Miniaturka
Ewelina Oleszczuk
Specjalista ds. Marketingu Stella Pack S.A.
W firmie Stella Sp. z o. o. Sp. k. pełni funkcję Specjalisty ds. marketingu.

Proszę na początek w kilku krótkich zdaniach scharakteryzować firmę Stella Sp. z o.o. Sp. k..

Stella Pack spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. to jeden z największych producentów worków na śmieci oraz niechemicznych środków czystości w Europie. Stella Pack jest producentem i właścicielem 5 marek produktów: Stella- Premium Home Line, Anna Zaradna- produkty użytku domowego, Lula- marka produktów higienicznych i Service Pack- produkty użytku domowego. Na własną markę kategorii premium – STELLA, składają się m.in. worki na śmieci, produkty kuchenne, tj. folie kuchenne, papiery i rękawy do pieczenia, torebki, woreczki, produkty śniadaniowe, a także najwyższej jakości produkty do czyszczenia: mikrofibry do różnych powierzchni, rękawice, ściereczki, gąbki i zmywaki.

W skład grupy Stella Pack wchodzą również Stella Pack Ukraina obsługująca rynki Europy Wschodniej oraz Stella Pack Rumunia koordynująca sprzedaż naszych produktów w Rumuni, krajach ościennych oraz na Bałkanach. Naszą dumą jest 6 nowoczesnych zakładów produkcyjnych na terenie Polski oraz jeden na Ukrainie, w których zatrudniamy obecnie ponad 750 osób. Jesteśmy właścicielem unikalnej technologii przetwarzania odpadów foliowych w granulat służący ponownie do produkcji wyrobów foliowych, dzięki czemu nasza produkcja jest proekologiczna i w znacznym stopniu ogranicza zanieczyszczanie środowiska naturalnego.

Jak długo firma jest obecna na rynku? Jak wyglądały początki?

Historia firmy to ponad 20 lat doświadczeń związanych z produkcją i dystrybucją najwyższej jakości produktów oraz budowania pozycji własnych marek na rynku.

Wszystko zaczęło się jeszcze w ubiegłym wieku, od podróży trzech przyjaciół do Niemiec. Młodzi przedsiębiorcy: Marek Jaszczak, Grzegorz Kuźma i Jacek Kuźma, przywieźli z podróży, reklamówki i rozpoczęli ich sprzedaż na lokalnym rynku. W Polsce było tak duże zainteresowanie produktem, że w 1994 r. powstała spółka JGM, która zajęła się własną produkcją folii HDPE i LDPE. Ta produkcja, choć w ogromnym stopniu zmodernizowana, trwa do dzisiaj, a Marek Jaszczak- Prezes powstałej z JGM firmy Stella Pack- stworzył potężne przedsiębiorstwo zatrudniające w tym momencie ponad 750 osób, sprzedające swoje produkty na 28 rynkach na całym świecie, stając się jednocześnie jednym z największych producentów worków na śmieci w Europie. Obecnie kierowana przez Niego firma posiada 7 nowoczesnych zakładów produkcyjnych, w tym jeden na Ukrainie. Prezes Marek Jaszczak oczywiście na tym nie poprzestaje, ma wielkie plany na rozwój i wizję na zdobycie pozycji największego producenta worków na śmieci w Polsce i Europie Środkowej- w najbliższych 4 latach chce przeznaczyć na inwestycje minimum 30 mln zł.

Za co klienci cenią Państwa produkty?

Każda nasza marka ma innych klientów, gdyż każda marka odpowiada na inne potrzeby.

Np. marka Stella charakteryzuje się najwyższą na rynku jakością produktów użytku domowego i to jest przyczyna, dla której coraz szersze grono klientów ją chwali i pozostaje przy niej. Dzisiaj konsumenci są coraz bardziej świadomi, wolą używać produktów dedykowanych do różnych powierzchni, np. ściereczki z mikrofibry do szyb i luster, do łazienki, do mebli i sprzętu RTV lub do naczyń. Większość z nas posiada w domu każdą z nich i używa zgodnie z przeznaczeniem. Dzięki temu sprzątanie staje się przyjemniejsze, bardziej efektywne i krótsze. Konsumenci coraz częściej i chętniej sięgają także po produkty przyjazne środowisku. – Takie jak chociażby ekologiczne worki na śmieci Stella, które powstają w wyniku recyklingu istniejących już odpadów foliowych. Rośnie także rola aspektu estetycznego, lubimy ciekawie wyglądające produkty, dlatego proponujemy naszym klientom worki na śmieci, ścierki domowe i rękawice w kolorze i o zapachu lawendy. To bardzo ciekawe i nowatorskie rozwiązanie cieszy ogromnym zainteresowaniem i aprobatą klientów.

 

Co jest dotychczasowym największym osiągnięciem firmy Stella?

Stella Pack jest jedną z największych firm na lubelszczyźnie, stanowimy swoistą lokomotywę lubelskiej ekonomii, zatrudniamy ponad 750 osób, które pracują na nasz wspólny sukces. Co roku odbieramy masę nagród i wyróżnień, np. „Rzeczypospolita” przyznała firmie Stella Pack tytuł najdynamiczniejszego eksportera regionu lubelskiego w plebiscycie „Regionalne Orły Eksportu”. Sprzedajemy produkty do ponad 28 krajów – to jest osiągnięcie. Jesteśmy obecni w 92 ze 130 sieci handlowych w Polsce, nasi Przedstawiciele Handlowi obsługuję ponad 10 tys. punktów detalicznych i cały czas się rozwijamy- to też jest wielki sukces. Myślę jednak, że najważniejsza jest dla nas możliwość niesienia pomocy.

Jak ona się przejawia?

Wraz z rozwojem działalności postanowiliśmy zaangażować się w jeszcze większym zakresie w pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci z regionu Lubelszczyzny. Efektem naszych działań jest powstanie Fundacji Stella im. Agaty Orłowskiej zajmującej się niesieniem pomocy rehabilitacyjnej najmłodszym. Dlaczego taki cel? Otóż okazuje się, iż w naszych okolicach ponad 90% dzieci w różnym wieku ma olbrzymi problem z dostępem do lekarzy specjalistów i rehabilitantów. Ś.P. Pani Agata Orłowska przekonała nas, iż możemy im pomóc wspólnie. Dlatego teżpostanowiliśmy kontynuować jej pracę na rzecz zdrowia i pełnej sprawności fizycznej dzieci z naszego regionu, czego efektem było powstanie Fundacji Stella imienia Agaty Orłowskiej. Dzięki zaangażowaniu pracowników naszej firmy oraz naszych przyjaciół tworzymy pierwszy w województwie lubelskim ośrodek rehabilitacji dziecięcej i niemowlęcej. Wychodząc na przeciw potrzebom osób zgłaszających się do siedziby naszej Fundacji pomagamy również osobom z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną z pomocą wysoko wykwalifikowanych rehabilitantów, lekarzy specjalistów, psychologów i wolontariuszy.

Jaka jest Państwa misja i wizja?

Misją firmy Stella Pack jest dążenie do spełnienia wszelkich potrzeb oraz oczekiwań konsumentów w zakresie udoskonalania sposobu życia poprzez dostarczanie korzyści jaką jest pomoc i wygoda w domu każdego dnia, którą zapewnia jakość i innowacyjność produktów Stella.

Naszą wizją jest stać się największym producentem worków na śmieci w Europie.

Jak oceniają się Państwo jako pracodawcę?

Przyjazny pracownikowi, sprawiedliwy. 

Często prowadzone są rekrutacje w Stella?

Zawsze wtedy, kiedy pojawia się takie zapotrzebowanie.

Gdzie potencjalni pracownicy odnajdą aktualne oferty pracy?

Najczęściej na internetowych portalach rekrutacyjnych.

Czego wymagacie od kandydatów?

Wymagania uzależnione są od profilu i rangi stanowiska, oczywiście w przypadku specjalistycznych stanowisk, które wiążą się z dużą odpowiedzialnością doświadczenie jest bardzo istotne.

Myślę, że bardzo istotną kwestią są formy zatrudnienia, jakie oferujecie.

Forma zatrudnienia, którą najczęściej stosujemy to umowa o pracę.

Jak wyglądają pierwsze dni nowego pracownika?

Pracownik od razu po zatrudnieniu przechodzi szereg szkoleń, zarówno grupowych, jak i indywidualnych. Są to szkolenia dotyczące wewnętrznych procedur, produktowo-marketingowe, z systemu zarządzania jakością, BHP a także związane bezpośrednio z wykonywaną pracą. Osoby, które mają dłuższy staż pracy w Stella Pack dzielą się doświadczeniem i umiejętnościami, by wprowadzić nową osobę do firmy i jej nowych obowiązków.

Stosują Państwo oceny pracownicze?

Nie stosujemy.

A co z życiem po pracy, organizują Państwo spotkania integracyjne?

W związku z tym, że zatrudniamy ponad 750 osób niemal niemożliwym jest by wszyscy się znali i by zorganizować wspólne przyjęcie. Niemniej staramy się spotykać, na przykład podczas firmowej Wigilii, czy spotkań działów, wyjazdów szkoleniowych. A dzieci pracowników rokrocznie zapraszamy na zabawę choinkową.

Czy angażują się Państwo w działania prospołeczne?

Stella Pack angażuje się w kulturalne życie lokalnego społeczeństwa, wspierając społeczność lokalną i jej inicjatywy, kluby sportowe, działalność kulturalną, szczególną troską otaczając najmłodszych mieszkańców naszego regionu i kraju. Od wielu lat Stella aktywnie uczestniczy w organizacji jednego z największych eventów rowerowych w Polsce- Lubartowskiego „Święta Roweru”, w tegorocznej edycji w święcie uczestniczyło ponad 13 tysięcy osób. Oprócz tego, tylko w czerwcu Stella była partnerem takich lokalnych wydarzeń, jak.: „Noc Świętojańska”, „Energia Pokoleń”, „Poniato-wianki 2016”, czy Festyn dla dzieci i młodzieży w Kozłówce. Dzieci i ich potrzeby od zawsze były wpisane w zakres działalności charytatywnej Stella Pack spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., o czym dokładnie opowiedziałam w jednym z poprzednich pytań.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Stella Pack S.A.