Starszy inspektor wojewódzki

Kraków
Oferta opublikowana05.04.2024
Oferta wygasa04.07.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor wojewódzki do spraw weryfikacji i kontroli spłat należności, fakturowania i rozliczania podatku VAT oraz księgowej rejestracji dokumentów finansowych środków Pozabudżetowych
w Oddziale Rozliczeń Dochodów i Środków Pozabudżetowych Urzędu w Wydziale Administracji i Logistyki

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza dokumenty obciążeniowe, w tym faktury VAT i noty obciążeniowe dla: zewnętrznych uczestników w kosztach Urzędu w zakresie wynajmu pomieszczeń i opłat za media, refundacji wydatków poniesionych przez Urząd z tytułu przyjętych do realizacji zadań oraz pracowników, w tym z tytułu rozliczania ich za rozmowy telefoniczne. Weryfikuje pod względem formalno-rachunkowym umowy z dyspozycjami w zakresie obciążeń kontrahentów Urzędu oraz rozlicza poszczególnych kontrahentów z tytułu zapłat. Analizuje rozrachunki publicznoprawne z tytułu podatku od towarów i usług – VAT, w tym: prowadzi i weryfikuje rejestr sprzedaży i zakupów VAT oraz uzgadnia z zapisami w księgach rachunkowych, ustala wartość podatku VAT należnego i naliczonego oraz generuje jednolite pliki kontrolne wraz z deklaracjami podatkowymi.
  • W zakresie środków pozabudżetowych: opracowuje plan finansowy oraz zmiany w planie finansowym, prowadzi ewidencję księgową funduszy w zakresie: planu finansowego, zaangażowania planu dochodów, przychodów, kosztów i wydatków, rozrachunków z kontrahentami, rozrachunków z tytułu wynagrodzeń, dokonuje analizy i uzgodnień operacji finansowych i pozostałych zdarzeń gospodarczych na podstawie ewidencji księgowej, sporządza sprawozdania, raporty i zestawienia.
  • Prowadzi windykację należności cywilnoprawnych Skarbu Państwa, w tym: analizuje i rozlicza spłaty zobowiązań kontrahentów, ustala właściwą stawkę odsetek oraz oblicza odsetki za nieterminowe wpłaty należności Skarbu Państwa, wysyła wezwania do zapłaty do dłużników, kompletuje i przygotowuje całość dokumentacji będącej podstawą do skierowania na drogę postępowania sądowego, monitoruje egzekucje prowadzone przez sądowe organy egzekucyjne oraz prowadzi sprawy w zakresie wniosków o stosowanie ulg w spłacie należności cywilnoprawnych i przedstawia wnioski co do podjęcia decyzji w sprawie; przygotowuje projekty ugód lub stanowiska odmowne.
  • Inwentaryzuje należności i zobowiązania oraz wystawia potwierdzenia sald należności zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz potwierdza zobowiązania kontrahentom.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w służbach finansowo-księgowych- potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
  • znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisach wykonawczych oraz ustawy o rachunkowości (w tym rachunkowości budżetowej)
  • znajomość przepisów z zakresu gospodarki finansowej państwowych jednostek budżetowych
  • znajomość przepisów o podatku od towarów i usług
  • znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz wybrane działy Kodeksu Cywilnego (związane z windykacją należności)
  • znajomość przepisów o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych oraz wiedza z zakresu administracji publicznej i podstawowa znajomość przepisów KPA
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
  • umiejętność korzystania ze specjalistycznych systemów finansowo-księgowych oraz bankowych
  • umiejętność pracy na komputerze (pakiet MS Office)
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w egzekucji/windykacji należności
  • wykształcenie: wyższe specjalność finanse publiczne lub egzekucja/windykacja
  • przeszkolenie z zakresu egzekucji/windykacji należności
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność
  • odpowiedzialność, rzetelność
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność redagowania pism
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność definiowania i rozwiązywania problemów

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-22
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Decyduje data wpływu do Urzędu lub na skrzynkę podawczą ePUAP lub mailową.
    Składanie dokumentów z dopiskiem w tytule przekazanej wiadomości „Oferta pracy WL- 13.2024”
    Osobiście lub droga pocztową: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
    Elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą na ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
    Dokumenty przesyłane elektronicznie muszą być podpisane profilem zaufanym ePUAP lub odręcznie podpisane i zeskanowane.

Warunki pracy

Zagrożenie korupcją (nieobciążanie kontrahentów lub nieobciążanie w pełnej wysokości, nieobciążanie odsetkami,  wyznaczanie dłuższych terminów na spłatę zobowiązań przez kontrahentów, przedstawianie stanowisk w zakresie zastosowania ulg w spłacie należności).


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo  lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.


Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.


Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie