Tias | there is always a solution

4.1 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Tias | there is always a solution

Miniaturka
Ilona Bączek
Tias | there is always a solution
Zajmuje się marketingiem usług finansowych, administracją oraz obsługą firm zagranicznych w zakresie rejestracji w Polsce.

Skąd pojawiła się inspiracja do założenia firmy Tias? Jak wyglądały jej początki?

Prawie każdy marzy o założeniu własnej firmy i o pracy na swoim. Niewielu jednak osobom wystarcza odwagi i samozaparcia, by zrealizować swoje pragnienia. Założyciele kancelarii TIAS podjęli to ryzyko i zdecydowali o powstaniu spółki specjalizującej się w księgowości dla firm z Wrocławia i Dolnego Śląska.

Są to profesjonaliści od rachunkowości, finansów i podatków, którzy już od samego początku istnienia firmy z ogromną pasją rozwijali swój biznes. Dzięki specyficznemu podejściu do każdego klienta, polegającemu na słuchaniu, empatii, zrozumieniu potrzeb – powstała kancelaria spełniająca oczekiwania bardzo wymagających przedsiębiorców. Biuro szybko wykroczyło poza region Dolnego Śląska, rozwijając swoje usługi na całą Polskę.

Przełomem w funkcjonowaniu firmy były decyzje dotyczące otwarcia działów zagranicznych. Szybko okazało się bowiem, że aby lepiej informować klientów o zawiłościach polskiego prawa podatkowego czy generalnie rozmawiać o finansach, konieczne jest komunikowanie się w ich ojczystym języku. Kancelaria pozyskała wiele firm z Korei Południowej, Chin, czy Japonii – dlatego powstał w TIAS tzw. „International Help Desk”, dział dedykowany klientom zagranicznym. W związku z tym w naszym biurze, już od kilkudziesięciu lat, obok specjalistów od księgowości, podatków, kadr i płac, pracuje także wielu tłumaczy, w tym także tłumacze przysięgli.

W TIAS skupiamy się na obsłudze finansowej, podatkowej czy kadrowej firm, chociaż w coraz większym stopniu nasza kancelaria ewoluuje w kierunku szeroko rozumianych usług doradczych. W sposób dynamiczny rozwijamy  się zwłaszcza w obszarze konsultingu dla firm zagranicznych startujących z inwestycjami w Polsce. Widzimy w tych projektach duże możliwości rozwoju dla naszej firmy.

Jakie wartości wyznajecie Państwo w firmie?

Zajmując się usługami okołobiznesowymi oraz projektami doradczymi, dajemy naszym partnerom biznesowym cenny czas na skupienie się na najistotniejszych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa aspektach, takich jak analiza biznesowa, planowanie, strategia czy kontrola. Dzięki nam firmy skuteczniej konkurują na wymagającym rynku międzynarodowym.

W firmie cenimy profesjonalizm, lojalność, zaufanie, pracowitość i przejrzystość. Wielokrotnie przekonaliśmy się, że w obliczu różnego rodzaju przeciwności czy nieprzewidywalnych sytuacji, warto jest być transparentnym w stosunku do klienta i jak najszybciej szukać dalszych ścieżek postępowania. „There is always a solution” czyli zawsze znajdujemy rozwiązanie – to motto firmy. Nasi pracownicy są tak szkoleni, by na co dzień realizować tę strategiczną i wyróżniającą nas na rynku zasadę pomocy klientowi w znajdywaniu najlepszych sposobów pokonywania problemów w zakresie finansów firmy, podatków czy HR. Dzięki naszemu wspaniałemu i profesjonalnemu zespołowi oraz wieloletniej obecności na rynku dajemy także naszym klientom pewność, że ich księgi rachunkowe, rozliczenia podatkowe czy sprawozdania są zgodne z funkcjonującym w Polsce prawem.

Firma ma oddziały w Katowicach, Wrocławiu, Szczecinie, Warszawie oraz w Korei Południowej, w Seulu. Skąd pomysł, by otworzyć siedzibę właśnie w tym ostatnim miejscu?

Na początku skupialiśmy naszą działalność na Wrocławiu i okolicy. W miarę jednak upływu czasu pojawiła się konieczność otworzenia nowych oddziałów firmy. Chcieliśmy być blisko naszych klientów – stąd za świeżo pozyskanymi firmami szły zawsze nowe, dodatkowe lokalizacje naszej kancelarii. W Seulu jesteśmy już od kilku lat. Przez okres pandemii jednak działanie biura w Korei było, ze zrozumiałych względów, bardzo ograniczone. Od ponad kilku miesięcy nasz kilkuosobowy zespół pracowników koreańskich, świetnie władających językiem polskim i angielskim, na nowo wspiera naszych partnerów biznesowych w Korei czyli tam, gdzie swoje siedziby mają spółki-matki firm, z którymi współpracujemy w Polsce.

Co wyróżnia Państwa na tle konkurencji? Dlaczego warto pracować w firmie Tias?

Niedawno przeprowadziliśmy wśród pracowników naszej Kancelarii anonimową ankietę, w której między innymi zapytaliśmy, co podoba im się w naszej firmie.

Ponad 80% potwierdziło, że najbardziej lubią pracę w TIAS ze względu na atmosferę, jaka w niej panuje. Rzeczywiście, dbamy o otwarte relacje pracowników z kierownikami i liderami zespołów. Prowadzimy w firmie zasadę „otwartych drzwi” i dialogu z pracownikami. Jesteśmy zadowoleni, gdy pracownik artykułuje swoje potrzeby i zgłasza uwagi bądź komentarze do różnego rodzaju propozycji, które chcemy zrealizować w firmie.

Ponadto pracownicy także cenią sobie możliwość rozwoju, zdobywania wiedzy i realizowania wybranej ścieżki zawodowej. Ważne jest także to, że nasz zespół jest międzynarodowy, co daje naszym pracownikom szerszą perspektywę kulturową oraz na co dzień - możliwość praktykowania języków obcych.

Bardzo dbamy o system motywacyjny. Oprócz ładnego, nowoczesnego biura i ergonomicznych rozwiązań, pracownik może korzystać z mniejszych lub większych form pracy hybrydowej, cieszyć się z prywatnej opieki zdrowotnej, bezpłatnych porad psychologa, zabiegów fizjoterapeuty czy realizować aktywności sportowe w ramach karty Multisport. Prawie co tydzień organizujemy wewnętrzne eventy, które z jednej strony pobudzają kreatywność, dają odskocznię od dosyć rutynowej formuły pracy księgowego, z drugiej - pozwalają lepiej się poznać oraz skorzystać z różnego rodzaju gratisów, jak np. porada florystki, bezpłatny lunch, występ stand-up’erów czy degustacja diety sokowej.

Jeśli tylko spotka się to z zainteresowaniem naszych pracowników – już wkrótce uruchomimy w firmie lekcje j. angielskiego i być może j. chińskiego lub j. koreańskiego.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo pracowników? Jak często otwierane są rekrutacje?

Nie ukrywam, że najbardziej poszukiwanymi przez nas pracownikami są księgowi, zarówno młodsi, jak i Ci certyfikowani. Znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko wymaga czasu i długiego, często kilkumiesięcznego okresu rekrutacji.
Staramy się jednak sprostać temu zadaniu dzięki obecności na tradycyjnych portalach „pracowych” w tym oczywiście na GoWork, jak również prowadząc skuteczne aktywności w mediach społecznościowych. Od niedawna korzystamy także z usług „head-hunterski”, które realizuje 2-osobowy zespół w naszej firmie.

W związku ze zmianami podatkowymi w ramach tzw. „Polskiego Ładu” i wiążącymi się z tym dużym zapotrzebowaniem na doradców podatkowych, wyzwaniem rekrutacyjnym dla nas w ostatnim czasie było także pozyskanie nowych specjalistów od podatków. Kilkumiesięczna rekrutacja zakończyła się sukcesem i obecnie możemy pochwalić się prężnie działającym działem podatkowym w naszej kancelarii. Mamy także nadzieję na jego szybki rozwój w najbliższej przyszłości.

Czym szczególnym powinna wyróżniać się osoba, której marzy się praca w Państwa firmie?

Nie ma jednej reguły na to, kto jest najbardziej odpowiednim kandydatem do pracy w naszej firmie. Jesteśmy bardzo zróżnicowanym zespołem zarówno pod względem wieku, płci, poziomu wiedzy, doświadczenia czy umiejętności miękkich. Świetnie odnajdzie się u nas zarówno osoba ceniąca systematyczną, rutynową, spokojną pracę księgowego, ale także osoby kreatywne lubiące duże wyzwania – będą zadowolone z naszej oferty i znajdą swoje miejsce w różnych działach firmy.

Jak wygląda proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Rekrutacja w naszej firmie przebiega dosyć standardowo. Najczęściej publikujemy ogłoszenie na jednym z portali bądź w mediach społecznościowych. Korzystamy także z poleceń naszych pracowników bądź zaprzyjaźnionych osób z zewnątrz. Od niedawna uruchomiliśmy w naszej firmie zespół „head hunterów”, którzy aktywnie poszukują dla nas kandydatów do pracy.

Następnie, jeśli kandydat spełnia nasze oczekiwania, zapraszamy go na rozmowę rekrutacyjną do działu HR. Rozmowa kwalifikacyjna odbywa się w trybie online lub w biurze naszej firmy. W zależności od liczby kandydatów i ich poziomu przygotowania i doświadczenia organizujemy dodatkowe spotkanie, bądź kierujemy kandydata na rozmowę już bezpośrednio do kierownika działu. W ciągu kilku dni, maksymalnie kilku tygodni potwierdzamy naszą ofertę i zapraszamy do podpisania umowy o pracę. Kandydaci, którzy nie spełnili naszych oczekiwań otrzymują od nas podziękowanie za udział w rekrutacji i zapraszamy ich do kontaktu w przyszłości.

Czy ewentualna ścieżka awansu i rozwoju jest znana już na etapie rekrutacji? Czy możliwa jest rekrutacja wewnętrzna na wyższe stanowiska?

Jak najbardziej. Każdorazowo w czasie procesu rekrutacji pytamy pracownika o jego plany w zakresie ścieżki kariery. Jeśli istnieje tutaj zbieżność i jeśli pracownik sprawdzi się na swoim stanowisku – to zdecydowanie otworzymy mu możliwość wspinania się po drabinie kariery zawodowej w naszej firmie. Jesteśmy zwolennikami oferowania pracownikom możliwości rozwoju w ramach naszej organizacji. Wierzymy, że jest to jedna z najlepszych form motywacji. Ale jesteśmy także otwarci na osoby z zewnątrz.

Na jakie warunki zatrudnienia można liczyć w Państwa firmie?

Jesteśmy bardzo otwartą firmą. Proponujemy kandydatom różne formy zatrudnienia – i staramy się dostosować do ich preferencji w tym zakresie. Więc zarówno umowa o pracę, działalność gospodarcza, praca w niepełnym wymiarze godzin, praca hybrydowa – te wszystkie formy są możliwe w naszej kancelarii.
Oczywiście zapewniamy też pracownikom różnego rodzaju premie, benefity. Staramy się również w ten sposób budować lojalność naszego zespołu.

W jaki sposób doceniani są pracownicy w firmie Tias?

O różnych formach motywacji pracowników wspominaliśmy już wcześniej – przy okazji elementów wyróżniających naszą firmę od konkurencji. Pragniemy tutaj tylko dodać, że cały czas rozmawiamy z naszymi pracownikami, organizujemy kwestionariusze na ten temat. Chcemy mieć pewność, że obecne formuły benefitów, jakie proponujemy pracownikom, nie wyczerpały się i że jesteśmy „na czasie” z naszymi propozycjami. Już niedługo ogłosimy dodatkowe propozycje w tym zakresie, w nawiązaniu do wyników naszej majowej ankiety.

Ponadto najlepszych pracowników promujemy na wyższe stanowiska, umożliwiając im możliwość awansu w ramach naszej organizacji. Doceniamy ich także poprzez różnego rodzaju formy gratyfikacji, w tym także finansowej.

Czy istnieje możliwość odbycia w Państwa firmie praktyk lub stażu? Jeśli tak, to jak często udaje się potem nawiązać stałą współpracę?

Jak najbardziej – współpracujemy ze szkołami zawodowymi oraz z wydziałami finansów i rachunkowości na uczelniach wyższych. W 2021 roku zdecydowaliśmy się także na kooperację z Wrocław Korean School Association. Liczymy na to, że w bliższej lub dalszej przyszłości będziemy mogli pozyskać absolwentów tej szkoły koreańskiej do pracy w naszej firmie. Jeśli stażyście podoba się praca w naszej kancelarii i jeśli tylko otwarte będą w naszej firmie procesy rekrutacyjne na interesujące go stanowiska – jesteśmy otwarci na jego zatrudnienie w naszej firmie.

Jaka atmosfera panuje w firmie?

Wiemy, jak ważna jest atmosfera w pracy, w której często spędzamy 8-9 godzin dziennie i dlatego staramy się tworzyć przyjazną, otwartą atmosferę w naszym biurze. Dbamy o wzajemne relacje szacunku, cenimy indywidualne zdanie pracownika. Promujemy zasadę współpracy i wzajemnego wsparcia, dzięki czemu pracownik, w razie potrzeby, może liczyć na pomoc przełożonego bądź swoich kolegów.

Wielokrotnie, w związku z różnego rodzaju oddolnymi inicjatywami, nasza firma bogaciła się o cenne projekty i nowe, korzystne rozwiązania. Dbamy także o poza-firmowe, nieoficjalne relacje w zespole – organizując wyjścia do restauracji czy wyjazdy oraz wiele innych aktywności.

Czy pracownicy w Państwa firmie mogą liczyć na jakieś zorganizowane spotkania integracyjne, wyjazdy, wigilie firmowe?

Tak – jak najbardziej organizujemy tego typu eventy dla pracowników.

Jakie macie Państwo plany na najbliższą przyszłość dla firmy Tias?

Tak jak już wspominaliśmy wcześniej – firma mocno się rozwija w rozumieniu geograficznym. Obecnie posiadamy 6 biur, w tym jedno w Seulu w Korei Południowej. Jeśli pozyskamy klientów z innych rejonów Polski czy świata– będziemy zdecydowanie rozwijać naszą sieć o kolejne lokalizacje.

Kancelaria rośnie w siłę także w sensie liczebności pracowników. Jeszcze rok temu zatrudnialiśmy 70 osób, a obecnie jest ich już ponad 120. A i tutaj jeszcze nie powiedzieliśmy naszego ostatniego słowa.

Jeśli pytacie się Państwo, gdzie będziemy za kilka lat, to oprócz naszych tradycyjnych usług finansowych, z jakich wyrośliśmy, dużo pracujemy nad rozwojem naszej firmy w zakresie doradztwa biznesowego z naciskiem na procesy inwestycyjne, rejestrację firm zagranicznych w Polsce. Będzie się to więc wiązało w sensie personalnym z powiększeniem naszego działu zarządzania projektami, jak również zespołu prawnego i administracji. Widzimy w tym segmencie dużą szansę rozwoju dla naszej firmy.

Tias | there is always a solution