w pracy, być sobą i rozwijać się tu zawodowo.

Jakie mają Państwo plany rozwojowe?

Małgorzata Węgierekikona wywiad

W związku ze zmieniającym się nieustannie światem, otoczeniem biznesowym, a co za tym idzie potrzebami i zwyczajami konsumentów marek naszych klientów, rozwijamy kompetencje, które pozwalają na prowadzenie skutecznej i angażującej komunikacji. Wykorzystujemy do tego technologię, także AI, stawiamy na nowoczesne możliwości kontaktu z konsumentem, takie jak e-commerce. Rozwijamy narzędzia, które pozwalają nam jak najlepiej rozumieć konsumentów i tak dostosowujemy komunikację, aby była ona najbardziej efektywna. Stawiamy na stabilny, zrównoważony rozwój w duchu ESG.



Miniaturka

Anna Maciągowska Head of HR, Havas Media Sp. z o.o.

Przeczytaj cały wywiad »

Havas Media Sp. z o.o.