Jakie wymagania trzeba spełnić by otrzymać pracę jako sekretarka i jak wygląda przykładowy zakres obowiązków na tym stanowisku? Na jakie warunki zatrudnienia mogą liczyć sekretarki? Ile zarabia sekretarka w Łodzi? Gdzie najlepiej szukać ofert pracy tego rodzaju? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym materiale.
Praca - sekretarka (Łódź). Jakie wymagania trzeba spełnić by otrzymać to stanowisko?
Jak już wspomnieliśmy wyżej, wymagania stawiane kandydatkom na sekretarkę w Łodzi nie są szczególnie wygórowane. Poziom wykształcenia formalnego nie jest szczególnie ważny, choć warto postarać się o wykształcenie minimum średnie. Niektóre firmy z kolei mogą wymagać wykształcenia wyższego, uzyskanego na kierunkach związanych z administracją czy ekonomią. Doświadczenie na podobnym stanowisku nie będzie wymagane, choć na pewno będzie mile widziane.
Jeśli zaś chodzi o wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, to niezbędna będzie przede wszystkim znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych, a także najistotniejszych w biurowym środowisku programów (na przykład Pakiet MS Office czy pokrewny).
Cenione będzie także prawo jazdy kat. B czy chociażby podstawowa wiedza z zakresu księgowości i administracji, choć wiele w tej materii zależeć będzie od rodzaju przedsiębiorstwa, w którym przyjdzie nam pracować. Rekruterzy przychylnym okiem spojrzą także na znajomość języków obcych, szczególnie angielskiego czy niemieckiego.
Dzisiejszy rynek pracy wielką wagę przykłada również do kompetencji miękkich osób zatrudnionych, a w szczególności w przypadku zawodów, których inherentną cechą jest kontakt z drugim człowiekiem. Najważniejsze kompetencje tego rodzaju w przypadku sekretarki to komunikatywność, wysoka kultura osobista, poczucie humoru, zdolność do logicznego myślenia, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu, czy po prostu zaangażowanie w powierzone obowiązki.
Przykładowy zakres obowiązków na stanowisku sekretarki
Zakres obowiązków na stanowisku sekretarki może różnić się w zależności od tego, w jakim miejscu przyszło nam pracować. Inaczej bowiem będzie wyglądać praca w małym przedsiębiorstwie, a inaczej zaprezentują się zadania sekretarki w kwestii obsługi kancelarii notarialnej.
Obserwując najnowsze oferty pracy kierowane do sekretarek, wymienić możemy przede wszystkim takie obowiązki jak: kompleksowa obsługa sekretariatu szkoły, obsługa urządzeń biurowych, dbałość o odpowiednią archiwizację i prowadzenie ksiąg, takich jak dziennik przesłanych dokumentów, dziennik korespondencji etc., uzupełnianie ksiąg notarialnych, wprowadzanie danych do rejestrów informatycznych, umawianie spotkań, prowadzenie kalendarza, czy koordynacja spraw związanych z organizacją kursów językowych.
Praca sekretarki - warunki zatrudnienia
Warunki zatrudnienia sekretarek w Łodzi raczej nie odbiegają od tych, jakich uświadczyć możemy w innych częściach kraju. Stabilność zatrudnienia i finansowe bezpieczeństwo gwarantuje umowa o pracę - praca na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak na przykład umowa zlecenie czy umowa o dzieło jest natomiast dość rzadko spotykana.
Pracodawcy zapewniają zatrudnionym także szereg atrakcyjnych benefitów pozapłacowych, w skład których wchodzi najczęściej prywatna opieka medyczna, rozmaite kursy i szkolenia, systemy kafeteryjne czy nawet dodatkowe dni wolne od pracy. Standardem są również atrakcyjne systemy premiowe, realna możliwość awansu w strukturze firmy czy przejrzysta ścieżka kariery.
Sekretarka - praca zdalna
W dobie rozwijającej się technologii, praca stacjonarna w zawodzie sekretarki nie stanowi jedynej możliwości - zatrudnienie można zdobyć również w ramach pracy zdalnej. Zazwyczaj zakres obowiązków sekretarki nie koliduje z możliwością ich pełnego wykonywania w zaciszu domowym, wobec czego pracodawcy bardzo chętnie udostępniają im możliwość pracy w trybie "home office". Co ważne, w sytuacji w której jednak pojawienie się od czasu do czasu w biurze było niezbędne, to do dyspozycji obu stron nadal pozostawałaby praca hybrydowa.
Ile zarabia sekretarka w Łodzi?
Zarobki sekretarek nie należą do najwyższych, choć biorąc pod uwagę niewielkie wymagania pracodawców raczej można się nimi zadowolić. Wynagrodzenia w Łodzi nie odbiegają wysokością od tych, jakich możemy uświadczyć w innych częściach kraju, przy czym wpływ na ich wysokość może mieć miejsce pracy.
Jak wynika z raportu Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, mediana zarobków na stanowisku sekretarki w Łodzi wynosi 5 050 złotych brutto miesięcznie. Stawka rynkowa z kolei mieści się w przedziale od 4 370 złotych brutto do 5 980 złotych brutto miesięcznie.
Praca - sekretarka (Łódź). Gdzie najlepiej szukać ofert pracy tego rodzaju?
Choćby powierzchowny rzut oka na sytuację w najnowszych ofertach pracy dobitnie wykaże nam, że wiele firm w Łodzi pilnie poszukuje kandydatów na stanowisko sekretarki. W Łodzi zatrudni sekretarkę zarówno przedsiębiorstwo duże i rozpoznawalne, jak i niewielkie, dopiero stawiające pierwsze kroki w świecie wielkiego biznesu.
Żeby szybko znaleźć pracę jako sekretarka w Łodzi, wystarczy skorzystać z asysty jednego z portali internetowych, takich jak na przykład GoWork.pl. To właśnie tam najlepsze oferty pracy z Łodzi pojawiają się najliczniej i najprędzej, pozwalając obu stronom na bezzwłoczne nawiązanie wartościowej współpracy.
Oczywiście jeśli chcesz, to możesz skorzystać także z kilku nieco bardziej tradycyjnych metod. Do swojej dyspozycji będziesz mieć Powiatowy Urząd Pracy czy agencję zatrudnienia tymczasowego. Możesz także osobiście udać się do upatrzonego wcześniej zakładu pracy i w nim złożyć swoje CV, jednak trzeba szczerze przyznać, że wyłącznie pierwsza z opisywanych metod jest realnie efektywna.