Na czym polega praca w obsłudze klienta w Kaliszu?
Profesjonalna obsługa klienta realizowana zgodnie ze standardami danej firmy — tak można ogólnie nazwać główne zadanie, jakie w swojej pracy ma każdy pracownik obsługi klienta z Kalisza i okolic. Zakres obowiązków spotykany w sektorze jest bardzo różny i obszerny i zależy m.in. od dokładniej branży, w jakiej się działa, stanowiska czy kompetencji pracownika.
Można spodziewać się prostych zadań, jak rozkładanie towaru na półki sklepowe, sprzedaż produktów na sali sprzedaży czy przyjmowanie gotówkowych i bezgotówkowych wpłat na kasie fiskalnej. Czasem praca polega jednak na bardziej skomplikowanych czynnościach. Może to być np. profesjonalne doradztwo i polecanie produktów, które spełnią wszelkie oczekiwania klientów.
Wymaga to dysponowania m.in. specjalistyczną wiedzą i wyczuciem. Jeśli obsługa klienta dotyczy handlu, pracowników tego sektora często dotyczy realizacja planów sprzedażowych, które są im wyznaczane. Wtedy w zakres obowiązków wchodzi także np. promocja produktów, które chce się sprzedać.
Celem każdej osoby zatrudnionej w obsłudze klienta powinno być również utrzymywanie długofalowych relacji z klientami. Pracować można w obsłudze klienta indywidualnego, jak i grupowego, w sposób stacjonarny, w delegacjach oraz w pełni online. Praca zdalna jest jak najbardziej możliwa w branży obsługi klienta w Kaliszu.
Często polega m.in. na odpisywaniu ludziom nawiązującym kontakt mailowy z firmą. Pracuje się na gotowych materiałach i odpisuje na wiadomości gotowymi skryptami. Można to robić za pomocą smartfona. Praca w obsłudze klienta w Kaliszu to czasem także call center i np. rejestrowanie zgłoszeń problemów technicznych klienta w systemie firmy.
Jakie wymagania zawierają oferty pracy w obsłudze klienta z Kalisza?
Szukasz pracy w obsłudze klienta w Kaliszu i posiadasz doświadczenie w tej branży? To wspaniale, bo zawsze jest ono mile widziane. Niemniej jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki na rynku zatrudnienia, obsługa klienta także może być dla Ciebie doskonałym polem do znalezienia pracy.
Pracodawcy bezwzględnie wymagają doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy zwykle jedynie w bardziej skonkretyzowanych branżach, takich jak np. ochrona zdrowia czy finanse. Doradca klienta w banku czy pracownik gorącej linii medycznej — możesz pracować na takim przykładowym stanowisku, zgodnym z Twoją wiedzą zdobytą podczas kształcenia w ramach studiów wyższych.
W branży czekają jednak i mniej wymagające wakaty. Niejeden pracodawca uczy nowozatrudnionych pracowników za pomocą gotowego systemu szkoleń, co pozwala szybko rozwinąć skrzydła. Jeśli chcesz pracować z klientem niemieckojęzycznym, musisz biegle władać językiem niemieckim i najlepiej także, jeśli i angielskim.
Niezależnie od tego, jaką branże i stanowisko wybierzesz, w obsłudze klienta zawsze musisz posiadać odpowiednie kompetencje miękkie. Często to właśnie one odgrywają tu kluczową rolę. Mowa m.in. o takich cechach jak:
- rozwinięta komunikatywność,
- wysoka kultura osobista,
- empatia,
- asertywność,
- umiejętności sprzedażowe i perswazji,
- cierpliwość,
- umiejętność panowania nad emocjami,
- uprzejmość.
Rynek zatrudnienia w Kaliszu a praca w obsłudze klienta
Stabilna posada i umowa o pracę na lata lub praca dodatkowa na część etatu i umowa zlecenie — to warunki zatrudnienia w branży obsługi klienta, jakie może zaproponować Kalisz. Specjalista ds. obsługi klienta może tu pracować np. w sektorze handlowo-usługowym, który, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, zajmuje około 25,5 proc. struktury zatrudnienia miasta. Chętne osoby z odpowiednimi kwalifikacjami z powodzeniem znajdą pracę także w branży finansowej, która jednak jest bardziej wyspecjalizowana i dostarcza w Kaliszu znacznie mniej wakatów.
Niemniej wskazania badania "Barometru Zawodów" na 2023 rok pokazują, że rynek ofert pracy w tym wielkopolskim mieście zdecydowanie należy do pracownika. W żadnym zawodzie nie występuje tu nadmierna konkurencyjność kandydatów, natomiast deficyty pracowników notuje niemal każda z funkcjonujących branż.
Oferty pracy w obsłudze klienta w Kaliszu — jakie proponują stawki?
Według danych pochodzących z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, pracując jako młodszy specjalista ds. obsługi klienta, możesz liczyć na średnie zarobki na poziomie 3,4 tys. zł netto miesięcznie. Gdy zyskasz większe doświadczenie, Twoja pensja może urosnąć o około 400 zł. Natomiast mediana miesięcznego wynagrodzenia na stanowisku starszy specjalista ds. obsługi klienta to obecnie 4,3 tys. zł netto.
Naprawdę atrakcyjne wynagrodzenie w tej branży otrzymują osoby o dużych kompetencjach, czyli np. specjalistycznych studiach wyższych i dłuższym stażu pracy. Najlepiej wynagradzane są również osoby odpowiedzialne za całokształt pracy zespołu składającego się z co najmniej kilku pracowników. Czyli na najwyższe stawki może liczyć np. zastępca kierownika sklepu odzieżowego czy team leader pracowników call center.
Gdzie i jak szukać pracy w obsłudze klienta w Kaliszu?
Pracy w obsłudze klienta w Kaliszu najlepiej szukać w Internecie. To najwygodniejszy, najszybszy i najskuteczniejszy sposób na znalezienie zatrudnienia w mieście lub jego okolicach. Jeśli myślisz bardziej o pracy w samej branży, niż w jakimś sprecyzowanym zawodzie, wejdź na GoWork.pl i sprawdź, jakie oferty znajdują się w kategorii "obsługa klienta".
Możesz także wpisać konkretne stanowisko: pracownik ds. obsługi klienta indywidualnego, kelner, doradca finansowy itp. Uzupełnij również miejsce pracy: Kalisz, powiat kaliski, województwo wielkopolskie itd. GoWork.pl daje Ci jeszcze możliwość wyboru trybu zatrudnienia (np. praca zdalna), preferowanej formy etatu (np. część etatu), typu umowy (umowa o pracę, umowa zlecenie itd.), a nawet widełek wynagrodzenia.
Dzięki opcji filtrowania ogłoszeń nie musisz tracić czasu na nieadekwatne oferty. Skup się tylko na tym, czego szukasz i znajdź pracę marzeń z GoWork.pl. Wejdź na forum i sprawdź, czy firma, o jakiej myślisz, to dobrze oceniany pracodawca. Znajdziesz tu opinie m.in. o zarobkach, procesach rekrutacyjnych czy atmosferze panującej w zespołach.
Powiatowy Urząd Pracy w Kaliszu i oferty pracy w obsłudze klienta z całego powiatu
W znalezieniu pracy w obsłudze klienta w Kaliszu i okolicach pomaga także Powiatowy Urząd Pracy. Oferuje on usługi pośrednictwa zatrudnienia, ale także prowadzi szereg innych działań, które zwiększają szanse na znalezienie zatrudnienia przez bezrobotnych mieszkańców regionu. W Powiatowym Urzędzie Pracy w Kaliszu można m.in. wnioskować o otrzymanie środków na rozkręcenie własnego biznesu.
Pracownicy instytucji pomagają także w dopełnieniu wszelkich formalności. Ponadto każdy zainteresowany kandydat może wziąć udział w różnych szkoleniach i kursach organizowanych przez urząd i podnoszących kompetencje zawodowe. W placówce pracują profesjonalni doradcy, którzy potrafią znaleźć błędy w dokumentach aplikacyjnych oraz wskazać, co należy zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie.
O pełnej ofercie Powiatowego Urzędu Pracy w Kaliszu przeczytamy na stronie kalisz.praca.gov.pl. Informacji można zasięgnąć także pod numerem telefonu placówki: 62 768 97 00. Instytucja mieści się przy ul. Staszica 47 A w Kaliszu i jest czynna w dni robocze w godzinach od 7:30 do 15:30.