Hewlett-Packard Polska

Łódź

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 133 ocen.

Opinie o Hewlett-Packard Polska

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Hewlett-Packard Polska

Iwona
użytkownik zarejestrowany

@Kate dawno temu pracowałaś w firmie? Może od tego czasu niektóre kwestie uległy zmianie. Piszesz też, zapomnijcie o urlopach. Czy oznacza to, że miałaś problem z jego uzyskaniem? Chętnie też usłyszymy od obecnych pracowników firmy. Czy kwestie, o których pisze @Kate uległy poprawie? A może w Waszym dziale praca wyglądała zupełnie inaczej?

Kate

Pracowałam w HP , ogólnie nie polecam zwłaszcza księgowości dla firmy zajmującej się słuchem. Supervisorzy z ignorancją odnoszą się do pracowników, chyba że obgadujesz innych na górze i sprawa jasna.... brak jakiegokolwiek komunikacji, nie odpisywanie na służbowe e-maile, niedopowiedzenia, chaos ,intrygi i wielki bałagan. Ludzie w większości mili , ale trzeba uważać na niektórych którzy awansowali przenosząc proces bo obrabiają ludzi za plecami.. ciągłe zmiany i atmosfera na początku miła ale z czasem nie dozniesienia. Zapomnijcie o urlopach !! Nie polecam

Iwona
użytkownik zarejestrowany

A jak obecnie wyglądają warunki zatrudnienia w Hewlett-Packard Polska ? Chętnie dowiemy się więcej również na temat możliwości rozwoju zapewnianych przez firmę.

P

Firma jako korporacja jest całkiem OK, niestety jest masa braków i uchybień. Firma kieruje się totalnym irracjonalizmem i absurdami sięgającymi Himalajów. Bierze na warsztat projekty, które uwaliła poprzednia firma lub kilka firm z rzędu obiecując, że zrobi to za pół ceny i w połowie terminu będzie gotowy. Czyli czytaj : "9 kobiet urodzi dziecko w 1 miesiąc". To wiąże się z częstymi nadgodzinami, pracami w sobotę i akcjami "wszystkie ręce na pokład" bo nasz klient zmienił zdanie i chce XYZ o 2 tygodnie wcześniej. Generalnie HPE nie słucha głosu ludzi, nie szkoli nie inwestuje w ludzi - totalne ZERO! Jedynym szkoleniem jakie będzie zainwestowane w Ciebie to szkolenie BHP. Niestety w HPE jest podstawowy podział, albo należysz do "grupy czarnoksiężnika" albo nie, to powoduje ten dyskomfort, że potem masz -50% do respektu i jesteś na ble. Generalnie ludzie w tej firmie zapatrzeni są do maksimum w siebie i nie widzą niczego poza czubkiem swojego nosa. Dodam tylko, że większość projektów jest niemieckich z "niemiecką finezją" i polotem, więc jeżeli śmieszą Cię słówka typu "schmetterling" albo niemieckie skróty myślowe z pogranicza slangu, ekonomii, finansów i rzeczywistości - to z pewnością znajdziesz je w kodzie aplikacji. Generalnie nie tylko niemieckie projekty takie są. HPE specjalizuje się w braniu na warsztat "toksycznych" uwalonych projektów. Bardzo często "niemieccy" zleceniodawcy rezygnują ze ściśle ustalonego harmonogramu i chcą mieć coś przed czasem. Dla Niemców normalnością jest, że jak umawiamy się na zrealizowanie w ramach sprintu zadań: A, B, C to dla nich w domyśle zrobisz jeszcze niepowiązane zadania D, E, F - bo to dla nich rozumie się samo przez się. Co do socjalu to też nie wierzcie we wszystko co opiszą na stronie - nie ma owoców, jest tylko kawa / herbata. Są 2 miasta podpięte jako "1 delivery center" - tylko z tego co widzę w Warszawie jest jeszcze ok, natomiast Łódź jest traktowana trochę jak trędowaty - połowy udogodnień i socjalu z Warszawy tam nie ma - koledzy z Łodzi podkreślali to wielokrotnie. Jeżeli nie zdziwiło Cię dlaczego HPE wystawia tak dużą liczbę ogłoszeń gdzie wymagany jest niemiecki - to odpowiedź jest prosta. Ludzie widzą i wiedzą, że tam jest syf i bałagan z projektami, podejściem do ludzi i ludzie odchodzą. Nie na darmo pojawiło się ponad 10 ofert do pracy w HPE z językiem niemieckim. Potem pada magiczne Pani Kasiu, niech Pani pisze : "Ciekawy projekt, młody dynamiczny zespół, nowoczesne technologie, rozwój..." Zadaj sobie pytanie czy chcesz trafić do projektów (obecnie na 100% utrzymanie) niemieckich gniotów.

ja

dla mnie ok

efg
użytkownik zarejestrowany

z tego co wiem to tutaj chhyba dobrze trzeba znac jezyki obce pamietam ze byla jakas oferta i wymagali niemieckiego

terrorist

Nie polecam. Dział HR niekompetentny i do natychmiastowej wymiany. W przypadku umawiania na rozmowy kwalifikacyjne zapominają o kandydacie i odrzucają. Potem tłumaczą się, że zatrudnili kogoś z większym doświadczeniem. To dlaczego początkowo zapraszali na rozmowę? Odrzucili przez prośbę o rozmowę w inny dzień? Żenada

Nuno

Wstawiam ten link bo traktuje on w dużej mierze o ludziach z dzisiejszego HP :

podwojny_outsourcing

Pracowałem u nich jeszcze kilka lat temu i muszę powiedzieć, że wtedy była to jeszcze dość stabilna firma, która oferowała atrakcyjne wynagrodzenie. Z tego, co się orientuję, to dzisiaj jest zupełnie inaczej- HP zatrudnia dziś głównie przez agencje zatrudnienia na "elastyczne umowy" i krótkie kontrakty B2B (korzystają z kilku agencji, które to korzystają z pomocy innych agencji- taki "podwójny outsourcing". Przykładowo jeden z kolegów chwalił mi się, że ostatnio dzwoniła do niego rekruter z firmy outsourcingowej X, która rekrutuje dla agencji eWork/ eWork Service czy jakoś podobnie, która rekrutuje dopiero dla HP !!!! To jakiś koszmar. Osobiście nie polecam korzystania z agencji zatrudnienia zwłaszcza w przypadku branży IT i jestem wstrząśnięty, że w HP rekrutują w tak wariacki sposób bo inaczej tego nazwać nie można. Kiedyś był znacznie lepiej, jak widać już nikt tych czasów nie pamięta i zwolniłem się w odpowiednim momencie.

Markus Aurelius

Niektóre z komentów jakie tu czytam są kompletnie bez sensu i powstaje pytanie, po kiego grzyba ci ludzie je tu zamieszczają. Np. jator - po co się człowieku produkujesz, jak nie masz nic do powiedzenia i Twoje opinie są pod firmę jak widać. Co ma piernik do wiatraka, to że firma znana czy ludzie coś tej firmy użytkują nijak się ma do opinii pracodawcy przez pracownika. Nawet najlepiej prosperująca korporacja może mieć podły klimat pracy i zniechęconych pracowników. Ten portal służy wymianie opinii n/t pracodawców, a nie czy ten czy inny produkt takiego a takiego producenta dobrze się napełnia i użytkuje.

nick

Kra#$al jeździ rowerem z Ronda Solidarności w okolice Sarniej . Po robocie w Infosys . Wiadomość dla ludzi , których mobingował .

nnn

Najgorsze gn*&y są tam kierownikami .

mohito
@nnn 15.05.2015, 18:36
Najgorsze gn*&y są tam kierownikami .

Zgadzam się z Tobą w stu procentach. To jedno wielkie kółko wzajemnej adoracji ludzi, których się po prostu brzydzę. Najbardziej cenione są lizusy, na innych TL oraz SV potrafią wylewać swoje kompleksy. Do tego praca jest nudna i nierozwijająca.

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

mouse

Jest duza rotacja a to mowi najlepiej jak tam się cudownie pracuje...

Beznick

W działach kadrowo administracyjnych pracuje się bardzo źle i niekomfortowo. Osoby na stanowiskach kierowniczych są kompletnie nieprofesjonalne, mają problem z zarządzaniem ludźmi i panowaniem wykonywania obowiązków. Jest mnóstwo pomyłek i eskalacji. Wszystko odbija się na najniższych pracownikach. Jest bardzo dużo nadgodzin, nieplanowanych, czasami o 15 okazuje się, że trzeba zostać do 20:00. Oferują benefity takie jak karty sportowe, czy prywatną opiekę medyczną ale na tle innych dużych firm nie jest to coś wyjątkowego

lala
@Beznick 12.02.2015, 20:12
W działach kadrowo administracyjnych pracuje się bardzo źle i niekomfortowo. Osoby na stanowiskach kierowniczych są kompletnie...

kolejny dział, którego ja bym nie polciła jest w COE: Channel/Contra team w ramach Finance Solutions. Omijajcie z daleka!!! no cyba, że chcecie pracować do późnych godzin nocnych bez szans na odebranie nadgodzin, no bo nie ma kiedy nawet, bo praca goni...a jak odbierzesz nadgodziny to znów masz w plecy... mało rozwijająca, raczej przesiadywanie z plikami excela, które mają tysiące linijek i setki zakładek i odnośników i użeranie się z ludżmi, żeby podali dane, zeby móc wykonac księgowania. A poza tym osoby dla których się pracuje mają contrę w głebokim poważaniu i traktują jak popychadła. są inne dużo lepsze pozycje na analityka, tylko nie Contra!

olek

Moze wreszcie juz czas na zmianę wątku. To juz od dawna nie jest usługa HP. Ngowa firma to Qumak

Volta

Poczytajcie sobie jak tam było za czasów EDS . Jakiej klasy miernoty to prowadzą już od lat .

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

hakan
użytkownik zarejestrowany

hewlett-pacard to bardzo znany firma chyba na całym świecie, dlatego myślę , że zatrudniając tysiące osób prędzej czy później znajdziecie swoją ofertę pracy na którą będziecie mogli aplikować. Jednak to , że pojawi się oferta to jeszcze nie oznacza pracy ponieważ , wielu będzie z Wami o nią konkurowało.

beznick

a na co najbardziej zwracają uwagę menedżerowie na ostatnim etapie rozmowy kwalifikacyjnej? i po jakim czasie mogą oddzwonić?

nowy
@beznick 24.11.2014, 14:15
a na co najbardziej zwracają uwagę menedżerowie na ostatnim etapie rozmowy kwalifikacyjnej? i po jakim czasie mogą oddzwonić?...

Na to czy będziesz wpatrywał się w nich jak w obrazek . Czy słowo "menadżer" wywołuje u Ciebie ciarki czy też spokojnie i bez lęku podchodzisz do tej funkcji . Dalej , czy masz kredyt , inne zobowiązania finansowe , które pozwolą Cie zastraszać ? Głównie tego typu sprawy . Twoje mocne strony i tak będą wygaszane . nie idziesz tam żeby się rozwijac ale żeby być wydy$@&*ym czekając na "bardziej ciekawe zajęcia" . O awansie to zapomnij . Karty zostały już dawno rozdane. Do awansu to potrzebne jest doświadczewnie w Warhammera .

aaa
@beznick 24.11.2014, 14:15
a na co najbardziej zwracają uwagę menedżerowie na ostatnim etapie rozmowy kwalifikacyjnej? i po jakim czasie mogą oddzwonić?...

zwracaja uwage tylko na to czy znasz jezyk i na nic wiecej. nie moga sobie pozwolic na wybrzydzanie, bo brakuje im ludzi, czesto pracownicy odchodza po okresie probnym, gdyz bystrzejszym osobnikom 3 miesiace wystarczaja by zorientowac sie na czym polega funkcjonowanie hp.

rudimud

Słabi ludzie o skazach charakterologicznych prowadzą to centrum serwisowe i to jest cały problem . Od głowy rozchodzi się smród . A to kogoś znowu oszukali , a to znowu kogoś niszczą bo jest za dobry . Znowu koleś kolesiowi podniósł pensję , temu i temu ukradli pomysł , awansowali rodzinkę ... w koło Macieju ...

Kara

Ok, to idź jak chcesz .

anonim
użytkownik zarejestrowany

(usunięte przez administratora)

Kara

Nie idź tam .(usunięte przez administratora)

Solaris

[usunięte przez moderatora] widziany w drodze do firm przy rondzie solidarności . Już poleciał ?

Nicky

Martin "Ask Radek" Stone

co

nazwisko i imie prosze

Josif

to Kamorra

co

A kto to jest

rzułw

Dostałem duzo wyzszą pensje bo w domu mam drukarke HP a wy pisiory pracujcie za 1300zł cha cha cha

Nick

Czy zwolnią(usunięte przez administratora)?

rekrut

Zlecenie czy umowa o pracę?

pracownik

Płacą dobrze na start 2,5k na rękę , zobaczymy jak z pracą

Noruego
@pracownik 21.02.2014, 00:28
Płacą dobrze na start 2,5k na rękę , zobaczymy jak z pracą

Biorąc pod uwagę profil ludzi którzy tym kręcą to sprawy w sądzie były tylko kwestią czasu .

olek

Chciałem sie u Was zatrudnić, ale mi odradzono...warto pracowac? Czy lepiej odpuscic?

hehe

Wlasnie Qumak wziął tę usługę, 2200 netto i umowa stała będą juz tylko nieosiągniętym marzeniem....

hehe

Gdzie was sprzedali??

Wilk

Socjalu sie zachciało. Nie po to firma przenosi uslugi do PL aby wam placic 5000pln. 1500 wam wystarczy jak i tak mieszkacie u mamusi. Jak wam za malo co dostajecie to otworzcie wlasne firmy narzekacze.

em

od 4 lat nic się nie zmieniło. Widzę, że płaca od 4 lat jest taka sama jak w momencie kiedy tam pracowałem. Po komentarzach jasne jest że kwestia [usunięte przez administratora], złej oceny pracownika, beznadziejnych warunków i atmosfery jest nadal na porządku dziennym. Ludzie, wiejcie stamtąd... call centre w najgorszym wydaniu!

odp_y

2200 na start, później max 300 zł więcej.

YYY

Ile na poczatek dostaje sie kasy u was ?

obecny

System ocen pracowników w HP to jedna wielka ściema. Dawanie ocen przez kierowników polega na tym, że temu dam wysoką bo siedzi cicho, zawsze się ze mną zgadza i przytakuje...a temu dam niską bo wytyka błędy organizacyjne, chce być lepszy ode mnie i daje mi do zrozumienia, że nie będzie niewolnikiem za psie pieniądze. Za odpowiednio wysoką oceną wiadomo co idzie...

ppp

Pracuję w tym grajdole od prawie 4 lat. Wiem jaki panuje tu bałagan, krętactwo i ciężki obóz pracy. Jeżeli ktoś się zastanawia nad pracą tutaj niech trzyma się od tego bałaganu i wyzysku z daleka. I nie zarzucajcie mi, że nie wiem co piszę. Jak wspomniałem na początku pracuję tu już prawie 4 lata i wiem sporo oraz sporo słyszałem o różnych niesprawiedliwościach względem ciężko pracujących pracowników. Pewnie zaraz się pojawią teksty, że jak mi się nie podoba to mogę zmienić pracę. Pewnie tak jest ale ja się lubię psychicznie okaleczać i fizycznie męczyć :-)

interesant

dokladnie, wczesniej byl post z odpowiedzia na moje pytania. Przeszedlem etapy rekrutacyjne, ale gdy pan zadzwonil z propozycja pracy, i na koncu obdarowal mnie wiescia o mozliwych zarobkach, ze skrzywieniem na twarzy podziekowalem.

interesant

Witajcie, Szukalem w necie opini o stanowisku SD (1 linia) w HP, na ktore aplikowalem. Wszedlem tutaj, troszku sobie poczytalem i, lekko sie zdolowalem. Mam pare pytan do osob obecnie zatrudnionych: -Atmosfera w pracy. Faktycznie jest tak kiepsko w relacji kierownik - pracownik? - Wynagrodzenie Jak pracodawca ustosunkowal sie do Waszych propozycji wynagrodzenia podczas rozmowy kw ?, czyli ile zadaliscie a ile dostaliscie - podwyzki Jak czesto i czy w ogole ;p - premie w jaki sposob sa naliczane, i jak czesto sa wyplacane, i czy w ogole istnieja? ;) - nadgodziny Na pewno sie zdarzaja, ale czy sa oplacane, czy tylko mamy godziny/dni do odbioru? - socjal Czy dodatki o ktorych mowa w broszurkach hp, wystepuja? - urlopy czy bywaja problemy z otrzymaniem urlopu (szczegolnie okres obecny - wakacje)? - szkolenia Czy oprocz szkolenia wstepnego, braliscie udzial w innych szkoleniach ? Z gory wieeeelkie dzieki za info

Polopiryna

Na piszczcie mi drodzy koledzy najlepiej niedawno zatrudnieni jak wygląda sprawa kasy? Bo obiło mnie się o uszy że zarobki dla nowych pracowników mają się nijak do zarobków starych wyjadaczy. Jak więc to w końcu wygląda w tym łódzkim grajdole?

:)

No okres próbny to jest normalka ale czemu nie powiedzieć na rekrutacji: jest u nas okres próbny 3 miesiace a potem zobaczymy. Prawda ? Jak sie obiecuje od razu umowę o pracę na czas nieokreslony a potem wprowadza się umowe zlecenie i umowe na czas określony tłumacząc się tym , że ktoś wysoko w HP nie może czegoś podpisać to wiesz ... nie wzbudza to zaufania. Z tego co wiem było tak w nowym projekcie ale i tak wszyscy dostali w końcu te umowy o pracę na czas nieokreslony.

amba

okres próbny - a gdzie go nie ma? już od jakiegoś czasu tam nie pracuję, ale za mojej kadencji były 3 miesiące okresu próbnego, a później czas nieokreślony. I na tej podstawie pisałem moje wcześniejsze posty. Aż tak się to zmieniło? Serio? :(

