Inspektor wojewódzki

Katowice
Oferta opublikowana02.04.2024
Oferta wygasa01.07.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki do spraw gospodarowania funduszem wynagrodzeń
w Biurze Organizacyjno-Budżetowym

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Planuje budżet dysponenta trzeciego stopnia (w układzie tradycyjnym i zadaniowym) w zakresie funduszu wynagrodzeń i jego pochodnych.
  • Analizuje zatrudnienie i wykorzystanie funduszu płac w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach (ŚUW), w tym w ramach programu Maluch+, celem zapewnienia Kierownictwu Urzędu rzetelnej i aktualnej informacji nt. możliwości sfinansowania działań kadrowo-płacowych.
  • Przygotowuje w systemie Trezor wnioski ws. wystąpienia o zwiększenie budżetu dysponenta trzeciego stopnia o środki pochodzące z rezerw celowych i rezerwy Wojewody.
  • Przygotowuje analizy i zestawienia statystyczne w zakresie spraw płacowych, w tym wkład do sprawozdania o stanie służby cywilnej i o realizacji zadań tej służby, przygotowuje wkład do sprawozdania o stanie zatrudnienia oraz sprawozdania z wykonania wydatków Dysponenta trzeciego stopnia w zakresie spraw płacowych.
  • Koordynuje, ewidencjonuje i wprowadza zmiany w zakresie przyporządkowania pracowników ŚUW do działań budżetu zadaniowego w celu zachowania zgodności klasyfikacji budżetu zadaniowego ponoszonych wydatków z ich faktycznymi celami, w tym w ramach programu Maluch+.
  • Weryfikuje i ewidencjonuje wnioski o wyrażenie zgody na realizację wydatków oraz monitoruje i analizuje realizację wniosków, zaangażowanych umów oraz wydatkowanych środków budżetowych w ramach wynagrodzeń bezosobowych w celu zabezpieczenia środków na realizację zadań zgodnie z limitem w planie finansowym Urzędu oraz prawidłowej realizacji budżetu dysponenta III-go stopnia.
  • Sporządza zestawienia potwierdzające poniesienie wydatków na wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi pracowników i wnioski o płatność w zakresie zatrudnienia pracowników ŚUW realizujących zadania współfinansowane ze środków Unii Europejskiej (UE) oraz opracowywanie zleceń płatności i innej dokumentacji dotyczącej wydatków na wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi pracowników ŚUW realizujących zadania finansowane z budżetu środków europejskich w tym w ramach programu Maluch+ celem przekazania do Ministerstwa Rozwoju (MR) lub innego właściwego Ministerstwa bądź instytucji.
  • Przygotowuje materiały konieczne do sporządzania sprawozdań i analiz w zakresie wykorzystania limitu zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników ŚUW (Rb-70) wraz z kwartalną, półroczną i roczną oceną przebiegu wykonania budżetu w celu przekazania do Wydziału Finansów i Budżetu odpowiedzialnego za przygotowanie zbiorczej oceny realizacji budżetu Wojewody.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości – w przypadku wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane - w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego
<br>
  • znajomość ustaw: o finansach publicznych (dział I, III), służbie cywilnej (rozdział 7), o systemie ubezpieczeń społecznych (rozdział 3), o pracownikach urzędów państwowych, o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe
  • znajomość rozporządzenia MF ws. szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej
  • umiejętność obsługi komputera (MS Office) na poziomie średniozaawansowanym, w tym tworzenia podstawowych funkcji (logicznych, matematycznych, wyszukiwania) w MS Excel
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości
  • wykształcenie: brak
  • znajomość rozporządzeń MF: ws. szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (załączniki nr 1 i 4), ws. sprawozdawczości budżetowej, ws. sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym
  • myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • CV i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. gospodarowania funduszem wynagrodzeń w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-16
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Urząd Wojewódzki
    ul. Jagiellońska 25
    40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. gospodarowania funduszem wynagrodzeń”
    Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP. Dodatkowo przy wejściu do budynku udostępniono skrzynkę podawczą.

Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane jest na III piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Kontakty zewnętrzne z: Ministerstwem Finansów celem uruchomienia środków z rezerw celowych, Ministerstwem Rozwoju oraz Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej celem udzielania wyjaśnień w zakresie sporządzania sprawozdań i wniosków o płatności, pracownikami Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.      

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów
  • wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html
  • do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego a dodatkowo do dokumentów potwierdzających wykształcenie dołącz potwierdzenie ich równoważności z odpowiednim polskim dyplomem/świadectwem
  • nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
  • zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
  • oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)
  • w przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do urzędu
  • informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane
  • oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone
  • osoba wybrana przez Dyrektora Generalnego Urzędu do zatrudnienia będzie zobowiązana (przed nawiązaniem stosunku pracy) do złożenia oświadczenia lustracyjnego lub informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego (zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18  października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów). Obowiązek ten dotyczy osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
  • dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, możesz uzyskać telefonicznie
  • pracę możesz rozpocząć od 1 czerwca 2024 r

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie