Wywiady Planika Sp. z o.o.

Anna Błaszczyk – Tubisz Dyrektor Handlowy Planika Sp. z o.o.
Anna Błaszczyk – Tubisz – Dyrektor Handlowy w firmie Planika. W zespole od ponad 10 lat; zarządza działem handlowym i działem marketingu.

Pracownicy firmy Planika Sp. z o.o.

Jakie były przełomowe momenty w Państwa historii?

Myślę że takim przełomowym momentem w naszej historii był rok 2009, kiedy wyprodukowaliśmy kominek Fire Line wyposażony w elektroniczny system bezpieczeństwa. To był krok milowy, który zapoczątkował szybki rozwój naszej oferty. Niedługo później, bo 2010 roku, opatentowaliśmy Fire Line Automatic – pierwszy w pełni automatyczny produkt, który pozwala na obsługę za pomocą pilota, urządzeń mobilnych oraz może zostać zintegrowany z dowolnym systemem Inteligentnego Domu. W tym samym roku wprowadziliśmy również wykorzystującą wysoce chłonne włókna ceramiczne technologię Commerce. Od tego momentu Planika zaczęła podbijać kolejne rynki i zajmować wiodącą pozycję w branży kominkowej. Fakt ten potwierdza zdobyta niedawno prestiżowa nagroda Lidera Eksportu.

  

Coraz częściej znajome nam wszystkim rozwiązania zostają odmienione za pomocą technologii. Co umożliwia integracja Państwa produktów z urządzeniami mobilnymi?

Przez WiFi nasze biokominki łączą się z dedykowaną im stroną tzw. managerem. Za jego pomocą można kontrolować wiele kominków jednocześnie nie ruszając się z miejsca. Manager umożliwia nie tylko ich uruchomienie i zgaszenie, ale też regulację wysokości płomienia (w zależności od np. pożądanego nastroju).

Dodatkowo użytkownik ma pełną kontrolę nad całkowitym czasem palenia.

Z kolei zgodność z systemami Smart Home przejawia się obecnością dedykowanego zestawu złącz, które również dają możliwość włączenia do systemu kilku urządzeń jednocześnie.

Co więcej, dzięki centralnemu systemowi Smart Home (na naszym tablecie, komputerze czy smartfonie) użytkownik zyskuje możliwość automatyzacji pracy biokominka. Może zaprogramować go na przykład tak, aby zaraz po przyjściu do domu witała go salwa żywych płomieni. Smart Home to również oszczędność energii - urządzenia aktywowane są tylko wtedy, kiedy potrzebuje tego użytkownik.

Podsumowując integracja biokominków Planiki z urządzeniami mobilnymi to przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo użytkowania, automatyzacja pracy, pełna kontrola nad czasem spalania oraz ograniczone zużycie energii czy paliwa.

Zwracacie Państwo szczególną uwagę na to, by nowoczesność stosowanych rozwiązań szła w parze z designem.

Właśnie tego oczekują nasi klienci: połączenia piękna z innowacyjnymi pomysłami. I to właśnie zastosowanie nowoczesnych rozwiązań i technologii w połączeniu z niezwykłą formą zapewniło naszej firmie światowe uznanie i rozgłos.

  

Rozwój technologiczny produktów to domena laboratorium Planiki. Jak wyglądają prace nad testowaniem oraz badaniem nowych technologii?

Nieustannie udoskonalamy nasze rozwiązania- dlatego prace w laboratorium trwają praktycznie bez przerwy. Jesteśmy nastawieni na wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii i świadomi faktu, że często sami przecierami szlaki w naszej dziedzinie. Dzięki temu produkty Planiki rozwijają się zgodnie z kierunkiem wyznaczanym przez potrzeby użytkowników. Staramy się wychodzić im naprzeciw. Każdy kominek, nim trafi do klienta, jest wielokrotnie sprawdzany i testowany. Dzięki rzetelnej pracy naszego laboratorium mamy pewność, że produkty Planiki zawsze spełniają najwyższe standardy we wszystkich dziedzinach.

 

Planika jest obecna na wszystkich popularnych portalach społecznościowych. Dużą wagę przykładają Państwo do komunikacji?

Zdajemy sobie sprawę jak ważną i rozwijającą się branżą jest branża E-commerce, dlatego przykładamy dużą wagę do promowania naszej firmy i naszych produktów właśnie na tym polu. Internet jest dziś potężnym narzędziem komunikacji, z którego korzystają niemal wszyscy. Dzięki mediom i portalom społecznościowym możemy dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców, praktycznie na całym świecie, co dla firmy o zasięgu globalnym jest niezwykle istotne. Staramy się zatem aby treści zamieszczane na portalach społecznościowych były atrakcyjne i przykuwały uwagę, by wyróżniały się na tle innych.

Ilu pracowników obecnie liczy firma Planika?

Obecnie jest to około 70 pracowników.

Na jakie stanowiska najczęściej Państwo szukają pracowników?

Najczęściej poszukujemy pracowników do działu handlowego, jak również specjalistów ds. marketingu i PR. Zarówno branża handlowa, jak i branża marketingowa mają swoistą specyfikę i dlatego nie każdy jest w stanie się w tej pracy odnaleźć. Trzeba mieć do tego pewne predyspozycje i zdolności.

Gdzie można znaleźć aktualne oferty pracy? Z jakich kanałów Państwo korzystają?

Wszystkie aktualne oferty pracy można znaleźć na najpopularniejszych portalach z ogłoszeniami rekrutacyjnymi. Ponadto w firmie bardzo dobrze funkcjonuje system poleceń wewnętrznych, w ramach którego pracownicy Planiki mogą polecić swoich znajomych w rekrutacji. Co więcej w październiku braliśmy udział w targach pracy, na których nasze stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem i już teraz widzimy tego efekty.

 

Co w przypadku aplikacji przesyłanych poza trwającym procesem rekrutacji?

Planika to międzynarodowa prężnie rozwijająca się Firma, która docenia ludzi wykształconych, pomysłowych, podchodzących do swojej pracy z pasją. Dlatego nawet jeśli aktualnie nie prowadzimy procesu rekrutacji to i tak uważnie zapoznajemy się ze wszystkim nadsyłanymi aplikacjami.

Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna? Z ilu składa się etapów?

Na samym początku każdy z kandydatów otrzymuje do wypełnienie trzy krótkie testy – których treści oczywiście nie mogę zdradzić. Po rozwiązaniu tych testów z kandydatem prowadzona jest rozmowa, która trwa około 30-40 minut, w jej trakcie sprawdzane są również umiejętności językowe. Kominki produkowane przez naszą firmę sprzedawane są na całym świecie i dlatego przykładamy bardzo dużą wagę do znajomości języków.

Jak wygląda proces wdrażania nowego pracownika?

Planika to prestiżowa i rozpoznawalna marka, dlatego bardzo zależy nam na tym, aby nasi pracownicy dobrze znali oferowane przez firmę produkty. W związku z czym każdy nowy pracownik odbywa szereg szkoleń produktowych oraz związanych z naszą technologią. Jako że bardzo cenimy sobie również przyjazną atmosferę w miejscu pracy, każdy nowy członek naszej załogi zostaje przedstawiony wszystkim pracownikom, aby w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości czuł się swobodnie i wiedział do kogo może się zwrócić.

 

Czy Państwa pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity?

Jedną z największych zalet pracy w naszej firmie jest możliwość codziennego kontaktu z językiem obcym i tym samym doskonalenie swoich umiejętności pod tym kontem. Praca w firmie o międzynarodowym spektrum to także liczne zagraniczne podróże służbowe, które to mogą być świetnym sposobem na połączenie przyjemnego z pożytecznym, pracy z relaksem.

Planika pragnie również, aby jej pracownicy się rozwijali i czuli, że ich potencjał wykorzystywany jest w pełni, dlatego jesteśmy otwarci na dofinansowanie szkoleń zaproponowanych przez pracowników , jeśli widzimy, że przyniesie to wymierne korzyści zarówno firmie, jak i pracownikowi. Ponadto każdy pracownik ma możliwość uzyskania dofinansowania do dowolnie przez siebie wybranej siłowni.

Rozwój i sukces firmy to również zadowoleni pracownicy. Jaki system motywacji pracowników Państwo stosują?

Doskonale zdajemy sobie sprawę jak ważny, choć często niedoceniany jest w każdej firmie kapitał ludzki. Dlatego staramy się by nasi pracownicy byli usatysfakcjonowani oraz żeby dobrze czuli się w środowisku pracy, które wzajemnie tworzymy. Regularnie organizujemy także wspólne wypady właśnie po to, by potrzymać przyjazną atmosferę. I – rzecz jasna – zaangażowanie w rozwój firmy przekłada się również na warunki finansowe.

  

Czy prowadzą Państwo program staży lub praktyk dla studentów i absolwentów?

Prowadzimy, i w naszej firmie działa on bardzo prężnie. Stawiamy na młodych ludzi, często świeżo po studiach lub w ich trakcie – i sami przygotowujemy ich do pracy. Oferujemy płatne staże a godziny pracy, w razie potrzeby, dostosowujemy do zajęć na uczelni. Warunkiem koniecznym jest jednak znajomość języków obcych – a przynajmniej angielskiego -na wysokim poziomie. 

Czego możemy państwu życzyć na przyszłość?

Chcielibyśmy, aby Planika w dalszym ciągu się rozwijała, zyskując popularność na coraz to nowych rynkach. Pragniemy, aby nasze innowacyjne biokominki były rozpoznawalne na całym świecie. Mamy jeszcze wiele pomysłów i projektów czekających na realizacja i mamy nadzieję, że wszystkie je uda nam się wprowadzić w życie w niedalekiej przyszłości. Już w tym momencie Planika to synonim luksusu, nowoczesności, kreatywnych rozwiązań i dobrego smaku i chcielibyśmy, aby tak zostało.

A teraz kilka słów od pracowników firmy:

Łukasz Orczykowski
E-marketing manager
w firmie od 8 lat

Jak wspominasz swoją rozmowę kwalifikacyjną?

Przebiegała w bardzo serdecznej i miłej atmosferze. Była treściwa i pełna wyzwań.

Jakie są Twoje główne zadania/obowiązki?

Budowanie pozycji leadera firmy Planika w cyfrowym świecie.

Co szczególnie lubisz w swojej pracy?

W mojej pracy najbardziej podoba mi się, że zadania mi powierzane są zgodne z moimi zainteresowaniami. Ponadto styl pracy odpowiada mojemu charakterowi i umiejętnościom: wymaga się ode mnie analitycznego, strategicznego myślenia przy codziennie zmieniających się zadaniach. Dzięki temu moja praca nie jest monotonna. Cenie sobie także zaufanie i szacunek jakim dążą mnie przełożeni doceniając mój wkład w wyniki osiągane przez firmę.

Co dała Ci praca w firmie?

Ze względu na międzynarodowy charakter firmy otrzymałem możliwość współpracy z ludźmi z różnych stron świata,  co pozwoliło mi poszerzyć wiedzę merytoryczna i praktyczna. Praca w Plancie to ciągłe wyzwanie dające możliwości rozwijania swoich pasji i ciągłego eksperymentowania przy  wdrażaniu nowych pomysłów i rozwiązań.

Marta Pacoszyńska
Kierownik działu projektów
w firmie od 5 lat

Jak wspominasz swoją rozmowę kwalifikacyjną?

Pamiętam ją bardzo dokładnie. Byłam tylko lekko spięta, bo atmosfera była bardzo przyjemna. Było dużo uśmiechu i otwartości ze strony prowadzących rozmowę Ani i Natalii. Praktycznie cała rozmowa przeprowadzona była w języku rosyjskim, w którym czułam się komfortowo. Rozmawiałyśmy o mojej poprzedniej pracy: dlaczego odeszłam, o języku rosyjskim, moich nietypowych zainteresowaniach. Wypadłam całkiem nieźle i byłam z siebie zadowolona.

Jakie są Twoje główne zadania/obowiązki?

Zarządzanie i organizacja pracą w dziale, ale też szerzej – w firmie. Praca z architektami oraz stałymi klientami przy ważnych projektach.

Co szczególnie lubisz w swojej pracy?

Możliwość rozwoju i dynamikę pracy. Możliwość czynnego wpływania na rozwój firmy. A to wszystko w bardzo dobrej atmosferze współpracy, burzy mózgów. Fakt, że pracuję z kreatywnymi ludźmi. To, że każdy kto wykazuje się zaangażowaniem i pomysłami, będzie zauważony, doceniony i da mu się szansę na rozwój.

Co dała Ci praca w firmie?

Ogromny rozwój – zauważalny. Doświadczenie, możliwość realizacji swojej wizji pracy, bardzo duże wsparcie wtedy, gdy jest ono potrzebne. Brak nudy, zawsze coś się dzieje. W tej pracy nie da się wszystkiego przewidzieć co sprawia, że z jednej strony czujesz się stabilnie, a z drugiej ciągle chcesz coś dodawać i zmieniać, i nie stoisz w miejscu.

Katarzyna Maciejak
Sales Coordinator
w firmie niecały rok

Jak wspominasz swoją rozmowę kwalifikacyjną?

Rozmowa kwalifikacyjna trwała dosyć długo, około 2 godzin. Składała się z testów, sprawdzenia umiejętności językowych oraz rozmowie na temat mojego doświadczenia zawodowego oraz planów na przyszłość.
Jakie są Twoje główne zadania/obowiązki?

Poszukiwanie nowych partnerów biznesowych, obsługa klientów w krajach niemieckojęzycznych i anglojęzycznych, prowadzenie szkoleń produktowych.

Co szczególnie lubisz w swojej pracy?

Pracę w obcym języku oraz poznawanie ludzi z całego świata.

Co dała Ci praca w firmie?

Rozwój kompetencji handlowych i językowych.

Cristiano

What do you remember from your interview?

I don’t remember much about it, but I know there were two ladies asking me questions. They checked my English, I took some maths and logic test. We were talking about the position: that it would be developing markets and increasing sales. What caught my attention most was an opportunity to travel and the unique kind of product that this innovative company produces.

What are your main responsibilities?

My main responsibilities are to find new architects and designers for cooperation. I review and analyse installation options. Then I support the projects, propose solutions for each one of them – to build a long term cooperation. Sometimes I provide trainings, take part in events and international fairs, business trips.

What do you like in your work?

What I like most about my work is the opportunity to work in an innovative company, selling great products and solutions. We really are unique on the market. I work on different projects everyday, in a multicultural environment: I cooperate with people from many different countries and backgrounds. Imagine how much satisfaction does if give to develop a market from 0 point! I also appreciate business travels.

What does your work means to you?

My job provides me with constant self-improvement and development. And this is what really matters for me when it comes to work.


Dziękujemy za rozmowę.