REGESTA S.A.

3.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady REGESTA S.A.

Miniaturka
Magdalena Kobus
REGESTA S.A.

Miniaturka
Dorota Kwiecień
REGESTA S.A.

Za sukcesem Regesty stoi ponad 26 lat doświadczenia. Jak wyglądały początki historii Państwa firmy na rynku?

Magdalena Kobus: Firma REGESTA powstała w czerwcu 1995r. jako dwuosobowa spółka cywilna, działająca na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej miasta i gminy Pińczów.
 

Początkowo działalność polegała na świadczeniu usług transportowych dla firmy NIDA Gips Sp. z o.o. W 1996r. pozyskane zostały pierwsze koncesje na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego. Rok później działalność została rozszerzona o sprzedaż detaliczną paliw płynnych (stacja benzynowa w Pińczowie). W marcu 2001r. spółka cywilna została przekształcona w spółkę prawa handlowego - spółkę jawną.

 

 

W tym samym roku wykupiony został w Pińczowie przy ul. 3-go Maja 40 (dotychczas dzierżawiony) teren o powierzchni 0,9 ha wraz z budynkami magazynowymi i biurowymi oraz stacją paliw. W maju 2003r. zakupiona została kolejna nieruchomość w Pińczowie przy ul. Nowowiejskiej 52a, o powierzchni 1,55 ha, utwardzona i zabudowana budynkami magazynowymi o łącznej powierzchni niemal 2000m2.

 

Inwestycja miała na celu rozszerzenie dotychczasowej działalności o usługi logistyki magazynowej. Na dzień dzisiejszy pod tym adresem znajduje się główna siedziba firmy. Obok niej wybudowaliśmy stację paliw w brendzie wiodącego polskiego koncernu, zwiększyliśmy również skalę hurtowej sprzedaży paliw płynnych.

 

Regesta specjalizuje się w usługach z zakresu transportu samochodowego towarów oraz spedycji krajowej i międzynarodowej. To jednak jeszcze nie wszystko - jakie jeszcze usługi oferuje Regesta swoim klientom?

Magdalena Kobus: Zajmujemy się takżesprzedażą hurtową i detaliczną paliw płynnych. Klientom detalicznym i instytucjonalnym oferujemy etyliny, olej napędowy oraz olej opałowy do systemów grzewczych, niezmiennie wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach.

Swoim klientom oferujemy również usługi z zakresu magazynowania wraz z kompleksową obsługą logistyczną, stosownie do ich potrzeb. Nasze magazyny zlokalizowane są w Bieruniu k/Tychów -17 tys m2 oraz Krajkowie k/Wrocławia - również 17 tys m2.Otwarcie tych obiektów magazynowych ugruntowało naszą firmę w segmencie logistyki kontraktowej, pozwoliło na rozbudowanie oferty dla klientów, a także umocniło pozycję firmy w branży logistycznej.

W planach są także kolejne lokalizacje. Wszystko determinują potrzeby i oczekiwania klientów. Dodatkowo firma nasza inwestuje w odnawialne źródła energii. Ukończone i oddane do użytkowania są dwie farmy fotowoltaliczne – w Lesicy gm. Piekoszów o mocy 2MW i Bogucicach gm. Pińczów o mocy 8MW.

Kolejna o mocy 7,2MG także w Bogucicach jest na ostatnim etapie budowy. W planach są także kolejne projekty fotowoltaiczne – obecnie pracujemy nad uzyskaniem stosownych pozwoleń. W listopadzie 2021 roku otrzymaliśmy również pozwolenie na budowę osiedla budynków wielorodzinnych wraz z parkiem handlowym w Pińczowie. Rozpoczęcie budowy planowane jest na początek 2022 roku.

Wszystkie te projekty mają za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo firmy poprzez dywersyfikację działalności.

Na terenie jakich krajów prowadzą Państwo usługi transportowe?

Dorota Kwiecień: Międzynarodowy transport drogowy obejmuje swoim zasięgiem kraje europejskie, z czego kraje Unii Europejskiej stanowią główny kierunek obsługi. Poza tym nasza firma wykonuje przewozy m.in. do Norwegii, Szwajcarii, Chorwacji, Serbii i innych krajów, w zależności od potrzeb i oczekiwań naszych klientów.

 

 

Regesta to nowoczesna, spełniająca międzynarodowe standardy flota pojazdów, kompleksowa obsługa klienta i eksperckie podejście do realizowanych projektów. Co jeszcze wyróżnia Państwa firmę na tle konkurencji?

Dorota Kwiecień: Jesteśmy organizacją, która niezwykle ceni swoich pracowników, niezależnie od ich wieku, stażu pracy czy zajmowanego stanowiska. Skupiamy swoją uwagę nie tylko na potrzebach klientów, ale także naszej załogi, bo firmę Regesta tworzą ludzie z pasją i zaangażowaniem.

Dzięki wartościom, którymi się kierujemy, możemy poszczycić się bardzo rzadko rotującą kadrą.Pomagamy także osobom z niepełnosprawnością aktywować się zawodowo. Obecnie zatrudniamy 13 osób z różnym stopniem upośledzenia, którym zapewniamy specjalne warunki pracy.

Dbamy o równe traktowanie wszystkich pracowników oraz przeciwdziałamy wszelkim zjawiskom mogącym nosić znamiona mobbingu. Dobre relacje w poszczególnych działach i między pracownikami są możliwe dzięki uczciwości, wzajemnemu szacunkowi, tolerancji i poszanowaniu odmienności. W firmie stosowana jest Polityka Równych Szans.

Relacje z naszymi klientami są tak samo ważne jak relacje z pracownikami, dlatego opieramy je na otwartym dialogu i profesjonalizmie. Wszystkich klientów traktujemy jak partnerów biznesowych i dokładamy wszelkich starań, by były podtrzymywane na zasadzie uczciwości i partnerstwa. Zasada uczciwej i zdrowej konkurencji, do której się stosujemy oraz wdrażanie praktycznych działań z tego zakresu, czynią nas rzetelnym partnerem w biznesie.

Nasze działania są równie transparentne w zakresie jakości świadczonych usług jak i wywiązywania się ze swoich zobowiązań finansowych. 

Wierzycie Państwo w społeczną odpowiedzialność biznesu. Jak przekłada się to na Państwa codzienną pracę?

Dorota Kwiecień: Jako dostawca usług transportowych i logistycznych jesteśmy w pełni świadomi odpowiedzialności jaka na nas ciąży, dlatego naszą działalność prowadzimy z największą dbałością o środowisko naturalne. Systematycznie dostosowujemy się do wymogów trwałego i zrównoważonego rozwoju poprzez zintegrowanie procesu ochrony środowiska i zapobieganie zanieczyszczeniom. Cały nasz tabor spełnia surowe normy emisji spalin Euro 6, korzystamy z odnawialnych źródeł energii, monitorujemy i ograniczamy zużycie gazu i wody.

 

 

Kwestie bezpieczeństwa i wpływu firmy na środowisko są dla nas kluczowe, a zarządzanie środowiskowe stanowi istotny element strategii biznesowej. Wdrażamy zasady eco-drivingu, rozpowszechniamy znajomość CSR wśród pracowników i użytkowników samochodów służbowych, staramy się wypracowywać wśród kierowców postawę odpowiedzialną, uświadomić im wpływ, sprawczość i odpowiedzialność oraz podnieść świadomość w tym obszarze.

 

Nasze działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu to także wolontariat pracowniczy Gesty Regesty. Nasi pracownicy, angażując swój wolny czas oraz wykorzystując swoją pomysłowość i umiejętności, biorą udział w akcjach na rzecz pomocy innym. Dzięki zaangażowaniu, pasji i olbrzymim sercom wolontariuszy, przy wsparciu finansowym naszej firmy, możliwe są do zrealizowania piękne projekty.

 

Działania na rzecz lokalnej społeczności, wprowadzenie systemu zarządzania jakością, działania proekologiczne są już mocno wpisane w strukturę naszej firmy. Na własnej skórze, sukcesywnie, przekonujemy się jak takie podeście wpływa na naszą codzienną pracę i poszanowanie wśród pracowników, kontrahentów jak i społeczności lokalnej. Mamy oddaną i przedsiębiorczą załogę, która tak jak my dąży do rozwoju organizacji, bo dzięki nam może sama się rozwijać.

 

Takie połączenie to gwarancja sukcesu w każdej dziedzinie i jesteśmy tego najlepszym przykładem. Inwestycja w dobro zwraca się zawsze i przynosi bezcenne korzyści.

 

Kto tworzy zespół Regesty?

Magdalena Kobus: Zespół Regesta to niesamowita drużyna, mocno ze sobą związana i bardzo utożsamiająca się ze swoim miejscem pracy. To ludzie, którzy identyfikują się z firmą ponieważ wartości, którymi kieruje się firma pokrywają się z ich własnymi.

Mamy zgrany zespół wykwalifikowanych pracowników, zaangażowanych i oddanych firmie. Wielu z nich jest z nami od początku istnienia firmy. W naszych szeregach mamy także małżeństwa, a nawet kolejne pokolenia pracowników. Relacje między pracownikami nie ograniczają się tylko do godzin pracy, także poza biurem wielu z nich utrzymuje przyjacielskie stosunki.

A jak można do niego dołączyć? Kogo najczęściej poszukujecie Państwo do pracy w Regesta?

Magdalena Kobus: Jako pracodawca świadomy wagi, jaką niesie ze sobą Employer Branding zawsze poszukujemy ludzi pełnych dobrej energii i pasji. Dodatkowo ciągle się rozwijamy i uruchamiamy nowe projekty, dlatego jesteśmy otwarci na nowych pracowników.

 

 

Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej http://www.regesta.pl, tam w zakładce kariera mamy zawsze aktywne rekrutacje do wszystkich naszych działów we wszystkich oddziałał i firmach z Grupy Regesta. Jeśli nie znajdą Państwo w danym momencie oferty zgodnej z oczekiwaniami, zawsze można pozostawić swoją aplikacje w ramach spontanicznego zgłoszenia, aby być w naszej bazie kandydatów i móc brać udział w przyszłych rekrutacjach.

Jakich kwalifikacji zawodowych i umiejętności oczekujecie Państwo od kandydatów do pracy w Regesta?

Magdalena Kobus: Bardzo cenimy sobie osoby doświadczone, znające specyfikę pracy w branży TSL. Nieodzowną wartością są dla nas osoby wielojęzyczne lub znające język angielski na poziomie minimum B1.

Natomiast, tak jak to przekazujemy w naszych ogłoszeniach o pracę, jesteśmy otwarci na osoby, które chciałyby nabyć doświadczenie. Z nami mogą je zbudować i nauczyć się tych dobrych nawyków, czy to w ramach pracy w branży TSL jaki i dobrej kultury organizacji.

Na terenie jakich miast w Polsce prowadzicie Państwo rekrutacje?

Magdalena Kobus: Prowadzimy rekrutacje w zależności od zapotrzebowania w ramach wszystkich naszych oddziałów, a także do naszych spółek zależnych. Na tą chwilę poszukujemy osób do oddziału w Poznaniu, Gdyni, Katowicach, Tychach i Krakowie.

W przypadku kandydatów na kierowców, nie ma znaczenia jego miejsce zamieszkania. To specyficzny zawód – pracownik, który jest ciągle w trasie, dlatego mamy wielu z nich w całej Polski i zagranicy. W związku z rozwojem w ostatnim czasie logistyki kontraktowej, poszukujemy także osób do pracy na magazynach w Krajkowie i Bieruniu. Oczywiście w związku z zawodem kierowcy, który jest pracą w formie wyjazdowej przyjmujemy kandydatów z całej Polski, jak również osoby z zagranicy.

Na jakie warunki zatrudnienia mogą liczyć potencjalni pracownicy Regesty?

Magdalena Kobus: Firma cechuje się przede wszystkim uczciwością i rzetelnością w stosunku zarówno do klientów, jak i pracowników. Współpracujemy na zasadach jasnych i klarownych od rozmowy kwalifikacyjnej do ostaniego dnia współpracy, który w większości przypadków jeszcze długo nie nastąpi.

 

 

Stabilne zatrudnienie na pełny etat na podstawie umowy o pracę, dofinansowanie posiłków, możliwość podnoszenia własnych kwalifikacji i rozwoju zawodowego oraz wiele innych benefitów to realne korzyści wynikające ze współpracy z nami. Jeśli chodzi o jedną z najważniejszych kwestii jaką jest wyngrodzenie, myślę że doskonale znamy realia, a stanowiska obsadzone przez te same osoby po 10/25 lat to jasna odpowiedz na spełnianie przez nas potrzeb finansowych pracowników.

Czy oferowane są dodatkowe benefity pozapłacowe? Jeśli tak, to jakie?

Magdalena Kobus: Oprócz tych, o których wspomniałam wcześniej, oferujemy takie benefity jak owocowe czwartki, dzień wolny w urodziny, możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego, pakiet medyczny, szkolenia rozwojowe, wyjazdy integracyjne oraz wolontariat pracowniczy.

Dajemy też zapewnienie, że nowy pracownik przejdzie przez etap wdrożenia z pomocą Buddiego, co naprawdę pomaga w zminimalizowaniu stresu, szczególnie na początku. U nas dobra atmosfera to nie puste frazesy powtarzane tylko w treści ogłoszenia. To realna wartość, która jest bardzo ważna przy wyborze posady, z którą wiążemy swoją przyszłość.

Nie każdy jest w stanie stwierdzić że lubi swoją pracę, nie każdy, wyłączając z tej puli te 500 osób świadczących pracę pod barwami Regesty.

Czy pracownikom Regesty proponowane są również szkolenia, podnoszące kompetencje?

Magdalena Kobus: Oczywiście, bez dwóch zdań, to nieodzowna część pracy, każdego z naszych działów. Dział HR przed każdym nowym rokiem kalendarzowym weryfikuje potrzeby szkoleniowe wśród kierowników działów i taki plan opracowuje na kolejny rok. W ramach podnoszenia kwalifikacji myślę, że firma Regesta mogłaby być laureatem w konkursie na rozwój pracownika.

Na rok 2022 plan szkoleń jest w trakcie przygotowań, a już w tym momencie mamy tam przewidzianych 20 tematów do realizacji. Czy będzie więcej? Z pewnością. Dewiza, która przyświeca naszemu kierownictwu: „Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu. Kto stoi w miejscu, ten się cofa.” W tym temacie nie pozwoli próżnować.

Jak oceniliby Państwo atmosferę pracy w Regesta? Dlaczego warto pracować u Państwa?

Magdalena Kobus: Dzięki atmosferze, jaka u nas panuje powstało tyle świetnych projektów, jak np. wolontariat pracowniczy, który zrzesza ludzi bezpłatnie. O taką dobrowolną, charytatywną inicjatywę, w dzisiejszym zabieganym świecie, jest bardzo trudno.

To właśnie ze względu na atmosferę, na chęć robienia czegoś wspólnie powstają te wszystkie akcje pomocowe. Jesteśmy mocno ze sobą związani, lubimy siebie, lubimy swoją prace i dzięki temu tworzymy takie miejsce do którego chce się wracać.

 

 

Mówi się, że dom to nie budynek, to rodzina. To stwierdzenie idealnie pasuje do nas. Praca to nie miejsce, to ludzie.

Regesta wciąż rośnie w siłę, umacniając swoją pozycję na rynku. Jakie macie Państwo plany na przyszłość dla firmy?

Dorota Kwiecień: W przyszłości na pewno widzimy się nieprzerwanie na czele rankingów największych firm transportowych w Polsce. Sukcesywne zwiększanie floty samochodowej oraz nowe powierzchnie magazynowe to pewne plany na przyszłość, które tak naprawdę są już w trakcie realizacji.

W ramach zwiększania bezpieczeństwa i konkurencyjności na rynku pracy na pewno będziemy się realizować w innych dziedzinach. Tak jak z sukcesem weszliśmy na rynek fotowoltaiczny czy deweloperski, tak w kolejnych latach usłyszą Państwo o nas jeszcze nie raz i na nie jednej płaszczyźnie.

Mamy dobrą pozycje na rynku i możemy sobie pozwolić na inwestycje w obszarach o jakich nie myśleliśmy wcześniej, a w jakich to Państwo zobaczą sami!

REGESTA S.A.