REGANTA Szlascy Spółka Jawna

3.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady REGANTA Szlascy Spółka Jawna

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Natalia Szlaska

Pracownik firmy - Kierownik Marketingu/Marketing Manager

16.10.2023 02:10

Czym zajmuje się Państwa firma?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Reganta jest drukarnią etykiet - drukarnią pełną dynamizmu, innowacji i pasji, która wyznacza nowy kierunek w branży. Myślimy nieszablonowo, nie boimy się wyzwań i potrafimy nawet najbardziej wymagającą wizję klienta urzeczywistnić w postaci etykiety o wysokiej jakości wykonania nadającej produktowi właściwy charakter. Drukujemy etykiety między innymi dla branży spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej, AGD, automotive, chemicznej czy budowlanej. Odwiedzający portal GoWork z pewnością zetknęli się z naszymi etykietami w sklepach, aptekach, na stacjach benzynowych. Być może codziennie użytkują produkty z etykietami, które zostały wydrukowane przez naszych pracowników i przy użyciu naszych maszyn. Doświadczenie, autorskie know-how oraz mnogość zrealizowanych projektów czyni nas specjalistami, którzy o druku etykiet wiedzą po prostu wszystko.

Gdzie zlokalizowana jest Państwa firma?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Od początku działalności związani jesteśmy z Łodzią i śmiało możemy powiedzieć, że jesteśmy lokalnymi patriotami. Wielokrotnie podkreślamy, iż uwielbiamy dynamiczną energię naszego miasta, jego nieustanną ewolucję i wynikający z niej charakterystyczny eklektyzm. Sądzimy, że nasza Reganta wpisuje się w taki klimat idealnie. Łączymy tradycję i wartości ważne dla nas, jako firmy rodzinnej, z rozwojem, postępem i przełamywaniem schematów. Sam fakt, że w zaledwie dekadę Reganta osiągnęła status jednego z najmocniejszych „graczy” na rynku i zatrudnienie znalazło u nas już niemal 100 osób, a obfite portfolio powiększa się stale o nowych klientów i doskonale określa nasz temperament. W Regancie chcemy osiągać coraz więcej i, jako prekursor zmian, kształtować naszą branżę w duchu nowoczesności.

Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Pierwszą etykietę wydrukowaliśmy w 2013 roku. W tamtym okresie naszym kapitałem były wiedza, pasja i marzenie, aby stworzyć nową jakość w branży poligraficznej, postrzeganej jako archaiczna, która nie nadąża za duchem czasu. Pomysł na biznes zrodził się u założyciela i właściciela naszej firmy, Igora Szlaskiego, który jako młody człowiek szukający na siebie pomysłu, miał ambicję stworzyć coś samodzielnie, według własnej wizji. Inspiracją do pierwszego kroku była butelka napoju z kolorową etykietą. Wówczas u naszego Szefa powstał pomysł, aby samemu tworzyć nowoczesne etykiety, które będą podstawowym narzędziem skutecznej sprzedaży danego produktu.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Branża jest wymagająca, a także pełna błędnych wyobrażeń i przez to niedoceniana. Druk, a przede wszystkim zawód drukarza, do dziś kojarzy się z peerelowską wizją ubrudzonego farbami pracownika, który w zaciemnionym pomieszczeniu wykonuje ciężką, fizyczną pracę. Między innymi przez taki stereotyp szkoły o profilu poligraficznym borykają się z brakiem chętnych do nauki zawodu, co z kolei generuje kolejne wyzwanie dla naszej branży, czyli deficyt pracowników. Reganta, swoją nowoczesnością i aktywnym wspieraniem praktykantów, stara się przeczyć stereotypom i promować nowy, prawdziwy wizerunek drukarza, którego w dzisiejszych czasach nazywamy specjalistą i operatorem maszyn.

Jaka jest specyfika branży poligraficznej?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Aby docenić naszą branżę, należy zrozumieć jej wagę. Proszę zauważyć, że etykieta jest podstawą sprzedaży: bez niej produkt nie trafi na półkę, a klient nie sięgnie po towar. Należy być w pełni świadomym zadania, jakie spoczywa na drukarniach i tego, jak wiele zależy od naszej dobrze wykonanej, pracy. W Regancie łączymy siły ze sprawdzonymi kontrahentami i dostawcami, aby odpowiedzieć na potrzeby zarówno mniejszych, jak i dużych firm w danej branży, a także by móc zaoferować odpowiednie rozwiązania. Innymi słowy, potrafimy rozmawiać z każdym i elastycznie dopasować naszą ofertę, aby nasz klient otrzymał jakościową etykietę będącą wizytówką jego produktu, bez względu na to, czy rozprowadza go lokalnie, czy w największych sieciach sprzedażowych.

Spotykacie się Państwo z dużą konkurencją w swojej dziedzinie?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Jeśli chodzi o konkurencję, staramy się oczywiście wyprzedzać ją o krok, co przejawia się również we wspomnianym wcześniej podejściu wzmocnionym pewnym poczuciem misji w naszej pracy. Również z chęci utrzymania pozycji lidera i dalszego rozwoju, inwestujemy w park maszynowy, w niezawodne i bezpieczne urządzenia o coraz to lepszych parametrach i nowych możliwościach, a także rozwijamy naszą załogę ludzi z pasją i dobrą energią, ponieważ wiemy jakie znaczenia ma praca zespołowa i odpowiednia atmosfera w pracy.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Obecnie zatrudniamy około 100 osób. Większość z nich to specjaliści druku, operatorzy maszyn, których, ze względu na nasze plany rozwojowe, nieustannie poszukujemy. Posiadamy rozbudowany dział handlowy i obsługi klienta, ponieważ stawiamy na dobre i długotrwałe relacje z klientem. Zależy nam, aby na każdym kroku współpracy z nami, klient mógł odczuć, że pracuje z profesjonalistami, którzy rozumieją jego produkt i potrzeby. Naszym zadaniem jest, aby klient mógł się skupić na produkcji swoich wyrobów, podczas gdy my zajmiemy się „ubraniem” ich w jakościowe etykiety. Niezwykle ważną pracę wykonują również dział grafiki i technologii. Oba te działy zasilają pracownicy o specjalistycznej, merytorycznej wiedzy. Szczerze mówiąc, w Regancie mamy silne poczucie jedności. Każdy, naprawdę każdy, dział jest kluczowy, bez naszych pracowników kadr czy administracji również nie bylibyśmy dzisiaj w tym miejscu, w którym jesteśmy. Działamy jak system naczyń połączonych i być może właśnie to jest receptą na sukces. W tym roku obchodzimy 10-lecie działalności naszej firmy. Patrząc wstecz na progres, jaki udało nam się osiągnąć przez ten czas, myślę, że sami możemy być z siebie dumni.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Rekrutujemy stacjonarnie. Uważam, że nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy, możliwości wzajemnego poznania się, wyczucia energii i motywacji. To działa w obie strony. Również kandydat ma okazję zobaczyć firmę i choć przez chwilę poczuć panującą tu, pozytywną atmosferę. W przypadku pracowników biurowych, dbamy także o to, by nowo zatrudniona osoba zawsze odwiedziła naszą produkcję i również tam zapoznała się ze specyfiką pracy. Jesteśmy przekonani o tym, że aby pracować z pasją i zaangażowaniem, należy „poczuć” firmę i branżę, dlatego staramy się to ułatwiać każdemu nowo przyjętemu pracownikowi. Sam proces rekrutacji zależy od stanowiska, na które akurat ogłaszamy nabór aplikacji. Bywają rekrutacje jedno i dwuetapowe. W rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatem uczestniczy zwykle bezpośredni przełożony oraz osoba odpowiedzialna za proces rekrutacji. Jak dotąd możemy cieszyć się dobrą passą, jeśli chodzi o kandydatów. Udaje nam się zatrudniać prawdziwych profesjonalistów i po prostu ciekawych ludzi o fajnych osobowościach, którzy wpisują się w nasz zespół. Wspólnie udaje nam się w naturalny sposób tworzyć naprawdę dobrą i, jak to sami określamy, reganto-pozytywną atmosferę.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Nowo zatrudniony pracownik trafia „pod skrzydła” bezpośredniego przełożonego, ale wspierać go i pomagać mu staramy się jednak wszyscy. Zarówno zmiana pracy, jak i podjęcie pierwszej pracy, jest wydarzeniem dość stresującym, dlatego próbujemy nowej osobie w naszym zespole maksymalnie tę sytuację ułatwiać. Wdrożenie zawsze następuje stopniowo. Pracownik zaczyna od mniej rozbudowanych i odpowiedzialnych obowiązków, w międzyczasie poznając specyfikę naszej firmy oraz pracy, a czasem nawet i branży, jeśli do tej pory nie miał z nią do czynienia.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Natalia Szlaskaikona wywiad

W Regancie nieustannie wdrażamy nowe rozwiązania. Niedawno wprowadziliśmy nowe oprogramowanie, które będzie narzędziem pracy naszych grafików. W związku z tym, już zaplanowaliśmy serię szkoleń, aby jak najlepiej ułatwić im pracę w nowym środowisku. Nowe rozwiązania oraz związane z nimi szkolenia na pewno przyczyniają się do rozwoju naszego zespołu i firmy. Sami jednak również dostrzegamy potencjał naszych pracowników i umożliwiamy im awans wewnętrzny lub objęcie innego niż dotychczas stanowiska z nowym zakresem obowiązków.

Czy w firmie odbywają się spotkania integracyjne?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Jeśli chodzi o spotkania integracyjne, to zdecydowanie planujemy organizować je częściej. Oprócz spotkań przedświątecznych, chcemy wprowadzić imprezę dla naszych pracowników, która odbywałaby się w okresie letnim, stwarzającym więcej możliwości. Organizujemy również pojedyncze eventy i wydarzenia, które świetnie zbliżają ludzi. Niedawno zorganizowaliśmy wspólny bieg w ramach ogólnopolskiego Business Run. Doskonałej zabawy oraz śmiechu podczas tej sportowej rywalizacji było mnóstwo i naprawdę długo wspominaliśmy to wydarzenie.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Reganta naprawdę błyskawicznie się rozwija, dlatego wciąż poszukujemy nowych pracowników. Jak już wspomniałam, operatorów maszyn i pracowników konfekcji do naszych hal produkcyjnych potrzebujemy właściwie cały czas, ale nasz rozwój oznacza też zwiększenie kadry biurowej. Rozbudowujemy dział kadr i księgowości, a aktualnie, w związku z wakatem powstałym w wyniku wewnętrznej ścieżki awansu, poszukujemy office managera. Ostatnio zyskaliśmy specjalistów do spraw logistyki oraz zakupów i zaopatrzenia. Myślimy również o rozbudowie naszego działu grafiki kreatywnej, aby oferować klientom kompleksowe rozwiązania.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Natalia Szlaskaikona wywiad

Przede wszystkim zamierzamy skoncentrować siły na zwiększeniu naszego eksportu. Dysponując tak mocną marką, jaką jest Reganta, mamy w tym zakresie duży potencjał, lecz niestety do tej pory niewykorzystany tak, jak byśmy sobie tego życzyli. W planach mamy ponadto stworzenie sklepu internetowego dla nieco mniejszego Klienta, który będzie mógł samodzielnie i w uproszczony sposób, składać zamówienie na etykiety i po prostu oczekiwać na przesyłkę. Chcemy jak najbardziej wpisać się w ideę naszych czasów, zgodnie z którą zamówienia powinny być realizowane wygodnie dla klienta, sprawnie i szybko. Przed nami również najistotniejsze, przełomowe w historii naszej firmy przedsięwzięcie, jakim jest budowa własnej hali i siedziby. Aktualnie wynajmujemy pomieszczenia, jednak w związku z naszym intensywnym rozwojem, zaczęliśmy odczuwać brak odpowiedniej przestrzeni, w tym również miejsca na nowe maszyny. Skoro już mowa o nowych maszynach, jeszcze w zeszłym miesiącu na targach Labelexpo w Brukseli dokonaliśmy zakupu wysokiej klasy maszyny do druku cyfrowego, która pozwoli nam skuteczniej wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów. Naprawdę konsekwentnie stawiamy na rozwój, bez którego nie ma postępu. Zresztą nazwa zobowiązuje; Reganta oznacza potentata, rządzącego w danej branży i takie miejsce bardzo nam odpowiada.



REGANTA Szlascy Spółka Jawna