1Stplace.Pl Sp. z o.o. sp.k.

4.3 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady 1Stplace.Pl Sp. z o.o. sp.k.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Paweł Kapłan

Firma

12.04.2023 03:04

Panie Pawle, proszę powiedzieć nam coś o sobie i swoim doświadczeniu zawodowym.

Paweł Kapłanikona wywiad

Jestem członkiem zarządu firmy. W branży SEO i marketingu internetowego działam od 2011 roku. Pierwsze kroki w zawodzie stawiałem sam. Można powiedzieć, że pod względem technicznym jestem samoukiem. Rozwijałem z dużym powodzeniem wiele własnych projektów, jednocześnie pracując na etat w agencji marketingu internetowego o długoletniej historii. W 2012 roku wraz z moimi przyjaciółmi, a zarazem wspólnikami stworzyliśmy agencję 1stplace.pl Prywatnie moją pasją jest z pewnością jazda na rowerze, siłownia oraz podróże. Interesuję się przede wszystkim nowymi technologiami, rynkiem finansowym, fizyką teoretyczną oraz polityką.

Czym zajmuje się firma 1stplace? W jakiej branży działa i do kogo kieruje swoje usługi?

Paweł Kapłanikona wywiad

Głównym obszarem biznesowym firmy 1stplace.pl jest marketing internetowy. Realizujemy kampanie reklamowe w wyszukiwarkach oraz mediach społecznościowych, zajmujemy się pozycjonowaniem (SEO) i content marketingiem. Oferujemy także konsultacje marketingowe. Usługi te świadczymy dla naszych klientów już od ponad dekady. Kilka lat temu rozszerzyliśmy naszą działalność o tworzenie stron oraz sklepów internetowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie kompleksowo obsługiwać każdy podmiot gospodarczy, posiadający ambicje podbicia rynku internetowego.

Jakie stanowisko Pan zajmuje i na czym ono polega?

Paweł Kapłanikona wywiad

Jestem członkiem zarządu w 1stplace.pl. Biorę czynny udział w zarządzaniu zespołem SEO, jednocześnie w miarę możliwości angażując się w niektóre projekty. Zdecydowanie preferuję transparentną współpracę, bazującą na szczerości i zaangażowaniu

Jak wygląda zatrudnienie i model pracy w Państwa firmie?

Paweł Kapłanikona wywiad

Obecnie w firmie zatrudnionych jest około 25 współpracowników. Zdecydowanie preferujemy pracę stacjonarną, ponieważ umożliwia nam ona maksymalnie szybkie reakcje, w każdej sytuacji. Warto jednak podkreślić, że współpracujemy w różnych modelach w zależności od sytuacji. W grę wchodzi również praca hybrydowa oraz w pełni zdalna.

Na jakie stanowiska prowadzą Państwo rekrutacje?

Paweł Kapłanikona wywiad

Proces rekrutacji prowadzimy nieustannie na stanowiska takie jak: Specjalista SEO, Specjalista PPC, WebDeveloper, Doradca Klienta. Uważam, że proces rekrutacji warto prowadzić cały czas - nawet wtedy, gdy firma teoretycznie nie posiada takiego zapotrzebowania. Dla dobrego specjalisty zawsze znajdzie się miejsce w zespole.

Na jakich kompetencjach kandydatów najbardziej Państwu zależy?

Paweł Kapłanikona wywiad

W 1stplace.pl bardzo cenimy sobie współpracę z osobami, które są dojrzałe emocjonalnie i ukierunkowane na osiąganie wyznaczonych celów. Swoje miejsce w 1stplace.pl znajdzie praktycznie każdy człowiek, który posiada duże ambicje, chęć rozwoju oraz przynajmniej podstawowy zakres wiedzy i umiejętności z dziedziny marketingu internetowego.

Jak wygląda proces rekrutacji w firmie? Z ilu etapów się składa?

Paweł Kapłanikona wywiad

Proces rekrutacji jest w pełni transparentny. Pierwszym etapem jest rozmowa online. Jeśli okaże się ona satysfakcjonująca dla obu stron, to spotykamy się kandydatami w siedzibie firmy, aby omówić szczegółowe warunki współpracy.

Jakie umowy dostają pracownicy?

Paweł Kapłanikona wywiad

Forma umowy jest uwarunkowana zakresem obowiązków danego kandydata. W praktyce wykorzystujemy wszystkie rodzaje umów.

Jakie benefity czekają na pracowników firmy?

Paweł Kapłanikona wywiad

1stplace.pl zapewnia swoim współpracownikom w pełni darmową prywatną opiekę medyczną oraz dopłaty do karty Multisport.

Czy firma oferuje także możliwość odbycia praktyk/staży?

Paweł Kapłanikona wywiad

Oczywiście, że tak. W wielu przypadkach takie staże przekształcają się w stałą formę zatrudnienia.

Na czym polega praca w dziale handlowym? Jakie kompetencje powinien mieć handlowiec?

Paweł Kapłanikona wywiad

Praca w dziale handlowym jest pracą wymagającą, obarczoną dużą presją, natomiast bez wątpienia dostarczającą mnóstwo satysfakcji. Mam tu na myśli przede wszystkim aspekt finansowy. Jako że sam w przeszłości miałem spore doświadczenie z handlem, wiem, jak istotna jest to kwestia. Dlatego nasi handlowcy posiadają prawdopodobnie najlepsze warunki prowizyjne na rynku. Każdemu handlowcowi dostarczamy pełen zestaw narzędzi do pracy. Są to: telefon, komputer, słuchawki oraz finansowanie wyjazdów do klientów. Cechy i kompetencje, które powinien posiadać handlowiec w 1stplace.pl to: chęć uzyskania jak największego poziomu wynagrodzenia, wiedza z zakresu marketingu internetowego, bieżąca aktualizacja wiedzy branżowej, umiejętność działania w zespole.

A jak wygląda praca specjalisty SEO?

Paweł Kapłanikona wywiad

Praca specjalisty SEO odbywa się na wielu poziomach. Jest to specyficzny zawód, w którym wymagana jest: znajomość podstaw języków programowania, analiza danych, znajomość algorytmów wyszukiwarek, obsługa specjalistycznych narzędzi wspomagających pozycjonowanie, znajomość systemów zarządzania treścią (CMS), znajomość podstaw marketingu. Jest to dynamiczne i bardzo samodzielne stanowisko. Każdy specjalista musi nieustannie dążyć do rozwoju własnych umiejętności, a także przeprowadzać liczne testy podejmowanych przez siebie działań.

Branża marketingu internetowego rozwija się bardzo dynamicznie. Czy oferują Państwo jakieś szkolenia dla pracowników?

Paweł Kapłanikona wywiad

Jesteśmy otwarci na każde szkolenie lub wydarzenie, które podnosi wachlarz umiejętności naszych współpracowników. Są to szkolenia i konferencje w formie stacjonarnej oraz online. Specyfika naszej branży faworyzuje przeważnie jednak tę drugą formę.

Na Państwa stronie można znaleźć informacje, że firma oferuje usługę Formuła SEO 1stplace. Na czym polega taka usługa?

Paweł Kapłanikona wywiad

Formuła SEO 1stplace to flagowa usługa naszej agencji. Potrafi generować nawet 36% szybsze efekty pozycjonowania poprzez szybkość indeksacji zmian na stronach WWW. Pierwsze kroki do jej stworzenia podjęliśmy już w 2018 roku. Obecnie usługa składa się z 4 głównych filarów, którymi są: unikalny autorski skrypt indeksujący, autorytet tematyczny, frazy intencyjne, trwały link building. Co ciekawe, jeszcze w pierwszej połowie 2023 roku Formuła SEO 1stplace zostanie wzbogacona o kolejny filar w postaci implementacji sztucznej inteligencji. Dzięki temu nasze rozwiązanie będzie jeszcze skuteczniejsze.

Jak według Pana zmienia się branża marketingu internetowego? Czy obecnie firmom jest dużo trudniej wybić się na rynku?

Paweł Kapłanikona wywiad

Kierunek, w którym zmierza branża marketingu internetowego jest tylko jeden: jakość. Obecnie każda firma, obierająca drogę na skróty, skazana jest na porażkę. Niestety wiąże się to również ze zwiększeniem nakładów na działania marketingowe. W chwili obecnej firmy, które przeznaczają niski budżet na takie działania, przegrywają już na starcie.

Czy według Pana skuteczne prowadzenie strony internetowej/social mediów przez właścicieli firm jest możliwe, czy jednak w obecnych czasach lepiej powierzyć taką usługę profesjonalnej firmie?

Paweł Kapłanikona wywiad

W niektórych branżach z pewnością samodzielne prowadzenie profili społecznościowych ma sens. Mam tu na myśli na przykład salony kosmetyczne, czy firmy zajmujące się rękodziełem. W zdecydowanej większości wskazane jest jednak wykorzystanie doświadczenia i wiedzy agencji reklamowych, które będą w stanie wygenerować satysfakcjonujące wyniki prowadzonych kampanii.

Jak według Pana zmieni rynek marketingu internetowego przez ChatGPT?

Paweł Kapłanikona wywiad

Większość ekspertów uważa, że chatboty będą zabierać ludziom pracę. Jedynie połowicznie mogę się z tym zgodzić. Sztuczna inteligencja nie posiada obecnie samoświadomości. Jeśli zadamy jej ciąg rozkazów do wykonania, to będzie w stanie je wykonać, lecz zdecydowanie nie jest w stanie subiektywnie ocenić czy produkt jej pracy jest wartościowy, użyteczny, czy piękny. Subiektywizm i kreatywność to w dalszym ciągu przewaga ludzi nad sztuczną inteligencją.

Czy według Pana sztuczna inteligencja rzeczywiście zastąpi np. copywriterów, czy jest to może jednak tylko chwilowy trend i narzędzie, które tylko w pewnym stopniu wspomoże pracę?

Paweł Kapłanikona wywiad

Musimy pogodzić się z faktem, że wielu copywriterów straci pracę, jednak część z nich pozostanie na rynku pracy. Będą to Ci, którzy potrafią efektywnie współpracować i wykorzystywać możliwości jakie daje AI.



1Stplace.Pl Sp. z o.o. sp.k.