No to ciekawe mieliście warunki jeśli to sprawdzone ze nie było benefitów i zarabiało sie najniższa 😅😅 a jest jakaś poprawa od nowego roku ?
Nowy wpis
AL
31.10.2025 13:07
Były pracownik
Straszne do jakiej ruiny doprowadzony jest Instytut. Wielkie zadłużenie wynika z braku dobrego menagera. Parweniusze którzy dziś są tam w w gronie dyrekcji nie podźwigną tej niegdyś prestiżowej jednostki naukowej. Straszne jest obserwować już z pozycji emeryta jak to wygląda obecnie i nie zanosi się żeby była perspektywa poprawy. Wiele młodych osób i bardzo wartościowych uciekło bo pensja jest niższa niż w biedronce. Premi brak, trzynastek brak, jakichkolwiek benefitów brak i najniższa krajowa. Poza tym pracowników z dużym stażem pracy także traktuje się bez szacunku, a nawet zmusza się do odejścia na emeryturę. Jako pierwsza praca i opcja czasowa na znalezienie lepszej pracy może być, ale nie jest to dobre miejsce do pracy, a raczej czasowej wegetacji.
Przychody i zysk Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa Państwowy Instytut Badawczy
Przychód netto [PLN]
Zysk / strata brutto [PLN]
58,3 mln
3,0 mln
68,4 mln
8,2 mln
74,3 mln
5,0 mln
2020
2021
2022
Dane wygenerowane na podstawie sprawozdań finansowych firmy z KRS.
Ela
08.10.2025 18:37
Pracownik
Mówiąc szczerze to instytut jest hermetyczna rodzinna firmą. Te sne nazwiska powtarzają się wielokrotnie po czym widać poruszenia rodzinne. Małżeństwa, dzieci, kochankowie. Iung to jedna wielka rodzina.
Nowy wpis
Marta
09.10.2025 05:23
Inne
Nie każdy jest na to tak nadwrażliwy. Nie powiesz mi ze nie ma osób z zewnątrz które wcześniej nikogo nie znaly.
Nowy wpis
Ela
10.10.2025 14:30
Pracownik
Są na najniższych szczeblach i harują na tę całą resztę za najniższą.
Każdy jest wolnym człowiekiem i każdy człowiek, jeżeli jest mu źle powinien zrobić coś aby ten stan rzeczy zmienić. Rozumiem wpisy byłych pracowników, którzy poprzez zmianę miejsca zatrudnienia potwierdzili, że warunki pracy są dla nich nie do zaakceptowania. Pytanie do pracowników, którzy tak negatywnie oceniają swojego pracodawcę: Ludzie jeżeli jest Wam tak źle, co Wy tam jeszcze robicie? Czy oprócz narzekania macie coś do zaoferowania? Faktycznie sytuacja finansowa Instytutu nie jest -na tę chwilę - zadowalająca. Jest to jednak miejsce które zapewnia stabilne warunki pracy, dobre zaplecze socjalne, duży szacunek Dyrekcji do pracowników. Najwięcej zastrzeżeń zdecydowanie powinny budzić relacje pracownicze, brak życzliwości, zawistne postawy, brak dobrych intencji i współpracy - ten fundament buduje jednak w głównej mierze załoga a nie szef.
Zasadniczo do pracy chodzi się po to aby pracować i to ten aspekt budzi największe obruszenie wielu osób, które nadal żyją w przeświadczeniu że wystarczy się odbić kartą aby pobory wpłynęły na konto.
Projekty... Ciekawy temat zwłaszcza w kontekście tego, że jeden pracownik bierze za ten sam wymiar czasu pracy jedną a inny kilka pensji.
Tak czy inaczej, może warto się zastanowić czy to z czym się obecnie mierzymy nie jest wynikiem sytuacji ekonomicznej kraju, która niestety nie prognozuje że będzie lepiej nie tylko w IUNG ale wielu innych Instytucjach.
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ....
Rational Reformer
05.12.2024 21:14
Inne
Twój komentarz porusza wiele istotnych kwestii. Jednak pragnę zwrócić uwagę na parę istotnych kwestii: „Jeżeli jest tak źle, dlaczego tam jeszcze pracujecie?”, dotykasz ważnego problemu, ale warto pamiętać, że zmiana pracy nie zawsze jest prostą decyzją. Pracownicy mogą być ograniczeni przez sytuację na rynku pracy, zobowiązania rodzinne lub obawę przed ryzykiem. Wiele osób wierzy również w potencjał miejsca i liczy na zmiany, a ich krytyka jest wyrazem troski o poprawę sytuacji. Konstruktywna krytyka może być cennym sygnałem, że są obszary wymagające usprawnień.
Podkreślasz, że Instytut zapewnia stabilne warunki zatrudnienia i dobre zaplecze socjalne, co jest niewątpliwie atutem. Jednak sama stabilność nie wystarcza, jeśli brakuje motywacji, uznania czy możliwości rozwoju zawodowego. Atmosfera pracy i kultura organizacyjna są równie ważne, a relacje między pracownikami mają ogromne znaczenie. Jednak to, jakie wartości promuje KIEROWNICTWO, ma bezpośredni wpływ na współpracę w zespole. Brak współpracy i zawiść mogą wynikać z niejasnych zasad WYNAGRADZANIA, NIERÓWNEGO podziału obowiązków czy niedostatecznej komunikacji. Dlatego kluczowa jest rola LIDERÓW (dyrekcja IUNG-PIB) w promowaniu otwartości, życzliwości i wspólnych działań.
Piszesz, że „do pracy chodzi się po to, aby pracować”, co jest zrozumiałym założeniem. Niemniej jednak, jeśli jeden pracownik zarabia znacząco więcej niż inny przy tym samym nakładzie pracy, rodzi to poczucie niesprawiedliwości i demotywację. Równowaga między obowiązkami, a wynagrodzeniem oraz przejrzystość zasad wynagradzania są kluczowe. Gdy pracownicy czują, że ich wysiłek nie jest odpowiednio doceniany, spada ich zaangażowanie, a odbijanie karty staje się jedynie symbolem problemu – braku motywacji.
Zgadzam się, że obecna sytuacja ekonomiczna kraju nie sprzyja poprawie warunków w wielu instytucjach. Mimo to, nawet w trudnych czasach można podejmować działania optymalizacyjne, szukać dodatkowych źródeł finansowania czy lepiej zarządzać projektami, aby poprawić warunki pracy. Efektywne zarządzanie oraz wsparcie w budowaniu atmosfery współpracy mogą wiele zmienić.
Podsumowując, chociaż stabilność pracy i dobre zaplecze socjalne są istotne, to nie wystarczą, by ludzie byli w pełni zadowoleni i zmotywowani. Praca to nie tylko obowiązek, ale również miejsce, w którym ludzie szukają uznania, możliwości rozwoju i sensu. Narzekania pracowników nie zawsze są wyrazem niewdzięczności – często to głos tych, którzy chcą zmian na lepsze. Kluczowa jest tutaj rola LIDERÓW w budowaniu atmosfery współpracy, sprawiedliwego systemu wynagrodzeń i wspieraniu pracowników w codziennych wyzwaniach.
Wydaje się, że wśród kierownictwa IUNG-PIB trudno doszukać się prawdziwych liderów, którzy potrafiliby skutecznie stawić czoła problemom i wprowadzać konstruktywne zmiany. Zamiast tego często przyjmuje się strategię: „jeśli się nie podoba, poszukaj pracy gdzie indziej.” Choć takie podejście może wydawać się wygodne w krótkiej perspektywie, w dłuższym okresie grozi osłabieniem, a nawet stopniowym upadkiem instytucji. To szczególnie bolesne, bo IUNG-PIB ma ogromny potencjał, który niestety wymaga wizji i przywództwa zdolnego inspirować, motywować i naprawiać.
Nie jest to uszczypliwość, lecz cenna uwaga, z której, miejmy nadzieję, skorzystają osoby to czytające – w tym także liderzy instytutu. Zachęcam do chwili refleksji nad sytuacją instytutu i przyczynami, które do niej doprowadziły, bo nie zawsze to czasy są trudne. Często prawdziwym wyzwaniem jest brak odpowiedniego dowodzenia.
Na koniec warto przypomnieć słowa Johna Maxwella: „Wielki lider to ktoś, kto potrafi zamienić wizję w rzeczywistość poprzez współpracę z ludźmi.” Niech to będzie zachętą do działania na rzecz pełnego wykorzystania potencjału, jaki drzemie w IUNG-PIB.
Doktor
18.12.2024 14:23
Pracownik
Duży szacunek Dyrekcji do pracowników ? Chyba Kosmita pisze o innej firmie. Rozmawiałem z wieloletnim pracownikiem i ten powiedział mi że nigdy nie był tak upokarzany jak to ma miejsce teraz. I nie zgodzę się, że fundament dobrej atmosfery buduje załoga a nie szef. Przykład idzie z góry. Jeśli ciągle są naciski na pracę ponad siły i wymaga się pracy nie mającej nic wspólnego z zakresem obowiązków, czepia się najdrobniejszych szczegółów nie mających wpływu na wykonywaną pracę to automatycznie atmosfera przekłada się na wszystkich pracowników. Gdzie te czasy kiedy ludzie ze sobą rozmawiali, pokoje były otwarte a ludzie chodzili uśmiechnięci ? Proszę spojrzeć na twarze mijanych pracowników. Widać tylko niechęć, strach i zmęczenie. W większej grupie ludzie zakładają maski i udają że wszystko jest dobrze. Ale rozmowa w 4 oczy mówi już coś innego. Jest jedynie krytyka i brak motywacji. W twoim komentarzu to pracownicy są winni. A ja mam jedno pytanie. Dlaczego było zupełnie inaczej kiedy była poprzednia Dyrekcja ? Bo atmosfera i nastawienie ludzi do pracy zepsuły się stosunkowo niedawno.
Pracownik
28.11.2024 14:40
Pracownik
Ludzie traktowani jak (usunięte przez administratora) dokładanie pracy poza zakresem obowiązków, wynagrodzenie coraz niższe (zabranie premii). Moim zdaniem to tonący statek z którego trzeba uciekać. Atmosfera jest tragiczna, ludzie boją się odezwać do siebie. Nigdy nie było tak źle jak teraz.
Pytanie
02.07.2023 12:04
Inne
Czy w firmie IUNG-Puławy są regularne szkolenia pracownicze?
AP
13.11.2024 15:33
Pracownik
Nie, nie ma takich szkoleń, chyba, że dla kierowników projektu i osób równiejszych.
anonim
13.11.2024 15:59
Pracownik
Nie tylko nie brakuje szkoleń, ale też premii. (usunięte przez administratora)
Zamordyzm i folwarczność
13.11.2024 15:57
Pracownik
IUNG jest najgorszym miejscem w pracy w jakimkolwiek pracowałem. Prowadzona jest Kreatywna Księgowość i Niewolniczy Układ Zbiorowy okradający pracowników z należnych im pieniędzy. Dla przykładu… W projekcie przewidziane jest wynagrodzenie dodatkowe w wysokości 1000zl brutto miesięcznie. Pracownik jednak otrzymuje 25%, bo taki zapis zabiezpiecza pracowników przed otrzymaniem zbyt wysokiego wynagrodzenia. Może się okazać, że mimo pracy w trzech projektach Horyzontalnych pracownik nie otrzyma wynagrodzenia za żadne z nich. Dziwię się, że w Instytucie pracują jeszcze jakiekolwiek osoby. Pracownicy najbardziej zdolni są obładowani pracą i bez terapii u psychologa nie da się tu wytrzymać dłużej niż rok, chyba, ze jest się w układach i układzikach. System zarządzania Instytutem cały czas przypomina mi szkołę komunistyczną. Nowa dyrekcja to tylko fikcja. Jeszcze bardziej pogrążą pracowników. Praca w IUNGu zapewni murowane wypalenie zawodowe, stany lękowe i depresję. W Instytucie Uprawy NG jedyne co się uprawia to nowoczesne (usunięte przez administratora) Brakuje negatywnej skali na ocenę.
Mecenas
30.08.2023 21:34
Kandydat
Proszę pracowników o informację czy w tej firmie w dostępie do zasobów wiedzy, aparatury badawczej, szkoleń i kursów podnoszacych kwalifikacje, a także benefitów socjalnych każdy pracownik ma równe szanse w ich otrzymaniu? Czy nie ma sytuacji równy i równiejszy? Piszecie tu o kursach doszkalających w siedzibie firmy, ale czy na takich samych warunkach mają do nich dostęp pracownicy z oddziałów? Czy dostęp do aparatury naukowej jest taki sam dla każdego pracownika czy czymś obostrzożny? Proszę o rzetelną informację. Tu w grę wchodzą kwestie równego traktowania i równego dostępu do szans. To jest szalenie ważne jak to w tej firmie jest. Może mieć kluczowy wpływ na tzw. utracone możliwości. Każdy ma równe szanse w dostępie do wartości materialnych i niematerialnych?
AP
13.11.2024 15:43
Pracownik
Nie ma czegoś takiego jak równe traktowanie pracowników. Dyrekcja narzeka, że pracownicy mają „fetysz wynagrodzenia podstawowego” i domagają się sprawiedliwych wynagrodzeń zgodnie z wykształceniem i wykonywaną pracą. Oczywiście negatywnie widziane jest ubieganie się p podwyżkę nawet po kilku latach pracy i podnoszeniu kwalifikacji. Wynagrodzenia są najniższe jakie tylko można zaproponować. Pracownicy często wykonują pracę za darmo. Mimo zatrudnienia w projektach, w których wynagrodzenie w osobomiesiacach wynosi 4000-4500€ na osobę, pracownicy dostają z tego marne ochłapy, często kilkaset złotych na miesiąc, albo w ogóle nic. Prowadzona jest tzw. Kreatywna księgowość i wiele rzeczy nadaje się do zgłoszenia do sądu pracy i NIKu, ale pracownicy boją się utraty etatu. Nie polecam. Najgorsza jednostka naukowa w Polsce. To jest tez mój ostatni rok w IUNGu. Kolejnej szansy nie daję. Zamordyzm, folwarczność, brak klasy i szacunku dla pracownika.
Ktoś
10.08.2023 09:32
Były pracownik
Nie polecam pracy w IUNGU a przede wszystkim w GLACHu. Zero szacunku do pracowników, nierówne prawa. Z kierowniczką nie da sie normalnie porozmawiać, nie przyjmuje odmowy. Wczesniej (usunięte przez administratora)- teraz robi to samo. Pracownicy uciekają jak tylko mają szansę zmiany-co tez jest komentowane i obracane przeciwko osobie przez innych pracowników. Szukając pracy usłyszałam od pewnej osoby, ze jest to praca tymczasowa na przeczekanie w czasie szukania czegoś innego- nie wiedziałam o co chodzi, ale przekonalam sie na wlasnej skorze. Kierowniczka nie widzi nic zlego w swoim zachowaniu. Nie lubi młodych pracowników przez co zwala na nich najwięcej roboty i czepia sie ze cos jest niezrobione, nie mozna zwrocic na cos uwagi bo potem się wyżywa i każe sie bardziej wykazywać. Jej ulubiony tekst „młode pokolenie to tylko przyjsc zrobic swoje wziac pensje i tyle. Nic od siebie nie daje”-mowi wszystko. Pracownicy boja sie ze soba rozmawiac w trakcie pracy, a broń Boże siedziec i czekać podczas gdy czeka się na ciąg dalszy badań. Niesprawiedliwy podział obowiązków oraz dodatków do pensji i ucinanie premii jeszcze bardziej zniechęca pracowników do pracy. Do tego brak umiejetnosci zarzadzania u kierowniczki. Rzucona na głeboką wodę- jak widać nie radzi sobie. Miejsce bardzo toksyczne. Nie polecam!!
Nikt
09.08.2023 11:57
Były pracownik
Jako były pracownik IUNG w Puławach, mogę stwierdzić, że firma ma wiele pozytywnych stron, jednak istnieją pewne obszary wymagające poprawy. Kadra zarządzająca jest starsza i nie zawsze adekwatnie reaguje na oczekiwania i potrzeby obecnego pokolenia pracowników. Brak podwyżek w połączeniu z narastającymi obowiązkami może wpływać na demotywację zespołu, co powoduje, że duża ilość osób z dużym doświadczeniem i wiedzą rezygnują z pracy. Praca w jednostce naukowej za najniższą krajową jest nieporozumieniem.... Oczywiście, nierówny podział obowiązków i płacy też wpływa na niezadowolenie z pracy, zwłaszcza u młodych pracowników. Miejsce fajne na zdobycie doświadczenia, na pewno nie na dłużej, a szkoda...
Chcesz być na bieżąco z opiniami o tej firmie? Otrzymuj powiadomienia mailowe, gdy pojawi się coś nowego!
Pytanie
01.02.2022 09:06
Inne
Jak długo czekaliście na odzew z IUNG-Puławy? Oddzwaniają zawsze?
Były pracownik
01.02.2022 09:47
Były pracownik
Chyba ze chcesz zarabiać minimum i byc traktowany gorzej niż mrówka. Praca tam niszczy psychicznie. Szczególnie dla młodych osób po studiach to najgorszy możliwy wybór bo może na dobre zniechęcić do pracy.
Były pracownik
02.02.2022 09:00
Były pracownik
Wypowiadają się byli pracownicy i napisali co się dzieje ale rób co chcesz.
wybierz co innego
31.01.2022 15:43
Były pracownik
To instytut z chorymi ambicjami a z płacami na poziomie sprzątaczki w WC. Zwykły pracownik jest tu nikim. Tu rządzą wieloletnie układy, których nikt nie rozbije. IUNG ma silne powiązania polityczne i to tylko go trzyma u władzy. Rolnicy nie zostawiają na nim suchej nitki. To wielki twór na glinianych nogach. Warto się tu zaczepić tylko na chwilę żeby mieć wpis do CV i uciekać, bo płaca nie wzrośnie. Nie mozna się dac poniewierac jako tania siła robocza.
Nie polecam
23.06.2021 08:47
Były pracownik
Absolutnie nie polecam iść tam do pracy jeśli nie jesteście znajomymi kogos ważnego, bo będziecie traktowani jak tania siła robocza. (usunięte przez administratora) na porządku dziennym. Pensja minimalna która nie wzrosła od lat bo wliczają do podstawy kolejne dodatki. Oczekiwanie darmowych nadgodzin których nawet nie można odebrac. Kierownictwo Z przypadku Bez pojęcia o zarządzaniu i budowaniu zespołu. Umowę zerwano przez SMS, zmuszono do odebrania urlopu i oczekiwano ze przyjdę do pracy w trakcie urlopu by dokończyć moja prace. Świadczy to o kompletnej nieznajomości przepisów prawa pracy i lekceważącym podejściu do pracownika. Wszystkich sytuacji które to potwierdzają nie sposób wymienić. Aż dziwi mnie brak negatywnych opini gdyż nie znam osoby która byłaby zadowolona z pracy tam. Ci którzy zostali siedzą tam gdzyż nie widza lepszej alternatywy i Brak im pomysłu na siebie. Po pracy tam stwierdziłam, że nigdy już nie wrócę do pracy na etacie.
admin
24.07.2016 05:44
Inne
Chcesz wypowiedzieć się na temat IUNG-Puławy ? Trafiłeś w dobre miejsce. Dodaj komentarz jako pierwszy i rozpocznij dyskusję, które odmieni rynek pracy.
Zostaw merytoryczną opinię o Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa Państwowy Instytut Badawczy
Opinia
Twoja opinia ma znaczenie. Może pomóc innym w wyborze pracodawcy!
Wulgarne, obraźliwe treści i wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Moderator czuwa nad treściami dodawanymi na wątku i pomaga utrzymać wysoki poziom rozmów.