opinie o firmach | GoWork.pl
Oferty pracyOpinie o firmachSzkoły policealne
Dla firmLogowanie / Rejestracja
Logo

FSP GALENA

Profil oficjalny - płatna współpraca

3.8/5

Na podstawie 345 ocen
Opinie(446)
Dodaj opinię

Opinie(446)

Dodaj opinię
Logo
  • O nas
  • .
  • Produkty
  • .
  • Kariera
  • .
  • Benefity
  • .
  • Galeria
  • .
  • Kontakt

O nas

Produkty

Kariera

Benefity

Galeria

Kontakt

Aktualne oferty pracy w pobliskich miastach
  • Wrocław
  • Opole
  • Wałbrzych
  • Legnica
  • Jelenia Góra
  • Głogów
  • Ostrów Wielkopolski
  • Leszno
Opinie o firmach w pobliskich miastach
  • Wrocław
  • Wysoka
  • Radomierzyce
  • Iwiny
  • Radwanice
  • Biestrzyków
  • Mokronos Dolny
  • Ślęza
  • Żerniki Wrocławskie
  • Zabrodzie
opinie o firmach | GoWork.pl
GoWork.pl
O nasMapa stronyDołącz do nasSubskrypcjeKontakt
Dla kandydatów
Oferty pracyOpinie o firmachBlogPoradnik
Dla firm
Ogłoszenia rekrutacyjneEmployer BrandingUsługi
Regulaminy
RegulaminRegulamin newsletteraPolityka opiniiPolityka prywatności
FacebookIconLinkedinIconYoutubeIcon
© 2005 - 2026 GoWork.pl
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
​
Toruń - FARMACEUTYCZNA SPÓŁDZIELNIA PRACY „GALENA”

Opinie

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Przedsiębiorcy. Przejdź
  1. Strona główna
  2. /
  3. Opinie o pracodawcach Wrocław
  4. /
  5. Opinie o FSP GALENA

Opinie

Opinie o FSP GALENA Wrocław

GoWork nie weryfikuje opinii przed publikacją...

Opinie

Pokaż wszystkie
​
Najnowsze
​

Stanowisko

Filtruj

Pozytywne
Negatywne
Pokaż wszystkie

Stanowisko

Sortowanie

Najnowsze
Najpopularniejsze
Pozytywne
Negatywne
Pokaż wszystkie

Stanowisko

Najnowsze
Najpopularniejsze
  • Dodaj do ulubionych

    Zapisz tego pracodawcę na później

  • ShareIcon

    Udostępnij

    Podziel się tym profilem z innymi

    FacebookIconXIconLinkedinIcon
  • Opinie

    Opinie

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    Opinie

    Opinie

    Często zadawane pytania

    Subscribe
    Nie przegap nowości o FSP GALENA!

    Otrzymuj powiadomienia o nowych opiniach, ofertach pracy, aktualnościach oraz wywiadach!

    Email
    Administratorem danych osobowych jest GoWork.pl Serwis Praca sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Dane osobowe będą ...

    Klikając „Obserwuj firmę”, akceptujeszregulamin serwisu.

    ReviewUserIcon
    Pracownik biurowy 20 lat stażu

    03.08.2025 19:08

    Pracownik

    Pracuję w dziale gdzie dociera większość dokumentów związanych z produkcją. Mam codzienne kontakty z innymi firmami farmaceutycznymi i mogę porównać warunki pracy. Przeżyłam w Galenie wiele zarządów. Na początku napiszę coś co myślałam, że nigdy nie napiszę – brawo obecny zarząd. Naprawia zadłużoną spółdzielnię, remontuje obydwa wydziały produkcyjne na skalę jakiej nie było od ponad 40 lat. Większość pracowników to dostrzega, docenia i sama jest zaangażowana w prowadzone prace. Większość, bo nie pracownicy produkcji. Mam obiektywny wgląd w sytuację na WPL i znam wszystkich tam pracujących. Po przeczytaniu tutaj wpisów chciałabym podzielić się swoim punktem widzenia. Na początku – jest nieliczna grupa tam pracujących, którzy są oddani swojej pracy. Niestety to garstka z około 40 osób, które do niedawna tam pracowały. Dlaczego pracowało 40 osób, a obecnie kilkanaście? Bo potrzebnych było 40, aby codziennie do pracy nie przychodziły 4 osoby z powodu choroby. Aby dzień pracy rozpoczynać godzinną kawą, aby tych przerw było dużo więcej niż przewiduje regulamin, aby po przerwie kawowej 5-10 osób szło 7 razy dziennie do palarni przechadzając się pod naszymi oknami wolniutkim krokiem. Potrzebne było 40 osób, aby druga zmiana przychodziła do pracy niepotrzebnie 2 godziny wcześniej (kiedy jeszcze pracowała pierwsza zmiana). Po co? Żeby pracować nie do godziny 22.00, tylko do 20.00. Maszyny na pakowni na jednej zmianie pracowały więc tylko 1 godzinę, bo nie było komu ich obsługiwać. To było jedną z przyczyn strat finansowych i groziło upadłością spółdzielni. Co do treści tutaj zamieszczonych wpisów, chcę podzielić się opinią, np. „Warunki pracy ulegają wyraźnemu pogorszeniu” – to nie jest prawda. „Nadgodziny to już codzienność” – kiedy trwają przygotowania do przerwy remontowej i nie ma pełnej obsady na produkcji, bo codziennie nie ma od 3 do 4 pracowników, to było kilka dni z nadgodzinami. „Zaplanowanie urlopu graniczy z cudem” – to nie jest prawda. Każdy ma możliwość wybrania urlopu jak co roku podczas wakacji i przerwy remontowej. „Na szczególną uwagę zasługuje też sposób traktowania związków zawodowych” – tu zgoda. Wystarczy przeczytać korespondencję sprzed kilku tygodni pomiędzy szefostwem związków zawodowych przekazaną do publicznej wiadomości, aby nabrać przekonania, że członkowie prezydium związków udają, że dbają o interes pracowników. W rzeczywistości walczą zajadle między sobą o status osoby chronionej. Dlaczego? Bo członkowie prezydium związków nie czują się pewnie, bo nie mają dużo pracy, a jak mogliby by mieć, to jej unikają. Po prostu chcą dotrwać do emerytury. I żeby uzasadnić potrzebę swojego istnienia udają, że walczą o prawa pracowników. W rzeczywistości żadne prawa pracowników nie są zagrożone. „Kierownicy muszą sami wchodzić na maszyny w czasie naszych przerw śniadaniowych, żeby dało się zrealizować plan produkcyjny” – tak się dzieje rzeczywiście, nawet mechanicy muszą swoją pracę odłożyć na bok i obsługiwać maszyny, bo na kilkanaście osób zatrudnionych na WPL codziennie nie ma w pracy 3 lub 4 osób. „A teraz temat podwyżek” – pracownicy produkcyjni mają pensje wyższe niż na rynku we Wrocławiu. Jeśli dodać dywidendy płacone każdego roku od kilku lat, nagrody jubileuszowe co 5 lat (dla pracowników z dłuższym stażem, to od 2 do 4 pensji), dodatki na święta, to mają wynagrodzenia wyższe o 30% w porównaniu do innych zakładów produkcyjnych. „W ostatnim czasie dochodzi do zwolnień pracowników” – to nie jest prawda. Ostatnio jeden pracownik z produkcji sam odszedł, po wielokrotnych okresach chorobowych. A może ze wstydu po tym jak wulgarnie i agresywnie zachował się na ostatniej imprezie firmowej. Przez kilkadziesiąt lat pracownicy WPL rządzili w spółdzielni doprowadzając swoim postępowaniem prawie do jej likwidacji. Kiedy okazuje się, że teraz mają pracować jak my wszyscy 8 godzin dziennie, to przyjmują z niedowierzaniem i buntem. To zadam pytanie, dlaczego macie pracować mniej niż my. Nie macie większych praw. Dzisiaj widać, że kilkanaście osób produkuje tyle samo co kiedyś 40 osób. Zmieniło się to, że ktoś w końcu zaczął was rozliczać z rzeczywistego czasu pracy. No i nie wyszło to dla was szczególnie dumnie. Czy ja już napisałam – brawo zarząd? Zrobił to co dawno trzeba było zrobić. W końcu wszyscy są traktowani jednakowo.
    ReviewUserIcon
    SzkodaTuByc

    29.10.2025 08:41

    Pracownik

    Taaak. Zwłaszcza naczelny "kawowy towarzysz" ktory całymi dniami tylko podróżuje po biurach i ledwo potrafi włączyć swój komputer.
    ReviewUserIcon
    Ogórkowa

    04.06.2026 08:03

    Były pracownik

    Ile Ci zapłacili za te wypociny ? Kto dyktował ? Że ci się chciało tak kłamać i tyle czasu pisać to
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    26.06.2026 17:58

    Pracownik

    Pracuję w Galenie od kilku lat i z dużą nadzieją przyjąłem informację o zmianie zarządu. Liczyliśmy, że poprawi się organizacja pracy, sytuacja na produkcji oraz podejście do pracowników. Niestety, z perspektywy działu Przygotowania WPL na razie nie widać oczekiwanych zmian. Największym problemem jest brak pracowników. Od dłuższego czasu pracujemy w okrojonym składzie, a ilość obowiązków nie maleje. Aby realizować plan produkcyjny, regularnie pracujemy w nadgodzinach i w wiele sobót. Produkcję wspierają pracownicy z innych stanowisk oraz osoby będące już na emeryturze. To najlepiej pokazuje, jak duże są braki kadrowe. Równie dużym problemem są wynagrodzenia. Przez ostatnie dwa lata pracownicy produkcji otrzymali łącznie około 200 zł brutto podwyżki. W czasach wysokiej inflacji i rosnących kosztów życia takie podwyżki są praktycznie niezauważalne. Trudno się dziwić, że pracownicy zaczynają szukać lepiej płatnej pracy. Najbardziej przykre jest to, że odchodzą doświadczeni pracownicy z wieloletnim stażem, a firma nie potrafi lub nie chce podjąć działań, aby ich zatrzymać. Każda kolejna osoba odchodząca z produkcji oznacza jeszcze większe obciążenie dla tych, którzy zostają. Zamiast zwiększać zatrudnienie i zadbać o ludzi, od miesięcy pracujemy w tym samym, zbyt małym składzie. Jednocześnie w firmie widać bardzo duże różnice w wynagrodzeniach pomiędzy poszczególnymi działami. Trudno zrozumieć, dlaczego osoby bezpośrednio odpowiedzialne za produkcję, od której zależy funkcjonowanie całego zakładu, są traktowane w ten sposób. To właśnie produkcja wypracowuje wynik firmy, a mimo to sprawia wrażenie, jakby była najmniej docenianym działem. Mam nadzieję, że zarząd w końcu dostrzeże, iż rozwój firmy nie jest możliwy bez ludzi. Bez odpowiedniej liczby pracowników i bez godnych wynagrodzeń coraz trudniej będzie utrzymać doświadczoną kadrę. Wielu z nas nadal chce pracować w Galenie, ale oczekuje konkretnych działań i realnych zmian, a nie kolejnych zapewnień, że „nie ma pieniędzy”.

    Nowy wpis

    ReviewUserIcon
    Były pracownik

    30.06.2026 09:32

    Były pracownik

    To prawda, niesprawiedliwość pomiędzy wynagrodzeniami jest duża. A prawda jest taka, że połowa kierowników nie ma odpowiedniego wykształcenia, albo wgl go nie ma. W Sprzedaży ludzie po AWF, albo barmani. Otwórzcie oczy i dopytujcie. Chyba, że kiełbasa wyborcza przed Walnym wam już je zasłoniła.

    Nowy wpis

    ReviewUserIcon
    Spoldzielca

    30.06.2026 10:34

    Pracownik

    Póki co to SPÓŁDZIELNIĄ a nie prywatna firma- zatem mylisz komunizm ze spółdzielczością - co nie dziwi bo ryba zepsuta jest od glowy

    Nowy wpis

    ReviewUserIcon
    Pracownik

    29.06.2026 18:48

    Pracownik

    Do pracownika Nie zgodzę się z tą opinią. Twierdzenie, że pracownika produkcji można łatwo zastąpić po krótkim przeszkoleniu, pokazuje brak znajomości realiów pracy na produkcji farmaceutycznej. Aby wyszkolić samodzielnego operatora urządzeń, potrzeba wielu miesięcy, a zdobycie doświadczenia pozwalającego sprawnie pracować i rozwiązywać problemy zajmuje często kilka lat. Na konfekcji pracujemy na wielu specjalistycznych maszynach, które niestety dość często ulegają awariom. Dobry operator musi nie tylko obsługiwać urządzenia, ale również potrafić szybko reagować na usterki, właściwie ocenić sytuację, współpracować z działem utrzymania ruchu i zadbać o ciągłość produkcji zgodnie z obowiązującymi procedurami. Tego nie da się nauczyć w kilka dni. Nieprawdą jest również, że na produkcji pracują wyłącznie osoby bez wykształcenia kierunkowego. Wielu operatorów posiada wykształcenie wyższe oraz wieloletnie doświadczenie, które przekłada się na jakość i bezpieczeństwo produkcji. Gdyby operatorów rzeczywiście można było tak łatwo zastąpić, firma nie miałaby dziś problemów z brakami kadrowymi, ciągłymi nadgodzinami, pracującymi sobotami i odchodzeniem doświadczonych pracowników. Rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego. To właśnie doświadczeni operatorzy są jednym z najcenniejszych zasobów firmy. Ich wiedzy i umiejętności nie da się zastąpić z dnia na dzień, dlatego warto ich doceniać i zrobić wszystko, aby chcieli zostać w firmie.
    ReviewUserIcon
    Do pracownika

    27.06.2026 11:12

    Pracownik

    "Produkcję wspierają pracownicy z innych stanowisk oraz osoby będące już na emeryturze." Ciężko żeby ludzie z produkcji zarabiali tyle co w innych działach gdzie wymagane jest wykształcenie. Dobrze zauważasz - na produkcji nie trzeba miec wykształcenia kierunkowego, wystarczy przeszkolenie kogokolwiek i juz można pracownika produkcji zastąpić. Pracownik produkcji jednak nie zastąpi pracowników z laboratorium, technologii, księgowości itp. Teraz pewnie zrozumiesz dlaczego mniejsze wynagrodzenia sa na produkcji. Albo i nie.
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    29.06.2026 15:23

    Pracownik

    Nie zgodzę się z tą opinią. Twierdzenie, że pracownika produkcji można łatwo zastąpić po krótkim przeszkoleniu, pokazuje brak znajomości realiów pracy na produkcji farmaceutycznej. Aby wyszkolić samodzielnego operatora urządzeń, potrzeba wielu miesięcy, a zdobycie doświadczenia pozwalającego sprawnie pracować i rozwiązywać problemy zajmuje często kilka lat. Na konfekcji pracujemy na wielu specjalistycznych maszynach, które niestety dość często ulegają awariom. Dobry operator musi nie tylko obsługiwać urządzenia, ale również potrafić szybko reagować na usterki, właściwie ocenić sytuację, współpracować z działem utrzymania ruchu i zadbać o ciągłość produkcji zgodnie z obowiązującymi procedurami. Tego nie da się nauczyć w kilka dni. Nieprawdą jest również, że na produkcji pracują wyłącznie osoby bez wykształcenia kierunkowego. Wielu operatorów posiada wykształcenie wyższe oraz wieloletnie doświadczenie, które przekłada się na jakość i bezpieczeństwo produkcji. Gdyby operatorów rzeczywiście można było tak łatwo zastąpić, firma nie miałaby dziś problemów z brakami kadrowymi, ciągłymi nadgodzinami, pracującymi sobotami i odchodzeniem doświadczonych pracowników. Rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego. To właśnie doświadczeni operatorzy są jednym z najcenniejszych zasobów firmy. Ich wiedzy i umiejętności nie da się zastąpić z dnia na dzień, dlatego warto ich doceniać i zrobić wszystko, aby chcieli zostać w firmie.

    Nowy wpis

    ReviewUserIcon
    Pracownik

    29.06.2026 18:40

    Pracownik

    Nie zgodzę się z tą opinią. Twierdzenie, że pracownika produkcji można łatwo zastąpić po krótkim przeszkoleniu, pokazuje brak znajomości realiów pracy na produkcji farmaceutycznej. Aby wyszkolić samodzielnego operatora urządzeń, potrzeba wielu miesięcy, a zdobycie doświadczenia pozwalającego sprawnie pracować i rozwiązywać problemy zajmuje często kilka lat. Na konfekcji pracujemy na wielu specjalistycznych maszynach, które niestety dość często ulegają awariom. Dobry operator musi nie tylko obsługiwać urządzenia, ale również potrafić szybko reagować na usterki, właściwie ocenić sytuację, współpracować z działem utrzymania ruchu i zadbać o ciągłość produkcji zgodnie z obowiązującymi procedurami. Tego nie da się nauczyć w kilka dni. Nieprawdą jest również, że na produkcji pracują wyłącznie osoby bez wykształcenia kierunkowego. Wielu operatorów posiada wykształcenie wyższe oraz wieloletnie doświadczenie, które przekłada się na jakość i bezpieczeństwo produkcji. Gdyby operatorów rzeczywiście można było tak łatwo zastąpić, firma nie miałaby dziś problemów z brakami kadrowymi, ciągłymi nadgodzinami, pracującymi sobotami i odchodzeniem doświadczonych pracowników. Rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego. To właśnie doświadczeni operatorzy są jednym z najcenniejszych zasobów firmy. Ich wiedzy i umiejętności nie da się zastąpić z dnia na dzień, dlatego warto ich doceniać i zrobić wszystko, aby chcieli zostać w firmie.
    ReviewUserIcon
    Uczciwa

    29.06.2026 14:30

    Inne

    Bardzo dużo dyskusji, w której traci się czas. Po jednej stronie i po drugiej. To jest tylko praca, część jedynie życia, ważna, ale jednak część. W tych sprawach, awanse i zarobki, nigdy nie będzie " sprawiedliwie". Zawsze ktoś będzie sie czuł pominięty lub pokrzywdzony. Można dyskutować w nieskończoność, albo podjąć konkretne działania. Można się przerzucać odpowiedzialnością i ukrywać motywy własne, jak I wyciągać na wierzch motywy innych. Firma jest zespołem i nigdy nie będzie po równo w mniemaniu każdego. Bo to, co się Tobie wydaje mniej ważne, akurat może być ważne z powodów, o których nie masz pojęcia, mawet ważniejsze od tak istotnego działu, jak produkcja. Od narzekania i dyskutowania jeszcze nikomu nie przybyło, więc jeśli chce się coś naprawdę zmienić, to czas zacząć działać. I sprawiedliwość to bardzo szerokie pojęcie. Przypomina mi się wiersz Jana Brzechwy o warzywach.na targu. Pozdrawiam.
    ReviewUserIcon
    Zniesmaczony

    04.06.2026 22:27

    Inne

    Na wpl po kątach romanse i skandale. Sodoma i gomora . Jak znaleźć czas na pracę w takich warunkach. Mężowie powinni bardziej pilnować swoich zon, a żony mężów.
    ReviewUserIcon
    Zadowolony

    15.06.2026 10:16

    Pracownik

    #zniesmaczony Umiesz szukasz parszywej sensacji? Lubisz obrzucać ludzi gnojem? Marnujesz się w zwyczajnej pracy? Ewidentnie powinni Ci odciąć w pracy "Pudeleka" lub "Świat Gwiazd" bo Ci się fikcja na rzeczywistość nakłada. Wniosek taki że nudzisz się w tej zwykłej pracy w Galenie, i tylko marnujesz tu siebie. #zniesmaczony Bo marnujesz siebie i nie tylko czas w pracy.
    ReviewUserIcon
    Małgosia1962

    18.11.2025 11:00

    Inne

    Bardzo lubię wasze produkty, szczegolnie ta witaminke b, jestem cukrzykiem i bardzo mi sie ona poslużyla do lepszego samopoczucia. Ściskam MaŁgosia
    ReviewUserIcon
    Ogórkowa

    04.06.2026 08:06

    Inne

    Lizidupa z Koszalina czy jego szef to napisał ?
    ReviewUserIcon
    Brygadzista

    14.05.2026 09:47

    Pracownik

    Co się dzieje? Kilka kontroli w ciągu miesiąca. Pracownicy muszą robić pakiety na stołówce, totalna chaos, brak organizacji w firmie. A Zarządu brak? Targi są takie ważne ? W takim czasie? Czy tylko my zwykli pracownicy to widzimy, że dzieje się coraz gorzej ?
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    07.05.2026 07:46

    Pracownik

    Pracuję w Galenie od kilku lat i niestety z dużym rozczarowaniem obserwuję, co dzieje się obecnie w firmie. Wielu pracowników miało nadzieję, że nowy zarząd wprowadzi realne zmiany i poprawi sytuację pracowników produkcji. Niestety na ten moment wygląda to dokładnie odwrotnie. Od dwóch lat podwyżki dla pracowników produkcji są symboliczne — w granicach około 100 zł, podczas gdy inflacja i koszty życia rosną z miesiąca na miesiąc. Nie ma żadnych realnych podwyżek inflacyjnych, a wynagrodzenia coraz bardziej odbiegają od realiów rynku pracy. Największe oburzenie budzą ogromne różnice między działami. Mechanicy czy przedstawiciele handlowi otrzymują wielokrotnie wyższe podwyżki, natomiast produkcja jest regularnie pomijana. Trudno zrozumieć, dlaczego osoby pracujące bezpośrednio przy produkcji i utrzymujące funkcjonowanie zakładu są traktowane w ten sposób. Nowy pracownik przychodzący na stanowisko operatora urządzeń w firmie farmaceutycznej otrzymuje wynagrodzenie jedynie minimalnie wyższe od minimalnej krajowej. Trudno uznać to za godne wynagrodzenie za odpowiedzialną pracę przy urządzeniach i produkcji farmaceutycznej, szczególnie przy obecnych kosztach życia i wymaganiach stawianych pracownikom. Związki zawodowe poruszały już ten temat podczas spotkań z zarządem, jednak na razie pracownicy nie widzą żadnych konkretnych działań ani chęci wyrównania tych dysproporcji. Szkoda, bo Galena kiedyś była postrzegana jako stabilne miejsce pracy. Dziś coraz więcej osób czuje frustrację, brak motywacji i zwykłe poczucie niesprawiedliwości.
    #PracownikProdukcji
    ReviewUserIcon
    Zestresowany

    16.02.2026 15:38

    Pracownik

    Wiem, że jeszcze będzie pięknie, przegonimy mrok, przegonimy całe zło.... Brawo Rada Nadzorcza! 🍾🥂🎆
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    10.02.2026 07:41

    Pracownik

    Długo wstrzymywałem się z napisaniem tej opinii, ale to, co dzieje się w ostatnim czasie w Galenie, przekracza granice zdrowego zarządzania. Przyjmując się do pracy kilka lat temu, firma funkcjonowała zupełnie inaczej. Był dział kadr — pracowały cztery osoby. Dziś nie ma ani jednej kadrowej. Osoby zostały przeniesione na inne stanowiska albo odeszły. Dla pracowników oznacza to chaos organizacyjny i brak realnego wsparcia w sprawach pracowniczych. W ostatnim czasie coraz częściej pojawiają się: przenoszenia pracowników na inne stanowiska, wypowiedzenia zmieniające, decyzje personalne podejmowane bez jasnych i transparentnych zasad. Atmosfera w firmie znacząco się pogorszyła. Wielu pracowników ma poczucie, że decyzje zapadają jednostronnie, a głos załogi nie ma realnego znaczenia. Spółdzielnia powinna opierać się na współdecydowaniu i równości, a obecnie coraz częściej przypomina strukturę zarządzaną w sposób scentralizowany. Najbardziej bolesna jest dysproporcja między wynagrodzeniami zarządzających a tym, co otrzymują pracownicy produkcyjni. Podwyżki rzędu 150 zł rocznie trudno uznać za realne docenienie pracy, szczególnie w obecnych warunkach gospodarczych. Jednocześnie pojawiają się informacje o wysokich nagrodach i premiach dla osób na wyższych stanowiskach. Piszę to jako osoba, której naprawdę zależy na tej firmie. Pracowało mi się tu dobrze przez wiele lat i chciałbym, żeby Galena znów była miejscem, w którym pracownicy czują się współgospodarzami, a nie tylko wykonawcami poleceń. Spółdzielnia to wspólnota. A wspólnota wymaga przejrzystości, dialogu i wzajemnego szacunku.
    #PracownikFizyczny
    ReviewUserIcon
    Pracownica

    14.11.2025 13:22

    Pracownik

    Pracuję w firmie ponad rok. Nie wiem jak wyglądała tu praca lata temu za czasów innego Zarządu, bo mnie tu nie było. Ale mam porównanie z innymi firmami i muszę powiedzieć, że praca tutaj jest naprawdę dobra. Nie ma korporacyjnej atmosfery, brak mobbingu, ludzie są dla siebie mili. Wiadomo, że zdarza się, że ktoś ma gorszy dzień, ale podsumowując rok pracy w Galenie mogę śmiało napisać, że jest mi tu dobrze. Większość pracowników jest z sobą zżyta i traktuje się jak rodzina, nie ma niepotrzebnych spin i w niedzielę nie czuję ścisku żołądka, że muszę wstać rano do pracy. Znalazłam pracę, w której mogę pogodzić życie zawodowe z życiem prywatnym, a w dzisiejszych czasach ciężko o taką. Uważam, że jeśli komuś jest źle w firmie i czuje wypalenie zawodowe to powinien poszukać czegoś nowego, ja tak zrobiłam i trafiłam tutaj. Na chwilę obecną jestem zadowolona. Niestety mam za sobą wiele firm, które nie szanowały swoich pracowników i które obecnie borykają się z dużym problemem ze znalezieniem nowych. Więc jeśli każdy rzetelnie wykonuje swoją pracę i jest za to w jakiś sposób doceniany to warto też to docenić jako pracownik. Polecam pracę tutaj.
    #PracownikBiurowy
    ReviewUserIcon
    Pracownica

    18.11.2025 07:13

    Pracownik

    Tak jak wcześniej napisałam, to jest moja osobista opinia....Myślę, że już po kilku miesiącach jesteś w stanie się zorientować czy dana firma Ci pasuje czy nie. I szczerze nie zawsze pieniądze są najważniejsze, w dzisiejszych czasach liczy się komfort pracy, to czy czujesz się w niej dobrze- ja się tu czuję dobrze. I nie rozumiem skąd tu tyle złości i negatywnych opinii pracowników? Jeśli pracujesz gdzieś 5 lat i "się męczysz" to może to jest po prostu wypalenie zawodowe i czas poszukać nowej pracy?
    Company logo
    FSP GALENA

    19.11.2025 13:42

    Pracodawca

    Szanowny Panie, na profilu znajdują się komentarze zarówno negatywne jak i pozytywne o pracy w firmie. Zdanie na temat pracodawcy powinno być wyrabiane właśnie przez osoby pracujące w firmie, a nie na podstawie komentarzy znajdujących się na profilu GoWork, gdyż te może napisać każdy - niezadowolony były pracownik, osoba zwolniona lub w ogóle w firmie niepracująca. Te z komentarzy, które zawierają wulgaryzmy, dane osobowe lub inne dane wrażliwe są moderowane lub archiwizowane przez administratora portalu. Jeśli jakiegoś komentarza nie ma - oznacza to, że nie nadawał się do publikacji ze względu na swoją treść. Jeśli chce Pan się podzielić swoimi spostrzeżeniami, (a jest ich sporo sądząc po ID użytkownika - jest Pan osobą najczęściej komentującą) - zachęcamy do rozmów na żywo. A nawiązując do Pana komentarza - pracownicy zatrudnionej od roku również życzymy sukcesów i zadowolenia z zatrudnienia!
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    03.08.2025 15:39

    Pracownik

    Mnie zastanawia jedno - skoro Państwu tak źle się w firmie pracuje, macie tak dużą potrzebę by negować działania Zarządu czy krytykować kolegów z innych działów - dlaczego wciąż pracujecie? Dlaczego nie odejdziecie i nie dacie się tej firmie rozwijać przy pomocy ludzi, którym naprawdę chce się pracować? Dlaczego Ci, którzy odeszli z własnej inicjatywy albo przez swoje lenistwo i oszustwa - mają wciąż tak silny sentyment do firmy i silną potrzebę by oczerniać w internecie, anonimowo? 😊 miejcie odwagę powiedzieć to wszystko w twarz osobom zarządzającym a nie ukrywając się pod fałszywymi pseudonimami w internecie, albo... zacznijcie żyć swoim życiem, znajdźcie hobby, zainteresowania, nie spędzajcie weekendów na "wyrzygiwanie" frustracji na Goworku. Nie szkoda Wam życia?
    ReviewUserIcon
    Taki sobie Pan

    08.10.2025 16:39

    Inne

    @Pracownik To skoro tak piszesz o anonimowości to dlaczego sam się nie ujawnisz ? Taki cwany jesteś pisząc tutaj o innych a sam pewnie należysz do grona przyklaskiwaczy zarządu. Nie wiesz jakie są realia na produkcji a unosisz się jak chmurka na niebie. Pracownicy walczą o dobre pieniądze, które pozwolą im żyć godnie i nie dorabiać na boku do pensji. Kłamstwo o tym, że pracować się nie chce już naprawdę zaczyna być męczące. Niby skąd te dywidendy ? Przecież na WPL-u się nie pracuje, magazyny nie są zapełnione .. Czyli znaczy, że ktoś tutaj oszukuje i stara się wywyższyć kosztem innych. Wszędzie dobrze tylko jak zwykła produkcja jest oczerniana. Najgorsi z najgorszych na po prostu dni dna 😅 Ludzie otwórzcie oczy i zobaczcie ile osób musi pracować na wasze urojone pensje i jaką jaką odpowiedzialność ponoszą operatorzy zarówno na WSH jak i WPL. Macie ich za nic, patrzcie tylko jak nosek głębiej włożyć wiadomo gdzie i komu.
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    19.11.2025 13:28

    Pracownik

    Szanowny "Taki sobie Panie" - najaktywniejszy komentatorze na GoWorku 😊 ja nikogo nie obrażam, za to Pan ciągle i ciągle coś Panu nie pasuje, więc może niech ma Pan cywilną odwagę podpisać się imieniem i nazwiskiem? Żeby wszyscy zobaczyli kto jest takim malkontentem w Galenie? W moim komentarzu nie ma nic na temat produkcji, jest natomiast o tym, że jeśli komuś nie podoba się z różnych względów praca w firmie, nie może wywalczyć podwyżki, nie odpowiada mu atmosfera - najprostszą drogą jest po prostu poszukanie nowego zatrudnienia. Od pisania nieprzyjemnych komentarzy na tym portalu pieniędzy nie przybędzie, a jedynie traci Pan cenny czas. Pozdrawiam!
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    26.10.2025 16:32

    Pracownik

    Niestety nie każdy pracownik zostaje zapisany do spółdzielni pomimo chęci wpłacania udziałów... Ci co mają "przydatniejszy" głos są wpisywani na pniu, reszta... ma czekać regulaminowe "x" lat na decyzję. A podobno w firmie nie dyskryminują...
    ReviewUserIcon
    Kadry

    12.11.2025 22:44

    Pracownik

    Tak
    ReviewUserIcon
    Jaktojest

    14.11.2025 09:49

    Były pracownik

    Jak to jest, że jednym liczy się każdą minutę pracy, a inni- pozdrawiam panie z działu sprzedaży 😊- przed godziną 14 stoją już swoimi samochodami przy oknach portiera żeby tylko równo o godzinie 14 odbić się na bramie? Szanowne Panie, piszecie tutaj o tłumach przechadzających się pod waszymi oknami na papieroski (śmieszne, bo z aktualnie pracujących na WPL ludzi nikt nie pali 😊) a opuszczacie stanowisko pracy przed godziną zakończenia pracy? To chyba niesprawiedliwe, prawda?
    ReviewUserIcon
    Pracownik biurowy 20 lat stażu

    01.08.2025 22:53

    Pracownik

    Pracuję w dziale gdzie dociera większość dokumentów związanych z produkcją. Mam codzienne kontakty z innymi firmami farmaceutycznymi i mogę porównać warunki pracy. Przeżyłam w Galenie wiele zarządów. Na początku napiszę coś co myślałam, że nigdy nie napiszę – brawo obecny zarząd. Naprawia zadłużoną spółdzielnię, remontuje obydwa wydziały produkcyjne na skalę jakiej nie było od ponad 40 lat. Większość pracowników to dostrzega, docenia i sama jest zaangażowana w prowadzone prace. Większość, bo nie pracownicy produkcji. Mam obiektywny wgląd w sytuację na WPL i znam wszystkich tam pracujących. Po przeczytaniu tutaj wpisów chciałabym podzielić się swoim punktem widzenia. Na początku – jest nieliczna grupa tam pracujących, którzy są oddani swojej pracy. Niestety to garstka z około 40 osób, które do niedawna tam pracowały. Dlaczego pracowało 40 osób, a obecnie kilkanaście? Bo potrzebnych było 40, aby codziennie do pracy nie przychodziły 4 osoby z powodu choroby. Aby dzień pracy rozpoczynać godzinną kawą, aby tych przerw było dużo więcej niż przewiduje regulamin, aby po przerwie kawowej 5-10 osób szło 7 razy dziennie do palarni przechadzając się pod naszymi oknami wolniutkim krokiem. Potrzebne było 40 osób, aby druga zmiana przychodziła do pracy niepotrzebnie 2 godziny wcześniej (kiedy jeszcze pracowała pierwsza zmiana). Po co? Żeby pracować nie do godziny 22.00, tylko do 20.00. Maszyny na pakowni na jednej zmianie pracowały więc tylko 1 godzinę, bo nie było komu ich obsługiwać. To było jedną z przyczyn strat finansowych i groziło upadłością spółdzielni. Co do treści tutaj zamieszczonych wpisów, chcę podzielić się opinią, np. „Warunki pracy ulegają wyraźnemu pogorszeniu” – to nie jest prawda. „Nadgodziny to już codzienność” – kiedy trwają przygotowania do przerwy remontowej i nie ma pełnej obsady na produkcji, bo codziennie nie ma od 3 do 4 pracowników, to było kilka dni z nadgodzinami. „Zaplanowanie urlopu graniczy z cudem” – to nie jest prawda. Każdy ma możliwość wybrania urlopu jak co roku podczas wakacji i przerwy remontowej. „Na szczególną uwagę zasługuje też sposób traktowania związków zawodowych” – tu zgoda. Wystarczy przeczytać korespondencję sprzed kilku tygodni pomiędzy szefostwem związków zawodowych przekazaną do publicznej wiadomości, aby nabrać przekonania, że członkowie prezydium związków udają, że dbają o interes pracowników. W rzeczywistości walczą zajadle między sobą o status osoby chronionej. Dlaczego? Bo członkowie prezydium związków nie czują się pewnie, bo nie mają dużo pracy, a jak mogliby by mieć, to jej unikają. Po prostu chcą dotrwać do emerytury. I żeby uzasadnić potrzebę swojego istnienia udają, że walczą o prawa pracowników. W rzeczywistości żadne prawa pracowników nie są zagrożone. „Kierownicy muszą sami wchodzić na maszyny w czasie naszych przerw śniadaniowych, żeby dało się zrealizować plan produkcyjny” – tak się dzieje rzeczywiście, nawet mechanicy muszą swoją pracę odłożyć na bok i obsługiwać maszyny, bo na kilkanaście osób zatrudnionych na WPL codziennie nie ma w pracy 3 lub 4 osób. „A teraz temat podwyżek” – pracownicy produkcyjni mają pensje wyższe niż na rynku we Wrocławiu. Jeśli dodać dywidendy płacone każdego roku od kilku lat, nagrody jubileuszowe co 5 lat (dla pracowników z dłuższym stażem, to od 2 do 4 pensji), dodatki na święta, to mają wynagrodzenia wyższe o 20% w porównaniu do innych zakładów produkcyjnych. „W ostatnim czasie dochodzi do zwolnień pracowników” – to nie jest prawda. Ostatnio jeden pracownik z produkcji sam odszedł, po wielokrotnych okresach chorobowych. A może ze wstydu po tym jak wulgarnie i agresywnie zachował się na ostatniej imprezie firmowej. Przez kilkadziesiąt lat pracownicy WPL rządzili w spółdzielni doprowadzając swoim postępowaniem prawie do jej likwidacji. Kiedy okazuje się, że teraz mają pracować jak my wszyscy 8 godzin dziennie, to przyjmują z niedowierzaniem i buntem. To zadam pytanie, dlaczego macie pracować mniej niż my. Nie macie większych praw. Dzisiaj widać, że kilkanaście osób produkuje tyle samo co kiedyś 40 osób. Zmieniło się to, że ktoś w końcu zaczął was rozliczać z rzeczywistego czasu pracy. No i nie wyszło to dla was szczególnie dumnie. Czy ja już napisałam – brawo zarząd? Zrobił to co dawno trzeba było zrobić. W końcu wszyscy są traktowani jednakowo.
    ReviewUserIcon
    Nikt

    01.11.2025 07:31

    Pracownik

    To wszystko, o czym piszesz — premie, dodatki, dywidendy, jubileuszówki itd. — to w dużej mierze zasługa związków zawodowych, które działają w Spółdzielni Pracy Galena. Warto o tym pamiętać, bo do związków należy zaledwie około 20 osób na 160 pracowników. Gdyby nie ich obecność i wynegocjowany układ zbiorowy, wiele z tych przywilejów mogłoby już nie istnieć. A zarząd, jak wiadomo, najchętniej pozbyłby się związków całkowicie.
    ReviewUserIcon
    Taki Sobie Pan

    03.11.2025 07:56

    Inne

    @Fakty , jesteś tak samo wiarygodny w tym co piszesz jak gazeta, która zawiera mnóstwo kłamliwych treści. Napisz mi co mają wspólnego dywidendy ze Związkami ? Skoro jesteś taki chop do przodu uważaj, żeby Cię sznurówki nie wyprzedziły. Przed pisaniem głupot należy zapoznać się z prawem spółdzielczym oraz z regulaminem Związków Zawodowych. Dywidendy wynikają z prawa spółdzielczego. Wszelkie inne dodatki takie jak, jubileuszówki, dodatki przedemerytalne, premie itd. są zapisane w ZUZP. Tak więc kłamliwe treści wynikające z Twojego braku znajomości z regulaminami, mial mieć strasznie negatywny wpływ ale jak widać, kolejna osoba pięknie się zakopała w kłamstwie i wazelinie. Gdyby nie związki to większość spółdzielców by już to nie pracowało., bo samymi dywidendami by się nie nacieszyli. Bo dywidendy raz są a raz ich nie ma. I taka prośba na przyszłość. Zanim zaczniesz coś pisać , dowiedz się u źródła jak to wygląda bo robisz z siebie tylko ofiarę, która próbuje zabłysnąć a uwierz mi, nie wychodzi tobie to wcale.
    ReviewUserIcon
    anonim

    29.10.2025 20:05

    Inne

    (usunięte przez administratora)
    ReviewUserIcon
    Szybka1234

    30.10.2025 05:11

    Pracownik

    Potwierdzam to, co napisał przedmówca — również jestem pracownikiem produkcji i zgadzam się w pełni z tą opinią. Rada Nadzorcza powinna w końcu zacząć realnie rozliczać zarząd z efektów pracy, a nie tylko przyklepywać kolejne premie za obowiązki, które i tak wynikają ze stanowiska. Podwyżek dla pracowników nie widzimy od dawna, za to atmosfera (usunięte przez administratora)jest coraz bardziej odczuwalna. Każda próba krytyki czy zgłaszania problemów kończy się strachem o pracę — przeniesieniami na inne działy, gorszymi warunkami albo „dobrowolnym” odejściem. Dobrym przykładem jest sytuacja kierownika z Syntez. Człowiek z około 20-letnim stażem zwrócił uwagę na błędy przy remoncie na swoim dziale. Zamiast wysłuchać jego argumentów, zaproponowano mu przeniesienie na inne stanowisko, z dużo gorszymi warunkami. Nie przyjął tego i w efekcie po tylu latach pracy — po prostu stracił zatrudnienie. Czy tak powinno wyglądać „docenianie doświadczonych pracowników”? Tu nie chodzi o bunt ani o politykę — chcemy po prostu normalnego traktowania, bezpieczeństwa pracy i dialogu, a nie straszenia ludzi. To miała być Spółdzielnia Pracy, w której każdy głos się liczy, a nie miejsce, gdzie boimy się powiedzieć swoje zdanie.
    ReviewUserIcon
    Taki Sobie Pan

    29.10.2025 12:44

    Inne

    A co ma wspólnego członkostwo w spółdzielni i płacenie składek do rozwoju spółdzielni ? 😅🤣 Przecież sama napisałaś, że udziału to tylko mała część z zysków. Ktoś tu się miesza w zeznaniach. Chcesz zrobić dobrze a się tylko podstawiasz 🤣 Więcej logiki w pisaniu opinie oraz więcej empatii, mniej kolesiostwa a będą z Ciebie ludzie, mam nadzieję że się nie śmiać 😅
    ReviewUserIcon
    Szybka1234

    25.09.2025 15:42

    Były pracownik

    Pracowałam w Spółdzielni Pracy Galena i z przykrością muszę stwierdzić, że sytuacja w firmie staje się coraz trudniejsza. (usunięte przez administratora)w niewielkim stopniu docenia zaangażowanie i wieloletnią pracę ludzi. Przykładem jest sytuacja z ostatnich dni – pracownica, która przepracowała tu praktycznie całe życie zawodowe, chciała zostać jeszcze na kilka miesięcy po osiągnięciu wieku emerytalnego. Do tej pory było to przyjętą praktyką i nikomu nie odmawiano. Tym razem nagle podjęto decyzję, że ma natychmiast zakończyć pracę – bez przygotowania, bez okazania wdzięczności za lata poświęcenia. Wielu pracowników czuje, że są traktowani przedmiotowo, a ich doświadczenie nie ma znaczenia. Na hali konfekcji zainstalowano dużą liczbę kamer, co według zarządu ma zwiększać bezpieczeństwo, jednak w praktyce wielu z nas odbiera to jako brak zaufania i dodatkową presję. Styl zarządzania jest bardzo jednostronny – decyzje zapadają nagle, bez rozmowy z pracownikami, co tworzy atmosferę niepewności i zniechęcenia. Dopóki nie zmieni się podejście kierownictwa, trudno oczekiwać poprawy warunków pracy czy większego poszanowania dla ludzi.
    ReviewUserIcon
    Taki sobie Pan

    15.10.2025 11:00

    Inne

    Firma nie traktuje mnie przedmiotowo...to fajnie się tam bawicie 😅 a dlaczego ? Bo nie macie kamer. Wiadomo gdzie są kamery i dlaczego, żeby 1,5h pracy zamienić na 7. Tylko drogi zaangażowany kolego, nie wiesz nadal jak się pracuje na produkcji, zarówno na WSH jak i WPL oraz na dziale konfekcji, tak więc nie wciskaj tutaj kitu, że firma docenia Twoje doświadczenie bo to nie prawda, firma Cię zatrudnia i płaci tobie za to, chyba, że zarabiasz dwukrotność pański to wtedy możemy pomówić o docenianiu i o tym jak wielkie masz szczęście. Jednakże, piszesz bzdury o wychodzeniu na dymka, pomyliły się chyba Tobie kolory uniformów. Na WPL białe a na WSH niebieskie. Teraz się skup i połącz kropeczki...masz ? No to cudownie , możesz teraz edytować swój wpis i zrobić małe sprostowanie. Z drugiej strony, nie wiem jak bardzo zaangażowany jesteś w pracę bo widać, że w szpiegowanie ludzi chodzących na dymka bardzo. Pewnie posiadasz mały kajecik, w którym to zapisujesz pewnie kto i ile razy był, przedstaw go nam proszę a jak nie masz dowodów na to i powielasz tylko wierutne bzdury bo sam nie masz nic mądrego do napisania to zaangażuj się w pracę a nie w stalkowanie.
    ReviewUserIcon
    HR

    28.10.2025 21:55

    Pracownik

    A może ta pracownica ostatnie długie miesiące przebywała w połowie na chorobowym? Oj nie ogarniacie rzeczywistości.
    ReviewUserIcon
    Były pracownik

    25.10.2025 16:02

    Były pracownik

    Nie polecam tu wogóle pracować. Obowiązująca atmosfera w firmie - to zaszczucie i konfidencja, donosicielstwo. Zarząd firmy skłuca pracowników biurowych przeciw pracownikom produkcji. Cel tego jest jeden - skłucić pracowników, najlepiej wyrzucić lub zmusić do odejścia jak najwięcej współwłaścicieli czyli członków spółdzielni, bo oni mają prawa do zysków firmy (a po co się dzielić pieniędzmi, przecież będzie więcej kasy dla pozostałych). Po remoncie jest burdel, a pracownik wyższego szczebla informujący zarząd o złym działaniu zakupionych za wiele milionów złotych, nowych urządzeń został natychmiast zwolniony ze stanowiska. Jest bardzo źle, bo to w taki to sposób zarząd "naprawia" problemy po nie udanym remoncie. Zainstalawano dziesiątki kamer i zatrudniono człowieka by śledził "bezpieczeństwo" czyli produktywność pracowników. Mówią "jaki pan taki kram". Jeżeli Ty nowy pracowniku lubisz codzienną atmosferę grozy w pracy, zwolnień z pracy, szantażu, wojny i braku bezpieczeństwa to będziesz tu miał jak u siebie.
    ReviewUserIcon
    Robol

    27.10.2025 19:53

    Pracownik

    Popieram w pełni tę opinię. Pracuję w tej samej firmie – Spółdzielni Galena – i mogę potwierdzić, że opis doskonale oddaje rzeczywistość. To nie są przesadzone słowa, tylko codzienność, z jaką muszą się tu mierzyć pracownicy. Atmosfera, zachowanie zarządu i sposób traktowania ludzi – wszystko wygląda dokładnie tak, jak zostało opisane.
    ReviewUserIcon
    anonim

    21.10.2025 19:53

    Pracownik

    (usunięte przez administratora)
    ReviewUserIcon
    Nikt ważny

    24.10.2025 18:13

    Pracownik

    Mówisz że pracownik powinien dbać o dobro spółdzielni. Tu moje pytanie, dlaczego więc zdecydowano o wypłacie dywidendy w tym roku, wiedząc jak ogromne remonty są konieczne. Zamiast brać kredyty na inwestycje trzeba było zadbać o dobro spoldzielni i wypracowane zyski przeznaczyć na poczet remontów. Czy wasze podejście do spółdzielczości jako stawiania dobra spółdzielni ponad swoje kończy sie tam, gdzie wypłata dywidendy dla członków, a zwykli pracownicy mają oszczędzać i zaciskać pasa, bo każdy grosz więcej wydany spowoduje katastrofe i upadek spółdzielni?
    ReviewUserIcon
    Księgowa

    26.10.2025 09:52

    Pracownik

    Zyski od kilku lat pozwoliły spłacić dług spółdzielni. Dywidendy to ledwo mała część z zysków. Katastrofalny upadek został właśnie zatrzymany. Chcesz pomóc rozwijać spółdzielnię to się zapisz i płać składki. Jeśli nie to nie masz prawa jojczyć
    ReviewUserIcon
    Mechanik

    26.10.2025 08:48

    Pracownik

    Nie był zainteresowany pracą ale i tak wszystkich traktował z góry. Nie wiedział dlaczego proces idzie dobrze a dlaczego nie. Nie interesowało go to. Nowy technolog po pół roku już wiedział. Więc zaczął wszystko krytykować. Nie był zainteresowany remontem wydziału którym kierował. Nie interesowało go to. A że to duży remont i właśnie się z sukcesem skończył to znowu zaczął krytykować. Wszystko co nowe przeczy jego dotychczasowej postawie. Kto zna ten wie. Reszta to opowieści z mchu i paproci.
    JobInterviewIcon

    Masz doświadczenie związane z procesem rekrutacyjnym w FSP GALENA?

    Dodaj raport ze swojej rozmowy kwalifikacyjnej

    Dodaj raport z rozmowy kwalifikacyjnej

    Rozmowa kwalifikacyjna
    ​
    Nick
    * Stanowisko
    * Przebieg rekrutacji

    0/5000

    * Treść pytania

    0/5000

    ​
    * Rezultat
    ​
    * Poziom trudności
    writing hand
    Twoja opinia ma znaczenie. Może pomóc innym w wyborze pracodawcy!
    warning
    Wulgarne, obraźliwe treści i wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
    users group
    Moderator czuwa nad treściami dodawanymi na wątku i pomaga utrzymać wysoki poziom rozmów.

    Kontakt - FSP GALENA

    Krucza 62 50-984 Wrocław

    NIP:8960002953

    KRS:0000025219

    https://galena.pl/
    Branża główna: Farmacja i suplementacja
    ReviewUserIcon
    Budowlaniec

    23.10.2025 23:16

    Pracownik

    Pracownicy wsch ze swoim kierownikiem, którzy przez 4 miesiące nic nie robili podczas największych remontów od 40 lat teraz śmią cokolwiek recenzować wystawiają świadectwo sobie. Nie podoba się? Zmieńcie pracę. Nikt nie będzie was żałował. Jesteście żałośni
    ReviewUserIcon
    Rozczarowany

    22.10.2025 16:25

    Pracownik

    Jestem pracownikiem działu syntez i chciałbym napisac kilka słow z własnej perspektywy. Jest mi naprawde zal naszego kierownika, bo byt swietnym fachowcem i bardzo dobrze zarzadzał działem. Dbał o ludzi, potrafił słuchac i zawsze starał sie, zeby wszystko byto dobrze przygotowane do produkcji. Został jednak zdegradowany tylko dlatego, ze zwrócił uwage zarzadowi na błedy popełnione przy remoncie, za ktory sam nie był odpowiedzialny. Po tej sytuacji wielu z nas czuje ogromne rozczarowanie i bezsilność wobec obecnego zarzadu. Atmosfera w firmie stata sie bardzo ciezka -ludzie czuja sie niedoceniani, traktowani bez szacunku, a czasem wrecz z lekiem o to, co bedzie jutro. Panuje poczucie, ze kazdy moze z dnia na dzien stracić prace, niezaleznie od zaangazowania czy stazu. To bardzo przykre, bo wielu pracownikow na prawdę zalezy na tej firmie, ale coraz trudniej pracowac w takim klimacie. Takiego kierownika, jakiego mielismy, juz raczej nie bedzie. To była osoba z pasja i z sercem do ludzi.
    ReviewUserIcon
    Prauj pl

    23.10.2025 21:11

    Pracownik

    Odejdź rozczarowany do innej firmy. A nie, kto cię zatrudni
    ReviewUserIcon
    Profesor Bralczyk

    23.10.2025 21:41

    Pracownik

    Naprawdę pisze się łącznie. Jak możesz prowadzić proces produkcyjny? Tu jest problem. Nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich stanowiskach. Od kierownika w dół. Wreszcie się zmienia
    ReviewUserIcon
    Nowa

    23.10.2025 21:02

    Pracownik

    Jestem nową pracownicą w Galenie i mogę zauważyć dużo dobrych zmian które powodują że Galena zmienia się na lepsze. Starym pracownikom nie wszystko się podoba bo muszą się przestawić no nowe tory Część z nich utkwiła w torach socjalistycznych
    ReviewUserIcon
    Pracownik biurowy 20 lat stażu

    02.08.2025 13:04

    Pracownik

    Chciałabym wyjaśnić dlaczego uważam dywidendy i jubileuszówki jako część wynagrodzenia. Nie wypłaca ich miasto Wrocław, ani rząd RP. Wypłaca je nasza firma. Dywidendy są wypłacane z zysku który jest wypracowany przez spółdzielców. Czyli jest wypłatą za pracę. Pomimo posiadanych udziałów dopiero od kilku lat dywidendy są wypłacane co roku wcześniej tak nie było bo nie było zysków. I dlatego gdy spółdzielca doda te wszystkie wypłacane pieniądze za swoją pracę to widzi, że nie zarobi tyle u konkurencji. Dowodem na to jest fakt, że tak narzekający pracownicy produkcji pracują po 30 i 40 lat do emerytury. Wiedzą, że nigdzie we Wrocławiu tyle nie zarobią. Może czas to docenić i przestać narzekać. A jeśli macie okazję zarobić więcej gdzie indziej, to przecież możecie zmienić pracę.
    ReviewUserIcon
    Kamil

    19.10.2025 08:50

    Pracownik

    Pudło szanowny Spółdzielco, wpłacam udziały do spółdzielni, ale w dalszym ciągu zauważam, że wszystkie osoby, nawet te które nie są w naszym gronie pracują na zysk Spółdzielni.
    ReviewUserIcon
    Spółdzielca

    23.10.2025 20:55

    Pracownik

    To niech się zapiszą do spółdzielni i płacą składki. Bez pudła
    ReviewUserIcon
    Obserwatorka

    23.10.2025 20:21

    Pracownik

    Jeśli jest się kierownikiem wydziału remontowanego za kilkanaście mln złotych i nie jest się zainteresowanym tym remontem a tylko krytykowaniem to znaczy że jest się osobą nieodpowiednią na tym stanowisku. Cała Dożynkowa to wie.
    ReviewUserIcon
    Kierowniczka

    23.10.2025 18:45

    Pracownik

    Chciałabym uzupełnić obraz. Od kilkunastu lat miałam okazję widzieć brak współpracy byłego kierownika z innymi działami. Na żadnym z wielu spotkań międzydziałowych nie wykazywał jakiejkolwiek inicjatywy. Wszystkich uważał za "niemądrych" (to łagodny opis). Nie potrafił dobrze zorganizować procesu produkcji który prowadził tak samo przez kilkanaście lat zamiast go polepszać. Wiele kobiet pracowniczek płakało przez niego bo traktował je w sposób poniżający. Mogli tego nie widzieć jego podwładni ale poza nimi na Klecinie wszyscy to widzieli. Więc nie anioła teraz zabrakło. Życzę mu powodzenia. U nowego pracodawcy nie będzie mógł tak postępować jak u nas przez wiele lat.
    ReviewUserIcon
    Pracownik1

    23.10.2025 18:33

    Inne

    22.10.2025 15:48 Pracownik Pracuję w Farmaceutyczna Współdzielnia Pracy Galena i z przykrością obserwuję, jak sytuacja w firmie zmienia się na niekorzyść pracowników. Ostatnie wydarzenia — w tym odwołanie mojego kierownika ze stanowiska — pokazują, że sposób podejmowania decyzji przez obecny zarząd budzi duży niepokój. Coraz częściej osoby z wieloletnim stażem i doświadczeniem są przesuwane na niższe stanowiska lub tracą pracę praktycznie z dnia na dzień. Jednocześnie obserwujemy, że zarząd nagradza sam siebie wysokimi premiami. Taka polityka personalna podważa zaufanie i demotywuje ludzi, którzy od lat budują tę firmę.Chciałbym przypomnieć wszystkim — jesteśmy spółdzielnią. Mamy prawo, a nawet obowiązek, wspólnie decydować o tym, jak funkcjonuje nasza organizacja. Nie powinniśmy godzić się na traktowanie pracowników w sposób pozbawiony szacunku. GoWork to miejsce, gdzie pracownicy powinni mieć możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami — zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Mam nadzieję, że ten głos nie zostanie po raz kolejny usunięty. Czas, abyśmy jako współdzielcy zaczęli rozmawiać otwarcie i wspólnie działać dla dobra całej załogi, a nie tylko wybranych osób na szczycie.
    ReviewUserIcon
    anonim

    22.10.2025 15:32

    Inne

    (usunięte przez administratora)
    ReviewUserIcon
    Robol

    22.10.2025 22:03

    Pracownik

    Zgadzam się z tą opinią. Chciałbym dodać, że w firmie Galena, dział Syntez, (usunięte przez administratora)został zdegradowany tylko dlatego, że zwrócił uwagę na błędy popełnione podczas remontu, za który odpowiadał (usunięte przez administratora). Co ciekawe, mimo że remont nie został wykonany idealnie, (usunięte przez administratora)potrafił przyznać sobie premie za jego realizację. Wygląda więc na to, że zamiast słuchać konstruktywnej krytyki i wyciągać wnioski, lepiej jest po prostu uciszyć osoby, które mają odwagę powiedzieć prawdę.
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    22.10.2025 10:11

    Pracownik

    Pracownik Syntez 21.10.2025 19:53 Pracuje w Farmaceutycznej społdzielni Pracy Galena i chciałbym zwrócic uwage wszystkich wspołpracowników- spółdzielców. Ostatnie wydarzenia w firmie, w tym sposób, w jaki traktowani sa kierownicy i pracownicy z wieloletnim stazem, budza duzy niepokoj. Ludzie sa zwalniani z dnia na dzien, czesto bez szacunku dla ich pracy i zaangazowania. Pojawiaja sie decyzje, które trudno zrozumiec- przenoszenie osób na nizsze stanowiska, pozbawianie ich wpływu, a jednoczesnie wysokie premie dla zarzadu. Chciałbym przypomniec, ze jestesmy społdzielnia. Mamy prawo i mozliwosc wspołdecydowania o tym, jak ta firma funkcjonuje. Nie pozwólmy, aby zarzad traktował nas przedmiotowo. Czas sie obudzic i zadbac o wzajemny szacunek, o ludzii o przyszłosć naszej społdzielni.
    ReviewUserIcon
    Kaśka

    03.10.2025 06:21

    Pracownik

    Wydział produkcji wyremontowany. Co cieszy najbardziej? że przy okazji w końcu zakończono temat przerw w pracy pracowników z wpl. W końcu przestaną spacerować 20 razy dziennie do palarni pod moim oknem. są w szoku, bo po kilkudziesięciu latach nagle muszą pracować 8 h na zmianie. pocieszę was my tak pracujemy od początku.
    ReviewUserIcon
    Szybka1234

    06.10.2025 19:08

    Pracownik

    Komentarz jest kompletnie oderwany od rzeczywistości. W dziale WPL praktycznie nikt nie pali papierosów, więc „20 spacerów dziennie” to już naprawdę kreatywna fantazja. Zachęcam do sprawdzenia faktów, zanim opublikujemy kolejne historie z „okna obserwatora”.
    ReviewUserIcon
    Ona

    26.09.2025 16:27

    Były pracownik

    Pracowałam w Spółdzielni Galena i niestety muszę powiedzieć, że pracownicy są tu traktowani jak coś zupełnie obojętnego dla prezesa. Nie liczy się doświadczenie ani lata poświęcone firmie. Dobrym przykładem jest sytuacja naszej koleżanki – brygadzistki z 27-letnim stażem. Miała wcześniej sygnały, że będzie mogła zostać jeszcze pół roku po przejściu na emeryturę, żeby spokojnie zakończyć swoją pracę. Nagle, z dnia na dzień, usłyszała jednak, że nie może, bo zarząd (w praktyce jednoosobowy) tak postanowił. To pokazuje, jak mało szacunku ma się tu do ludzi i jak łatwo przekreśla się ich wkład. Atmosfera jest coraz trudniejsza, a pracownik nie ma żadnej pewności, że jego poświęcenie zostanie docenione.
    ReviewUserIcon
    Agnieszka

    26.09.2025 16:49

    Pracownik

    „Zgadzam się w pełni z tą opinią. Niestety sama doświadczyłam podobnej sytuacji i mogę potwierdzić, że w Spółdzielni Galena pracownicy nie są traktowani z należnym szacunkiem, a decyzje zarządu często pomijają doświadczenie i zaangażowanie ludzi.”
    ReviewUserIcon
    Asia

    28.08.2025 09:18

    Kandydat

    Cześć, widzę że jest ofertą pracy na Szczecin. Możecie coś napisać o pracy na tym terenie ? Jaki szef/owa? Jakie widełki podstawy? Premia za co i czy realna? Produkty znam, co prawda słabe są ale mają swoich zwolenników. Może ktoś mi poleci pracę w firmie Galena skoro firma tak bardzo się reklamuje że super miejsce do pracy.
    ReviewUserIcon
    Łukasz96

    28.07.2025 12:03

    Kandydat

    Jak wygląda praca w dziale IT/informatycznym?
    ReviewUserIcon
    Wolny człowiek

    02.08.2025 19:49

    Pracownik

    Czasy niewolnictwa się skończyły - a więc (usunięte przez administratora) opuście Galenę, to nie galera. Odejdźcie mózgowcy z XVII wieku. No ale przecież kto was zatrudni.
    ReviewUserIcon
    Wolna

    18.08.2025 19:16

    Pracownik

    No widzisz, a ja do Galeny wróciłam i już ściągnęłam do niej po kolei kilka osób. Komu w drogę, temu wrotki :)
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    30.07.2025 14:12

    Były pracownik

    Pracowałem w firmie Galena i niestety z przykrością muszę stwierdzić, że sytuacja w firmie uległa znacznemu pogorszeniu. W ostatnim czasie dochodzi do zwolnień pracowników, a część osób jest przenoszona na niższe stanowiska, niezgodnie z ich kwalifikacjami zawodowymi. To oczywiście wiąże się ze spadkiem wynagrodzenia, co dla wielu z nas jest po prostu ciosem. > Panuje poczucie braku stabilizacji i coraz częściej mówi się między pracownikami o (usunięte przez administratora)– zarówno w relacjach pionowych (kierownictwo–pracownik), jak i poziomych. Atmosfera w pracy staje się coraz bardziej napięta, a wiele osób ma poczucie, że są niedoceniani, ignorowani lub wręcz celowo wypychani z firmy. > Szkoda, bo Galena ma długą historię i potencjał, ale obecne decyzje kadrowe i sposób zarządzania zasobami ludzkimi skutecznie ten potencjał marnują. Pracownicy, zamiast czuć się częścią zespołu, czują niepewność, stres i brak szacunku ze strony przełożonych. > Mam nadzieję, że ktoś z zarządu lub HR przeczyta takie opinie i spróbuje coś realnie zmienić. Bez poprawy kultury organizacyjnej firma będzie dalej tracić dobrych, zaangażowanych ludzi.
    ReviewUserIcon
    Magazynier

    03.08.2025 11:45

    Pracownik

    Magazyn nie świeci pustkami, był przygotowany na przerwę remontową. Nie byłeś, nie widziałeś, nie pisz nieprawdy.
    ReviewUserIcon
    HR

    04.08.2025 17:06

    Pracownik

    HR czyta i nie zgadza się z tymi opiniami, które pochodzą z działu produkcji. Macie Państwo do nich prawo, ale nie przedstawiają one prawdziwej sytuacji. Aby firma mogła się rozwijać potrzebne są zmiany. Z tym macie Państwo problem. Pracowaliście kilkanaście lat w modelu zupełnie nieefektywnym. Teraz kiedy należy się dostosować do warunków rynkowych, nie umiecie tego zrobić. Stąd Wasza frustracja.
    ReviewUserIcon
    Pracownica

    31.07.2025 10:04

    Pracownik

    Z dużym rozczarowaniem obserwuję, jak Galena z roku na rok traci swój dawny charakter. Warunki pracy ulegają wyraźnemu pogorszeniu – zespoły są minimalizowane, a obowiązków przybywa. Nadgodziny to już codzienność, a zaplanowanie urlopu graniczy z cudem. Pracownicy są przeciążeni, zmęczeni, a napięcie wśród załogi stale rośnie, bo nacisk na wyniki staje się nie do zniesienia. (usunięte przez administratora) Na szczególną uwagę zasługuje też sposób traktowania związków zawodowych. Pomimo ich starań o poprawę warunków i próśb o podwyżki, nie prowadzi się z nimi żadnego realnego dialogu. Spotkania są pozorne, a postulaty ignorowane, co tylko pogłębia poczucie frustracji i bezsilności wśród pracowników.
    ReviewUserIcon
    Nieprzekonana

    03.08.2025 15:30

    Pracownik

    Gdybyś rozumiał frustrację związaną z brakami kadrowymi to byś przekonał koleżanki i kolegów że nie chcesz pracować za nich. Zasiadałeś w radzie i było ci to obojętne.
    ReviewUserIcon
    Spółdzielca

    04.08.2025 09:59

    Pracownik

    To jest opinia kilku pracowników produkcji i nie jest zgodna z prawdą. Owszem Galena traci dawny charakter - firmy zagrożonej upadłością. Warunki pracy są dobre. Związki zawodowe służą jedynie trzem osobom z ich prezydium jako tzw. ochrona. Związki zawodowe zrzeszają w większości spółdzielców, czy współwłaścicieli firmy. Przed czym związki mają chronić współwłaścicieli - przed samymi sobą? To posocjalistyczna pozostałość, podobna do postawy jako pracowników niektórych związkowców. Czy się stoi, czy się leży pensja się należy - dawno minęło.
    ReviewUserIcon
    Pracownik biurowy 20 lat stażu

    03.08.2025 19:03

    Pracownik

    pracowników” – to nie jest prawda. Ostatnio jeden pracownik z produkcji sam odszedł, po wielokrotnych okresach chorobowych. A może ze wstydu po tym jak wulgarnie i agresywnie zachował się na ostatniej imprezie firmowej. Przez kilkadziesiąt lat pracownicy WPL rządzili w spółdzielni doprowadzając swoim postępowaniem prawie do jej likwidacji. Kiedy okazuje się, że teraz mają pracować jak my wszyscy 8 godzin dziennie, to przyjmują z niedowierzaniem i buntem. To zadam pytanie, dlaczego macie pracować mniej niż my. Nie macie większych praw. Dzisiaj widać, że kilkanaście osób produkuje tyle samo co kiedyś 40 osób. Zmieniło się to, że ktoś w końcu zaczął was rozliczać z rzeczywistego czasu pracy. No i nie wyszło to dla was szczególnie dumnie. Czy ja już napisałam – brawo zarząd? Zrobił to co dawno trzeba było zrobić. W końcu wszyscy są traktowani jednakowo.
    ReviewUserIcon
    Robol

    02.08.2025 17:09

    Pracownik

    W odpowiedzi na nieprawdziwe informacje dotyczące odejścia jednego z naszych pracowników, pragniemy przedstawić faktyczny stan rzeczy: Pan Tomasz był wieloletnim, doświadczonym i bardzo cenionym pracownikiem Spółdzielni GALENA. Pracował w dziale konfekcji, znał wszystkie maszyny, a także wspierał dział przygotowania, gdzie również wykazywał się szeroką znajomością procesów produkcyjnych. Kierownictwo doceniało jego kompetencje, co zaowocowało propozycją awansu. Niestety, ostateczna decyzja w tej sprawie została zablokowana przez członka zarządu. W związku z tą decyzją oraz wcześniejszymi trudnościami zdrowotnymi, Pan Tomasz samodzielnie zdecydował się zakończyć współpracę. Jednocześnie informujemy, że nieprawdziwe są sugestie o rzekomym zwolnieniu czy niewłaściwym zachowaniu podczas imprezy firmowej – nie wpłynęła żadna oficjalna skarga ani nie prowadzono postępowania w tej sprawie. Wypowiedzi naruszające dobre imię byłych pracowników uważamy za nieodpowiedzialne i nieuprawnione.
    ReviewUserIcon
    KJ

    03.08.2025 11:49

    Pracownik

    Byłem świadkiem wulgarnego zachowania p. Tomasza na kolacji. Było prowadzone postępowanie przez kadry, była ze mną i kilkoma osobami przeprowadzona rozmowa na ten temat. Potwierdzono jego brak kultury.
    ReviewUserIcon
    Kadry

    03.08.2025 12:56

    Pracownik

    Jakby wszyscy odeszli z pracy bo nie awansowali to kto by pracował? Dziecinne argumenty.
    ReviewUserIcon
    Były Pracownik

    02.08.2025 09:19

    Były pracownik

    Chciałbym się odnieść do poprzednich opinii i jednocześnie zaapelować do wszystkich pracowników Spółdzielni Pracy Galena przy ul. Dożynkowej 10 we Wrocławiu. W naszej spółdzielni zatrudnionych jest około 160 osób, ale w praktyce decyzje podejmuje jedna osoba kierująca całą spółdzielnią – reszta zarządu nie ma realnego wpływu. Styl zarządzania przypomina jednoosobową dyktaturę. Nie ma mowy o dialogu ze związkami zawodowymi – osoba zarządzająca nie wykazuje chęci rozmów ani żadnej otwartości na postulaty pracowników. Decyzje są podejmowane jednostronnie, często z pominięciem przepisów kodeksu pracy. Przykład? Podwyżki. Większość pracowników otrzymała mizerne 150 zł brutto, podczas gdy nieliczni otrzymali tzw. „wyrównania”. Tymczasem osoby zarządzające przyznały sobie premie sięgające dziesiątek tysięcy złotych oraz samochody służbowe bez limitu kilometrów – i to nie jednej osobie, lecz całemu zarządowi. Jeśli chodzi o urlopy, to w tym roku wyjątkowo są udzielane podczas trwającego remontu jednego z działów – chodzi o to, by pracownicy wypalili zaległe urlopy, bo spółdzielnia w tym czasie i tak nie działa pełną parą. Ale w normalnym okresie, kiedy wszystko funkcjonuje, praktycznie nie ma możliwości zaplanowania i wykorzystania urlopu, bo oczekuje się ciągłej dyspozycyjności. Najbardziej przykre jest to, że nasza płaca zasadnicza to minimalna krajowa. Pracując w spółdzielni farmaceutycznej we Wrocławiu, zarabiamy mniej niż pracownicy sklepów wielkopowierzchniowych. Dla ludzi z zewnątrz to niezrozumiałe – „pracujesz w farmacji, to na pewno dobrze zarabiasz” – tak się mówi. A my zarabiamy mniej niż kasjer w Biedronce. Czy to jest powód do dumy? Dla porównania – mamy znajomych w innych spółdzielniach i firmach farmaceutycznych we Wrocławiu i naprawdę – nikt nie zarabia mniej od nas. Na tle rynku farmaceutycznego w tym mieście, jesteśmy najniżej opłacaną produkcją. Dlatego apeluję do wszystkich pracowników Spółdzielni Pracy Galena: zapisujcie się do związków zawodowych. Tylko razem możemy cokolwiek zmienić. Rozproszeni nie mamy żadnej siły. Zorganizowani – możemy skutecznie walczyć o poprawę warunków pracy, płacy i traktowania. Związki zawodowe to jedyna realna przeciwwaga dla jednoosobowego stylu zarządzania. W innych spółdzielniach działają i przynoszą efekty – u nas też mogą, jeśli tylko się zjednoczymy.
    ReviewUserIcon
    TK

    02.08.2025 19:50

    Pracownik

    PP walczy żeby było 20 związków W swoim interesie.
    ReviewUserIcon
    Niedoszła kandydatka

    03.08.2025 12:54

    Pracownik

    Chciałam wstąpić do związków ale widzę że one służą tylko członkom prezydium do ochrony. To co pisali do naszej wiadomości w mailach pokazało że nie pracowników chronią tylko siebie. Teraz nie widzę sensu aby wstępować. Nawet nie wiem przed czym mieliby mnie chronić. Pracuję 10 lat w spółdzielni i nie widzę potrzeby.
    ReviewUserIcon
    Aparatowa

    01.08.2025 07:56

    Pracownik

    Pracuję w Galenie i chciałabym opisać, jak wygląda rzeczywista sytuacja w Galenie. Jeszcze niedawno nasz zespół liczył 30 osób – dziś zostało nas zaledwie 8. Kierownicy muszą sami wchodzić na maszyny w czasie naszych przerw śniadaniowych, żeby dało się zrealizować plan produkcyjny. (usunięte przez administratora)liczy każdą minutę postoju maszyny – presja jest ogromna, a ludzi po prostu brakuje. Do pomocy ściągane są nawet osoby, które już przeszły na emeryturę, bo sami nie jesteśmy w stanie zapewnić ciągłości pracy. O normalnym urlopie można zapomnieć – nie dlatego, że ktoś „nie chce pracować”, tylko dlatego, że nie ma komu pracować. To nie jest narzekanie, to są fakty, które można bardzo łatwo zweryfikować, jeśli ktoś rzeczywiście pracuje na produkcji. A teraz temat „podwyżek” – roczna podwyżka wyniosła… 150 zł brutto. W czasach, gdy inflacja szaleje, ceny rosną, koszty życia są coraz wyższe – to jest po prostu absurd. Ta kwota nawet nie pokrywa wzrostu cen podstawowych produktów czy rachunków.(usunięte przez administratora) Ludzie w firmie nie mają już często co do garnka włożyć,(usunięte przez administratora) Szkoda też, że niektóre opinie na tej stronie są usuwane – a przecież to miejsce ma służyć rzetelnym, uczciwym informacjom o warunkach pracy. Warto, żeby każdy – również osoby z działów biurowych – zrozumiał, że na produkcji sytuacja wygląda zupełnie inaczej niż w bardziej komfortowych częściach firmy.
    ReviewUserIcon
    Pracownik

    03.08.2025 09:31

    Były pracownik

    Brawo ! Handlowców wszystkie wpisy są kasowane. Ale tam nikt chyba jak zna podstawę nawet nie składa .
    ReviewUserIcon
    Pracownik biurowy 20 lat stażu

    03.08.2025 08:26

    Pracownik

    Pracuję w dziale gdzie dociera większość dokumentów związanych z produkcją. Mam codzienne kontakty z innymi firmami farmaceutycznymi i mogę porównać warunki pracy. Przeżyłam w Galenie wiele zarządów. Na początku napiszę coś co myślałam, że nigdy nie napiszę – brawo obecny zarząd. Naprawia zadłużoną spółdzielnię, remontuje obydwa wydziały produkcyjne na skalę jakiej nie było od ponad 40 lat. Większość pracowników to dostrzega, docenia i sama jest zaangażowana w prowadzone prace. Większość, bo nie pracownicy produkcji. Mam obiektywny wgląd w sytuację na WPL i znam wszystkich tam pracujących. Po przeczytaniu tutaj wpisów chciałabym podzielić się swoim punktem widzenia. Na początku – jest nieliczna grupa tam pracujących, którzy są oddani swojej pracy. Niestety to garstka z około 40 osób, które do niedawna tam pracowały. Dlaczego pracowało 40 osób, a obecnie kilkanaście? Bo potrzebnych było 40, aby codziennie do pracy nie przychodziły 4 osoby z powodu choroby. Aby dzień pracy rozpoczynać godzinną kawą, aby tych przerw było dużo więcej niż przewiduje regulamin, aby po przerwie kawowej 5-10 osób szło 7 razy dziennie do palarni przechadzając się pod naszymi oknami wolniutkim krokiem. Potrzebne było 40 osób, aby druga zmiana przychodziła do pracy niepotrzebnie 2 godziny wcześniej (kiedy jeszcze pracowała pierwsza zmiana). Po co? Żeby pracować nie do godziny 22.00, tylko do 20.00. Maszyny na pakowni na jednej zmianie pracowały więc tylko 1 godzinę, bo nie było komu ich obsługiwać. To było jedną z przyczyn strat finansowych i groziło upadłością spółdzielni. Co do treści tutaj zamieszczonych wpisów, chcę podzielić się opinią, np. „Warunki pracy ulegają wyraźnemu pogorszeniu” – to nie jest prawda. „Nadgodziny to już codzienność” – kiedy trwają przygotowania do przerwy remontowej i nie ma pełnej obsady na produkcji, bo codziennie nie ma od 3 do 4 pracowników, to było kilka dni z nadgodzinami. „Zaplanowanie urlopu graniczy z cudem” – to nie jest prawda. Każdy ma możliwość wybrania urlopu jak co roku podczas wakacji i przerwy remontowej. „Na szczególną uwagę zasługuje też sposób traktowania związków zawodowych” – tu zgoda. Wystarczy przeczytać korespondencję sprzed kilku tygodni pomiędzy szefostwem związków zawodowych przekazaną do publicznej wiadomości, aby nabrać przekonania, że członkowie prezydium związków udają, że dbają o interes pracowników. W rzeczywistości walczą zajadle między sobą o status osoby chronionej. Dlaczego? Bo członkowie prezydium związków nie czują się pewnie, bo nie mają dużo pracy, a jak mogliby by mieć, to jej unikają. Po prostu chcą dotrwać do emerytury. I żeby uzasadnić potrzebę swojego istnienia udają, że walczą o prawa pracowników. W rzeczywistości żadne prawa pracowników nie są zagrożone. „Kierownicy muszą sami wchodzić na maszyny w czasie naszych przerw śniadaniowych, żeby dało się zrealizować plan produkcyjny” – tak się dzieje rzeczywiście, nawet mechanicy muszą swoją pracę odłożyć na bok i obsługiwać maszyny, bo na kilkanaście osób zatrudnionych na WPL codziennie nie ma w pracy 3 lub 4 osób. „A teraz temat podwyżek” – pracownicy produkcyjni mają pensje wyższe niż na rynku we Wrocławiu. Jeśli dodać dywidendy płacone każdego roku od kilku lat, nagrody jubileuszowe co 5 lat (dla pracowników z dłuższym stażem, to od 2 do 4 pensji), dodatki na święta, to mają wynagrodzenia wyższe o 30% w porównaniu do innych zakładów produkcyjnych. „W ostatnim czasie dochodzi do zwolnień pracowników” – to nie jest prawda. Ostatnio jeden pracownik z produkcji sam odszedł, po wielokrotnych okresach chorobowych. A może ze wstydu po tym jak wulgarnie i agresywnie zachował się na ostatniej imprezie firmowej. Przez kilkadziesiąt lat pracownicy WPL rządzili w spółdzielni doprowadzając swoim postępowaniem prawie do jej likwidacji. Kiedy okazuje się, że teraz mają pracować jak my wszyscy 8 godzin dziennie, to przyjmują z niedowierzaniem i buntem. To zadam pytanie, dlaczego macie pracować mniej niż my. Nie macie większych praw. Dzisiaj widać, że kilkanaście osób produkuje tyle samo co kiedyś 40 osób. Zmieniło się to, że ktoś w końcu zaczął was rozliczać z rzeczywistego czasu pracy. No i nie wyszło to dla was szczególnie dumnie. Czy ja już napisałam – brawo zarząd? Zrobił to co dawno trzeba było zrobić. W końcu wszyscy są traktowani jednakowo.

    Zostaw merytoryczną opinię o FSP GALENA

    Opinia
    ​
    Stanowisko
    * Treść odpowiedzi

    0/5000

    Ocena pracodawcy
    ​
    * Moja opinia jest
    ​
    * Mój status
    Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia wyrażenia opinii o firmie ...
    writing hand
    Twoja opinia ma znaczenie. Może pomóc innym w wyborze pracodawcy!
    warning
    Wulgarne, obraźliwe treści i wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
    users group
    Moderator czuwa nad treściami dodawanymi na wątku i pomaga utrzymać wysoki poziom rozmów.