Czym będę się zajmować w pracy w obsłudze klienta w Nowym Sączu?
Branża obsługi klienta jest bardzo szeroką dziedziną, skupiającą wiele różnorodnych miejsc zatrudnienia, opierających się jednak na nieustannym kontakcie z klientem. Miejsce pracy osoby zatrudnionej w tym sektorze może być skrajnie różne, jak np. bank i restauracja. Jako że pracę w obsłudze klienta w Nowym Sączu świadczy zarówno doradca klienta ds. podatkowych, jak i sprzedawca w sklepie obuwniczym, również dokładny zakres obowiązków w tej branży bywa bardzo odmienny.
Jednak niemal każde stanowisko związane z obsługą klienta zostało stworzone m.in. po to, aby zapewniać profesjonalne doradztwo czy dbać o utrzymywanie długookresowych relacji z klientami. W sektorze świadczona jest także praca zdalna, ponieważ wyłącznie telefoniczna lub elektroniczna obsługa klienta to dziś bardzo pokaźna gałąź tej branży. Oto przykładowe, wybrane zadania należące do różnych pracowników obsługi klienta z Nowego Sącza:
- aktywne pozyskiwanie klientów indywidualnych,
- skuteczne oferowanie klientom produktów i usług do zakupu,
- przeprowadzanie audytów nawiązywanych kontaktów z klientami (np. odsłuchiwanie rozmów konsultantów) i wyciąganie z nich praktycznych wniosków,
- przygotowywanie ofert handlowych dopasowanych do poszczególnego klienta,
- budowanie relacji z klientami,
- prowadzenie spotkań z potencjalnymi klientami,
- analiza rynku i potrzeb klientów,
- przyjmowanie płatności,
- podawanie towarów,
- przyjmowanie zwrotów,
- obsługa połączeń przychodzących,
- rozwiązywanie problemów technicznych.
Co pozwala zdobyć pracę w obsłudze klienta w Nowym Sączu?
Często nie potrzeba dużych kwalifikacji czy bogatego doświadczenia, aby móc z powodzeniem aplikować na wiele ofert pracy z obsługi klienta w Nowym Sączu. Na stanowiskach takich jak kelner czy sprzedawca wymagania pracodawców sprowadzają się do odpowiednich kompetencji miękkich oraz gotowości do nauki. Niejedna firma zapewnia kompleksowe szkolenia wprowadzające do pracy w danym zawodzie. Początkujący pracownicy uczą się także firmowych standardów obsługi klienta.
Zapewniane jest również przygotowanie do obsługi tak zwanych trudnych klientów, którzy potrafią wywołać u pracowników znaczny stres. Dbałość o klienta, odpowiedzialność, rozwinięta komunikatywność, wysoka kultura osobista i cierpliwość, pozytywne nastawienie to niektóre z cech, jakie doceni każdy pracodawca. Umiejętności miękkie są kluczowe w tej branży. W niektórych ofertach pracy wymagana jest również znajomość języka angielskiego, która pozwala obsługiwać także zagranicznych klientów.
Natomiast oferta pracy w obsłudze klienta na bardziej wyspecjalizowanym stanowisku, np. takim jak doradca klienta ds. kredytów w banku, nieraz zaznacza, że aplikować powinny wyłącznie osoby z kierunkowym wykształceniem wyższym. Poszczególne zawody związane z obsługą klienta wymagają bowiem posiadania odpowiedniej wiedzy, bez której w pewnych sprawach nie da się pomóc żadnemu klientowi.
Rynek pracy w Nowym Sączu — obsługa klienta zapewnia wiele miejsc zatrudnienia
Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że około 30 proc. wszystkich osób zatrudnionych w Nowym Sączu to pracownicy sektora handlowo-usługowego. W mieście jest wiele możliwości znalezienia stałej pracy w obsłudze klienta, a stabilna umowa o pracę na lata to już standard. Ponadto dużo firm szuka nie tylko pracowników na pełny etat.
Obsługa klienta to branża, w której często spotykany jest zmianowy tryb zatrudnienia. Możliwość świadczenia pracy także popołudniami czy w weekendy powoduje, że w obsłudze klienta na mieszkańców Nowego Sącza czekają również liczne oferty pracy dodatkowej. Także wyniki badania "Barometru Zawodów" wydają się być optymistyczne dla wszystkich poszukujących tu zatrudnienia.
W 2023 roku Nowy Sącz jest miejscem, w którym występują deficyty wielu pracowników, a to oznacza m.in. dostępność tak zwanej pracy od zaraz. Obecnie najwięcej wakatów, także z obsługi klienta, skupiają takie dziedziny jak: transport, technologie informatyczne, budownictwo, motoryzacja, ochrona zdrowia, gastronomia, usługi, oświata, finanse oraz PR, reklama i marketing.
Praca w obsłudze klienta w Nowym Sączu — jakie stawki zarobków?
Obsługa klienta to branża, w której często spotyka się dwuskładnikowe wynagrodzenia pracownicze. Osoby związane np. z sektorem sprzedaży są odpowiedzialne za realizowanie wyznaczonych celów transakcji i mogą liczyć na gwarantowaną podstawę zarobków oraz atrakcyjne premie, zależne już jednak właśnie od osobistych wyników. Niemniej takie formy wypłaty nie są regułą, a grubość portfela poszczególnego pracownika to kwestia wielu zmiennych i indywidualnych czynników.
Wysokość zarobków kształtuje m.in. doświadczenie, posiadane kompetencje, ale nawet wielkość czy lokalizacja firmy. Obsługa klienta mieści ponadto wiele różnorodnych stanowisk, na których zarobki różnicuje, chociażby stopień ponoszonej odpowiedzialności czy to, jak bardzo skomplikowane są przydzielane zadania. Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak informuje, że osoba pracująca dokładnie na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta zarabia w Polsce średnio 3,8 tys. zł netto miesięcznie.
Młodszy specjalista ds. obsługi klienta może liczyć na około 400 zł mniej "na rękę", a widełki płacowe dla starszych specjalistów wahają się tu od 3,7 do 5,2 tys. zł netto miesięcznie. Wynagrodzenia dopełniają różne benefity, którymi mogą być m.in. preferencyjne ubezpieczenia grupowe, możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna czy też karnety na siłownie, baseny i do innych obiektów sportowo-rekreacyjnych.
Gdzie szukać aktualnych ofert pracy w obsłudze klienta w Nowym Sączu?
Ogłoszenia o pracę w obsłudze klienta w Nowym Sączu ma dla Ciebie portal GoWork.pl. To druga najpopularniejsza strona z ofertami pracy w kraju i zarazem jedna z największych internetowych baz ogłoszeń. Szybko i prosto wyszukasz tu oferty skierowane właśnie dla Ciebie. Wybierzesz je w oparciu o konkretne stanowisko lub branżę, typ preferowanej umowy i formy etatu oraz tryb zatrudnienia (np. praca zdalna).
GoWork.pl wyśle Ci powiadomienia o każdej nowej ofercie spełniającej Twoje kryteria. Dzięki temu nie umknie Ci żadne ogłoszenie warte rozpatrzenia. Aplikuj z opcją "multi aplikowania", a swoje CV prześlesz nawet do tysięcy firm jednocześnie! Sprawdź również form GoWork.pl z opiniami o pracodawcach. Znajdziesz tu komentarze publikowane przez byłych i obecnych pracowników wielu firm z Nowego Sącza i okolic miasta.
Dzięki forum dowiesz się, w których przedsiębiorstwach warto się zatrudnić, a które nie spełniają Twoich oczekiwań. Poznasz opinie dotyczące m.in. stawek zarobków, panującej atmosfery czy przebiegu procesów rekrutacyjnych. GoWork.pl zapewni Ci dziesiątki ofert pracy w obsłudze klienta w Nowym Sączu oraz pomoże wybrać najlepsze z możliwych miejsc zatrudnienia. Z GoWork.pl pracę znajdziesz świadomie i z kompleksowym wsparciem.
Sądecki Urząd Pracy — obsługa klienta w Nowym Sączu opcją dla bezrobotnych
Na niektóre stanowiska związane z obsługą klienta z powodzeniem mogą aplikować nawet osoby pozostające bez zatrudnienia przez długi okres. Wszystko dlatego, że pracodawcy poszukują wielu kandydatów, a progi wejścia do poszczególnych zawodów nie są duże.
W aktywizacji i skutecznym poruszaniu się po rynku pracy w Nowym Sączu pomoże Sądecki Urząd Pracy. Instytucja funkcjonuje przy ul. Zielonej 55. Jej numer telefonu to 18 442 91 10, a strona internetowa — supnowysacz.praca.gov.pl. Warto zarejestrować się w bazie placówki.
Można wówczas liczyć nie tylko na dostęp do unikalnych ogłoszeń i darmowe usługi pośrednictwa zatrudnienia, ale również m.in. na propozycje odbycia krótkoterminowych staży zawodowych, otrzymanie funduszy na rozkręcenie własnego biznesu, udział w szkoleniach i kursach podnoszących kompetencje czy odbycie konsultacji z profesjonalnym doradcą zawodowym.