:)

Drogi Ambo ! Trochę rozmijasz się z prawdą. Weźmy na przykład wpis o umowach. Nie jest tam napisane , że ludzie pracują na czarno tylko traktuje on o zwodzeniu jakie jest czasem stosowane. Pracownik jest przyciągany do firmy obietnicą umowy o pracę a później podpisywana jest z nim umowa zlecenie lub na czas określony. Choć nie jest to przewinienie na skalę [usunięte przez administratora] w Biedronce to jednak trzeba przyznać ,że jest to ściema tak zwana. Okres próbny jest w HP ale jest ukryty. Nie mów mi , że nie zdarzało się tak z umowami. Powołując się na ten przykład udowadniam , że wpis jest konkretny. Zarzut jest konkretny a opis zgodny ze stanem faktycznym. Podobnie jest z innymi wpisami. Gowork to nie Sąd Pracy i nie można tu powoływać się na dowody w związku z tym wartość wpisów podlega indywidualnej ocenie. Wydaje mi się jednak , że ktoś w HP zwyczajnie zaprzecza faktom bo przecież na Gowork można tak samo jak można przedstawić w nim fałszywe zarzuty.

amba

zgadzam się, ktoś ma niezły talent :D Co do rzeczowych argumentów - ja mam takie przedstawiać, żeby pokazać, że co najmniej kilkanaście wcześniejszych postów to bzdury? Piszące te bzdety jakoś się nie pokusili o konkrety, a ja mam takie przedstawiać, żeby udowodnić, że HP nie jest wielbłądem i nie zatrudnia ludzi na czarno bez umów na przykład? No proszę...

...

to Cię fryzjer zaskoczę - w HP już nie pracuję, ale byłem openspacowym pracownikiem. Pracę zmieniłem, bo po prostu znalazłem lepszą, lepiej płatną, ale jakoś nie oczerniam z tego powodu HP. Zdejmijcie klapki z oczu - poza HP są w Łodzi inni pracodawcy. Nie odpowiada Wam pensja - idźcie gdzieś indziej. Uważacie, że kierownictwo Was mobbinguje? Z tym też idźcie gdzieś indziej. Ale nie do innego pracodawcy, tylko do organizacji zajmujących się pomocą w tych sprawach. O [usunięte przez administratora]opisywanym przez Was mogę powiedzieć tylko jedno - wg mnie takowy nie istnieje, a przynajmniej ja nie byłem jego świadkiem. Skąd wiem o deklaracjach z tamtej strony? Z informacji przekazywanych od ludzi, którzy tam poszli. Świat jest mały, szczególnie świat IT. Do tych komórek ludzie z SD odchodzili od zawsze, więc każdy doskonale wie jakie tam są warunki.

...

chopinus - ale wiesz, że te 15 minut to czas zagwarantowany w kodeksie pracy wliczany do czasu pracy? Chcesz mieć 30 minut, ba!, nawet godzinę? Może warto to zasugerować przełożonym, może coś takiego uda się wdrożyć? Z tego co mówili znajomi pracujący tam kilka lat temu, normą były godzinne przerwy, tylko zrezygnowano z nich na wniosek pracowników. Weź tylko pod uwagę, że wszystko powyżej 15 minut jest dopisywane do czasu pracy, co oznacza, że przy godzinnej przerwie pracowałbyś od 8 do 16:45. A na taką zmianę, zgodzić by się musiała zdecydowana większość pracowników, bo musiałaby ona być wprowadzona albo dla wszystkich albo dla nikogo. Ja na przykład wolę 15 minutową przerwę i wcześniejsze wyjście do domu. Co do konsultanta z rosyjskim - przedmówcy dobrze napisali "nie ma obslugi klienta mowiacego po rosyjsku. musi znac angielski" P.S. jakie nazwiska były usunięte przez administratora, bo nie zdążyłem, inicjały podajcie :(

chopinus

centertel - 2011-03-21 15:57:49 konsultant techniczny jest w przedziale 2. nie ma obslugi klienta mowiacego po rosyjsku. musi znac angielski DominiQ - odradzam... warunki praktyczne beznadziejne, kazda przerwa liczona co do minuty, na posilek tylko 15 minut, wiesz jakich mozna niestrawnosci dostac jedzac na czas? zastanow sie dobrze

centertel

konsultant techniczny jest w przedziale 2. nie ma obslugi klienta mowiacego po rosyjsku. musi znac angielski

Zostaw opinię o Hewlett-Packard Polska - Łódź

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Hewlett-Packard Polska