Wywiady Widex Regional Operation Center EMEA Sp. z o.o.

Marek Wójcik Dyrektor Generalny Widex Regional Operation Center EMEA Sp. z o.o.
Doświadczony Dyrektor Generalny posiadający udokumentowane sukcesy w obszarze przywództwa i komunikacji oraz jakości i doskonałości operacyjnej. Posiada rozległą praktykę w projektowaniu, uruchomianiu oraz rozwoju nowych biznesów i fabryk w Polsce oraz przeprowadzaniu racjonalizacji istniejących biznesów w Polsce i Szwecji. Dysponuje szerokim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznymi projektami realizowanymi w międzynarodowych oraz wielokulturowych organizacjach. Wykształcenie wyższe inżynierskie w dziedzinie robotyki i automatyki oraz ukończone studia Executive MBA.

Widex Regional Operation Center EMEA Sp. z o.o.

Widex to rodzinna firma, która powstała w Danii w roku 1956. Dzisiaj jest jednym z największych na świecie producentów aparatów słuchowych.

Czym zajmuje się firma Widex Regional Operation Center?

Widex Regional Operation Center zajmuje się produkcją wewnątrz usznych aparatów słuchowych oraz wkładek, projektowanych pod indywidulne potrzeby klienta oraz naprawami wszystkich typów aparatów słuchowych produkowanych i sprzedawanych przez Widex na całym świecie.

Jakie były początki Państwa firmy?

Firma Widex została założona przez inżyniera Christiana Tøpholma i przedsiębiorcę Erika Westermanna w roku 1956. Ze względu na wyjątkową, jakość i zaawansowanie technologiczne swoich produktów, firma dynamicznie rozwija się od ponad 60 lat.

Produkcja jest realizowana w Danii, Estonii oraz Polsce, a akcesoria dodatkowe produkowane są u naszych kontrahentów na Dalekim Wschodzie.
ROC powstał w roku 2015, jako centrum operacyjne na obszar EMEA. Obecnie obsługujemy o wiele więcej rynków, w tym USA, Australię, Japonię, Indie, Kanadę czy też Meksyk.

Jakie momenty były kluczowe dla sukcesu firmy?

W ujęciu globalnym to innowacyjne produkty i technologie wdrażane przez inżynierów WIDEX były przełomowe.

Dobrym przykładem jest CAMISHA (komputerowo wspomagana produkcja indywidualnych obudów aparatów słuchowych) z drukiem 3D wprowadzonym w 1990 roku, czy też pierwszy w pełni cyfrowy aparat słuchowy SENSO z roku 1995 (6 lat przed pierwszym iPod’em).

Można też wspomnieć o najnowszych technologiach, takich jak sztuczna inteligencja (AI), czy uczenie maszynowe (Machine Learning), wraz z pełną integracją z rozwiązaniami mobilnymi i chmurowymi.


Lokalnie z perspektywy ROC ostatnie 3 lata były niezwykle istotne – zanotowaliśmy wzrost o ponad 500%. Udało się to przede wszystkim dzięki wspaniałym ludziom, którzy pracują w Widex – nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie.

W ilu krajach można nabyć Państwa produkty?

Obecnie posiadamy 38 firm hurtowych, obsługujących ponad 100 rynków całego świata. Nasze produkty można kupić praktycznie w każdym kraju na Ziemi.

Jak według Państwa będzie wyglądała Wasza firma za 10 lat?

Firma przeżywa bardzo dynamiczny rozwój.


Obecnie łączmy się z innym producentem aparatów słuchowych, tworząc 2-gą co do wielkości firmę produkującą te urządzenia. Rynek globalny rozwija się niezwykle dynamicznie i jest wielce prawdopodobne, iż każda osoba słuchająca muzyki na słuchawkach, będzie kiedyś użytkownikiem aparatów słuchowych.


Na świecie jest obecnie  ok. 700 mln ludzi cierpiących z powodu problemów związanych z utratą słuchu (od małych do poważnych ubytków, wpływających na ich komfort życia). Wierzymy, że tak nie musi być. Stworzyliśmy nasz biznes aby zapewnić tym ludziom możliwość słyszenia w sposób najbardziej naturalny.

Jakie wartości przyświecają działalności Państwa firmy?

Nasza Wizja to dać ludziom nielimitowany dostęp do  świata dźwięków przez zapewnienie doskonałego słuchu.

Pragniemy to osiągać poprzez zapewnienie absolutnie najlepszych aparatów słuchowych oraz najlepszej obsługi klienta. Oferowanie najbardziej zaawansowanego, naturalnego dźwięku na rynku to coś co wyróżnia Widex. Nasze produkty pozwalają ludziom łączyć się i ułatwiają komunikację.

Dla firmy ważne są wartości, którymi kierujemy się także w życiu codziennym. Stawiamy klientów na pierwszym miejscu, jesteśmy pionierami, jesteśmy wiarygodni, pielęgnujemy ducha zespołu, pracujemy z pasją.

 

Czy Państwa firma kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu? Jeśli tak, proszę powiedzieć o tym coś więcej.

Odpowiedzialność społeczna jest jedną z podstawowych wartości zarówno firmy Widex jak i każdego z naszych pracowników.

Dam kilka przykładów: staramy się zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne. Nasza siedziba główna w Danii zasilana jedynie ze źródeł odnawialnych (farma wiatrowa, ogniwa fotowoltaiczne i foto-galwaniczne) pozyskuje  więcej energii niż potrzebuje, oddając nadwyżkę do sieci krajowej.

Generujemy przy tym ujemną emisję CO2, co oznacza, że oczyszczamy powietrze z gazów cieplarnianych.

Cała woda używana w budynku, w tym do gotowania posiłków pochodzi z wód opadowych i gruntowych, a po oczyszczeniu na miejscu jest w pełni zwracana do środowiska.

Lokalnie angażujemy się w rozmaite akcje charytatywne, np. w biegi, wspieranie edukacji w szkołach, czy też osób lub zwierząt w schroniskach będących w potrzebie.

Widex tworzą ludzie i my sami chcemy, aby nasze rodziny żyły w lepszym i czystszym świecie. W świecie, który należy do nas wszystkich – stąd tak znaczące zaangażowanie nas samych jak i firmy w działania pro-społeczne.

Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?

Poszukujemy przede wszystkim pracowników chcących się uczyć i rozwijać wspólnie z firmą.

Ważne są dla nas także cechy osobowościowe kandydata. Widex zapewnia bardzo dobrze przemyślany program szkoleniowy (trwający nawet do 10 miesięcy) oraz możliwości rozwoju w różnych obszarach, poprzez ścieżki kariery oraz rekrutacje wewnętrzne.

Praktycznie rzecz biorąc – cały czas się uczymy od siebie nawzajem – stąd nasze wymogi uczenia się, umiejętności pracy zespołowej i komunikacji.

Czy osoby zatrudnione w Waszej firmie mogą liczyć na jakieś dodatkowe benefity?

Oprócz wynagrodzenia podstawowego, pracownicy otrzymują: premię roczną za osiągnięte wyniki (dotyczy ona wszystkich pracowników), dofinasowanie do posiłków, ubezpieczenie medyczne Luxmed, ubezpieczanie na życie, darmową naukę języków, szkolenia rozwojowe dla trenerów i liderów, szkolenia specjalistyczne, etc…

W firmie funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, więc dodatkowo pracownicy dostają dofinansowania do wakacji, opieki nad dziećmi, bonów świątecznych itd.

Organizujecie Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla Pracowników?

2 razy w roku organizujemy wspólną  imprezę dla wszystkich pracowników połączoną z przedstawieniem wyników firmy (przy grillu w czerwcu oraz wigilia w grudniu).

Dodatkowo pracownicy spotykają się w mniejszym gronie w ramach swoich zespołów (pieniądze na takie wydarzenia posiadają kierownicy w swoich budżetach) oraz w ramach swoich zainteresowań, np. Business Run, w którym udział jest opłacany przez Widex.

 


 

 

Jakim pracodawcą jest Widex Regional Operation Center?

Widex jest pracodawcą, który jest stabilny, dając tym samym poczucie bezpieczeństwa swoim pracownikom, rozwojowy zarówno pod kątem technologii produktów, jak i możliwości migracji pracowników pomiędzy działami poprzez rekrutacje wewnętrzne, uczciwy, oferując jasne i przejrzyste warunki zatrudnienia, czego przykładem mogą być widełki wynagrodzenia podane w ogłoszeniu o pracę.

 

Dlaczego warto z Wami pracować?

Zapewniamy kompleksowy system szkoleń przygotowujący do wykonywania pracy. Wraz z rozwojem naszych pracowników oferujemy podwyżki wynagrodzenia.
Atmosfera to nasza bardzo mocna strona 😊

Cenimy indywidualizm naszych pracowników, dlatego nie mamy dress codu i nie narzucamy pracownikom sposobu ubierania. Każdy u nas może wyrazić siebie, a my bardzo to lubimy.

Jak w domu cenimy wspólne obiady, dlatego z wielką przyjemnością partycypujemy w kosztach posiłków, a kantyna pozwala zjeść lunch w gronie znajomych i przyjaciół, gdzie na ścianie zawieszony jest obraz, namalowany przez nasze rodziny.

Ponadto z wielką dumą pracuje się w firmie, której biznes jest wyjątkowy i pomaga ludziom na całym świecie. To poczucie, że robisz coś dla innych a czyjeś życie staje się łatwiejsze. Dla mnie, jako człowieka jest to niezwykle ważne, bo wiem jak cenne jest nasze zdrowie.

Gdzie można szukać Państwa ofert pracy?

Aktualne oferty pracy kandydaci mogą znaleźć zarówno na naszym profilu GoWork w zakładce „Oferty pracy”, ale także na portalach zewnętrznych, jak chociażby Pracuj.pl czy Praca.pl. Najłatwiej je odnaleźć wpisując nazwę naszej firmy „Widex ROC EMEA” w wyszukiwarkę pracodawców.

Jak wyglądają pierwsze dni pracy nowego pracownika?

Każda nowa osoba jest objęta programem wdrożenia do pracy, podczas którego przekazywany jest jej pakiet wiedzy niezbędny w pierwszych, ale także późniejszych dniach pracy. Na początku Dział HR opowiada o wszystkich sprawach formalnych, zasadach, jakimi się kierujemy, a także oprowadza po firmie. Następnie nowi pracownicy trafiają pod skrzydła naszych trenerów (coachów), który przez cały okres szkoleniowy w sposób jasny i przejrzysty przekazują swoją wiedzę. Ważny jest dla nas „duch zespołu”, dlatego oprócz wsparcia coachów, o radę zawszę mogą zapytać wszystkich pozostałych członków zespołu.

 

 

Czego można życzyć Państwu w najbliższym okresie?

Po pierwsze Klientów zadowolonych z naszej pracy i naszych produktów. To oni są najważniejsi. To Klienci mówią nam co możemy jeszcze poprawić i co zmienić, aby ich życie odzyskało blask i mogli się cieszyć najlepszym, najbardziej naturalnym dźwiękiem jaki zapewniają urządzenia firmy Widex. A my słuchamy naszych klientów bardzo uważnie. Warto pamiętać, że to nikt inny jak Klient decyduje o losie każdej firmy, o jej przyszłości.
Więc im więcej zadowolonych klientów, tym lepiej.

Po drugie, zadowolonych pracowników. To Pracownicy tworzą wartości tej firmy, jej produkty i usługi.

Nie można mówić o zadowolonym kliencie, jeżeli pracownicy firmy nie czują się w niej dobrze. Dlatego tyle uwagi poświęcamy warunkom pracy, rozwojowi pracowniczemu, atmosferze, wzajemnej życzliwości  i szacunkowi.  

Tutaj należy podkreślić, że traktujemy naszych pracowników w taki sposób, jak chcemy aby oni traktowali naszych klientów.

Chcemy aby nasi pracownicy z przyjemnością przychodzili do pracy, którą lubią i bez lęku realizowali coraz ambitniejsze zadania i projekty, mające na uwadze dobro nas wszystkich, a przede wszystkim Klienta.