Jeden z mieszkańców Wspólnoty Polna 8J zaskarżył do Sądu Okręgowego sposób rozliczania Właścicieli mieszkań stosowany przez tego zarządcę m.in. w uchwale o planie gospodarczym na 2023r. jako niezgodny z Ustawą o własności lokali z 1994r. Sąd Okręgowy w dniu 9 października 2023 prawomocnie uchylił tę uchwałę w całości jako niezgodną z prawem. Oznacza to, że przez ostatnie 12 lat Właściciele płacili zawyżone opłaty na utrzymanie części wspólnych i to według zasady, że im mniejsze mieszkanie, tym większa opłata - nawet podwójnie. Dodatkowo ci co nie posiadali garaży byli obciążani kosztem utrzymania czyichś prywatnych garaży innych właścicieli m.in. tego garażu w którym zarządca trzyma swój samochód. Na żądanie Sądu o ustosunkowanie się do argumentów zawartych w pozwie zarządca nie udzielił żadnej odpowiedzi, co oznacza, że Sąd uznał wszystkie zarzuty postawione przez Wnioskodawcę. Okazało się także, że wyniki głosowania podane po zebraniu walnym przez zarządcę nie zgadzają się z kartami do głosowania - mogła to być jego celowa manipulacja. Wstępnie można oszacować, że od części lokatorów prawdopodobnie zostały (usunięte przez administratora)pieniądze na około 100 tys. zł a Wspólnota wskutek niegospodarności także poniosła stratę na ok. 100 tys. zł. Gdzie się podziały te pieniądze i kto je teraz zwróci Właścicielom na razie nie wiadomo. Być może niebawem zostanie powołany zarząd komisaryczny dla tej Wspólnoty, co niestety oznacza koszty. Prawdopodobnie takie same naliczenia niezgodne z obowiązującym prawem ten zarządca stosuje w pozostałych obsługiwanych przez niego Wspólnotach.
Prezes "A w niektórych dużych wspólnotach to dopiero zarządcy zachowują się jak prezesi spółdzielni niczym od nich nie odstają. Z taką różnica, że prezes w spółdzielni dobiera sobie swoich pachołków do Rady Nadzorczej i nimi steruje jak chce, a we wspólnotach zarządca dobiera swój skład zarządu i z nim kręcą lody. We wspólnotach nikt tego oficjalnie nie kontroluje, ponieważ na zebraniach rocznych pojawia się garstka właściwie sami działający w komitywie z zarządcą lub administratorem. Głównie dobierają swoich i kontraktują z nimi zlecenia na obsługę wspólnot konserwację, przeglądy i remonty na bardzo dobrych stawkach i w ten sposób od wspólnot ciągną dodatkową kasę. Tu i tu istnieją te same mechanizmy. Układy i kolesiostwo." (usunięte przez administratora)
Całkiem sporo osób pytało o pracę w tym miejscu... Mi jednak zależy na stażu jako agent nieruchomości. Potrzebuję nabyć trochę doświadczenia. Czy jest w ogóle taka możliwość? Jeśli tak, to na jakie wynagrodzenie mogłabym liczyć? ;);)
Od jakiegoś czasu są zgłaszane problemy z którymi zarządzający Pan Grzegorz sobie nie radzi lub ich w ogóle nie podejmuje. Problemy mieszkańców są olewane lub jest odsyłanie do innych osób. Jest wiele do zrobienia w kwestii osiedla Koniuchy. Brak spotkań z mieszkańcami,liczą się tylko wybrani -innych zdanie się nie liczy.
A czy właściciel współpracuje z jakimiś agentem nieruchomości, czy wszystkie zlecenia wykonuje sam? :) Chętnie objąłbym takie stanowisko, zwłaszcza, że mam dość duże doświadczenie... Jeśli jest szansa na objęcie takiej posady, to dajcie znać, na jakie warunki pracy można liczyć? Chodzi mi tutaj o umowę oraz wynagrodzenie.
W połowie grudnia 2023r. zostało zwołane zebranie Wspólnoty Mieszkaniowej Polna 8J, na którym Zarząd i Zarządca przedstawili propozycję (w postaci tabelki z nowymi stawkami) uchwalenia nowego planu gospodarczego po wyroku Sądu. Do tego czasu nie zostały rozwiązane żadne problemy wymienione w pozwie, wynikające z niezgodnego z prawem funkcjonowania tej Wspólnoty, a przedstawiona propozycja okazała się próbą obejścia konsekwencji jakie niesie wyrok Sądu. Po trzygodzinnej dyskusji okazało się, że te naliczenia w dalszym ciągu są niezgodne z prawem i w ogóle nie doszło do głosowania tej uchwały. Głos musiał zabrać zaproszony na zebranie Radca Prawny, żeby bronić interesu mieszkańców i prawidłowości procedur. Tym samym wskutek działania Zarządcy i Zarządu przez prawie cały 2023 rok Wspólnota funkcjonowała bez prawidłowego planu gospodarczego, czyli budżetu zgodnego z prawem, ze szkodą dla wszystkich Właścicieli lokali. Wspólnoty mieszkaniowe po to zatrudniają Administratorów i Zarządców, aby znali się na przepisach prawa w zakresie gospodarki nieruchomościami, przestrzegali zapisów umów o zarządzanie i prawidłowo rozliczali koszty utrzymania nieruchomości - w końcu biorą za to niemałe pieniądze. Z czasem okazuje się, że niektórzy "zarządcy" idą na łatwiznę, wydając pieniądze właścicieli lokali według swojego uznania lub dla własnego interesu, bez żadnej kontroli, często ze szkodą dla Wspólnoty i jej udziałowców.
Rezydent Nowy wpis 17.12.2023 22:25 microszkop Wspólnota jako ogół właścicieli zarządza w drodze uchwał właścicieli wyłącznie nieruchomością wspólną oraz jej kosztami. Zarządy często zatrudniają administratorów mylnie nazywanych zarządcami i zaczyna się piekło. Utrata kontroli nad finansami i dokumentami gdyż między administratorem a członkiem wspólnoty nie ma więzi prawnej. Bardzo niebezpieczną praktyką jest udostępnianie rachunku bankowego administratorowi przez zarządy czego skutkiem może być defraudacja jak np. jakiej dopuścił się Michał L. ze Świecia nad Wisłą na kwotę 2 mln zł. Uważajcie kogo wybieracie do zarządów bo zgodnie z orzecznictwem SN to oni odpowiadają przed właścicielami za finanse z odpowiedzialnością karną. Wiem co mówię gdyż przeszedłem 4 letnią batalię w sprawie jednej uchwały i oczywiście wygrałem ale to był koszmar. Ci pseudo zarządcy najczęściej są bardzo niekompetentni i doprowadzają do uchwał przekraczających przedmiot zarządzania często w interesie własnym lub swoich kumpli. I jedna uwaga; zebrania zawsze zwołuje zarząd a administrator tylko ma prawo je przygotować i zorganizować. Tylko w jednym przypadku może to zrobić każdy właściciel jak zarząd nie zwoła zebrania sprawozdawczego w 1. kwartale. Prawo kontroli zarządu to fikcja. h(usunięte przez administratora)
Jak kogoś do biura potrzeba, to gdzie można wtedy odszukać ofertę? pomiędzy komentarzami od klientów tez kandydaci się o warunki podpytują i zastanawiam się czy był gdzieś sygnał o ofertach czy może to jakieś samozwańcze jest? ja nie mam doświadczenia ale może by mnie tu czegoś nauczyli skoro działalność od ponad 20stu lat jest prowadzona?
Cześć, poważne tematy tu sa poruszane, ale muszę podpytać o pracę. Niestety potrzebuje stanowiska na cito :( Czy ktoś tu pracuje w biurze? Administracja, księgowość, kadry czy jako asystentka zarządu? Podobne pytanie się już pojawiło, ktoś dopytywał o stanowisko. Może jednak ktoś z pracowników odpowie? Byłabym wdzięczna, za napisanie czy w ogóle warto, jak zarobki, umowa i jej typ?
Prezes "A w niektórych dużych wspólnotach to dopiero zarządcy zachowują się jak prezesi spółdzielni niczym od nich nie odstają. Z taką różnica, że prezes w spółdzielni dobiera sobie swoich pachołków do Rady Nadzorczej i nimi steruje jak chce, a we wspólnotach zarządca dobiera swój skład zarządu i z nim kręcą lody. We wspólnotach nikt tego oficjalnie nie kontroluje, ponieważ na zebraniach rocznych pojawia się garstka właściwie sami działający w komitywie z zarządcą lub administratorem. Głównie dobierają swoich i kontraktują z nimi zlecenia na obsługę wspólnot konserwację, przeglądy i remonty na bardzo dobrych stawkach i w ten sposób od wspólnot ciągną dodatkową kasę. Tu i tu istnieją te same mechanizmy. Układy i kolesiostwo." (usunięte przez administratora)
Gościowi, który w zeszłym roku zgłaszał zastrzeżenia do działalności Zarządcy i Zarządu we Wspólnocie Polna 8J zagrożono pobiciem i najazdem na jego mieszkanie. Sprawa była zgłoszona na policję i do prokuratora. Ludzie boją się odezwać czy przyjść na zebranie. Przychodzi tylko garstka zaufanych, którzy trzymają z Zarządcą i Zarządem, bo mają w tym interes, żeby płacić mniej niż inni. To wszystko funkcjonuje jak prywatny (usunięte przez administratora) Przez 12 lat kosili ludzi na kasę - im mniejsze mieszkanie tym większe opłaty, co potwierdził wyrok Sądu Okręgowego. (usunięte przez administratora)
Na jakie narzędzia pracy może liczyć pracownik w Ger Invest Consulting Grzegorz Rutkowski?
A czy jest tu etat pomocy biurowej? Z tego co piszecie to właściciel odbiera sporo telefonów, więc może przyda się pomoc. Jaka pensja mogłaby wchodzić w grę, minimalna czy coś więcej? Ze względu na pracę biurową obowiązuje konkrety dress code?
Pan Grzegorz sam prowadzi zarządzanie nieruchomością? To firma jednoosobowa? Z komentarzy wynika że mieszkańcy mają styczność tylko z samym administratorem a o innych pracownikach nikt nie pisze. Może ktoś z mieszkańców powie ile osób pracuje w biurze? Nie potrzeba kogoś do realizacji rozmaitych bieżących napraw i albo pomocy w rozliczaniu czynszu, co?
Jeden z mieszkańców Wspólnoty Polna 8J zaskarżył do Sądu Okręgowego sposób rozliczania Właścicieli mieszkań stosowany przez tego zarządcę m.in. w uchwale o planie gospodarczym na 2023r. jako niezgodny z Ustawą o własności lokali z 1994r. Sąd Okręgowy w dniu 9 października 2023 prawomocnie uchylił tę uchwałę w całości jako niezgodną z prawem. Oznacza to, że przez ostatnie 12 lat Właściciele płacili zawyżone opłaty na utrzymanie części wspólnych i to według zasady, że im mniejsze mieszkanie, tym większa opłata - nawet podwójnie. Dodatkowo ci co nie posiadali garaży byli obciążani kosztem utrzymania czyichś prywatnych garaży innych właścicieli m.in. tego garażu w którym zarządca trzyma swój samochód. Na żądanie Sądu o ustosunkowanie się do argumentów zawartych w pozwie zarządca nie udzielił żadnej odpowiedzi, co oznacza, że Sąd uznał wszystkie zarzuty postawione przez Wnioskodawcę. Okazało się także, że wyniki głosowania podane po zebraniu walnym przez zarządcę nie zgadzają się z kartami do głosowania - mogła to być jego celowa manipulacja. Wstępnie można oszacować, że od części lokatorów prawdopodobnie zostały (usunięte przez administratora)pieniądze na około 100 tys. zł a Wspólnota wskutek niegospodarności także poniosła stratę na ok. 100 tys. zł. Gdzie się podziały te pieniądze i kto je teraz zwróci Właścicielom na razie nie wiadomo. Być może niebawem zostanie powołany zarząd komisaryczny dla tej Wspólnoty, co niestety oznacza koszty. Prawdopodobnie takie same naliczenia niezgodne z obowiązującym prawem ten zarządca stosuje w pozostałych obsługiwanych przez niego Wspólnotach.
Jak wygląda każdy z etapów rekrutacji w Ger Invest Consulting Grzegorz Rutkowski?
My nie narzekamy, można na Pana Grzegorza liczyć. Nigdy nie byliśmy dla niego, nasz blok i klatka i jako mieszkańcy bezosobowi, Jest swojski i sumienny, ale i konkretny, nie ściemia, tylko mówi wprost, wolę tak niż ciągle zwlekanie i wodzenie za nos. zarządzanie nieruchomością to całe jego życie, jest w biurze od rana często do późnej nocy. Pani siedząca z nim też bardzo miła,
Ktoś wspomniał, że jest tam on i jakaś osoba jeszcze, to właśnie chciałam się upewnić, czy przypadkiem nie potrzebuje asystentki? Nie widziałam żadnej konkretnej oferty, ale pomyślałam, że zaryzykuje i zapytam.
Facet jest bardzo chaotyczny, mam wrażenie, że wszystkie dokumenty pisze na kolanie. W każdym zdaniu jest jakichś błąd lub literówka. Na ogół jest nieprzygotowany do zebrań z mieszkańcami, nie ma żadnego planu działania i nie potrafi podać żadnych wycen lub kosztów. Szczytem wszystkiego jest podsuwanie mieszkańcom uchwał do podpisania in blanco.
co to za zarządzanie osiedlem ...śmiech na sali i wieczne problemy z organizacją - Pan zarządca co idę do sklepu to fajeczka i plotki , realne podejście do sprawy ? żadne ,słyszałem nawet rozmowę gdzie administrator chciał podpiąć kogoś do zarządu wspólnoty żeby przeciwstawić się jakiejś mieszkance osiedla -także można odpowiedzieć sobie samemu......
Dobry zarządca , ludziom to nic i nikt nie dogodzi , dba o wszystko , rozliczenia są na czas a ze ktoś ma budynek w ruinie to chyba nie wina zarządcy tylko użytkowników
Jak wiadomo zazwyczaj zarządca osiedli nie cieszy się zbytnio dobrą opinią, tak również chyba jest niestety w tym przypadku. Ludzie skarżą się to na tynk łuszczący się z elewacji to na to, że dokumenty przygotowywane przez pana są na "odwal się". Czy w ten sam niedbały sposób podchodzi ten pan do swoich podwładnych? Ile osób aktualnie pracuje tutaj w administracji? Jak z atmosferą pracy w tym miejscu?
Trudno cokolwiek dowiedzieć się o tym zarządcy, nawet jego strona internetowa jest niedostępna, tylko dla zalogowanych. Nie wiem czemu się ukrywa. Nie wiadomo iloma budynkami i na jakim osiedlu się zajmuje i stąd trudno wywnioskować ile osób może zatrudniać.
Z tego co się zdążyłem zorientować, to jest tylko on i jakaś pani, chyba więcej nie potrzeba, bo też niewiele robi. Zrobić rozliczenie raz w roku lub doprowadzić kilkunastoletni nowy blok prawie do ruiny, to naprawdę niewiele pracy kosztuje.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Ger Invest Consulting Grzegorz Rutkowski?
Zobacz opinie na temat firmy Ger Invest Consulting Grzegorz Rutkowski tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 1.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Ger Invest Consulting Grzegorz Rutkowski?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 1, z czego 0 to opinie pozytywne, 0 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!