Opinie o PKP Intercity S.A.
Witam czy dostał ktoś już odpowiedź z rekrutacji na licencję że świadectwem? Jak długo czekaliście. Z góry dziękuję za odpowiedź
Chciałbym zapytać o kurs na licencje, czy ktoś z pomorskiego dostał już odpowiedź? Czy utworzy się grupa? Czy warto iść?
Pierwsza tura rozmów była już w środę (13.03) mają dać odpowiedź w ciągu tygodnia. Też jestem z pomorskiego i mam nadzieję, że otworzą tutaj kurs, bo jeśli będę miał jechać na 2 miesiące np. do Warszawy to będę musiał zrezygnować.
Jak to mniej więcej wyglądało? Jakaś rozmowa grupowa? Wiadomo ile było chętnych stąd?
Najpierw grupowo przedstawienie warunków ze strony Intercity, jak to będzie wyglądało po kolei, a potem ok. 25 min rozmowy indywidualnej z każdym po kolei. Niestety nie wiem, ile osób jest stąd.
Ostatecznie się nie zdecydowałem, a czemu mówisz by nie iść?
Hej, jest oferta dla specjalisty ds. konfiguracji procesów Workflow, przy czym nie wskazują wprost jakie mogłyby występować zarobki. zastanawiam się czy te „mile widziane” je podbijają? Myślę chociażby o wcześniejszym już doświadczeniu z innych projektów oraz certyfikacie dla testerów
Dzień dobry Czy mógł by się wypowiedzieć na forum kierownik pociągu bądź konduktor, na temat jak wyglądają plany pracy, godziny rozpoczęcia czy zakończenia służb no i jak mniej więcej z zarobkiami ? Pracuję u innego przewoźnika i zastanawiam się czy nie zmienić pracy i przejść do PKP Intercity Z góry dziękuję za wszelkie informacje
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Cześć. Jak wyglądają etapy na kandydata na maszynistę? Kiedy szkolenie , badania itd?
Każdemu radzę omijać tą firmę szerokim łukiem. A szczególnie osobom które chcą się szkolić na maszynistę a zmuszeni są do podpisywania lojalek. Na początku wszystko pięknie kolorowo, opowiadane bajki a rzeczywistość jest diametralnie inna. A przede wszystkim zarobki poniżej minimalnej krajowej. Do tego jeden wielki bajzel we wszystkim
(usunięte przez administratora)
Zgłoś do przełożonego, po co tutaj o tym pisać?
Dostał ktoś odpowiedź na LICENCJE maszynisty w rekrutacjach wewnętrznych firmy? Rozmowy miały być w lutym br.
Czemu od razu tak definitywnie stwierdzasz? Oczywiście widzę, że luty już minął, ale to nie dają żadnych informacji, że się opóźnią…? A kiedyś jak było z ta licencją?
Uważam, że każdy kto szanuje siebie powinien omijać tą firmę z daleka. Łamanie praw pracowniczych, nieudolność to chleb powszedni. Przymuszanie do wykonywania obowiązków poza wymaganiami i narażanie się na odpowiedzialność prawną a jeżeli nie to liczne problemy w pracy. Zapomnijcie o wolnych weekendach i urlopie w wakacje. I nie, nikt tego nie doceni.
Jak wygląda rekrutacja na stanowisko Dyspozytor Drużyn Trakcyjnych. Jakie pytania mogą paść na rozmowie kwalifikacyjnej?
Pkp to (usunięte przez administratora). Nawet założenie konta czy odzyskanie hasła na tej stronie graniczy z cudem. Wstyd ze w 21 wieku ich dział informatyczny robi takie partactwo
Cześć. Ile mniej więcej czeka się na badania po przyjęciu na świadectwo?
Mam pytanie do Ciebie gdzie bedziesz robił szkolenie na swiadectwo u jakiego pracodawcy jak mozna wiedziec, a w odpowiedzi na twoje pytanie to nie wiem ile sie czeka na badania.
Jak w Warszawie to około 2 tygodni do miesiąca. Tak było w tamtym roku. Do rozpoczęcia świadectwa wszyscy na spokojnie zdążą.
Sluchaj a moze wiesz gdzie w jakiej spółce ma sie zaczac szkolenie na świadectwo czy juz moze gdzies trwa. Jestem z lubelskiego. Byłbym wdzieczny za odpowiedz
Nie polecam .Omijać .Nie rzetelność ,walczę o połowę zwrotu należności za nie wykorzystany przejazd i bez szans .
Jest tu jakaś osoba co rezygnowała z dalszego szkolenia będąc na jazdach pod nadzorem ?
Pociąg notorycznie się spóźnia i owe spóźnienia sięgają nawet do 40 minut. Wielokrotne awarie i "przepraszanie" za spóźnienia gdy ludzie nie mają potem czasu aby przesiąść się do innego pociągu, miejsca na bilecie nie pokrywają się z miejscami w wagonach i brak klimatyzacji powoduje, że wszędzie panuje duchota...
Rozumiem że powoduje to dyskomfort w wykonywaniu obowiązków służbowych. Jesteś konduktorem czy kierownikiem pociągu?
Niestety nie polecam, czekam już kilka tygodni na obiecaną informację zwrotną odnośnie pracy i nawet po przypomnieniu się nie dostałem żadnej odpowiedzi zwrotnej. Szkoda czasu.
Cześć Wam, A jak wygląda rekrutacja na stanowiska w HR do Centrali? Ja mam doświadczenie w HR w branży kolejowej i technicznej. Aplikowałam na ofertę, ale nigdy nikt się do mnie nie odezwał. Rozumiem, może inny kandydat był lepszy - tzn jego CV. Nie dostałam jednak nigdy z erecruitera informacji, że moje CV ktoś otworzył. Z innych firm zwykle przychodzi takie info. Nie dostałam też informacji o zakończeniu rekrutacji. Czy ktoś był na rozmowie do centrali?
No tak to wyglada. Wszystko ok, tylko nie sa zainteresowani. Trzebe probowac w kolenych rekrutacjach.
Czyli nie ma po co aplikować. Brak zainteresowania i co gorsza żadnej informacji zwrotnej. Jak za (usunięte przez administratora)
Powrót do przeszłości? :D ale czekaj, czy ja dobrze rozumiem, że Twojego cv nikt nigdy nie otworzył? Bo jeśli tak to na jakiej podstawie mogliby nie być zainteresowani zatrudnieniem? ktoś taki argument podał i teraz nie wiem co myśleć. Tam można się w ogóle skontaktować bezpośrednio?
Trudno powiedzieć jakie są tam kryteria oceny i czy można się z firmą skontaktować. Mail potwierdzający złożenie CV nie zawiera numeru telefonu. Ale tak jest w przypadku większości tego typu maili. Ogłoszenie rekrutacyjne też nie zawiera kontaktu dla kandydatów, którzy mają pytania. Dzisiaj już firmy różnie to organizują. Wielu rekruterów podaje numer dla zainteresowanych. Po przesłaniu zgłoszenia dostaje się informację z pracuj.pl, kiedy CV zostaje przeczytane. Że ktoś "otworzył list". Taka informacja nie przychodzi jeśli firma korzysta z wewnętrznego formularza zgłoszeniowego, innego niż ten, który udostępnił pracuj.pl. PKP Intercity nie ma innego formularza. Stąd wniosek że nikt nie otworzył CV.
Ja też wysyłałam swoje CV kilka razy. Na oferty w hr. Już nie wysyłam. Nikt do mnie nigdy nie zadzwonił ani nie napisał. Nic poza zwrotką z E- recrutera że CV złożone.
To spółka akcyjna. Kryteria wyboru są wewnątrz stabilne. Dział rekrutacji też stabilny od lat
Nie do końca - ja aplikowałem 4 razy kiedy był nabór na stanowisko które mnie interesowało. 3 razy bez odzewu - jak u Ciebie, za 4 się odezwali, przeszedłem rekrutację i pracuję :)
Czyli na odzew trzeba czekać 2 lata lub więcej. Tak liczę biorąc pod uwagę średnią częstotliwość ofert. Kiepsko.
Jak to możliwe? i powiedz jeszcze ze przyjąłeś te posadę… generalnie jeśli to faktycznie prawda to w jaki sposób warunki zatrudnienia mogły się zmienić na tym stanowisku tak w ogóle po takim odstępie czasu?
A co się dzieje wtedy z innymi, którzy aplikowali? jeśli nawet ktoś został wybrany a znowu będą prowadzone nabory to jest szansa, że się odezwa to wcześniejszych kandydatów? Czy jednak trzeba ponownie aplikować? trzymają zgłoszenia do jakiegoś określonego czasu?
tragedia. aplikacja - nie działa. strona - przeciążona. probowanie kupić bilety na tej stronie to jest przebłysk czasu (usunięte przez administratora). to jest dokładne odzwierciedlenie tego jak działa polska - może zadziała a może nie. tragedia. probuje kupić bilet od 2 godzin: strona nie dzila, aplikacja nie dzila. WQ innym kraju zajmuje to 5 minut. (usunięte przez administratora)
Witam, Dyspozytor Drużyn Konduktorskich - jak wygląda praca na tym stanowisku? Jakie godziny? Jak zarobkowo mniej/więcej? Z góry dzięki.
(usunięte przez administratora)
Tak, zadzwonili na drugi dzień po rozmowie kwalifikacyjnej.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 732.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 260, z czego 38 to opinie pozytywne, 87 to opinie negatywne, a 135 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.