Cisowianka (Nałęczów Zdrój Sp. Z O.O.)

2.3 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Nałęczów Zdrój Sp. z o.o.

Miniaturka
Agata Berndt-Wazelin
Nałęczów Zdrój Sp. z o.o.
PR Manager ZL Nałęczów Zdrój. Z firmą związana od grudnia 2013 roku.

Na początek proszę powiedzieć, czy Cisowianka i Nałęczów Zdrój to całkiem osobne podmioty, czy może wchodzą w skład większej grupy, a różnica polega na miejscu wydobycia?

Obie marki – Cisowianka i Nałęczów Zdrój – należą do firmy ZL Nałęczów Zdrój. Obie butelkowane są w tym samym zakładzie butelkującym znajdującym się w Drzewcach koło Nałęczowa i pochodzą z pokładów wód nałęczowskich. Miejsca, z których są wydobywane leżą około 150 metrów od siebie. Różnica polega na głębokości wydobycia wody, a co za tym idzie na jej składzie mineralnym. Nałęczów Zdrój jest wodą o nieco niższej mineralizacji niż Cisowianka.

 

Konsumenci mają w czym wybierać, to mocno nasycony rynek. Co wyróżnia Was od konkurencji?

Cisowianka to naturalna woda mineralna o średnim poziomie mineralizacji. Idealna dla całej rodziny, na każdą okazję. Butelkowana w jednym z najnowocześniejszych zakładów butelkujących na świecie, gdzie poziom specjalizacji i dbałości o bezpieczeństwo jest niezwykle wysoki. W ZL Nałęczów Zdrój ogromną wagę przykładamy do poszanowania natury. Nasze wody butelkujemy w sposób pozwalający w pełni zachować ich naturalne cechy, którymi woda została obdarzona przez naturę. Szacunek dla środowiska i ekologia przyświeca całości naszych działań i pracy w zakładzie. Wszelkie rozwiązania w nim zastosowane mają na celu jak najmniejszą ingerencję w środowisko i otaczającą nas przyrodę. Cisowianka jest marką bardzo mocno słuchającą swoich konsumentów. Staramy się wyjść naprzeciw ich potrzebom i stąd na przykład tak szeroka gama opakowań oraz rodzajów nasycenia wody CO2; w naszej ofercie. Ważną cechą, na którą nasi konsumenci zwracają uwagę jest też stosunek jakości do ceny. Ceny Cisowianki są bardzo dobre, a jakość wody wysoka. Często na rynku widzimy dużo droższe, a gorsze jakościowo na przykład wody źródlane. Ewenementem na rynku jest nasza Cisowianka Perlage – woda musująca, która stworzona została jak idealna towarzyszka spotkań przy stole. Jest to produkt wypełniający niszę na rynku, gdzie dotychczas nie było wody w pięknym opakowaniu o unikalnych cechach wręcz poprawiających odczuwanie smaku potraw i idealnie komponującej się z winami i nawet najdelikatniejszymi daniami.

 

Woda wodzie nierówna, o czym chyba wciąż często nie zdajemy sobie sprawy. Czy da się jednak zaobserwować zmianę światopoglądu kupujących – mam tu na myśli kierowanie się walorami zdrowotnymi wody, a nie jej ceną lub etykietą?

Zdecydowanie widzimy zmianę w podejściu konsumentów do zakupu wody. Kiedyś najważniejsza była cena i ewentualnie znany producent. Teraz konsumenci zwracają uwagę na skład wody i jej jakość. Coraz lepiej zorientowani są w tym co jest dla nich dobre i może dobrze działać na ich organizm. Poza tym widzimy też wyraźnie wzrost patriotyzmu zakupowego Polaków, którzy chętnie sięgają po marki polskie nienależące do zagranicznych koncernów. Zarówno trend pro-zdrowotny jak i patriotyczny są dla nas bardzo korzystne.

Na początku roku Cisowianka rozpoczęła współpracę z UNICEF. Jakie były efekty wspólnie podjętego przedsięwzięcia?

Cisowianka jest marką wrażliwą społecznie i często włącza się w pomoc potrzebującym tak w kraju jak i na świecie. Mocno angażujemy się w pomoc lokalnej społeczności w okolicach Nałęczowa i Lublina. Od 2008 Cisowianka wspierała Polską Akcję Humanitarną w budowaniu studni w Sudanie. Od stycznia 2016 Cisowianka rozpoczęła współpracę z UNICEF w ramach programów wodnych prowadzonych w najbiedniejszych rejonach świata. Przez 6 miesięcy kampanii w sklepach dostępne były butelki Cisowianki z logiem UNICEF. Część dochodu z ich sprzedaży została przekazana na rzecz programów wodnych UNICEF. Kwota, którą zebraliśmy wystarczy na instalację 107 pomp wodnych. Oznacza to, że dzięki współpracy UNICEF i Cisowianki czysta woda dotarła do kilkudziesięciu tysięcy dzieci w regionach, w których występuje problem z dostępem do czystej i bezpiecznej wody. Potrzeba pomocy najbiedniejszym rejonom świata, gdzie brak dostępu do sprawdzonych źródeł wody pitnej powoduje zagrożenia zdrowia i życia tysięcy dzieci, jest tak duża, że Cisowianka i UNICEF zdecydowały się kontynuować współpracę na rzecz programów wodnych również w przyszłym roku.

 

Podpisali Państwo również umowę partnerską z wyścigiem samochodowym Mille Miglia.

Umowę z Mille Miglia podpisaliśmy głównie dzięki coraz silniejszej pozycji naszej eksportowej marki Perlage na rynku HoReCa za granicą. Nasza musująca woda mineralna cieszy się bardzo dobrą opinią i można ją spotkać w najlepszych restauracjach, między innymi Francji i Włoch. A wyścig Mille Miglia jest tak wyjątkowym i renomowanym wydarzeniem, że jego organizatorzy wybierają sobie sponsorów spośród chętnych firm z całego świata. Perlage i Mille Miglia posiadają wiele cech wspólnych – prestiż, wyjątkową jakość, poszanowanie tradycji i dużą popularność. Dlatego obopólna chęć do współpracy obu tych marek jest bardzo naturalna i organizatorzy zaufali nam podpisując kontakt aż na 3 lata.

Jakim wyścigiem jest Mille Miglia?

Niezwykłym, łączącym w sobie historię motoryzacji, tradycję i niebywały szyk jakiego nadają mu startujące samochody. A mogą brać w nim udział jedynie te modele, które brały udział w Historycznym Mille Miglia (od 1927 do 1957 roku). Po raz pierwszy Mille Miglia, wyścig po drogach Włoch Północnych, odbył się w 1927 roku. Obecnie rajd ten stał się jednym z najważniejszych wydarzeń w światowym kalendarzu sportów samochodowych. Wśród jego uczestników są między innymi Jeremy Irons, Rowan Atkinson czy Adrien Brody.

Innym realizowanym przez Państwa projektem jest Water&Wine.

Koncept restauracyjny Water&Wine został stworzony jako miejsce spotkań dla osób profesjonalnie zajmujących się gastronomią, a także dla pasjonatów fine dining. Przyświecała nam idea, by połączyć najwyższej jakości wodę, z dobrze dobranym winem i doskonałym jedzeniem. W Water&Wine można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat właściwości wody, waterparingu czyli doboru wody do wina i jedzenia oraz hydrosommelierstwa. Tutaj nowatorskie podejście do gotowania spotyka się z szacunkiem dla regionu i tradycji, a przede wszystkim natury. Przy restauracji założyliśmy ogród, pasiekę, uprawiamy winorośl, zarybiamy staw. Z przestronnej sali restauracyjnej roztacza się imponujący widok na okoliczne pola i ogród, z którego kucharze co rano zbierają potrzebne im do skomponowania menu warzywa, owoce i zioła.

Jakim zatem miejscem jest Water&Wine?

Water&Wine to miejsce, które w naturalny sposób łączy potrzeby, póki co jedynie służbowych spotkań z przyjemnością jedzenia i z wiedzą o wodzie. Jednak zainteresowanie tym miejscem jest tak duże, że planujemy niedługo udostępnić je „szerszej publiczności”. Water&Wine, podobnie jak cała nasza firma podąża własną drogą. Tworzymy unikalną jakość i jesteśmy pewni, że zostanie doceniona.

Perlage to Państwa marka eksportowa – w ilu oraz jakich krajach jest dostępna?

Exportowa marka Perlage z roku na rok dostępna jest w coraz większej liczbie krajów i najlepszych restauracjach na całym świecie. W chwili obecnej eksportowa marka Perlage dostępna jest w 18 krajach świata – od Panamy, przez Francję i Włochy aż do Korei, Japonii i Chin. Ostatnio marka Perlage pojawiła się w USA, a w najbliższym czasie planowane jest sfinalizowanie kontraktu z Łotwą i Wielką Brytanią. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z coraz większej obecności Perlage w najlepszych restauracjach Francji i Włoch. Dowodzi to niezwykłej jakości i wyjątkowości polskiej naturalnej wody mineralnej, która zdołała przebić się na tak nasyconym rynku jakim bez wątpienia są Francja i Włochy. Pod względem ilościowym dominuje eksport Perlage do Chin, gdzie błękitne butelki Perlage stają się coraz bardziej popularne i pożądane.

Przejdźmy do rekrutacji – jakimi kanałami najczęściej ona przebiega?

Rekrutacja przebiega różnie w zależności do jakiego działu rekrutujemy i kogo szukamy. Najczęściej jednak wykorzystujemy ogłoszenia prasowe i internetowe oraz firmy rekrutacyjne.

A jak wygląda ten proces w praktyce?

Oczywiście za każdym razem weryfikujemy wiedzę, kwalifikacje i umiejętności kandydatów integralnie związane z danym stanowiskiem i działem. To w jaki sposób przebiega rekrutacja i z ilu etapów się składa też zależy w dużej mierze od stanowiska i działu na jaki rekrutujemy pracowników.

Jaką formę zatrudnienia Państwo preferujecie? Czy pracownicy mogą liczyć na jakieś pozapłacowe benefity?

Większość naszych pracowników posiada prywatne ubezpieczenie medyczne dla siebie i swoich najbliższych. Wszystko zależy też od działu, w którym pracownik jest zatrudniony –poszczególne działy mogę liczyć też na karty Benefit, elastyczny czas pracy lub możliwość pracy z domu.

Są Państwo skorzy do zatrudniania stażystów? Jaka jest ich szansa na późniejsze stałe zatrudnienie w Państwa firmie?

W momencie zapotrzebowania zatrudniamy stażystów w naszym uzdrowiskowym laboratorium analitycznym. Jest to dla nas dobra forma sprawdzenia umiejętności. Stażyści, którzy się sprawdzą mogą liczyć na zatrudnienie na stałe.

Reasumując – dlaczego warto pracować w Państwa firmie?

ZL Nałęczów Zdrój daje szansę zatrudnienia na dobrych warunkach i uczciwych zasadach. Firma dba o pracownika i jego rozwój, często inwestując w szkolenia i kursy. Staramy się robić wiele aby ludziom u nas zatrudnionym pracowało się dobrze, żeby byli zadowoleni z wynagrodzenia i warunków pracy. Dzięki temu rotacja pracowników utrzymuje się u nas na niskim poziomie.

Dobra woda to... ?

Naturalna woda mineralna Cisowianka.

Nałęczów Zdrój Sp. z o.o.