Kierownik kancelarii tajnej

Łódź
Oferta opublikowana27.02.2024
Oferta wygasa28.05.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Kierownik kancelarii tajnej
w Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Oddziału GDDKiA w Łodzi

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przyjmuje, rejestruje, wysyła, przechowuje i udostępnia materiały niejawne osobom do tego uprawnionym oraz prowadzi właściwe środki ewidencyjne; egzekwuje zwrot materiałów niejawnych do kancelarii, także zakłada i prowadzi teczki tematyczne akt dla dokumentów niejawnych i jawnych
  • Koordynuje proces przeglądu materiałów niejawnych w celu ustalenia, czy spełniają ustawowe przesłanki ochrony, jak również proces brakowania materiałów niejawnych,
  • Egzekwuje składanie ankiet bezpieczeństwa przez pracowników, którzy według obowiązujących przepisów powinni posiadać właściwe poświadczenia bezpieczeństwa przesyła je do Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz przygotowuje wnioski o wydanie upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach „zastrzeżone”, „NATO restricted” lub „ restreint UE/EU” restricted. Prowadzi aktualny wykaz osób posiadających uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto. Szkoli właściwych pracowników z zakresu ochrony informacji niejawnych na podstawie materiałów opracowanych przez Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Wykonuje czynności określone wewnętrznymi regulacjami związane ze składaniem oświadczeń o stanie majątkowym przez pracowników zatrudnionych na wskazanych stanowiskach,
  • Opracowuje, według wytycznych Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Plan ochrony informacji niejawnych w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego oraz dokumentację określającą poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą,
  • Współdziała przy opracowaniu dokumentów związanych z przejściem Oddziału na strukturę organizacyjną jednostki zmilitaryzowanej oraz z władzami samorządowymi i z Wojskowymi Centrami Rekrutacji w zakresie uzupełnienia istniejących stanów osobowych i zasobów sprzętowych,
  • Współdziała w zapewnieniu spójności między planami i zadaniami z zakresu zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych, tzw. obszary wspólne, jak np. dokumentacja i zadania stałego dyżuru, planowanie i organizacja szkoleń na szczeblu Oddziału. Uczestniczy w pozyskiwaniu danych z dokumentacji przygotowań obronnych Oddziału na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz w wykonywaniu sprawozdawczości,
  • Wykonuje zalecenia Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie bezpiecznego przetwarzania przez pracowników informacji niejawnych. Bierze udział w pracach komisji przeprowadzających kontrole ewidencji materiałów i obiegu dokumentów niejawnych w GDDKiA oraz uczestniczy w szkoleniach organizowanych przez Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
  • Wykonuje zadania na rzecz Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa określone w Regulaminie Organizacyjnym Oddziału, tj. prowadzi środki ewidencyjne dla materiałów oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz jawnych, prowadzi teczki tematyczne akt dla dokumentów zastrzeżonych, wykonuje dokumenty pomocnicze do dokumentacji przygotowań obronnych i zarządzania kryzysowego, wykonuje zgodnie z aktualnymi wytycznymi w tym zakresie dokumenty o klauzuli „poufne”, uczestniczy w opracowywaniu dokumentów planowania obronnego i zarządzania kryzysowego, bierze udział w szkoleniach z zakresu przygotowań obronnych i zarządzania kryzysowego.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie lub średnie branżowe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub obszarze związanym z ochroną informacji niejawnych
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „TAJNE” wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego,
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „SECRET UE/ EU, NATO SECRET” wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służbę Kontrwywiadu Wojskowego lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,
  • Zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych (przeprowadzone na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych),
  • Znajomość aktów prawnych: Ustawa o ochronie informacji niejawnych, Ustawa o obronie ojczyzny, Ustawa o zarządzaniu kryzysowym, Ustawa o drogach publicznych, Ustawa Prawo zamówień publicznych,
  • Znajomość statutowych zadań GDDKiA, w tym Oddziału,
  • Znajomość obsługi pakietu MS Office, w szczególności programów Excel i Word,
  • Prawo jazdy kat. B,
  • Kompetencje: wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w prowadzeniu kancelarii tajnej/ niejawnej,
  • Studia podyplomowe w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  • Szkolenia z zakresu: Kierowników Kancelarii Tajnej, Ochrony informacji niejawnych, Ochrony danych osobowych, Bezpieczeństwa informacji, Zarządzania kryzysowego, Spraw obronnych.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata, urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r., dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. (wzory oświadczeń znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/gddkia/wzory-oswiadczen-dla-kandydatow-bioracych-udzial-w-naborach ),
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „TAJNE ”,
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „SECRET UE/ EU, NATO SECRET” lub oświadczenia o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej,
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,
  • Zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie szkoleń specjalistycznych,
  • Kopia świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-11
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    Oddział w Łodzi
    Wydział Spraw Pracowniczych i Organizacyjnych
    ul. Irysowa 2
    91 - 857 Łódź
    lub pocztą elektroniczną na adres lodz.rekrutacja@gddkia.gov.pl.

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych i prowadzeniu samochodu służbowego,       
- codzienne zabezpieczanie pomieszczeń plombowanie i szyfrowanie szaf
z dokumentacją oraz załączenie sygnalizacji alarmowej zainstalowanej
w Oddziale,
- praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności ( tym całodobowe dyżury) oraz związana jest z odbywaniem wyjazdów służbowych na  terenie kraju.


Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne  stanowiska pracy:


- praca w pomieszczeniach biurowych, z wykorzystaniem komputera, urządzeń biurowych,


- budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac, a także nie są  przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo,


- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Stanowisko objęte ustawą z dnia 21.08.1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie