Dyrektor delegatury

Konin
Oferta opublikowana12.04.2024
Oferta wygasa11.07.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Kuratorium Oświaty w Poznaniu

Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor delegatury
Delegatura w Koninie; WAF.210.3.2024

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zadanie 1:
  • Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy Delegatury, w szczególności:
  • realizacja zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w trybie planowych lub doraźnych działań w formie: kontroli, wspomagania przedszkoli, szkół i placówek
  • rozpatrywanie spraw uczniów dotyczących kształcenia, wychowania i opieki
  • występowanie do dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki o przekazanie informacji i danych dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej
  • współdziałanie z organami prowadzącymi w celu tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi szkół i placówek
  • współdziałanie z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Poznaniu w zakresie egzaminów zewnętrznych
  • wspomaganie działań w zakresie organizowania egzaminów w szkołach
  • prowadzenie spraw dotyczących: dokonywania oceny pracy dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, powierzenia stanowiska dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, eksperymentów pedagogicznych, kształcenia ustawicznego, przyjmowania do szkół dzieci obywateli polskich powracających z zagranicy oraz cudzoziemców pobierających wcześniej naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw
  • opiniowanie arkuszy organizacji publicznych przedszkoli, szkół oraz placówek
  • prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego dla nauczycieli
  • udział w komisjach kwalifikacyjnych i komisjach egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się odpowiednio o awans na stopień nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego i dyplomowanego
  • udział w komisjach konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły i placówki
  • wspieranie Wydziału do Spraw Nauczycieli i Sieci Szkół w sprawach dotyczących rekrutacji kandydatów do szkół ponadpodstawowych
  • koordynacja zadań w zakresie edukacji włączającej
  • realizacja zadań dotyczących projektu Szkoła Promująca Zdrowie
  • prowadzenie spraw dotyczących wypoczynku dzieci i młodzieży, turystyki i krajoznawstwa, w tym kontrola wypoczynku dzieci i młodzieży.
  • Zadanie 2:
  • Wykonuje funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do pracowników Delegatury, w szczególności:
  • zapewnia skuteczny przepływ informacji pomiędzy podległymi pracownikami oraz innymi komórkami organizacyjnymi
  • sporządza opisy stanowisk pracy i ustala zakresy zadań, uprawnień i odpowiedzialności zastępcy dyrektora delegatury i podległych pracowników
  • dokonuje oceny pracy podległych pracowników
  • diagnozuje potrzeby podległych pracowników zakresie szkolenia i rozwoju
  • ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego podległych pracowników
  • zgłasza do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty wnioski w sprawach pracowniczych
  • Zadanie 3:
  • Wykonuje inne zadania zlecone przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Wicekuratora nadzorującego jego pracę oraz inne działania doraźne w celu przygotowania rzetelnej i aktualnej informacji związanej z podejmowanym działaniem.
  • Zadanie 4:
  • Określa potrzeby w zakresie środków materialnych i finansowych niezbędnych do realizacji zadań Delegatury.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie
  • W przypadku nauczyciela: status nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania, lub co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli, lub co najmniej dwuletni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku związanym z organizacją pracy szkół i placówek
  • W przypadku nauczyciela akademickiego: co najmniej pięcioletni staż pracy w szkole wyższej i ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania
  • Znajomość przepisów prawa oświatowego i umiejętność ich interpretacji
  • Znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem w oświacie oraz dotyczących nadzoru pedagogicznego
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz służby cywilnej
  • Umiejętność zarządzania zespołem
  • Komunikatywność
  • Umiejętność podejmowania decyzji
  • Umiejętność organizacji pracy
  • Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (Pakiet Office, poczta e-mail, system informacji prawnej LEX).
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie form doskonalenia w zakresie zarządzania lub administracji
  • Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-10
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    ul. Kościuszki 93
    61-716 Poznań
    pok. 339 - budynek B - Kancelaria

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • Zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą urzędu
  • Wyjazdy służbowe związane z realizowanymi zadaniami
  • Wystąpienia publiczne związane z reprezentowaniem urzędu
  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • Stanowisko pracy znajduje się na drugim piętrze budynku biurowego
  • Budynek nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich
  • Budynek nie jest wyposażony w windy osobowe
  • W budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Umożliwiamy składanie dokumentów również w formie elektronicznej:
    - dokumenty można składać za pośrednictwem platformy ePUAP
    - link do strony: https://epuap.gov.pl/wps/portal
    adres skrzynki ePUAP Kuratorium Oświaty w Poznaniu: /ko_poznan/SkrytkaESP
    - Dołączone oświadczenia oraz kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie podpisz elektronicznie (podpis
    zaufany lub podpis kwalifikowany)
  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością
  • Oferty kandydatów, z którymi nie można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    możliwe są do odebrania w ciągu 1 miesiąca od dnia opublikowania wyniku naboru. Po tym terminie oferty te
    podlegają komisyjnemu zniszczeniu
  • Oferty kandydatów, z którymi można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia objęcia stanowiska przez wybranego kandydata

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie