AB Midden Nederland

Houten

Ocena pracodawcy 6/6

na podstawie 2 ocen.

Wywiady AB Midden Nederland

Bram Schouten Dyrektor AB Midden Nederland
Z firmą AB Midden Nederland związany od ponad 20 lat, obecnie – na stanowisku dyrektora.

Jak wyglądały początki firmy AB Midden Nederland w Polsce?

W 1999 roku brakowało w Holandii rąk do pracy i gdy dowiedzieliśmy się, że istnieje możliwość zatrudnienia Polaków posiadających niemiecki paszport, zaczęliśmy wynajmować mieszkania, by móc ich zatrudnić i tym sposobem odpowiedzieć na tutejsze zapotrzebowanie do pracy.

Jaki wpływ na sytuację firmy miało wejście Polski do Unii Europejskiej?

Na pewno to wydarzenie odegrało dużą rolę. Od kiedy 1 maja 2004 otworzyły się rynki pracy dla Polaków, wielu z nich przyjechało do Holandii w poszukiwaniu pracy.

 

Firma istnieje na rynku już ponad 50 lat. Jak branża zmieniła się przez ten czas?

Nasze korzenie leżą w sektorze mleczarskim. Przez pierwsze 20 lat dochodziły do niego kolejne branże rolnicze. Zatrudniamy fachowców między innymi przy hodowli krów, trzody chlewnej, szkółkach drzew i krzewów, uprawie owoców i warzyw. Około 1000 firm posiada członkostwo w naszej spółce. Kiedy właściciel jednej z nich choruje, wysyłamy któregoś z naszych pracowników, by przejął jego obowiązki. Członkostwo u nas zapewnia taką możliwość. Od 1995 roku wysyłamy do tych firm również personel do produkcji i w tym momencie jest to największa część naszej firmy. Poszerzyliśmy też naszą działalność poza sektor rolniczy. Zatrudniamy osoby również w logistyce, technice, budownictwie i przemyśle spożywczym.

Co w perspektywie minionych lat uznałby Pan za największy sukces firmy?

Moim zdaniem największym sukcesem jest to, że zdecydowaliśmy się przyjmować Polaków do pracy i że robimy to profesjonalnie. Pracownicy mieszkają wyłącznie w domkach jednorodzinnych. Chcemy, by czuli się oni tak, jak my byśmy chcieli się czuć pracując zagranicą.

Co Państwa wyróżnia jako pracodawcę?

Nasi koordynatorzy chcą od początku stworzyć pozytywną więź z pracownikami, nie ważne z jakiego kraju pochodzą. Chcemy, by pracownicy dobrze się u nas czuli, bo dopiero wtedy mogą dobrze wykonywać pracę.

 

Jak wygląda proces rekrutacji nowych pracowników?

W Polsce posiadamy siostrzane biuro, AB Job Service Polska. Oni selekcjonują dla nas kandydatów.

Jakich pracowników obecnie Państwo poszukują?

Poszukujemy głównie fachowców w branży technicznej, np. spawaczy, zbrojarzy, monterów prefabrykatów żelbetowych.

Gdzie zamieszczają Państwo informacje o nowych ofertach pracy?

Aktualne oferty pracy można znaleźć na naszym Facebooku: AB Midden Nederland PL, naszej stronie oraz na stronach takich jak Niedziela. Osoby poszukujące pracy mogą tez zawsze przysłać do nas swoje CV na adres: work@abmiddennederland.nl

 

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w Państwa firmie?

Kandydaci nie muszą się przygotowywać, muszą po prostu być sobą i muszą być szczerzy. A jeśli są bardzo ciekawi, do jakiego miejsca trafią, możemy przez Google StreetView pokazać im dokładne miejsce.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Podstawowym wymogiem jest motywacja i znajomość języka angielskiego. Przy niektórych ofertach pracy obowiązkowym wymogiem jest też posiadanie prawa jazdy.

Znajomość jakich języków obcych i na jakim poziomie jest wymagana, by rozpocząć pracę w Holandii?

Nie zawsze wymagana jest znajomość języka angielskiego lub niemieckiego, ale często zdarza się, że firmy proszą o pracownika ze znajomością któregoś z tych dwóch języków, a czasem wymagana jest nawet znajomość języka niderlandzkiego.

 

Nasz czytelnik pyta, jak wyglądają warunki na zakwaterowaniu podczas pracy (np. przy chryzantemach w Zaltbommel) w Holandii?

Niebawem zaczniemy zbierać materiały w formie zdjęć i będziemy je udostępniać osobom, które będą skierowane na dany adres. Przykładowe zdjęcia naszych domów będziemy też zamieszczać na naszym Facebooku: AB Midden Nederland PL, dlatego serdecznie zapraszam do obserwowania.

Na jakie benefity socjalne mogą liczyć pracownicy firmy?

Wspieramy naszych pracowników w wielu aspektach, np. jeśli istnieje konieczność wizyty u lekarza przez pracownika, służymy pomocą językową oraz jeżeli pracownik nie czuje się zbyt pewnie w obcym miejscu, towarzyszymy mu w drodze do i w przychodni.

W jaki sposób inwestują Państwo w rozwój pracowników?

Dla sprawdzonych pracowników organizujemy kursy językowe i szkolenia BHP.

Czy organizują Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników?

Tak, raz w roku organizujemy turniej piłki nożnej, a okazjonalnie organizujemy wycieczki np. do Keukenhof czy Eftelingu.

Czy przewidują Państwo programy stażowe i przyjmują praktykantów?

Tak, jest to możliwe w naszym biurze. Jakiś czas temu mieliśmy w biurze w Houten, studentkę z Wrocławia. Z racji tego, że studiowała niderlandystykę, mogliśmy jej nieco „pomóc”.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?

Chcielibyśmy jeszcze lepiej służyć naszym klientom. Bardzo ważne jest, by do każdego zleceniodawcy trafiała właściwa osoba. Wtedy wszystkie strony są zadowolone. Poza tym chcemy usprawnić pracę administracji. Można tego dokonać stosując specjalne aplikacje.

Dziękuję za rozmwowę.