Historia
1994 | Założenie firmy
Założenie firmy przez braci Jerzego i Janusza Studzińskich. Początek działalności DAKO to produkcja stolarki okiennej i drzwiowej z PVC w hali produkcyjnej o powierzchni 600 m2.
1995 | Poszerzenie oferty
Oferta handlowa zostaje poszerzona o parapety wewnętrzne i zewnętrzne oraz rolety tekstylne i moskitiery.
1997 | Dynamiczny rozwój
Firma dynamicznie się rozwija i poszerza swoja ofertę. Uruchomiona zostaje specjalistyczna linia do produkcji rolet i konstrukcji aluminiowych. Kolejne lata istnienia firmy to sukcesywny rozwój oraz wzrastająca z roku na rok dynamika sprzedaży.
1999 | Stały wzrost liczby klientów
Rosnące zainteresowanie produktami DAKO oraz coraz większa liczba odbiorców skłania Zarząd do rozszerzenia oferty o kolejne produkty. Do oferty handlowej DAKO wprowadzona zostaje stolarka drewniana.
2002 | Nowa hala produkcyjna
Duży wskaźnik wzrostu oraz stale poszerzająca się sieć dystrybucji zaowocowały decyzją o budowie nowoczesnego obiektu produkcyjnego. W maju 2002 roku rozpoczyna się budowa fabryki składającej się z budynku administracyjno-biurowego oraz nowoczesnej hali produkcyjnej o łącznej powierzchni 6000 m2. Po zaledwie roku od rozpoczęcia budowy nowego obiektu z linii produkcyjnej schodzi pierwsze okno.
2003 | Kierunek: eksport
Produkty firmy DAKO są coraz bardziej popularne na terenie całego kraju. Ciągły rozwój firmy oraz zadowolenie klientów na rynku ogólnopolskim powodują decyzję o rozpoczęciu ekspansji na rynki zagraniczne.
2004 | Dalsze wzbogacanie oferty
Wychodząc naprzeciw wymogom rynku w zakresie kompleksowości oferty do produkcji wprowadzone zostają bramy garażowe oraz konstrukcje przeciwpożarowe. Dzięki temu Firma jest w stanie zrealizować każde kompleksowe zlecenie w zakresie dostaw stolarki otworowej.
2005 | Dynamiczny rozwój eksportu
Działalność eksportowa rozszerza się sukcesywnie na rynki krajów europejskich, a także Azji i Ameryki Północnej. Dynamiczny rozwój oraz coraz większe zapotrzebowanie rynku na produkty DAKO wymaga coraz większych mocy produkcyjnych. W związku z tym w 2006 roku Zarząd podejmuje strategiczną decyzję o budowie nowego obiektu biurowo-administracyjnego wraz z nowoczesnymi halami produkcyjnymi. Na obrzeżach Nowego Sącza w szybkim tempie powstaje przestronny biurowiec wraz z ogromnymi halami produkcyjnymi, które zostaną wyposażone w najnowszej generacji park technologiczny.
2008 | Nowy park technologiczny
Budowa nowego obiektu zostaje ukończona. W lipcu 2008 nastąpiła inauguracja pracy w nowej siedzibie o łącznej powierzchni 13500 m2. Przestronne hale produkcyjne z najnowocześniejszym parkiem maszynowym do produkcji stolarki PVC, drewnianej, aluminiowej, drewnianej z okładziną aluminiową i stalowej pozwoliły nie tylko na wzrost mocy produkcyjnych ale również na zwiększenie zatrudnienia. W nowym obiekcie zamontowana zostaje także nowocześnie wyposażona malarnia proszkowa umożliwiająca malowanie profili aluminiowych oraz elementów konstrukcji stalowych ze stali zarówno czarnej, jak i ocynkowanej. Nowoczesny i komfortowy budynek znacząco zwiększa dostępną dla firmy przestrzeń biurową i produkcyjną, co poprawia komfort pracy i pozwala na lepszą obsługę naszych klientów. Zakończona inwestycja wpisuje się w długofalowy program rozwoju i modernizacji firmy.
2009 | 15 lat firmy
Po 15 lat działalności firmy, DAKO zyskało pozycję lidera branży stolarki otworowej, o ugruntowaną pozycji na rynku krajowym i zagranicznym. Stały rozwój, doskonalenie oraz inwestycje wpisane są w strategię firmy. DAKO dysponuje potencjałem, doświadczeniem i wiedzą pozwalającą na realizację najtrudniejszych wyzwań jakie stawia architektura współczesna.
2011 | Modernizacja sieci sprzedaży
Firma rozpoczyna zaawansowany proces modernizacji sieci sprzedaży, ukierunkowany na zapewnienie klientom obsługi i doradztwa na najwyższym poziomie. Równolegle z rozwojem rynku polskiego DAKO zwiększa dynamikę działań na rynkach eksportowych, na które trafia połowa produkcji firmy.
2013 | Ofensywa marketingowa
W roku poprzedzającym 20-lecie istnienia firmy DAKO podejmuje ofensywę marketingową, wspierając sieć sprzedaży w Polsce i za granicą działaniami w największych mediach oraz obecnością na prestiżowych wydarzeniach sportowych. Działania obejmują kampanię w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych i radiowych oraz w polskiej i zagranicznej prasie. Marka DAKO pojawia się na Tour de Pologne, na legendarnym stadionie Wembley podczas meczu między Anglią i Polską. DAKO jest również obecne podczas historycznych zwycięstw polskich szczypiornistek w finałach Mistrzostwach Świata w Piłce Ręcznej Kobiet.