Wywiady Zepter International

Przemysław Chlebowski National Sales Director Zepter International
W Zepter International Poland pracuję od maja 1995 roku, obecnie na stanowisku Narodowego Dyrektora Sprzedaży. Zajmuję się budową i realizacją strategii sprzedaży, zarządzam zespołem i dbam o jego rozwój, prowadzę szkolenia. Doświadczenie zdobyte w Firmie pozwala mi z pełnym przekonaniem stwierdzić, że ambitnym pracownikom Zepter dajemy ogromne możliwości rozwoju zawodowego i szansę na budowanie indywidualnej ścieżki kariery.

Angelika Jagoda-Kubica Regional Sales Director Zepter International
Z firmą Zepter jestem związana już osiem lat. Zepter gości w moim domu już ćwierć wieku. Cała moja rodzina korzysta z dobrodziejstwa tych produktów. Firma oferuje niesamowite możliwości i szanse na rozwój osobisty. Dzięki pracy w Zepter stałam się niezależna finansowo, spełniłam swoje marzenia, a także czerpię codzienną satysfakcję z pracy. Od 2013 roku mieszkam i pracuję w Krakowie, organizując pracę w trzech biurach w regionie Kraków, Krosno i Rzeszów. Pracuję jako Regionalny Dyrektor Sprzedaży, prowadzę szkolenia, organizuję spotkania dotyczące zdrowia i urody, dbam o dobrą atmosferę w zespole. Nie jesteśmy dla siebie konkurencją, jesteśmy jednym, dobrym zespołem, a każdy z nas wykorzystuje szansę pracy w Zepter do rozwoju i realizowania osobistych celów zawodowych.

Zepter bardzo duży nacisk kładzie na rozwój pracowników, oferując bogaty wachlarz szkoleń produktowych, a także interpersonalnych

Kto ma największe szanse na zostanie częścią Zepter International Poland? Na co zwracają Państwo szczególną uwagę podczas rekrutowania kandydatów?

Przemysław Chlebowski: Częścią ZIP może być w zasadzie każdy człowiek, który realizuje zasady zdrowego stylu życia i chce dzielić się swoją wiedzą z innymi. Nasza idea jest prosta: nieść wiedzę i oferować rozwiązania produktowe, które w jak najprostszy sposób poprawią jakość życia naszych klientów. Jeśli kandydat utożsamia się z tą ideą, to w zasadzie jego kwalifikacje są drugorzędne. Ważną cechą jest jednak zdolność nawiązywania kontaktu z drugim człowiekiem i budowanie trwałych relacji z klientami, ponieważ to one decydują o efektach naszej pracy. Idealnie jest wówczas, gdy praca wykonywana jest z pasją i zaangażowaniem. To one sprawiają, że w krótkim czasie nasi przedstawiciele stają się liderami i menadżerami.

Angelika Jagoda-Kubica: Podczas spotkań rekrutacyjnych zwracam uwagę na kulturę osobistą i sposób komunikowania się. Poszukuję osób z pozytywnym nastawieniem i pasją do życia, które rozumieją problemy współczesnego świata i którym bliskie są filary zdrowego żywienia. U potencjalnych kandydatów ważna jest chęć podjęcia nowego wyzwania, chęć uczenia się i poznawania firmy, produktów, schematu pracy. Zakładam, że szanse ma każda osoba, która aplikuje, bo to oznacza, że szuka dla siebie czegoś lepszego, wyjątkowego, a taka z pewnością jest praca w firmie Zepter.

Jakiego środowiska pracy i jakich benefitów mogą spodziewać się potencjalni pracownicy Zepter International Poland?

P.C: Uniwersalne i wielozawodowe środowisko daje doskonałe możliwości podnoszenia własnych kwalifikacji (uczymy się wszak od innych). Regularne i bardzo dobre, bezpłatne szkolenia prowadzone przez najlepszych menadżerów, dyrektorów i Centrum Edukacji ZIP podnosi umiejętności, które przydadzą się w każdej branży i ułatwią awans. Dodatkowe benefity to bezpłatne narzędzia pracy w postaci wybranych produktów pokazowych o wartości od 3000 do 11000 zł czy wsparcie działu IT w sprzedaży internetowej.

A.J.K: Firma Zepter bardzo duży nacisk kładzie na rozwój pracowników, oferując bogaty wachlarz szkoleń produktowych, a także interpersonalnych. Motywujący system nagród i konkursów za wypracowane wyniki, skutecznie zachęcają do osiągania dobrych wyników. Firma oczywiście wyposaża swoich przedstawicieli w niezbędne narzędzia, materiały, a także produkty do pracy. Jest to ważne dla kogoś, kto dopiero zaczyna. Doświadczony menadżer, niczym mentor, bierze pod skrzydła nową osobę, a pomagając i doradzając - ułatwia dobry start.

Jak wygląda rekrutacja w Zepter International Poland?

P.C: Początek to Job Info: spotkanie, podczas którego obie strony poznają się wzajemnie i mogą przedstawić wszystkie swoje atuty. Następnie rozpoczynamy okres szkolenia przechodzący w czas praktycznego działania. Zaraz po podpisaniu umowy o świadczenie usług oferujemy materiały szkoleniowe i codzienne wsparcie menadżera, który ma ambicję doprowadzić jak najszybciej do pierwszych zainicjowanych przez rekruta spotkań z klientami.

A.J.K: Spośród wielu CV miło jest przeczytać list motywacyjny, ponieważ świadczy to o tym, że potencjalny kandydat zapoznał się z profilem działalności naszej firmy. Po przestudiowaniu curriculum vitae, nasi kandydaci zapraszani są na indywidualne rozmowy z menadżerem. Spotkanie trwa ok. 30-45 minut i podczas jego trwania strony zapoznają się ze swoimi oczekiwaniami. Jeżeli rozmowa przebiegła dobrze, kandydat zapraszany jest na kolejne spotkanie, które połączone jest już ze szkoleniem i formalnościami.

Proszę opowiedzieć o aktualnym asortymencie i głównych wyróżnikach na rynku?

P.C: Asortyment jest szeroki, począwszy od artykułów AGD przeznaczonych do zdrowego gotowania potraw, przez system próżniowego ich przechowywania do galanterii stołowej: sztućce, porcelana, kieliszki, pucharki i zestawy do serwowania. A to dopiero branża HomeArt. Mamy też dział Zepter Medical oferujący produkty medyczne i dbające o naszą urodę. Znajdziemy tu aparaty do fototerapii Bioptron, urządzenia Medolight i BlueDoc, masażer, elektroakupunkter produkty do pielęgnacji włosów aż po urządzenia do uzdatniania powietrza Therapy Air Ion. Kolejna branża to Home Care - dział oferujący m.in. aparaty sprzątające i dezynfekujące za pomocą gorącej pary. Jest jeszcze dział urody Zepter

Cosmetics, oferujący świetne preparaty wysokiej jakości dla każdej grupy wiekowej. Listę asortymentu kończy kawa w szerokim zakresie: od filiżanki przez kawiarkę Zeprezzo po pięć gatunków wyselekcjonowanych kaw. Wszystkie nasze produkty wyróżniają się wysoką jakością oraz innowacyjnością zarówno we wzornictwie, jak i w doborze materiałów, z których są produkowane. Np.: stal z jakiej produkujemy naczynia ASI316L.

Cała produkcja, każdy element tej zdrowotnej układanki, daje w efekcie zdrowe, wygodne i oszczędne życie: czyste powietrze, czystą zbilansowaną wodę, smaczne i zdrowe gotowanie bez wody i smażenie bez tłuszczu oraz idealne do podnoszenia odporności i domowej rehabilitacji światło Bioptron.

A.J.K: Produktów jest wiele, a wyróżnia nas zawsze wysoka jakość materiałów, opatentowanych technologii, a także ich ogromna przydatność i funkcjonalność. Produktem, który jest nieodzownym wizerunkiem firmy są naczynia ze stali AISI 316L, które pozwalają na smażenie bez tłuszczu i gotowanie bez wody w bardzo krótkim czasie. Przyrządzane w nich potrawy zachowują wartości odżywcze, kolor i wyjątkowy smak. Na uwagę zasługuje też z pewnością 5- etapowy system filtracji powietrza, czyli ThrapyAir iOn z funkcją jonizacji. W naszym asortymencie mamy oryginalny, szwajcarski Bioptron, czyli aparat medyczny emitujący światło spolaryzowane. Bioptron to bardzo ważny sprzymierzeniec w stanach obniżonej odporności, ma działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Produkujemy również wspaniałe systemy oczyszczające wodę na bazie odwróconej osmozy. Nasze urządzenia w domu to komfort i oszczędność dla użytkownika.

Ile osób zatrudniają Państwo w Polsce, jak wygląda struktura rynku?

P.C: Obecnie ZIP zatrudnia ponad 1500 osób pracujących w pionie sprzedaży. Z uwagi na ogromne zapotrzebowanie rozwijającego się społeczeństwa w zakresie technologii promującej zdrowy styl życia, modzie na bycie sprawnym i pięknym, planujemy w bieżącym roku intensywny rozwój struktury sprzedażowej. Z naszych analiz wynika, że w każdym z trzech żyjących pokoleń widać duże zapotrzebowanie na wiedzę o profilaktyce zdrowia. Z roku na rok rośnie świadomość konieczności wzięcia odpowiedzialności za własne życie i zdrowie. To sprzyjające dla nas warunki, pozwalające spokojnie patrzeć w przyszłość.

Jakie są plany rozwoju Państwa Teamu na najbliższe lata?

P.C: W regionie, którym zarządzam pracuje 256 przedstawicieli i menadżerów skupionych wokół sześciu biur regionalnych i trzech małych biur terenowych. W tych placówkach planujemy zwiększenie liczby przedstawicieli handlowych o 30%. Niezależnie od tego, w miejscowościach, w których nie posiadamy biur chcemy przyjąć do pracy po dwie do trzech osób w roku i poprzez wyszkolenie lidera dać początek rozwoju struktury menadżerskiej. Łącznie w 2018 roku chcemy przyjąć do pracy 110 osób. W kolejnych latach będziemy rozwijać nasze działania rekrutacyjne na całym terenie Kujawsko Pomorskim, Warmińsko Mazurskim i Pomorskim.

Dziękujemy za rozmowę.