Proexe Sp. z o.o.

3.7 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Proexe Sp. z o.o.

Pracownik potraktowany jak g** Nowy wpis
Były pracownik

Zalety pracy: - Młody zespół programistów, mili i chętni do pomocy. - Fajny główny produkt, multiplatformowy, w nowej technologii, całkiem przemyślany. To by było na tyle, reszta to dramat, zwykły janusz-soft. Jeżeli jesteś osobą z doświadczeniem, to wybierz inną firmę, ze względu na fakty takie jak: - Wypłaty rzadko o czasie. - Baza wiedzy do projektów nie istnieje. - Firma coś pokombinowała z ocenami na gowork, teraz jest 5, ale jak się zatrudniałem początkiem 2023 to było ~3,2 - podejrzane. - Na podpisaniu umowy przyjęto mnie w salce, gdzie był brudny stół, po jakimś śniadaniu, w biurze brakowało wody. Wtedy zbagatelizowałem to, pomyślałem "nie oceniaj książki po okładce". - Warto skonsultować ich umowę z prawnikiem - ja tego nie zrobiłem i żałowałem. Zawierała ona klauzulę, że przeniesienie praw autorskich odbywa się po wysłaniu kodu na repozytorium. Poważne firmy robią to po przelaniu wypłaty. Bardzo żałowałem, że nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ponieważ wykorzystano to przeciwko mnie (o tym na końcu). - Brak organizacji pracy, zadania przekazywane na "masz i rób". Przydzielono mnie do istniejącego już projektu X, ale nikt mnie nie wprowadził do niego. Nie byłem uwzględniony w żadnych spotkaniach, nie przez roztargnienie, tylko backend leader i project manager w jednym uznał, że "mobilni" nie potrzebują spotkań (najważniejszy jest backend, a mobilka to tylko warstwa prezentacji - autentyczny tekst). - Podejście do człowieka jak w (usunięte przez administratora) Podupadłem na zdrowiu w okresie wrzesień-listopad 23, cierpiałem na bezsenność, miałem równolegle ciężką, życiową sytuację i leczyłem się farmakologicznie. Wziąłem chorobowe ponieważ nie byłem w stanie się skupić i wykonywać dobrze swoich obowiązków. Od szefa usłyszałem że "on ma jeszcze większe problemy" (wiecie, mój ból większy niż twój). Do zakończenia współpracy doszło w chamski sposób. Przebywałem wtedy na 3-tygodniowym urlopie, który był zaakceptowany prawie pół roku wcześniej. Nie otrzymałem wypłaty i 4 dni po terminie skontaktowałem się z "księgowym", aby wyjaśnić sprawę. Usłyszałem "będziesz gadać z szefem", wiedziałem że coś się święci. Zarzucono mi: - nie dopełnieniu obowiązków (zamknięcie zadań ze sprintu) - nie wywiązanie się ze procedury akceptacji godzin - pobieranie zwolnień lekarskich, w celu wymuszenia urlopu Wszystkie z tych punktów obroniłem. Zadania ze sprintu wykonałem w 95%, "manadżerowie" potwierdzili poprawnie wypełnione godziny, a żadnych, trefnych zwolnień nie brałem, wszystkie urlopy były w systemie. Wypłaty jednak i tak nie chciano mi przelać a po czasie zaproponowano mi rozwiązanie umowy. Zaakceptowałem propozycję, ale musiałem dzwonić z drugiej połowy świata, czekać na szefa, prosić się, ale firma cały czas się wykręcała. Kiedy już wyrażono chęć zapłaty, dostałem info że są "nowe okoliczności" i nie dojdzie do tego. "Odkryto" że pracuję dla innej firmy, a któryś z miłych kolegów wysłał screen jak napisałem że "usiąde do zadania za jakiś czas, bo wyszła krytyczna sytuacja u innego klienta". Dosłownie śmiali mi się wtedy w twarz, ale zapomnieli, że rozmawiałem z nimi o tym na rozmowie kwalifikacyjnej. Poza tym to normalna praktyka, nie byłem jedynym ich kontraktorem który tak pracował. Próbowałem się w tym czasie skontaktować z innymi pracownikami i menedżerką, aby się jakoś wstawili za mną, ale na którejś z rozmów usłyszałem, abym przestać stalkować ludzi. Menedżerka, dotychczas miła, wypięła się na mnie. Wszystkie te rozmowy trwały prawie 3 tygodnie. Prawdą jest, że byłem przez jakiś czas mniej wydajny. Cały czas chorowałem, równocześnie skakałem między projektami, gdyż apka X, cały czas się psuła, i dostosowywałem front do dziurawego backendu, ale nikt nie brał tego pod uwagę. W normalnej firmie rozmawia się z pracownikiem, a nie przekazuje z ust do ust, że "szef jest na ciebie zły, daj z siebie więcej". Jeżeli chce się komuś zakomunikować, że grozi mu rozwiązanie stosunku pracy, to trzeba to zrobić godnie, jak człowiek - twarzą w twarz. Ostatecznie każdą z dwóch wypłat wypłacono mi przed końcem każdego miesiąca, ale dopiero jak zagroziłem że zgłoszę ich do baz dłużników. Na końcu dowiedziałem się, że nie tylko ja zostałem zwolniony, a powodem był niezadowolony klient od projektu X. Na którejś z rozmów pracownik powiedział klientowi "it is, what it is". To chyba świadczy o jakości aplikacji. Ciekawi mnie jakie zdanie ma na ten temat przedstawicielstwo firmy Proexe. Albo zarząd jest oszukiwany przez menedżerów na temat kondycji projektów, albo taki jest styl prowadzenia spółki. W żadnym wypadku, nie świadczy to dobrze o firmie

10
anonim Nowy wpis
Inne
@Pracownik potraktowany jak g**

Piszesz, że firma rzadko płaciła o czasie. Przyznam się szczerze, że wśród zalet pracy dla nich na stanowisku Automation Tester nie ma nic o płaceniu na czas. I nie zwróciłbym na to uwagi, gdyby nie Twój wpis. Chwalono się raczej płaceniem za urlop, przy kontrakcie B2B. Sam zresztą nadmieniłeś, iż przebywałeś na urlopie. Zastanawiają mnie tylko powody Twego zwolnienia, ale w szerszym kontekście. Chcę po prostu zrozumieć, za co można tu pracę stracić, i jak tu jest ze szczerością oraz kulturą w komunikacji? Tymczasem trudno się zorientować, czy powodem pożegnania się może być przebywanie na zwolnieniu lekarskim, na urlopie, czy też niezadowolenie klienta z produktu. I czy uwagi wobec pracownika pojawiają się na czas, by coś zmienić, czy już po fakcie.

anonim Nowy wpis
Inne

Czy wszyscy pracownicy są zatrudniani na B2B, czy może jest większa możliwość wyboru form zatrudnienia? W ogłoszeniu o pracy dla testera jakości była tylko ta jedna opcja. Chyba, że to wyjątek.

anonim
Inne

To ja z pytaniem o system hybrydowy w ogłoszeniu dla Mid UX/UI Designer, bo widzę, że rekrutacja w toku. Są jakieś narzucone godziny pracy? Czy firma podchodzi do tego bardziej elastycznie. Oprócz tego, że praca jest hybrydowa pracownik może liczyć na zapewnienie rozwoju w firmie poprzez jakieś szkolenia dla swoich pracowników w zakresie poszerzania wiedzy?

HR
Pracownik
@anonim

W przypadku tej pozycji (tak jak w przypadku wszystkich pozycji technicznych) nie narzucamy modelu hybrydowego. Można pracować całkowicie zdalnie, całkowicie stacjonarnie z naszego biura w Warszawie oraz hybrydowo. Model pracy jest dowolny :) W biurze zaczynami pracę pomiędzy 8-10 i kończymy 16-18 i w przypadku pracy zdalnej preferujemy podobnie, czyli w tak zwanych typowych godzinach biurowych. Jeżeli chodzi o poszerzanie wiedzy to nie narzucany zewnętrznych szkoleń, jesteśmy otwarci na indywidualne propozycje ze strony zespołów. Uczestniczymy w różnych konferencjach i targach, mamy na stałe zajęcia angielskiego i uczęsto udostępniamy różne materiały :)

anonim
Inne
@HR

Koleżanki i koledzy też otwarci na dzielenie się wiedzą? Jaki jest kontakt z biurem, czy współpracownikami, gdy robi się zdalnie? I w jakich godzinach można korzystać z tych lekcji językowych?

HR
Pracownik
@anonim

Z moich własnych doświadczeń, ale też naszych pracowników myślę, że śmiało można powiedzieć, że jesteśmy otwarci na dzielenie się wiedzą. Zatrudniamy osoby, które nie mają żadnego doświadczenia komercyjnego lub mają go niewiele i w takich sytuacjach pozycje te są szczególnie nastawione na naukę a nasi pracownicy na dzielenie się wiedzą z takimi osobami. Niemniej jednak takie nastawienie mamy do każdego! Na co dzień korzystamy z komunikatorów, które znacznie usprawniają naszą wzajemną komunikację, więc przy pracy zdalnej, ale też tej z biura odbywa się to bez zarzutów :) Zajęcia angielskiego natomiast jest to sprawa uzgadniana indywidualnie z nauczycielami i zależy od ich dostępności, dlatego też te godziny są różne.

Maja
Inne
@HR

A ja zapytam, jak długo trwa proces rekrutacyjny? Zazwyczaj wszystkie etapy trwają około miesiąca, chciałabym się dowiedzieć jak to wygląda w tej firmie. Rozumiem, że w przypadku zarówno pozytywnej i negatywnej odpowiedzi można liczyć na feedback?

HR Nowy wpis
Pracownik
@Maja

Myślę, że zgodzę się z tym, że wszystkie etapy trwają ok. miesiąca. Muszę też natomiast przyznać, że różni się to w zależności od danej pozycji. Nasz najszybszy proces rekrutacyjny trwał lekko ponad tydzień a najdłuższy ok. 1,5 miesiąca. Na długość procesu wpływa wiele czynników, nie tylko tych po naszej stronie, ale też tych po stronie kandydata. Często też potrzebujemy czasu pod koniec procesu na wybór odpowiedniej osoby, szczególnie jeżeli rekrutacja cieszy się dużym zainteresowaniem. Jeżeli angażujemy kandydata w proces rekrutacyjny i przejdzie on chociaż jeden z naszych etapów, to informujemy o feedbacku.

Pytanie
 Pytanie

Atmosfera w miejscu pracy odgrywa ważną rolę. Jak wygląda ten aspekt w Proexe Sp. z o.o.?

HR
Inne
@Pytanie

Jak najbardziej się z tym zgadzamy! Myślę, że dużo zależy od tego, czy ktoś pracuje w modelu hybrydowym, czy w pełni zdalnie. W naszym biurze mamy ,,stałą ekipę" osób, które znają się już jakiś czas, a co za tym idzie atmosfera jest bardzo swobodna- nie narzucamy np. dress code. Jeżeli chodzi o pracę zdalną, to mamy już mniejszy wpływ na atmosferę, tutaj dużo zależy od projektu. Posiadamy dużo projektów międzynarodowych, w których komunikacja na co dzień odbywa się w języku angielskim. Myślę, że tutaj też można śmiało powiedzieć, że ta atmosfera jest swobodna i nie brakuje również miejsca na te mniej poważne rzeczy ;)

 Rozmowa kwalifikacyjna
Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna w firmie Proexe Sp. z o.o. na stanowisko Quality Assurance Tester? Czy przeprowadzana jest wstępna rozmowa telefoniczna?
Czarna
Inne

Był już ktoś na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko Quality Assurance Tester? Zastanawiam się właśnie czy mimo tego, że oferta skończyła się msc temu dosłać jeszcze swoje CV... Praca w systemie hybrydowym albo zdalnym, jest jakiś określony czas pracy? Typowo 8 h? Wszelkie narzędzia w tym laptop zapewnia firma? Czytałam, że co jakiś czas trzeba pojawiać się w biurze, dla mnie fajnie, bo można się zintegrować z zespołem. A co do ludzi, jak z atmosferą między pracownikiem i biurem albo koordynatorami?

HR
Pracownik
@Czarna

Hej! Obecnie nie mamy już aktywnej rekrutacji do zespołu QA, natomiast CV zawsze można złożyć na przyszłość. Odpowiadając na pytanie odnośnie trybu pracy, to jesteśmy elastyczni w tym zakresie. Można pracować całkowicie zdalnie (oprócz stażu) lub hybrydowo, a nawet całkowicie z biura, które mieści się w Warszawie. Osoby z zespołu QA często przychodzą do biura, więc jest to fajna okazja do zintegrowania się. Pracujemy w 8- godzinnym czasie pracy i raczej nie zdarzają nam się pracownicy pół- etatowi. Zapewniamy też sprzęt, z tym że musimy wiedzieć odpowiednio wcześniej, że jest takie zapotrzebowanie, aby wszystko przygotować. Atmosfera w biurze jest swobodna :) Mamy nadzieję, że odpowiedzieliśmy wyczerpująco na pytania!

anonim
Inne
@HR

Zdecydowanie : D A kiedy może ruszyć kolejna rekrutacja i na jakie mniej więcej stanowisko? No i a propos tej integracji oraz nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, to co z tej okazji organizujcie dla pracowników i ich rodzin? Czy latem są jakiekolwiek formy integracji, jakieś wspólne spędzanie czasu w plenerze?

HR
Pracownik
@anonim

Ciężko powiedzieć kiedy wystartujemy z kolejnymi rekrutacjami. Na pewno będzie to już w nowym roku, natomiast na chwilę obecną nie mamy zaplanowanych takich działań, zależą one głównie od sytuacji na projektach. Myślę, że tradycją są już wigilie firmowe i taką w tym roku też szykujemy, niemniej jednak nie zdradzam szczegółów, aby pozostawić nieco zaskoczenia naszym pracownikom. Odpowiadając na pytanie o integrację latem, to już wszystko zależy, jest to okres typowo urlopowy, więc zazwyczaj są to spontaniczne wyjścia niż zaplanowane odgórnie wydarzenia :)

anonim
Inne
@HR

Ja też widziałam to ogłoszenie i widziałam widełki 5000 - 11 000 zł netto i to jest na kontrakcie b2b. Mam pytanie o to, czy firma poza pensją dają premie lub prowizje od projektów? I co do tych spotkań dla pracowników, to osoba na b2b też zapraszane, czy są traktowane jako podwykonawcy ??

HR
Inne
@anonim

Wszystkich pracowników traktujemy w równy sposób, bez względu na typ umowy. Powiedziałabym nawet, że nie tylko zapraszamy osoby na B2B, ale też zachęcamy do brania udziału w naszych wydarzeniach :) Odpowiadając na kwestie związane z premiami, to nie stosujemy oraz nie narzucamy stałego modelu prowizji czy premii, zależy to od kwestii indywidualnych, a szczegóły mogą być ustalane po zakończonym procesie rekrutacyjnym.

Sylwia
Inne

Chciałam jeszcze „zaczepić” o tę kwestię nadgodzin, która tutaj była poruszana. Dowiedziałam się, że są, pytanie jak często? Bo raczej szukam firmy, z której wyjdę do domu po 8 godzinach. Okazjonalne mi nie przeszkadzają… ale ciągle po 12 godzin siedzieć w pracy to bym nie chciała.

Pracownik
Pracownik
@Sylwia

Nadgodziny nie są standardem i nikt nie wymaga pracy po godzinach

Łucja
Inne
@Pracownik

To kiedy się zdarzają? Są jakieś szczególne sezony kiedy macie więcej pracy czy to losowe? W ogóle tak poza nadgodzinami to za pelny wymiar godzin dobrze tu płacą na start?

HR
Pracownik
@Łucja

Każdy kto chce pracować nie więcej niż osiem godzin może na tym poprzestać i nie robić nadgodzin. Jeżeli jednak ktoś jest chętny aby robić nadgodziny to praca zawsze się znajdzie. Mamy coraz więcej projektów nie tylko dlatego, że ich szukamy ale też dlatego, że poprzedni klienci nas polecili. Około tydzień temu publikowaliśmy ogłoszenie na jednym z portali, który daje możliwość porównania widełek z rynkiem. Według tego portalu widełki z naszego ogłoszenia były zauważalnie ponad rynkiem.

Halina
Inne
@HR

To bardzo dobrze, że pracownicy mają wybór i nie muszą zostawać po godzinach. A jak obecnie pracownicy są rozliczani z tych nadgodzin? Czy można liczyć na to, że są lepiej płatne?

Pracownik
Pracownik
@Halina

Płatne według stawki godzinowej lub do odebrania jako dzień wolny

Pracownik
Pracownik
@Łucja

Odpowiadając: zdarzają się wtedy, gdy jest dużo pracy w jakimś okresie przy którymś projekcie, nie w jakimś sezonie. Ale nikt tu nie prosi o nadgodziny, raczej na zasadzie, że ktoś widzi, że się spinamy i chce / może pracować więcej i sam proponuje, to może taką zgodę dostać. Natomiast gro osób zatrzymuje się na 8 godzinach i nikt pretensji nie ma, to jest standard.

Mietek
Inne
@Pracownik

Czyli dla każdego coś miłego? I ten, który lubi pocisnąć z godzinami i kasą i ten, który ceni sobie czas wolny, znajdzie tu coś dla siebie? W jaki jeszcze sposób, poza pozostawaniem w pracy dłużej można zwiększyć dochody. Jak często są podwyżki wynagrodzeń i co ma na nie wpływ?

HR
Pracownik
@Mietek

Bywają okazje do zwiększenia przychodów takie jak dodatki za zarządzanie zespołem, za przyuczanie nowych kolegów lub doprowadzenie do końca projektu, który jest złożony a ma szybki termin.

HR
Pracownik

Mamy możliwość pracy zdalnej oraz hybrydowej. Wyjątkiem są staże, ponieważ zależy nam, aby uczące się osoby pracowały z nami w biurze podczas okresu trwania stażu.

anonim
Inne
@HR

A po stażu duża jest szansa na etat? No i czy po tym czasie można wtedy pracować całkowicie zdalnie?

HR
Pracownik
@anonim

Zapotrzebowanie jest bardzo duże więc więc jeśli ktoś przejdzie przez cały czas to wolimy, żeby z nami pozostał. Praca w pełni zdalna jest możliwa ale uważamy za stosowne aby pojawiać się w biurze przynajmniej raz w tygodniu jeżeli mieszka się na Mazowszu.

Pytanie
 Pytanie

Jak wygląda aspekt współpracy ze studentami w Proexe Sp. z o.o.? Chętnie zatrudniają?

Pracownik
Pracownik
@Pytanie

Zdolnych i dostępnych tak. W zasadzie podczas rekrutacji sprawdzane są kompetencje i jeśli dana osoba przejdzie w porównaniu z innymi kandydatami, to nie ma znaczenia czy ktoś jest studentem. O ile oczywiście jest na tyle dostępny, że może być zaangażowany w projekty. Zależy też na jakie stanowisko ktoś aplikuje, ale zapraszam na najbliższe targi pracy na Politechnice Warszawskiej.

Kandydatka
Inne

Czemu by nie spróbować swoich sił na stanowisko Senior Python Developer :) Zaintrygowały mnie zarobki przedstawione w ogłoszeniu, jest to 16-32 tyś msc. Odbył już ktoś rozmowy rekrutacyjnej, to zawsze stresujący etap dla mnie. W jakiej atmosferze odbywa się rekrutacja? Ile etapów można w niej wyróżnić oraz jakich pytań się spodziewać? Podpowiecie? Z góry dziękuję.

Pytanie
 Pytanie

Jakie jest podejście kierownictwa do pracowników w Proexe Sp. z o.o.?

prezes
Pracownik
@Pytanie

Zbyt ogólne pytanie, poprosimy o bardziej szczegółowe. Nasze opinie na Google świadczą o tym, że nie najgorzej. Zawsze dbamy o współpracowników, którzy chcą rozwijać z nami firmę i mają inicjatywę. Jak już pisałem w innych komentarzach tutaj, jeżeli jest jakiś problem zawsze jestem dostępny dla każdej osoby na rozmowę. Staramy się dbać o pracowników, którzy mają chęć budowania firmy razem z nami. Chętnie odpowiem na bardziej szczegółowe pytanie.

Pracownik
Pracownik

Proexe jest kolejnym januszsoftem który próbuje wypchnąć jak najwiecej złej jakość aplikacji za jak najmniej pieniędzy. Pracownicy maja znaczenie tylko wtedy kiedy grożą odejściem, na codzień trzeba dopraszać się nawet o sprzątanie biura, papier toaletowy czy kawę.

1
prezes
Pracownik
@Pracownik

Przyznaję, że mieliśmy przerwę w dostawach, ale nie wynikała ona z braku pieniędzy jak twierdzi przedmówca, ale była zaniedbaniem pracownika, który powinien był o to zadbać, a nie zakupił kawy i środków czystości na czas. Pracownik ten dostał solidną reprymendę i wie, że to nie może się powtórzyć. Odnośnie pisania słabego kodu tutaj chciałbym się nie zgodzić. Nasza firma bazuje na kilku klientach, dla których robimy oprogramowanie w długiej perspektywie. Gdybyśmy pisali słaby kod Ci klienci nie kupowaliby od nas naszych usług. Oczywiście zdarzają się także krótsze projekty lub projekty, gdzie klient nie chce zwiększyć budżetu. Dużo zależy od klienta i tego jaki budżet zaakceptuje. Firma nie może świadczyć usług, które nie będą opłacalne. Nie wiem, o którym projekcie jest mowa, ani także kto stoi za komentarzem, bo jak zawsze łatwo jest napisać coś anonimowo. W większości projektów obecnie robimy sprawdzanie kodu przez starszego programistę. Robimy także bardzo złożone projekty, które będą zarządzały bazą kilkuset tysięcy urządzeń. Do projektów, które są najbardziej wymagające przydzielamy osoby, które mają największą wiedzę i staż w firmie i z biegiem czasu i doświadczenia takie projekty się dostaje. Przykro mi, że nie mogłeś brać udziału właśnie w takim projekcie i przez to Twoja percepcja o naszej firmie została zaburzona. Staramy się także dbać o pracowników i standardem jest, że co pół roku rozmawiamy o nowych celach. W ciągu 2020 zwiększyliśmy zespół i tylko kilka osób odeszło od nas z firmy, co także uważam, że pokazuje że jednak idzie się z nami dogadać. Nie jesteśmy korporacją i nie mamy rozpisanej "drabinki" po, której można się wspinać. Mam także nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie, bo to nie nasza filozofia. Jeżeli miałeś problem lub coś nie było po Twojej myśli wystarczyło porozmawiać bezpośrednio ze mną, jak robi to duża część ludzi. Ja nie jestem w stanie "zgadywać" co siedzi każdemu w głowie. Jeżeli ktoś chce odejść nikogo nie zatrzymujemy, ale zawsze staramy się porozmawiać jakie są powody odejścia. W 2020 mieliśmy kilka osób, które odeszły, ale nie przypominam sobie powodu, że ktoś był niezadowolony racze były to sytuacje w stylu zmiana miejsca zamieszkania lub potrzeba powrotu na uczelnię. Naprawdę ciężko jest cokolwiek odpisać i poprawić dostając tak ogólny komentarz.

Pracownik
Pracownik
@Pracownik

Bo prawda

Head
Pracownik
 Pytanie
@Pracownik

U nas w firmie można zgłaszać uwagi bezpośrednio do szefów (Headów), bezpośrednio do Zarządu albo przez imienne lub anonimowe ankiety. Problemy rozwiązujemy, robimy ewaluacje pracownikom, dajemy podwyżki gdy ktoś zasługuje, czasami premie, a jak przyjdzie "z papierem" to też go nie skreślamy, tylko rozmawiamy. To chyba powinien być nasz atut, a nie wada. Jeśli jesteś pracownikiem, to zastanawia mnie co chcesz osiągnąć publikując takie wpisy i obrażając firmę. Przerwy w dostawach? Rozumiem żal, ale czy ty nigdy nie popełniasz błędów? Ktoś się pomylił, coś źle zrobił i firma obsmarowana w internecie. Skupiajmy się na korygowaniu błędów i procesów i poprawianiu naszej pracy, kultury i otoczenia, w którym pracujemy, a nie na ruganiu innych.

Pracownik
Były pracownik
 Pytanie
@Head

No i co, że można? Można to sobie pisać skargi na TVP do KRRiT no i co z tego wynika? Nic. Poza tym jak pracownik proponuje zmiany, rzeczy do poprawy, daje uwagi, że coś jest nie tak, to nie robi się z tym nic, dopóki nie rzuci kwitem i nagle się da coś z tym zrobić. Nie tędy droga...

Pracownik
Były pracownik
@prezes

"Odnośnie pisania słabego kodu tutaj chciałbym się nie zgodzić. Nasza firma bazuje na kilku klientach, dla których robimy oprogramowanie w długiej perspektywie. Gdybyśmy pisali słaby kod Ci klienci nie kupowaliby od nas naszych usług." No właśnie to tak nie działa.. klient nie sprawdza kodu. Aplikacja może.. działać i to może być wystarczające dla klienta, ale w kodzie może być.. śmietnik, którego nawet doświadczony developer będzie się bał dotykać.

Pytanie
 Pytanie

Jak szefostwo w Proexe Sp. z o.o. traktuje ludzi?

HR
Pracownik
@Pytanie

Z całą pewnością nie narusza Konwencji Genewskich. Bardziej szczegółowa odpowiedź wymaga bardziej szczegółowego pytania.

3
Head
Pracownik
@Pytanie

Z szacunkiem.

Pytanie
 Pytanie

Czy firma Proexe Sp. z o.o. w całości finansuje szkolenia dla pracowników?

Head
Pracownik
@Pytanie

To zależy co oznacza "w całości". Jeśli szkolenie jest związane z kompetencjami i wykonywaną pracą, to by default możemy podpisać umowę w formie "lojalki". Pracownicy ze stażem poniżej 2 lat mogą mieć szkolenie sfinansowane przez firmę, ale jeśli się zwolnią, to musza oddać kwotę proporcjonalną do czasu jaki pozostał do upłynięcia jednego roku od szkolenia. Powyżej roku oczywiście nic nie trzeba oddawać. Oczywiście w razie potrzeby rozpatrujemy przypadki indywidualne. Często też oddajemy koszt zdanych certyfikacji, po wcześniejszym ustaleniu oczywiście.

Być może kandydat
Kandydat
 Pytanie

Czy jest możliwość bycia zatrudnionym w Proexe na umowie B2B?

Head
Pracownik
@Być może kandydat

Tak, jak najbardziej. Mamy chyba wszystkie możliwe typy umowy na rynku i zawsze jest to decyzja pracownika.

Pytanie
 Pytanie

W jaki sposób rozwiązany jest problem nadgodzin w firmie Proexe Sp. z o.o.? Są one dodatkowo płatne czy może jest możliwość odbioru godzin?

HR
Pracownik
@Pytanie

Nadgodziny są zawsze płatne, jeśli tylko zostaną terminowo zaraportowane.

Head
Pracownik
@Pytanie

Wszystko jest kwestią ustaleń, można odebrać, można mieć zapłacone. Jedno jest pewne, nie ma czegoś takiego jak 1. zmuszanie do nadgodzin i 2. nadgodziny "w kosztach pracy". Jeśli jest pila potrzeba, ktoś cię poprosi i się zgodzisz, albo po prostu chcesz zrobić więcej pracy wcześniej, to można odebrać albo możemy zapłacić. Oczywiście jak odpisał HR - trzeba to zgłosić, żeby nie było przypadku, że nagle pod koniec miesiąca okazuje się, że ktoś ma 150% normy ale nikt o tym nie wie, koszty kontrolujemy na bieżąco.

Dev
Były pracownik

Przepracowałem w Proexe prawie 5 lat. Pracowało mi się dobrze, zespół był fajny, z Maćkami (założycielami firmy) można się zawsze dogadać więc nigdy nie było problemu ani w kwestiach czysto technicznych ani finansowych. Nigdy nie zdarzyło się żeby któryś z nich coś obiecał i tego nie zrealizował. Firma jakieś wady tam ma, ale tutaj trzeba by sobie zadać pytanie, która firma nie ma wad. Wszystko jest kwestią dopasowania pracownika do firmy, w której pracuje. Z biegiem lat organizacja pracy ulegała poprawie więc widać, że kierownictwu zależy na tym żeby firma była coraz lepsza i bardziej konkurencyjna. Firma jest też przyjazna pracownikom dopiero zaczynającym swoją karierę zawodową, nie tylko osobom doświadczonym. Z firmy wyniosłem sporo cennego doświadczenia, które przydało się w pracy u kolejnych pracodawców.

HR
Pracownik
@Dev

Dziękujemy za cały czas jaki z nami spędziłeś. Będzie nam Ciebie brakowało :)

prospect
Inne
 Pytanie
@Dev

Laurka dla firmy na odejściu - wnosząc z postu HR poniżej - i to na portalu gdzie daje się opinie o firmie? To jakby śmierdzi problemami...w firmie...

HR
Pracownik
@prospect

Nie spodziewaliśmy się tej opinii i nie prosiliśmy o nią. Ponieważ mile nas zaskoczyła postanowiliśmy podziękować. Dziwi mnie przekonanie, że takie portale służą wyłącznie do publikowania skarg i zażaleń. Sam daję na Google opinie firmom, z których korzystam. Nic mnie to nie kosztuje, a im może pomóc. Co do problemów to dziękuję za troskę ale wiedzie nam się nieźle. Kontynuujemy dawne projekty i rozpoczynamy nowe dla których powiększamy zespół. Jeśli nie brzmi to przekonująco, zachęcam do zaaplikowania i empirycznego sprawdzenia. Pozdrawiam.

Helena
Inne
@Dev

Czy wiesz może jak wyglądają warunki zatrudnienia w Proexe dla osoby, która właśnie dopiero co zaczyna swoją karierę zawodową? Czym taka osoba na początku się zajmuje? Czy zaczyna od stażu czy normalnego zatrudnienia? Jakie stanowisko może objąć? :)

HR
Pracownik
@Helena

Osobie, która zaczyna swoją karierę sugerujemy zgłoszenie przez formularza dla stażystów. link: https://proexe-eu.breezy.hr/p/3a010c834a19-stazysta/apply Dostępne działy to: 1. Backend (Laravel, Lumen) 2. Frontend (React, Redux) 3. Android (Kotlin) 4. iOS (Swift) 5. Design (Figma, Sketch, Adobe xD) Stażystów przyjmują również działy PMO oraz DevOps jednakże w przeciwieństwie do powyższych działów nie opieramy się w nich na jednej, kluczowej technologii tylko weryfikujemy całokształt posiadanej wiedzy. Jakość zgłaszających się studentów była dla nas pozytywnym zaskoczeniem. Część z nich od pierwszego dnia pracuje dla nas za wynagrodzeniem i mamy nadzieję, że zechcą zostać z nami na stałe. Dajemy również szanse osobom bez komercyjnego doświadczenia oraz nieznającym technologii, którymi posługują się nasze działy. Nie ukrywamy jednak, że uczenie kogoś takiego jest dla odbywa się kosztem angażowania doświadczonych programistów i menadżerów. Aby nauka była efektywna oczekujemy pracy na miejscu w biurze oraz dostępności minimum trzy dni w tygodniu. Po okresie od 1 do 3 miesięcy dajemy kontakt zwrotny i najczęściej proponujemy stałą współpracę. W razie dalszych pytań służę pomocą.

Sylwia
Inne
@HR

I na te staże to zatrudniacie przez firmę, czy przez urząd pracy, tak jak wielu pracodawców lubi robić?

Dev
Pracownik
 Pytanie
@prospect

To nie jest żadna laurka po odejściu. Podpisałem się jako Dev, moje imię to Michał. Nie twierdzę, że zawsze było idealnie, czasem się ścierałem z Maćkiem albo innymi osobami w firmie, ale to bardziej wina mojego charakteru niż samej firmy. Przez te 5 lat pracy czułem się dobrze, praktycznie się nie stresowałem i zawsze dostawałem adekwatne wynagrodzenie, np. za pracę po godzinach. Nawet zastanawiam się czasem czy nie napisać do Maćka sms-a czy nie znalazłoby się jakieś zajęcie po godzinach dla mnie. Czy to źle świadczy o firmie? Nie wydaje mi się.

Tomek
Kandydat
 Pytanie

Jakich pytań można się spodziewać na rozmowie technicznej(stażysta/junior)? Czy są to pytania tylko związane ze stanowiskiem(w moim przypadku ios), czy też ogólne z zakresu informatyki (algorytmy, struktury danych, sieci itd.)?

HR
Pracownik
@Tomek

Proszę się spodziewać pytań z zakresu architektury, dobrych praktyk, iOS oraz Swift.

Dorota
Inne
@Tomek

Udało Ci się dostać? Jeśli tak to czy możesz powiedzieć jak Ci się pracuje? Dobre warunki proponują?

Kandydat
Kandydat

Mało profesjonalna rekrutacja. Początek całego procesu wygląda następująco: Dostajesz zadanie - od razu po wypełnieniu formularza, nie ma wcześniej żadnej rozmowy/spotkania - (część zadań rekrutacyjnych można znaleźć po wpisaniu w wyszukiwarce 'proexe git'), które następnie masz przesłać w ciągu 4h. Na zrobienie jego potrzeba ok. 3.5h. Po około 3 tygodniach- miesiącu dostajesz odpowiedź z "code review". Jeżeli nie przejdziesz do kolejnego etapu, bo osobę rekrutującą nie satysfakcjonuje wykonane zadanie to nie ma żadnego face-to-face meeting, omówienia kodu, przedstawionych rozwiązań, dyskusji. Kandydat otrzymuje maila z wytknięciem błędów, z których część jest dyskusyjna, a część subiektywna. Prośba o wyjaśnienie pewnych kwestii pozostaje bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Wymagania odnośnie kodu w porównaniu z innymi firmami na poziom stażysta/junior są wygórowane (jedni mogą uznać to za atut, inni za wadę). Po takim code review zadania rekrutacyjnego i tak się nic nie nauczysz, szkoda czasu.

HR
Pracownik
@Kandydat

Jest nam przykro, że Twoja rekrutacja przebiegła niepomyślnie. Trudno nam się odnieść do konkretnego przypadku, bo nie wiemy kimy jesteś po opisie "Kandydat". Jak zauważyłeś odsyłamy komentarz i feedback. Nie jesteśmy jednak w stanie wykonać feedbacku na jedną stronę A4 oraz dokonać rozmowy z Kandydatem, jeżeli uznajemy że zadanie zostało wykonanie zbyt słabo. Zgodnie z opisem procesu na naszej stronie rozmowa następuje po przejściu pozytywnym wykonania zadania. Z tego powodu mamy także otwartą pozycję na stażystę, gdzie nie trzeba wykonywać zadania. Jeszcze raz przepraszamy, że się nie udało i zapraszamy ponownie do rekrutacji.

HR
Pracownik
@Kandydat

Dzień dobry, dziękuję za opinię. Na wstępie zaznaczę, że zawsze pytamy kandydatów kiedy chcą otrzymać zadanie i nigdy nie odmawiamy jeśli ma to być za tydzień w weekend. Jeśli ktoś otrzymał zadanie od razu po wypełnieniu formularza to znaczy, że tak się umówiliśmy telefonicznie lub mailowo. Przykro mi z powodu odbioru całego procesu, jednakże wynika on z naszych doświadczeń. Kandydaci często deklarują wysoki poziom a z ich CV wynika, że znają więcej technologii niż cały nasz dział razem wzięty. Jeżeli wykonują zadanie w taki sposób, że od razu po otwarciu aplikacji widać, że nie działa podejrzewamy, że są świadomi jaki będzie dalszy ciąg. Według naszej wiedzy gwarancja otrzymania pisemnej recenzji nie jest rynkowym standardem. Z reguły po jej wysłaniu otrzymujemy podziękowania więc wnosimy, że jest pomocna. Nie przypominam sobie również aby w ostatnim czasie ktoś prosił o dodatkowe wyjaśnienia ale ich nie otrzymał. Jeżeli taka sytuacja miała miejsce proszę się przypomnieć w dotychczasowej korespondencji. Odpowiemy. Część działów posiada zadania w wariancie junior i regular. W takich przypadkach pytamy czy kandydat chce wykonać zadanie łatwiejsze czy trudniejsze. Jest to jego wolny wybór. Bezbłędne wykonanie zadania nie jest warunkiem koniecznym do nawiązania z nami współpracy. Mamy wielu studentów, którzy zdobywają u nas pierwsze komercyjne doświadczenia. Jednakże mszą oni zadeklarować pracę na miejscu w pełnym wymiarze przez co najmniej trzy miesiące. Nie każdy może sobie na to pozwolić i w pełni to rozumiemy. Wówczas możemy się kontaktować po paru miesiącach aby zapytać czy współpraca jest możliwa. Pozdrawiam,

Reksio
Pracownik

Proexe zawsze wychodzi do pracowników obronną ręką i doskonale wie jak kluczowy jest pracownik dla firmy. Pracodawca traktuje wszystkich równo, Nie boi się wydać pieniędzy na pracownika ani po prostu o niego zadbać. Firma zatrudnia głownie specjalistów i osoby w których widzi potencjał. Współpracuje z osobami które w swoim fachu są rzetelne, odpowiedzialne i profesjonalne. Kadra wie że każdy jest tylko człowiekiem, wybacza błędy i pokazuje oraz tłumaczy jak ich nie popełniać. Rotacja jest znikoma, tak w zasadzie większość osób która tutaj pracuje ma staż conajmniej 2 lata w tej firmie. Klienci stawiają wyzwania ale ambitne zespoły realizują je szybko i zgodnie z założeniami. Projekty są robione dla gigantów, niektóre ogólnopolskie, niektóre zagraniczne. Większość projektów to książkowy przykład jak stworzyć produkt który będzie spełniał założenia klienta, będzie elastyczny na zmiany oraz rozwój. Są wyjazdy integracyjne, budżet szkoleniowy i wszystko czego potrzebujesz aby być szczęśliwym pracownikiem. Wiadomo że firma ma też swoje słabe punkty, natomiast są one eliminowane a każda uwaga pracownika jest wdrażana w życie. Myśle że każda firma ma jakieś wady i to od Ciebie zależy czy je zaakceptujesz czy też nie. Mimo dość sporej ilości pracowników (około 60 osób) firma nigdy nie była ani nie będzie korporacją. Trzyma się z daleko od konsumpcjonizmu oraz kapitalizmu. Brak wyścigu szczurów. Z kadrą trzymasz się jak ze swoim, jednak zawsze podchodzisz do nich z szacunkiem i vice-versa. Proexe to najlepsze co mogło mnie spotkać na zawodowej drodze życia, czuję że zarówno się tu rozwijam jak i jestem doceniany oraz zrozumiany. Nie czuję potrzeby zmiany firmy i nie chcę jej zmienić.

prezes
Pracownik
@Reksio

Dziękujemy bardzo za tę opinię. Opinia jest tak dobra, że ktoś mógłby mieć wrażenie, że napisana przez nas samych, ale to nie w naszym stylu, aby jak niektóre tutaj firmy pisać opinie same dla siebie. Mogę tylko potwierdzić: - rozrastamy się, ale staramy się nie być korporacją. Mamy zresztą osoby, które przeszły do nas z korporacji i bardzo sobie chwalą pracę. - każdy jest mile widziany w moim gabinecie, jeżeli ma jakiś problem. Jeżeli problem nie jest jasno określony mogę o nim po prostu nie wiedzieć - staramy się szanować wszystkich współpracowników

Pytanie
 Pytanie

Czy w Proexe Sp. z o.o. są szkolenia zewnętrzne?

HR
Pracownik
@Pytanie

Tak. Ostatnio zaczęliśmy je organizować.

Pytanie
 Pytanie

Firmy coraz częściej dostrzegają pozytywny wpływ dobrej atmosfery na efektywność pracowników. Czy podobnie jest w Proexe Sp. z o.o.?

HR
Pracownik
@Pytanie

Naszym zdaniem korelacja nie musi oznaczać związku przyczynowo skutkowego ale faktem jest, iż nie mamy problemu z efektywnością. Pomimo pracy zdalnej dostarczamy projekty w terminie i wciąż bierzemy nowe. Atmosfera też jest jedyna w swoim rodzaju. Ludzie zmęczeni korporacjami mówią, że u nas można odetchnąć. Nowa koleżanka stwierdziła przy obiedzie, że jest niemal rodzinnie :)

Zostaw merytoryczną opinię o Proexe Sp. z o.o. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Proexe Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy Proexe Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 10.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Proexe Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 7, z czego 4 to opinie pozytywne, 2 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Proexe Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii