Krótki opis pracy w obsłudze klienta w Białymstoku
Bardzo wielu pracowników pracuje na stanowisku, na którym obecne są, choć pojedyncze, zadania związane z branżą obsługi klienta. Miejsce pracy w tym sektorze to zarówno restauracja, poczta, bank, sklep — właściwie każda firma oferująca jakieś produkty czy usługi. Dlatego dokładny zakres obowiązków każdej osoby zatrudnionej jest zgoła różny i zależny m.in. od charakteru miejsca pracy.
Niemniej istnieją także elementy wspólne dla każdego stanowiska związanego z obsługą klientów. Jeśli podejmiesz zatrudnienie w tym sektorze, do Twoich zadań będzie należeć m.in. rozpoznawanie potrzeb klienta, budowanie z nim pozytywnej więzi oraz dbanie o zapewnienie mu takiego poziomu opieki, aby był zadowolony i wrócił, jako wierny klient.
Niezależnie od tego, czy Twoją rolą będzie np. sprzedaż produktów, prowadzenie stacjonarnych szkoleń czy też projektowanie graficzne na zlecenie, musisz dostosować się do potrzeb klientów oraz mieć na uwadze nawiązywanie z nimi kontaktu i utrzymywanie go. Osoby zatrudnione w tej branży mogą wykonywać nawet bardzo odmienny rodzaj pracy. Niejeden pracownik obsługi klienta z Białegostoku to np. pracownik fizyczny, ale praca z klientami to także praca zdalna.
Bardzo duży segment branży zajmuje telefoniczna obsługa klienta. Jest to najczęściej praca w tzw. call center i obsługa połączeń przychodzących. Porozumiewać się z klientem można także za pomocą czatów czy wiadomości e-mail. Taka forma pracy sprawia, że mieszkańcy Białegostoku nie są ograniczani miejscem lokalizacji danej firmy i mogą podejmować pracę w obsłudze klienta również w niejednym przedsiębiorstwie z innego województwa kraju.
Kto będzie właściwym kandydatem do pracy w obsłudze klienta w Białymstoku?
Jeśli chcesz znaleźć dobrą pracę w obsłudze klienta w Białymstoku lub okolicach miasta postaw na rozwijanie swoich kompetencji miękkich. W tej branży trzeba wykazywać się m.in. wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością, nastawieniem proklienckim, empatią, cierpliwością i opanowaniem, a często także wiedzą z zakresu technik sprzedaży. Możesz z powodzeniem znaleźć pracę w Białymstoku w obsłudze klienta nawet jeśli doświadczenie nie jest mocną stroną Twojego CV.
Należy jedynie przekonać do siebie rekrutera i wykazać, że jesteś gotowy się uczyć oraz dysponujesz cechami, które spełnią oczekiwania klientów. Praca w obsłudze jest często wybierana m.in. przez kandydatów szukających swojego pierwszego zatrudnienia albo pracy dodatkowej na część etatu. W obsłudze klienta tłumnie pracują np. studenci. Niemniej pracownik działający w bardziej wyspecjalizowanych branżach, np. technicznych, medycznych czy finansowych to ekspert w swojej dziedzinie, który nie byłby w stanie pomagać klientom bez posiadania odpowiedniej wiedzy.
Na takie stanowiska mogą zatem aplikować np. absolwenci kierunkowych studiów wyższych. Jeśli chcesz pracować telefonicznie, powinna cechować Cię także dobra dykcja i przyjemny głos. Praca w obsłudze klienta w Białymstoku bywa bardzo obciążająca psychicznie. Ciągły kontakt z innymi potrafi być bardzo męczący, zwłaszcza gdy w grę wchodzą nieuprzejmi, złośliwi czy niezwykle wymagający klienci. To także trzeba mieć na uwadze, jeśli chcemy związać się z tą branżą. Ponadto w wielu miejscach pracodawcy oczekują znajomości języka angielskiego lub nawet innych języków obcych.
Czy w Białymstoku jest dużo ofert pracy w obsłudze klienta?
Stabilna umowa o pracę na lata to warunki zatrudnienia często czekające w sektorze obsługi klienta. Białystok jest dużym, wojewódzkim miastem, w którym sektor handlu i usług grupuje około 26,9 proc. wszystkich aktywnych zawodowo mieszkańców miasta.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego branża ta zajmuje największą część struktury zatrudnienia w mieście, większą nawet niż lokalny przemysł, a to oznacza, że w Białymstoku nie brakuje wakatów związanych m.in. z obsługą klienta.
Dla kandydatów dostępna jest także elastyczna umowa zlecenie i zatrudnienie na część etatu. W branży obsługi klienta warto szukać również pracy dodatkowej. Sektor umożliwia pracę popołudniami i weekendy, a nawet w porach nocnych.
Ile można zarobić w pracy w obsłudze klienta w Białymstoku?
Nieco ponad 5,9 tys. zł brutto to średnia kwota miesięcznego wynagrodzenia, jakie, według danych Głównego Urzędu Statystycznego na luty 2023 roku, oferuje swoim mieszkańcom Białystok. Specjalista ds. obsługi klienta, który dopiero rozpoczyna swoją karierę, w skali zarobków w całym kraju, pobiera natomiast średnio 4,6 tys. zł brutto miesięcznie — tak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak.
Specjalista średniego szczebla może liczyć na średnio 5,1 tys. zł brutto miesięcznie, a najbardziej doświadczony, starszy specjalista, zarabia przeciętnie 5,8 tys. zł brutto miesięcznie. Wyższe wypłaty pobiera m.in. kierownik, team leader czy menedżer zespołu pracowników zatrudnionych w branży obsługi klienta. Wraz z wynagrodzeniami takich osób rośnie także ich odpowiedzialność zawodowa.
Ich rolą jest bowiem np. kontrola działań swojego zespołu i tego, jak efektywni są poszczególni pracownicy. Najpopularniejsze benefity przyznawane w obsłudze klienta to, zależnie od zajmowanego stanowiska, możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna oraz atrakcyjne cenowo karnety na siłownie i do innych obiektów sportowo-kulturalno-rozrywkowych.
Gdzie szukać ofert pracy w obsłudze klienta w Białymstoku?
Oszczędzaj swój czas i szukaj wyłącznie ofert dopasowanych do Twoich preferencji. Taką możliwość da Ci jeden z największych portali pracy w kraju — strona GoWork.pl. Wyświetlanie ogłoszeń odbywa się tu w oparciu o uzupełnienie kilku kategorii. Użytkownik ma do wyboru: lokalizację, stanowisko, branżę, typ umowy, formę etatu, tryb zatrudnienia oraz przedział wynagrodzenia.
Dzięki temu można wejść na GoWork.pl i skupić się na przykład wyłącznie na ogłoszeniach, w których proponowana jest umowa o pracę i zatrudnienie na pełny etat albo wyłącznie umowa zlecenie i tylko praca dodatkowa na część etatu. W wyborze najlepszego pracodawcy pomaga także forum GoWork.pl, na którym codziennie publikowane są dziesiątki opinii o konkretnych firmach.
Forum to pozwala ocenić dane miejsce zatrudnienia nie tylko z poziomu klienta, który miał do czynienia z konkretną firmą, ale przede wszystkim oddaje głos kandydatom biorącym udział w rekrutacji oraz byłym i obecnym pracownikom tysięcy zakładów z całego kraju. Dzięki temu łatwo można dowiedzieć się, gdzie oferuje się atrakcyjne warunki zatrudnienia, a gdzie niekoniecznie; gdzie panuje miła atmosfera, a gdzie pracownik nie czuje się najlepiej. Nie ma lepszego źródła wiedzy, która pozwala trafnie wybrać wymarzoną pracę niż forum GoWork.pl.
Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku a oferty pracy w obsłudze klienta
Przy ul. Pogodnej 63/1 w Białymstoku funkcjonuje Powiatowy Urząd Pracy. To instytucja, która pomoże przedsiębiorcy oraz każdej osobie bezrobotnej, zamieszkującej powiat białostocki. Jeśli szukasz pracy w obsłudze klienta w Białymstoku, śmiało udaj się do urzędu. Placówka oferuje usługi pośrednictwa zatrudnienia. Pracownik urzędu dopasuje Twoje CV do adekwatnych ofert pracy i skontaktuje z przyszłym pracodawcom.
Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku dysponuje ogłoszeniami, których nie znajdziesz w żadnym innym źródle ofert, np. w portalach pracy. Takie oferty to np. subsydiowane miejsca zatrudnienia, czyli takie, na których stworzenie konkretny pracodawca otrzymuje środki z państwowych funduszów pracy.
Każda osoba pozostająca bez zatrudnienia może odbyć np. krótkoterminowy staż z urzędu i zyskać dzięki temu doświadczenie cenione na rynku pracy w Białymstoku, a później samodzielnie znaleźć dobrą pracę, w czym pomoże jej właśnie zapis w CV dotyczący odbytego stażu. Strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku to bialystok.praca.gov.pl, a numer telefonu placówki to 85 747 38 57.