Nie polecam firmy, nawet na start. Nic się nie nauczysz(chyba że sam we własnym zakresie), jakość kodu w tej firmie to tragedia, tak jak podejście osób zarządzających. Atmosfera bardzo słaba. Wdrożenia są wykonywana na słowo honoru(a może się uda).
Jak wygląda podstawa wynagrodzenia w T2S Sp. z o.o.?
Na to pytanie nie mogę udzielić odpowiedzi - informacje dotyczące wynagrodzeń są niejawne. Na pewno pozycja negocjacyjna kandydata silniejsza, jeśli nie wymagał będzie doszkolenia i swoje obowiązki będzie mógł podjąć od początku okresu zatrudnienia.
Nie polecam firmy, nawet na start. Nic się nie nauczysz(chyba że sam we własnym zakresie), jakość kodu w tej firmie to tragedia, tak jak podejście osób zarządzających. Atmosfera bardzo słaba. Wdrożenia są wykonywana na słowo honoru(a może się uda).
Może zabrzmi banalnie, ale ludzie bardzo się różnią - zarówno w swoich oczekiwaniach jak i ocenach, mają inne motywacje i inny styl uczenia się, angażują się bardziej lub mniej, mają zupełnie różne kompetencje interpersonalne i różne doświadczenia zawodowe. Dlatego, nawet, gdy obiektywnie mówimy o jednej i tej samej firmie, dla jednego T2S będzie miejscem sprzyjającym rozwojowi, drugi będzie sfrustrowany. Generalnie o tym, czy człowiek będzie zadowolony ze swojej pracy i z wynagrodzenia, zadecyduje przede wszystkim stopień zgodności pomiędzy wymaganiami stanowiska pracy a indywidualnymi kompetencjami i motywacjami. Niedopasowanie będzie zawsze uwierało. A teraz konkrety. 1. Aktualnie w T2S pracuje ponad 70 osób. Od 20 lat rotacja nie przekracza 4% w skali roku. Czy to dużo czy mało - proszę porównać z innymi firmami w naszej branży. Rotacja wśród pracowników o długim stażu pracy - prawie żadna. Mamy w zespole osoby, które odeszły i wróciły, na to samo lub inne stanowisko. T2S bardziej przypomina firmę rodzinną i wie to każdy, kto zabiega o dobre relacje z innymi - bo do tanga trzeba dwojga. 2. O jakości wdrożeń więcej mają do powiedzenia sami klienci, aktualnie to blisko 3 tysiące firm. Wątpię, by autor powyższej oceny miał jakąkolwiek wiedzę o rotacji klientów w zależności od stażu współpracy, ale przybliżmy. Największa rotacja jest wśród małych firm i najczęściej wynika to ze specyfiki MSP i sukcesu/porażki danej firmy (duzi przedsiębiorcy zazwyczaj mają na swoim koncie po kilka, kilkanaście biznesowych porażek). Firmy większe, o stabilnej pozycji bardzo rzadko od nas odchodzą. Bywa nawet, że wracają, gdy zaczynają rozumieć, które z ich oczekiwań były nieuzasadnione i oderwane od realiów, a które były nie do zaspokojenia w określonym budżecie. Jakość przecież ma swoją cenę. Całkiem dużą grupę stanowią firmy związane z nami od kilkunastu lat. To nie są ani biznesowi masochiści, ani samobójcy. Po prostu wiedzieli, czego szukali i znaleźli to w T2S. 3. Zarobki, jak wszędzie, zależą od kilku rzeczy: wiedzy, umiejętności, zaangażowania i kosztu pozyskania określonych kompetencji z rynku pracy. Nie wiemy, jakie wynagrodzenia oferują nasi bezpośredni konkurenci. Najwyraźniej z pensjami u nas nie jest tak źle, skoro komuś opłaca się tu pracować. Zdumiewające jest jednak, że autor oceny w jednym zdaniu komunikuje chęć pozyskania kompetencji, a w kolejnym oczekuje wynagrodzenia odpowiedniego dla pracownika wykwalifikowanego. To są dwa różne cele. Można rozważyć inwestycję w specjalistyczny kurs plus praktyki, zanim się określ 4. Na pewno nie jest to branża i firma dla ludzi, którzy oczekują gotowych rozwiązań podanych na tacy i minimum własnego wysiłku. Nie jest prawdą, że pracownik zostaje pozostawiony sam sobie. Jeśli potrzebuje wskazówki, podpowiedzi, szkoleń, może na nie liczyć - ale musi je wpierw zakomunikować. Nie jest też prawdą, że komukolwiek tutaj zależy na wytykaniu cudzych błędów. Nie myli się ten, kto nic nie robi, a za pomyłkę nikt tu nie został ukarany. Nie wiem więc, skąd u autora oceny takie odczucie. Przed klientami również nie ukrywamy swoich pomyłek i niedociągnięć - jeśli taka sytuacja ma miejsce klient nie jest obciążany kosztami naprawy, albo może liczyć na bezpłatne usługui czy rabat przy najbliższej okazji. 5. Wdrożenia zawsze są udokumentowane (analiza przedwdrożeniowa), podobnie z audytami. Inaczej wygląda sprawa dokumentacji do tworzonych przez nas indywidualnych rozwiązań - to zawsze zależy od decyzji klienta, ponieważ przygotowanie takiej dokumentacji jest czasochłonne i wiąże się z dodatkowymi kosztami. 6. Czy T2S jest firmą nieumiejętnie zarządzaną? T2S jest liderem w swojej branży, co roku zdobywa nagrody dla najlepszego partnera Comarch w różnych kategoriach. Wyniki mówią więcej niż subiektywna ocena kogoś, kto aplikował do niewłaściwej firmy. Życzymy owocnych poszukiwań i zadowolenia z przyszłej pracy.
No i to się nazywa konkretna i rzetelna opinia :) - dziękuję. A skoro pracujesz tam już tyle lat, powiedz mi proszę jak wygląda ścieżka rozwoju? Są możliwe jakiekolwiek awanse wraz ze wzrostem doświadczenia? Firma inwestuje w pracownika np. poprzez szkolenia (wewnętrzne jak i zewnętrzne)?
Już odpowiadałam wczoraj na podobne pytanie - o rekrutację wewnętrzną. T2S ma płaską strukturę i panuje tu bardziej rodzinna atmosfera. Nie ma więc, jak w korporacjach, możliwości pięcia się po kolejnych tzw. szczeblach kariery. Są oczywiście kierownicy zespołów czy kierownicy określonych projektów realizowanych u klientów, ale to jedyny pośredni szczebel pomiędzy zarządem a pojedynczym konsultantem. Zawsze jest natomiast możliwość zmiany i/lub dołączenia do innego zespołu (a więc rozszerzenia kompetencji o kolejny obszar), jest też możliwość koordynowania pracy zespołu delegowanego do określonego projektu. Nie przypominam sobie ani jednego przypadku odmowy sfinansowania szkolenia w Comarch ERP, wiem o przypadkach dofinansowania szkoleń ściśle związanych z kompetencjami wymaganymi na stanowisku; w pierwszym okresie pracy jest wyznaczony opiekun, który pokieruje, podpowie - ale będzie to tak samo konsultant zaangażowany w bieżącą obsługę klientów, a nie funkcjonalny szkoleniowiec. Koledzy i koleżanki z zespołu wspierają w razie potrzeby. Prawdą jest też jednak, że pracownik musi się wykazać dużą samodzielnością i aktywnością oraz umieć zakomunikować swoje potrzeby i oczekiwania w zakresie podnoszenia kompetencji zawodowych. Najgorzej, gdy ktoś przychodzi do firmy z oczekiwaniem, że wszyscy się domyślą i że jego potrzeby w zakresie rozwijania kompetencji są uniwersalne . Indywidualne podejście - tak, wspieranie - tak. Mam nadzieję, że udało mi się przekazać to co chciałam w zrozumiały sposób.
a jeśli ktoś ma kompetencje merytoryczne i kierownicze to musi odejść? Czyli o wszystkim zarządza jedna czy dwie osoby? Dziwne...
Nikt nie musi odchodzić. Firma realizuje masę projektów, sama ciągle się przeobraża. Szukamy takich miejsc, w których kompetencje pracownika przyniosą największą korzyść - ekonomiczną i/lub jakościową. I zasadniczo tu upatrywałabym czynnika limitującego - czy klienci firmy odczują tę korzyść i czy zechcą za nią zapłacić więcej. Żadna firma nie działa w pustce i musi się dopasowywać do rynku.
Czy jest możliwość pracy w T2S Sp. z o.o. na część etatu?
Czy T2S Sp. z o.o. zatrudnia studentów?
Czy to znaczy że można sobie bez problemu ustalić godziny pracy żeby nie kolidowały z zajęciami? Czy raczej o studentów zaocznych chodzi?
W jakimś niewielkim zakresie na pewno, natomiast siłą rzeczy jesteśmy zależni od czasu pracy firm klientów.
Taki zatrudniony student od razu dostaje zatrudnienie na podstawie umowy o prace, czy zleceniówka na 3 miesiące i jak się wykaże to później na stałe? Czy jeszcze jakoś inaczej ...
No dobrze, czyli każdy dostaje umowę na 3 miesiące na początku, a potem jak to wygląda? Zawsze jest opcja umowy o pracę po tym okresie? I czy jest podpisywana na rok, czy bezterminowa?
stosowanie oszukańczych procedur, nieuczciwość pracowników, brak wypracowanych standardów, uciekanie się do oszukańczych procederów. Brak kompetencji, problemy z rzeczową i merytoryczną odpowiedzią na pytania. Wieloletni pracownik nie potrafi odpowiedzieć na proste pytania z zakresu świadczonych usług. Przedstawiane dokumenty wprowadzające w błąd. Nie wiadomo za jaką usługę się płaci. Celowe procedery nieuczciwych reguł postępowania. Odradzam współpacę z firmą T2S Sp. zo.o.
Obawiam się, że nie wytłumaczy. Są już trzy identyczne anonimowe wpisy. Najwyraźniej Pani nie dostała, czego oczekiwała i daje temu upust. Zdarza się, że klient nie płaci faktur za usługi w terminie i oczekuje świadczenia kolejnych i to w trybie natychmiastowym, najlepiej za darmo - jakby T2S to była bezpłatna infolinia Comarch. Być może to jeden z takich przypadków.
Czy w T2S Sp. z o.o. są szkolenia zewnętrzne?
odradzam kontakt i współpracę z tymi niekompetenymi pracownikami. Firmę cechuje nieuczciwość i nierzetelność oraz oszukańcze metody pod pozorem współpracy.
Jakie są mocne strony pracodawcy T2S Sp. z o.o.?
1. stabilna pozycja rynkowa i odporność na okresy niskiej koniunktury - a więc stabilność zatrudnienia, nie było też jak dotąd sytuacji wymuszających redukcję zatrudnienia; 2. mnogość projektów wdrożeniowych i support - duża różnorodność problemów i intensywna nauka w praktyce, bez ryzyka zwolnienia pracownika po zamknięciu projektu wdrożeniowego; 3. bardzo fajna, dość luźna atmosfera i indywidualne podejście do pracownika - łatwiej godzić obowiązki służbowe z życiem prywatnym; 4. lider w swojej branży - konkurencja, headhunterzy i firmy klientów próbują werbować pracowników; 5. wsparcie (także finansowe) rozwoju kompetencji zawodowych o ile są związane ściśle z rodzajem wykonywanych obowiązków.
na czym polega te wsparcie w rozwoju kompetencji zawodowych? Bardziej chodzi o jakieś kursy czy może są skłonni finansować studia swoim pracownikom?
Piszesz o tym rozwoju kompetencji, a czy to są oferowane jakieś szkolenia, czy wręcz obowiązkowe? Są propozycje, że po danym kursie ktoś dostanie awans?
Kursy - te organizowane przez Comarch dotyczące wdrożeń Comarch ERP; jeśli stanowisko wiąże się np. z zarządzaniem projektami - to dofinansowanie zewnętrznych szkoleń w tym zakresie; podobnie z kursami np. w stowarzyszeniu księgowych jeśli uczestniczy się we wdrożeniach czy wsparciu COMARCH ERP w obszarze finansowo-księgowym, etc. Co finansować i czy finansować w całości czy w części - to już temat do indywidualnych negocjacji z pracodawcą.
Obowiązkowa jest certyfikacja ze znajomości systemów Comarch ERP w obszarze, w którym się je wdraża/wspiera u klientów. Szkolenia nie są obowiązkowe - wielu pracowników przychodzi do nas z doświadczeniem np. w pracy z systemem i zna go od strony użytkownika. Jeśli ktoś potrzebuje dodatkowo skorzystać z oferty szkoleniowej producenta systemu - zawsze jest taka możliwość. Na pytania o awanse już odpowiadałam. Ze względu na płaską strukturę firmy nie ma czegoś takiego jak awans na wyższe stanowisko, no chyba, że jest rekrutacja na kierownika działu/zespołu. Tak czy inaczej nie spotkałam się tu z takim przypadkiem, by do tego było wymagane ukończenie kursu. Bardziej liczą się rzeczywiste umiejętności niż papier, a uczestnictwo w szkoleniach/kursach nie jest jedynym sposobem na ich zdobycie.
Piszesz że headhunterzy próbują werbować pracowników tej firmy - jak im to idzie? Firma zapewnia wynagrodzenia lepsze niż konkurencja, czy pod tym kątem raczej nie jest liderem?
Zazwyczaj im nie idzie :D Co do wynagrodzeń - to przecież nie są informacje jawne, więc nie odpowiem. Widocznie najgorzej nie jest, bo nie pamiętam, by ktoś poszedł do bezpośredniej konkurencji. Jeśli ktoś odchodzi, to zazwyczaj są to przypadki całkowitej zmiany specjalizacji (inne produkty IT, inny rynek) i poszerzanie kompetencji, rzadko praca na rzecz firm będących użytkownikami Comarch ERP (ale takie przypadki też są). Inna sprawa to to, że wynagrodzenia to nie jedyny czynnik istotny w podejmowaniu decyzji zawodowych. Ludzie naprawdę mają różne motywacje. Relacje w miejscu pracy, wzajemna lojalność - to też są wartości istotne.
Szymon, mam wrażenie, że nie czytałeś pozostałych wpisów, bo o awansach już było. To nie jest korporacja. Temat premii nie jest tu systemowo rozwiązany. Są uznaniowe. Wynagrodzenie i podwyżki to jest zawsze temat do indywidualnej negocjacji i tu dużo zależy od rodzaju pracy, od postawy etc. Jeśli chodzi o dodatkowe korzyści to zasadniczo opieka medyczna w sieci prywatnej, częściowy udział firmy w finansowaniu kart multisport dla zainteresowanych. Ewentualne wsparcie w finansowaniu szkoleń/kursów zawodowych - jeśli sobie to wynegocjujesz.
Jak dużo osób pracuje w T2S Sp. z o.o.?
Bardzo miła atmosfera pracy. Prezes jest ludzki i wyrozumiały. Zawsze można sie jakoś dogadać jak jest problem. Współpracownicy chętni do pomocy. Sporo sie można nauczyć.
Świetna atmosfera, młodzi ludzie i szefowie super.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w T2S Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy T2S Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1.