Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o.

5 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Agata Śmidowicz-Puziak

Pracownik firmy - Prezes Zarządu

20.09.2023 10:09

Czym zajmuje się Państwa firma?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Zajmujemy się doradztwem podatkowym oraz usługami: księgowymi, rachunkowymi, płacowymi i kadrowymi. To co nas wyróżnia od innych biur rachunkowych, to uzupełnienie standardowej obsługi księgowej firm o opiekę doradców podatkowych. Zakres naszej działalności nie ogranicza się do współpracy księgowej. Dbamy także o to, aby nasi klienci podejmowali najkorzystniejsze – z punktu widzenia ich działalności – decyzje podatkowe.

Jak wyglądały początki firmy?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Firma powstała w 1991 roku i początkowo działała pod nazwą: Bilans Kancelaria Doradcy Podatkowego Ryszard Śmidowicz. Stopniowo – od prawie 5 lat – opiekę nad biznesem przejmuje córka Pana Ryszarda, która wstępnie prowadziła jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą: Bilans Kancelaria Doradcy Podatkowego Agata Śmidowicz-Puziak. W grudniu 2021 roku pani Agata przekształciła swoją jednoosobową działalność gospodarczą w spółkę z o.o., która funkcjonuje pod dzisiejszą nazwą: Bilans Kancelaria Doradców Podatkowych sp. z o.o. „Bilans”, bo tak w skrócie określamy naszą Kancelarię, to firma z ponad 30-letnim doświadczeniem.

Nazywacie się Państwo “firmą rodzinną”. Czy ma to związek wyłącznie z historią firmy?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Mówimy o sobie firma rodzinna, nie tylko z oczywistych względów – jakimi jest rodzina założycielska Państwa Śmidowiczów – ale także ze względu na podejście do pracy. W codziennej pracy kierujemy się trzema wartościami. Jedną z nich jest właśnie firma rodzinna, choć lubimy mówić o sobie jak o rodzinie firmowej – bardzo ważne jest dla nas wzajemne zaufanie i wsparcie w dążeniu do osiągnięcia wspólnych celów. Po drugie, czego się dzisiaj nauczyłaś/eś. Dbamy o naszych pracowników, traktujemy ich indywidualnie i umożliwiamy im rozwój, dostosowany do ich potrzeb i oczekiwań. Samodoskonalenie i zdobywanie wiedzy jest nieodzownym elementem naszego planu. Po trzecie, problem naszego klienta to nasz problem. Podchodzimy do klienta indywidualnie, mając na uwadze jego szczególne potrzeby.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Obsługujemy kontrahentów z bardzo szerokiego zakresu działalności. Są to m.in. firmy: informatyczne, produkcyjne, medyczne, handlowe, związane z branżą nieruchomości i deweloperskie. Jedna czwarta podmiotów, które obsługujemy, ma kapitał zagraniczny. Stałym elementem obsługi naszych partnerów jest kontakt z firmami-matkami/córkami w celu zapewnienia płynnego przepływu informacji w ramach grupy. Obsługujemy kontrahentów na terenie: Finlandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Danii, Stanów Zjednoczonych, Czech, Belgii i Szwajcarii.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Wyróżniamy działy: Księgowy, Kadrowo-Płacowy i Administracyjny. Pracujemy w oparciu o zespoły – teamy – których pracę koordynują Team Leaderzy, a nadzór nad całokształtem ma właściciel – Prezes firmy. Obecnie mamy cztery teamy księgowe (łącznie jest to 15 osób) i jeden Dział kadrowy – 3 osoby. Dział kadrowy jest działem najmłodszym – został utworzony w zeszłym roku. Początkowo księgowe zajmowały się kompleksową obsługą firmy, czyli były zarówno księgową, jak i kadrową danej firmy. W związku z dużym rozwojem Kancelarii, zauważyliśmy konieczność wydzielenia tych funkcji i dalszego wyspecjalizowania pracowników w konkretnym zakresie.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Kandydatów zapraszamy na rozmowę rekrutacyjną, odbywającą się w naszej siedzibie. Zdarzały nam się również rozmowy zdalne – ze względu na COVID lub zainteresowanie kandydatów z innych miast. Rozmowę przeprowadza przedstawiciel działu HR lub właściciel firmy w towarzystwie Team Leadera zespołu, do którego dana osoba jest rekrutowana. Podczas rozmowy pytamy o poprzednie doświadczenia kandydata i jego kulturę pracy. Sprawdzamy też wiedzę merytoryczną. Na koniec zadajemy pytania, które pomogą nam poznać osobowość kandydata. Rekrutacja w naszej firmie to z reguły jeden etap.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

To jest proces, który wciąż jeszcze udoskonalamy. Pierwszy dzień-dwa są stricte administracyjne – szkolenia BHP, informacje o organizacji wewnętrznej, zapoznanie się z wewnętrznymi dokumentami, strukturą oraz organizacja dnia/miesiąca pracy. W aspekty te wprowadza Dział Administracyjny. Później Team Leader zapoznaje pracownika z bardziej merytorycznymi zagadnieniami oraz przedstawia zakres obowiązków. Wdrożenie jest uzależnione od poziomu znajomości programów, na których pracujemy, stąd może trwać od 3 dni do 2 tygodni. Staramy się oceniać potrzeby nowego pracownika na bieżąco, analizując jego postępy.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Nie mamy jasno określonego poziomu zatrudnienia, jaki chciałybyśmy uzyskać do końca 2023 roku. Tak naprawdę, wszystko zależy od kilku czynników – a przede wszystkim od liczby zawieranych umów – oraz od charakterystyki firm z jakimi będziemy te umowy zawierać. Koniec roku jest zawsze okresem, w którym zauważamy wzrost zapytań ofertowych. Przedsiębiorcom, tym bardziej tym, którzy aktywnie prowadzą swoją działalność przez cały rok, łatwiej jest zmienić obsługę księgową z nowym rokiem, niż w trakcie jego trwania. W tym czasie właśnie podpisujemy najwięcej nowych umów i powiększamy swój zespół.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Przełożeni dbają o to, żeby na bieżąco rozwiązywać ważne sprawy. Teamy spotykają się na krótkim, cyklicznym podsumowaniu prac z danego tygodnia, podczas którego weryfikują wykonane zadania oraz planują kolejny tydzień pracy – pod kątem nietypowych sytuacji, czy problematycznych zadań. Team Leader organizuje comiesięczne spotkania indywidualne ze wszystkimi członkami zespołu, a co kwartał w takich spotkaniach bierze udział również Prezes Zarządu. Te indywidualne spotkania dają pole do podzielenia się wszelkimi kwestiami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi i działa to oczywiście w dwie strony. Co roku, odbywa się rozmowa ewaluacyjna, w której bierze udział Prezes oraz Team Leader. Omawiany jest cały rok pracy pod względem osiągnięć, porażek, uwzględniając indywidualne odczucia. Kwestie merytoryczne raczej nie są tutaj poruszane – od tego mamy inne okazje.

Jakiego rodzaju szkolenia zapewniają Państwo swoim pracownikom?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Zapewniamy stałe szkolenia zewnętrzne. Dbamy również o kształcenie w ramach szkoleń wewnętrznych. Organizujemy tzw. Prasówki, podczas których podsumowujemy najważniejsze zmiany i doniesienia ze świata podatkowego. Ponadto, omawiamy co wydarzyło się w firmie, sytuacje nadzwyczajne, dzielimy się i wymieniamy doświadczeniami. Nasi pracownicy mają możliwość nieograniczonego zgłaszania potrzeb na szkolenia z jakiegokolwiek zakresu, w tym również z dziedziny rozwoju osobistego, czy umiejętności miękkich.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Agata Śmidowicz-Puziakikona wywiad

Na pewno planujemy dalszy rozwój Działu Kadr, czyli rozbudowanie zakresu obowiązków o „obsługę jednorazową firm”. Wówczas usługi, które świadczymy tylko podczas stałej obsługi klienta, będą dostępne również w przypadku jednorazowych zleceń. Zależy nam też na rozwoju firmy pod względem oferowanych usług i sposobu ich dystrybucji. Chcemy dzielić się wiedzą i wdrożyć sklep internetowy z poradnikami na ważne tematy, np. z zakresu zatrudniania cudzoziemców, czy na temat ulgi badawczo–rozwojowej.



pracownik
Pracownik

W Bilansie pracuję od początku. Pracujemy w zespołach, żeby móc wspierać się w bieżących działaniach. Doradcy również służą nam zawsze wsparciem. Wymieniamy się doświadczeniami i szukamy rozwiązań problemów naszych klientów. Pracy jest sporo, szczególnie w ostatnim okresie ciągle zmieniających się przepisów. Przekrój klientów pozwala poznać zagadnienia z różnych dziedzin podatkowych i rachunkowych. Pracuję z małymi klientami, jak również z bardzo dużymi firmami. Z dodatkowych benefitów mamy angielski raz w tygodniu. Co najmniej raz w miesiącu mamy szkolenie z aktualnych zmian. Szkolenia są zewnętrzne, ale również prowadzone przez Bilansowych Doradców i Specjalistów. Mieliśmy super wyjazd integracyjny i kilka mniejszych wyjść. Pracodawca zapewnia również dofinansowanie do kursów i szkoleń. Praca w fajnym, zgranym teamie. Dużo się tutaj nauczyłam. Ciągle mam możliwość rozwoju.

xx
Pracownik
@Lol

tak, nadgodziny do odbioru lub do wypłaty

@ciekawy Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

@Pracodawca Dlaczego tak często bilans przeprowadza rekrutację?

Nowy wpis

Pracodawca

@@ciekawy

Jesteśmy otwarci na nowe współprace i cały czas się rozwijamy. W rezultacie, baza naszych klientów nieustannie się powiększa. Podpisujemy nowe umowy z klientami - czasami są to współprace zaplanowane z wyprzedzeniem, a czasami firmy potrzebują bieżącej obsługi księgowej od zaraz. Tworzymy nowe miejsca pracy, ponieważ istniejące etaty są w pełni zagospodarowane. Dodatkowo, mamy trudność w znalezieniu pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami dostosowanymi do samodzielnego stanowiska.

anonim Nowy wpis
Były pracownik

(usunięte przez administratora)

Dd Nowy wpis
Kandydat
 Pytanie

@Rozczarowana rozwiniesz myśl?

Pytanie
 Pytanie

Jak długo czekaliście na odzew z Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o.? Oddzwaniają zawsze?

Hh
Pracownik
@Pytanie

Jeśli zależy Ci na pracy w tej firmie to poprostu skontaktuj się z nimi mailowo/telefonicznie i zapytaj, czy zakończyli proces rekrutacji. Powodzenia:⁠-⁠)

pracownik
Pracownik

W Bilansie pracuję od początku. Pracujemy w zespołach, żeby móc wspierać się w bieżących działaniach. Doradcy również służą nam zawsze wsparciem. Wymieniamy się doświadczeniami i szukamy rozwiązań problemów naszych klientów. Pracy jest sporo, szczególnie w ostatnim okresie ciągle zmieniających się przepisów. Przekrój klientów pozwala poznać zagadnienia z różnych dziedzin podatkowych i rachunkowych. Pracuję z małymi klientami, jak również z bardzo dużymi firmami. Z dodatkowych benefitów mamy angielski raz w tygodniu. Co najmniej raz w miesiącu mamy szkolenie z aktualnych zmian. Szkolenia są zewnętrzne, ale również prowadzone przez Bilansowych Doradców i Specjalistów. Mieliśmy super wyjazd integracyjny i kilka mniejszych wyjść. Pracodawca zapewnia również dofinansowanie do kursów i szkoleń. Praca w fajnym, zgranym teamie. Dużo się tutaj nauczyłam. Ciągle mam możliwość rozwoju.

Ok
Kandydat
 Pytanie
@pracownik

Czy w bilansie oprócz podstawy są jakieś premie od wyników?

nn
Były pracownik
 Problem
@Ok

Nigdy nie dostawaliśmy premii… team leaderzy niby coś tam mieli, ale nie wiadomo na jakich warunkach, bo nie wszyscy…… chyba zależy czy jesteś równy czy równiejszy

Ok
Kandydat
 Pytanie
@nn

Dziękuję za tą opinię. Co jeszcze myślisz o tej firmie? Warto tam iść?

Lol
Kandydat
 Pytanie
@nn

A nadgodziny są wypłacane?

xx
Pracownik
@Lol

tak, nadgodziny do odbioru lub do wypłaty

 Rozmowa kwalifikacyjna
Czy rozmowa kwalifikacyjna w Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o. odpowiadała Twoim potrzebom? Czego dowiedziałeś się o swoim nowym, potencjalnym miejscu pracy? Twoja opinia jest dla nas ważna.
Księgowy
Były pracownik

Rekrutacja na wysokim poziomie. Jedna rozmowa zdalna, kilka pytań merytorycznych, test osobowości. Początki też wyglądały bardzo obiecująco. Świetna atmosfera, otwartość, zero stresów i spiny. Niestety z czasem okazało się że to tylko pozory. Klientów miałam kilku bardzo trudnych. (na prawdę trudnych) rozpieszczeni przez lata, traktowali księgowego jak własną sekretarkę, niektórzy z wyższością, klient mający kilkaset dokumentów przynosil je nie raz po 20. Szefostwo nic z tym nie robiło. Przed 20. Klient potrafił zażądać Bilansu i rzis np do banku. Musiałam Zrobic max w ciągu tygodnia mając jeszcze kilkunastu innych klientów. Pracy na jedną osobę na 1,5-2 etaty. Ogromny stres że strony klientów, ciągle telefony, marudzenie, nie dawali normalnie pracować. Szefostwo jedyne co potrafiło powiedzieć to "musisz to przełknąć", "wszyscy tak mamy". O ile na początku było zrozumienie z czasem mimo natłoku prac zaczęło się doszukiwanie winnych i kroki w kierunku wyciągania konsekwencji finansowych w przyszłości od księgowych mimo iż pracy stanowczo za dużo na jedną osobę. Gdy nerwy puszczały a psychika siadała przez wyżywanie się psychiczne przez klientów zaproponowano zabranie obowiązków ale i mniejsza wypłatę. Finalnie do obniżki nie doszło ale po zabraniu obowiązków pracy było na etat (nie jak wcześniej na więcej). (usunięte przez administratora)na rękę za nerwice, depresję i stany lękowe po pół roku pracy. Nadgodziny płatne jeśli nie odbierzesz ale ile można pracować na pełnych obrotach po 1.25-1.5 etatu miesiąc w miesiąc. Próby radzenia sobie z trudnymi klientami i z czasem z niemożliwymi do wykonania obowiązkami, propozycje zmian dla zwiększenia efektywności pracy skutkowały doszukiwaniem się winy w pracowniku i stwierdzeniami że pracownik nie stosuje się do ideałów firmy. Wypowiedzenie złożyłam 1.5 Mc wcześniej mimo iż miałam 1 Mc wypowiedzenia. Dodatkowo usłyszałam "że są zdziwieni że odchodzę po tym wszystkim" - czyli po tym jak klienci traktowali mnie jak chłopca do bicia i nikt z tym nic nie zrobił. Nikt by tego nie wytrzymał. Na koniec obiecano referencje. Nie dostałam ich aż do ostatniego dnia pracy. Poproszono mnie o przygotowanie instrukcji. Wywiązałam się nawet z nawiązką - przekazałam wszelkie szczegółowe informacje, instrukcje, zaoferowałam wsparcie po ustaniu zatrudnienia. Mało tego firma była tak bezczelna że ośmielili się do mnie dzwonić z pytaniami dot. Moich byłych klientów już po ustaniu zatrudnienia. Ponieważ jestem profesjonalistą odpowiedziałam. Ale referencji i tak nie dostałam. Teraz żałuję że byłam fair wobec firmy. Kilka rzeczy nie dopilnowałam i były kwasy z klientami. Przyznaje się. Ale biorąc pod uwagę jaki terror klienci stosowali wobec nas, jakie były wymagania w stosunku do ilości pracy i czasu to wątpię czy ktoś by sobie lepiej poradził. Najbardziej boli że za stracone nerwy nawet referencji nie dali co było obiecane :(

4
Rach
Kandydat
 Pytanie
@Księgowy

Czy ma ktoś podobne odczucia?

Anix
Kandydat
 Pytanie

Xxxx napiszesz coś więcej o pracy w Bilansie?

Zostaw merytoryczną opinię o Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o. - Poznań

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 4.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 3, z czego 1 to opinie pozytywne, 1 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

Kancelaria Doradców Podatkowych Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii