Stanowisko ds. obsługi płatników składek i ubezpieczonych

Kraków
Oferta opublikowana19.05.2024
Oferta wygasa13.08.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna
Branżaadministracja biurowa

Obowiązki

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy

 

  • Udzielanie informacji w zakresie przepisów prawnych dotyczących zasad podlegania ubezpieczeniom, podstawy  wymiaru składek, rozliczania, finansowania  i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych, a także zasad i warunków umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności z tytułu składek pobieranych przez ZUS, ustalania właściwego ustawodawstwa w zakresie zabezpieczenia społecznego określonych przez rozporządzenia UE oraz przez zawarte przez RP umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym,
  • obsługa zapytań i reklamacji w zakresie zapisów na kontach płatników składek oraz ubezpieczonych, w tym dotyczących subkonta, a także spraw w zakresie członkostwa i przekazywania składek na rachunki w OFE, w przypadkach nie wymagających postępowania wyjaśniającego z płatnikiem składek oraz realizuje wnioski w ramach bieżącej obsługi konta płatnika i ubezpieczonego,
  • przyjmuje, weryfikuje i wprowadza do systemu dokumenty ubezpieczeniowe (w tym dokumenty tworzone na podstawie wniosków CEIDG i KRS - "jedno okienko"), udziela wyjaśnień o błędach w dokumentach ubezpieczeniowych i płatniczych, zasadach ich wypełniania i korygowania, zapewnia obsługę płatników, którzy otrzymali zawiadomienia o nieprawidłowościach w dokumentach oraz koryguje nieprawidłowości w dokumentach podczas wizyty klienta.

Wymagania

Wymagania formalne -niezbędne na stanowisku pracy:

  • wykształcenie średnie

 

Mile widziane:

  • wykształcenie wyższe,
  • minimum 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze spraw płatników składek i ubezpieczonych,
  • minimum 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze klientów,
  • doświadczenie w obsłudze osób z niepełnosprawnościami,

 

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i rozporządzeń do tej ustawy,
  • mile widziana znajomość technik obsługi klienta,
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office,
  • orientacja na cel,
  • orientacja na jakość,
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
  • komunikatywność.

 

Wymagane dokumenty:

  • CV,
  • list motywacyjny z zaznaczeniem komórki organizacyjnej i stanowiska, o jakie kandydat się ubiega,
  • skany dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (tzn. skany świadectw ukończenia szkoły wyższej),
  • skany dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
  • skany świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy.

 

Dokumenty należy przesłać przez formularz aplikacyjny wybierając Aplikuj na dole oferty.

 

Proces rekrutacji obejmować będzie:

  • ocenę formalną dokumentów,
  • sprawdzenie wiedzy niezbędnej na oferowanym stanowisku, w zakresie podanym w ogłoszeniu oraz rozmowę kwalifikacyjną (przeprowadzoną w siedzibie Oddziału ZUS w Krakowie lub w formie zdalnej przez komunikator internetowy - wywiad on-line).

 

Dodatkowe informacje:

  • skontaktujemy się e-mailowo lub telefonicznie tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne,
  • przesłanych dokumentów nie zwracamy,
  • do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnością
  • oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane,
  • miejsce wykonywania pracy: ul. Pędzichów 27,

 

Oferujemy

 Oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie  - umowa o pracę,
  • możliwość rozwoju zawodowego poprzez pracę w zespole specjalistów z zakresu ubezpieczeń społecznych oraz program szkoleń,
  • możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych,
  • możliwość zakupu na preferencyjnych warunkach karty sportowej oraz pakietu medycznego w ramach grupowego ubezpieczenia pracownika,
  • pakiet świadczeń socjalnych: dofinansowanie do wypoczynku, dofinansowanie sportu i kultury, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach,

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób
z niepełnosprawnościami.

Wyposażenie stanowiska pracy:

  • sprzęt komputerowy,
  • sprzęt biurowy.

Warunki wykonywania pracy:

  • spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż.,
  • polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę,
  • wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem ZUS,
  • konieczność wykonywania pracy poza biurem,
  • konieczność odbywania podróży służbowych,
  • budynek 4-piętrowy z windą oraz pomieszczeniami sanitarnymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na parterze
  • miejsce pracy dostosowane do osób poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego,
  • przy wejściu do budynku znajduje się platforma schodowa
  • drzwi przy wejściu do budynku otwierają się automatycznie,
  • w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Dodatkowe informacje

Źródło: Zus/Praca

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie