Bako Bartnik Kowalczuk Sp. J.

0 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Bako Bartnik Kowalczuk Sp. J.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Renata Jurewicz

Pracownik firmy - Kierownik ds. personalnych i rozwoju

25.03.2024 03:03

Czym zajmuje się Państwa firma?

Renata Jurewiczikona wywiad

Firma BAKO Bartnik Kowalczuk Spółka Jawna zajmuje się produkcją i dystrybucją wysokiej jakości drewnianej stolarki budowlanej na rynki zagraniczne — głównie na rynek brytyjski. Przedsiębiorstwo tworzy okna typowe dla budownictwa wielorodzinnego oraz projekty indywidualne zgodne z życzeniami klientów. Produkujemy piękne, tradycyjne okna drewniane doskonałej jakości. Wysoką wartość naszych produktów gwarantuje połączenie technologii, precyzji i doświadczenia. Głównym filarem naszego biznesu jest wysoka jakość naszych wyrobów oraz profesjonalna obsługa klienta.

Gdzie znajduje się siedziba Państwa firmy?

Renata Jurewiczikona wywiad

Aktualnie jedynym oddziałem naszej firmy jest siedziba w Szypliszkach niedaleko Suwałk, jednak wciąż się rozwijamy. Firma liczy prawie 60 pracowników. Mamy perspektywę na zwiększenie zatrudnienia.

Jak wyglądały początki Państwa firmy?

Renata Jurewiczikona wywiad

Firmę stworzyli ludzie, którzy pracują w branży od lat. Dzięki wiedzy zdobytej u poprzednich pracodawców mogli otworzyć swoje własne miejsce, gdzie niemożliwe rzeczy nie istnieją.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Renata Jurewiczikona wywiad

Polska jest jednym z liderów w produkcji stolarki budowlanej, dzięki dystrybuowaniu swoich produktów nie tylko w obrębie kraju, ale również za granicą. Klienci firmy BAKO są bardzo wymagający, ukierunkowani na jakość, terminowość oraz szczerość, która jest jedną z głównych wartości firmy. Nasze otoczenie biznesowe jest konkurencyjne, ale my staramy się wyróżniać poprzez jakość naszych produktów oraz elastyczność w obsłudze klienta. Nasi kontrahenci to głównie firmy zajmujące się sprzedażą i dystrybucją stolarki drewnianej na terenie Wielkiej Brytanii, a także lokalni producenci okien i drzwi. Zdarzają się nam również współprace z firmami budowlanymi i deweloperami. Konkurencja w branży stolarskiej jest dość zróżnicowana, jednak my skupiamy się przede wszystkim na oferowaniu wysokiej jakości oraz spersonalizowanych rozwiązań.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Renata Jurewiczikona wywiad

Struktura naszej firmy obejmuje kilka działów, do których zaliczają się: dział produkcyjny, dział handlowy, dział technologiczny oraz dział zarządzania. Cały proces rozpoczyna się w dziale handlowym, który jest odpowiedzialny za przygotowywanie ofert oraz kompleksową obsługę klienta – to tutaj są stawiane pierwsze kroki do tego, aby marzenia naszych klientów stały się rzeczywistością. Dział technologiczny jest łącznikiem pomiędzy działem handlowym a produkcją – odpowiada głównie za opracowywanie zleceń/zamówień na produkcję, przygotowywanie różnych rozwiązań dla klientów oraz dokumentacji technicznej, która jest niezbędna do tego, aby dojść do produktu końcowego. Pracują tam eksperci, którzy szukają rozwiązań, które dla wielu wydają się niemożliwe. Dział logistyki i zaopatrzenia dba o zamówienia materiałów i towarów produkcyjnych oraz o kompleksowe dostarczenie naszych produktów w określonym terminie. Oczywiście nie zapominajmy o dziale kadrowo-księgowym, który jest niezbędny do prowadzenia firmy, dokumentacji pracowniczych oraz spraw księgowo-podatkowych. Na samym końcu wspominam o produkcji, ale nie dlatego, że jest najmniej ważna, a wręcz przeciwnie, to pracownicy produkcyjni tworzą produkty, które charakteryzują się niezwykłą jakością. Pracują tam ludzie, którzy z niezwykłą dokładnością dbają o estetykę i funkcjonalność naszych produktów w najmniejszym szczególe.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Renata Jurewiczikona wywiad

Rekrutację przeprowadza w tej chwili osoba z działu HR oraz managerowie działów, do których poszukujemy nowych osób wraz z właścicielami firmy. Razem tworzymy jeden organizm, który chcemy, żeby funkcjonował jak najlepiej.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Renata Jurewiczikona wywiad

Proces wdrożenia nowego pracownika jest uzależniony od działu, do którego on należy. W dziale handlowym oraz technologicznym proces nauki jest długi, ze względu na obszerny katalog produktów oraz zastosowanych profili – tutaj wstępne szkolenie trwa kilka miesięcy. Wdrożenie nowego pracownika w naszej firmie obejmuje szkolenie w zakresie procedur, zasad bezpieczeństwa oraz specyfiki naszych produktów. Nowy pracownik ma także możliwość pracy pod nadzorem doświadczonych kolegów, aby czuć się bezpiecznie i szybko zintegrować się z zespołem.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Renata Jurewiczikona wywiad

Rozwijanie firmy oraz katalogu produktów wiąże się również z rozwojem pracowników, poszerzaniem ich kompetencji, zdobywaniem nowej wiedzy oraz doświadczeń. Firma oferuje szkolenia z doradcą biznesowym, który pracuje z nami już od wielu lat i zna firmę „od podszewki”. Wsparcie przełożonych, zespołu oraz kolegów i koleżanek z innych działów jest u nas na porządku dziennym. Atmosfera w pracy jest dla nas bardzo ważna. Wychodzimy z założenia, że nie ma głupich pytań – w razie potrzeby pracownicy otrzymują potrzebną pomoc i wsparcie, nieważne czy są w firmie nowi, czy pracują już kilka lat.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Renata Jurewiczikona wywiad

Firma prowadzi rekrutację na kilka stanowisk – rozbudowujemy kadrę, aby móc zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku oraz poszerzać horyzonty. Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, idziemy do przodu zgodnie z trendami i nowinkami technologicznymi, nie zapominając jednak o tradycyjnych rozwiązaniach, które są również filarem katalogu naszych produktów. W najbliższym czasie planujemy zwiększenie zatrudnienia w naszej firmie, głównie w dziale produkcji, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze usługi.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Renata Jurewiczikona wywiad

Firma jest w fazie rozwoju. Chcemy prężnie iść do przodu, wykorzystywać szanse oraz rozwój technologii i sztucznych inteligencji. Kładziemy bardzo duży nacisk na samorozwój. Nasi managerowie oraz właściciel ciągle się szkolą. Jeśli chodzi o plany rozwojowe, to pierwszym naszym krokiem jest zwiększenie zatrudnienia, abyśmy mogli jeszcze sprawniej obsługiwać klientów, rozwijać nowe pomysły i wychodzić naprzeciw problemom, a nie od nich uciekać. Wejście na nowe rynki jest również opcją, którą planujemy na kolejne lata – chcemy zwiększyć konkurencyjność, rozwinąć ofertę oraz umocnić nasze miejsce w branży. Pomysłów jest wiele, dlatego małymi krokami prężnie rozwijamy swoją koncepcję, która jest oparta na zaufaniu i jakości.



Bako Bartnik Kowalczuk Sp. J.