Oferta opublikowana16.05.2024
Oferta wygasa14.08.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Kuratorium Oświaty w Poznaniu

Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Wizytator do spraw edukacji włączającej,
Wydział Nadzoru Pedagogicznego; WOA.210.3.2024

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zadanie 1:
  • Inicjowanie i podejmowanie działań służących wspieraniu edukacji uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:
  • 1. Pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z włączeniem uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym poszukiwanie rozwiązań systemowych i wsparcie dyrektora w jego pracy.
  • 2. Analiza efektywności systemu edukacji włączającej w szkołach, w tym ocenę dostępności, ocena dostępności nauczycieli i nauczania oraz wsparcia dla uczniów z różnymi potrzebami, w tym współpraca z MEN w zakresie pozyskania narzędzi, dzięki którym będzie można dokonać analizy i oceny dostępności i efektywności.
  • 3. Wspieranie szkoły w opracowywaniu i wdrażaniu strategii włączania, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • 4. Organizowanie szkoleń dla nauczycieli dotyczących najlepszych praktyk włączających oraz nowych metod i technik nauczania, w tym we współpracy z ośrodkami doskonalenia nauczycieli oraz z Wydziałem Wspierania Edukacji.
  • 5. Wspieranie szkół w zakresie kampanii na rzecz upowszechniania idei włączania wśród rodziców, nauczycieli uczniów neurotypowych, w tym przez udział i organizowanie konferencji z ośrodkami naukowymi i stowarzyszeniami oraz Wydziałem Wspierania Edukacji.
  • 6. Pomoc szkole w przestrzeganiu odpowiednich przepisów dotyczących edukacji włączającej i zapewnienie dostępu do odpowiedniego wsparcia.
  • 7. Współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi w różnych środowiskach uczniowskich, nauczycielskich i uczniowskich.
  • 8. Współpraca z organami prowadzącymi w zakresie krzewienia idei edukacji włączającej.
  • Zadanie 2:
  • a) stanu przestrzegania przepisów prawa,
  • b) przebiegu procesów kształcenia i wychowania,
  • c) efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki.
  • Zadanie 3:
  • Wspomaganie szkół, przedszkoli oraz placówek poprzez organizację narad dla dyrektorów, przekazywanie informacji o istotnych zagadnieniach dotyczących edukacji włączającej.
  • Zadanie 4:
  • Opiniowanie arkuszy organizacji publicznych szkół, przedszkoli i placówek.
  • Zadanie 5:
  • Rozpatrywanie spraw uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
  • Zadanie 4:
  • Opiniowanie arkuszy organizacji publicznych szkół, przedszkoli i placówek.
  • Zadanie 5:
  • Udział w komisjach konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora szkoły, przedszkola i placówki.
  • Zadanie 6:
  • Prowadzenie spraw związanych z eksperymentem pedagogicznym w realizacji edukacji włączającej.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w zakresie kształcenia specjalnego
  • W przypadku nauczyciela: status nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania, lub co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli, lub co najmniej dwuletni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku związanym z organizacją pracy szkół i placówek
  • W przypadku nauczyciela akademickiego: co najmniej pięcioletni staż pracy w szkole wyższej i ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania
  • Znajomość przepisów prawa oświatowego i umiejętność ich interpretacji
  • Znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem w oświacie oraz dotyczących nadzoru pedagogicznego
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz służby cywilnej
  • Analityczne myślenie
  • Umiejętność komunikacji interpersonalnej
  • Dobra znajomość obsługi komputera (Pakiet Office, poczta e-mail, system informacji prawnej LEX).
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność organizacji pracy własnej
  • Umiejętność pracy w zespole.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie form doskonalenia w zakresie zarządzania lub administracji
  • Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-29
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    ul. Kościuszki 93
    61-716 Poznań
    pok. 339 - budynek B - Kancelaria

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • Zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą urzędu
  • Wyjazdy służbowe związane z realizowanymi zadaniami
  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • Stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze budynku biurowego
  • Budynek nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich
  • Budynek nie jest wyposażony w windę
  • W budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Umożliwiamy składanie dokumentów również w formie elektronicznej:
    - dokumenty można składać za pośrednictwem platformy ePUAP
    - link do strony: https://epuap.gov.pl/wps/portal
    adres skrzynki ePUAP Kuratorium Oświaty w Poznaniu: /ko_poznan/SkrytkaESP
    - Dołączone oświadczenia oraz kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie podpisz elektronicznie (podpis
    zaufany lub podpis kwalifikowany)
  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością
  • Oferty kandydatów, z którymi nie można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    możliwe są do odebrania w ciągu 1 miesiąca od dnia opublikowania wyniku naboru. Po tym terminie oferty te
    podlegają komisyjnemu zniszczeniu
  • Oferty kandydatów, z którymi można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia objęcia stanowiska przez wybranego kandydata

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie