Starszy specjalista

Warszawa
Oferta opublikowana16.05.2024
Oferta wygasa14.08.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista do spraw konsultacji wizowych -
Sekcja Konsultacji Wizowych Wydziału V Konsultacji Wizowych i Informacji Migracyjnej Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • dokonuje sprawdzeń i ustaleń o wystąpieniu okoliczności stanowiących podstawę lub jej brak do odmowy wydania cudzoziemcowi wizy do Polski oraz stwierdzeniu innych okoliczności mających wpływ na podjęcie decyzji, w celu przekazania zgromadzonych informacji do Centralnego Organu Wizowego
  • dokonuje sprawdzeń i ustaleń o wystąpieniu okoliczności istotnych dla oceny aktualnego zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz czy jednostka prowadząca studia nie prowadzi rzeczywistej działalności polegającej na prowadzeniu studiów lub jest likwidowana, w celu przekazania właściwej opinii do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców
  • koordynuje i nadzoruje czynności służbowe w zakresie realizacji konsultacji wizowych przez terenowe jednostki organizacyjne Straży Granicznej
  • dokonuje analizy przekazanych informacji z terenowych jednostek organizacyjnych SG w celu określenia czy działalność podmiotu wnioskującego do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji nie stanowi zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz nie sprzeciwia się temu interes Rzeczypospolitej Polskiej
  • przeprowadza szkolenia w zakresie konsultacji wizowych z kandydatami kierowanymi przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych do pełnienia służby konsularnej w polskich przedstawicielstwach dyplomatycznych i urzędach konsularnych
  • przygotowuje pisma do terenowych jednostek organizacyjnych w celu przeprowadzenia czynności kontrolno-weryfikacyjnych wobec podmiotów zapraszających cudzoziemców
  • dokonuje sprawdzeń podmiotów oraz cudzoziemców w dostępnych systemach teleinformatycznych baz danych poszukiwawczych oraz informacyjnych w celu ustalenia informacji o możliwości stanowienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz czy nie sprzeciwia się temu interes Rzeczypospolitej Polskiej
  • przeprowadza szkolenia z kandydatami kierowanymi przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych do pełnienia służby konsularnej w polskich przedstawicielstwach dyplomatycznych i urzędach konsularnych w celu zapoznania kandydatów z procesem konsultacji wizowych

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 lat doświadczenia zawodowego w pracy w pionie ds. cudzoziemców
  • pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
  • znajomość przepisów będących podstawą działalności komórek właściwych w sprawach cudzoziemców
  • znajomość pakietu MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: brak

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji ( świadectwa pracy, uprawnienia, referencje)

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-31
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Kadr i Szkolenia
    Komendy Głównej Straży Granicznej
    Al. Niepodległości 100
    02-514 Warszawa
    z dopiskiem „oferta pracy - starszy specjalista w ZdSC KGSG oraz numer ogłoszenia"

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- praca samodzielna, administracyjno - biurowa, w siedzibie urzędu,


- praca w pomieszczeniu biurowym/w terenie,


- reprezentowanie urzędu na zewnątrz


 Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- stałe godziny pracy (8.15-16.15),


- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,


- stanowisko zlokalizowane jest na III piętrze budynku,


- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, winda,


- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,


- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,


- narzędzia i materiały do pracy: komputer, telefon, kserokopiarka, niszczarka,


- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze  swobodnym przemieszczaniem się (kotytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami), 


- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

UWAGA!


LIST MOTYWACYJNY, ŻYCIORYS (CV) ORAZ WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.


Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.


W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.


Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie: http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html
Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:


- świadectwa pracy/służby,
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,


- zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,


- referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,


- zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.


Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 4270,00 zł netto + dodatek za wysługę lat.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie urzędu lub listownie.
Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) dokumentów i oświadczeń,
Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów, oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie