ZARYS International Group sp. z o.o. sp.k.

Zabrze

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 127 ocen.

Wywiady ZARYS International Group sp. z o.o. sp.k.

Marek Stebnicki Prezes Zarządu ZARYS International Group sp. z o.o. sp.k.
Ekspert rynku wyrobów medycznych i funkcjonowania placówek szpitalnych w Polsce Współtwórca ponad 25 lat temu rynku usług i wyrobów medycznych w Polsce. Ekspert branżowy z wieloletnim doświadczeniem. W ZARYS International Group odpowiada obecnie za kwestie związane z bieżącą działalnością i zarządzaniem procesami biznesowymi firmy, polityką handlową i relacjami z placówkami medycznymi, szczególnie państwowymi szpitalami. Specjalizuje się w kwestiach związanych z bieżącym funkcjonowaniem i zarządzaniem placówkami medycznymi, w tym w zakresie efektywności kosztowej i polityki zakupowej szpitali. W kręgu jego zainteresowań znajdują się też zagadnienia dotyczące prawa zamówień publicznych w kontekście funkcjonowania państwowej ochrony zdrowia. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Paweł Ossowski Wiceprezes Zarządu ZARYS International Group sp. z o.o. sp.k.
Ekspert rynku wyrobów medycznych Ekspert rynku wyrobów medycznych. W ZARYS odpowiada za kwestie związane z rozwojem biznesu i marketingiem, eksportem oraz wytyczaniem kierunków rozwoju firmy, w tym za pozyskiwanie nowych rynków zbytu na oferowane produkty medyczne. Interesuje się szczególnie potencjałem rozwoju branży wyrobów medycznych na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Europie Środkowo-Wschodniej oraz na rynkach azjatyckich (Chiny, Malezja, Wietnam). Od początku swojej kariery związany z firmą ZARYS, w której zdobył gruntowne branżowe doświadczenie we wszystkich jej działach – magazynowym, sprzedaży, importu, zamówień publicznych, eksportu, a także jako przedstawiciel handlowy. Komentator zmian zachodzących w sektorze ochrony zdrowia w Polsce oraz autor wielu artykułów dotyczących funkcjonowania rynku wyrobów medycznych, prawa zamówień publicznych, kwestii związanych z ekspansją i eksportem polskich firm za granicą, publikowanych w prasie codziennej i biznesowej, magazynach i portalach branżowych oraz na blogu. Absolwent kierunku International Business w Business School na University of Sydney, Australia oraz Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.

ZARYS International Group sp. z o.o. sp.k.

"ZARYS" International Group jest wiodącym na rynku wytwórcą oraz dostawcą podstawowego i specjalistycznego sprzętu medycznego dla większości placówek medycznych w Polsce, a także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma oferuje sprzęt medyczny niemal ze wszystkich dziedzin medycyny, przede wszystkim sygnowany własną marką, a także znanych producentów polskich i zagranicznych.

Posiadają Państwo 27 lat doświadczenia w branży medycznej. Jak w tym czasie zmieniła się firma?

ZARYS to firma rodzinna, która powstała w 1989, roku fundamentalnych przemian w Polsce. Została założona przez Jacka Ossowskiego, który chciał wykorzystać zmieniającą się sytuację gospodarczą i wziąć udział w budowaniu nowej Polski. Firma z małego dystrybutora przeistoczyła się w wiodącego gracza w swojej branży na rynku produktów medycznych nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo – Wschodniej Od początku swojej działalności związana jest ze Śląskiem, gdzie do dziś w Zabrzu znajduje się jej siedziba oraz nowoczesne centrum magazynowo-logistyczne w Gliwicach. Obecnie ZARYS to firma globalna, ale mocno zakorzeniona lokalnie i obecna poprzez swoje produkty w większości placówek medycznych w Polsce, zarówno państwowych, jak i prywatnych.

Bogata oferta ZARYS pozwala wyposażyć szpital w ponad 90% podstawowego sprzętu medycznego i jest ona obecnie najszersza na rynku. Czym jeszcze wyróżniają się Państwo na tle konkurencji?

Wyróżnia nas naprawdę duże, unikalne doświadczenie, funkcjonujemy już bowiem 27 lat w branży medycznej, a do tego posiadamy najszerszą w Polsce ofertę sprzętu jednorazowego użytku i wykwalifikowaną kadrę specjalistów. To właśnie dzięki ludziom i bogactwu oferty jesteśmy w stanie zaproponować klientom kompleksowe rozwiązania. Naszym atutem jest nowoczesne centrum logistyczne, magazyn wysokiego składowania o powierzchni 9100 m2. Produkty w ZARYS dobieramy bardzo starannie pod kątem potrzeby, komfortu, jakości i szybkiej dostępności. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, za jego obsługę i koordynację zamówienia odpowiedzialny jest konkretny pracownik naszej firmy. Co warte podkreślenia, będąc producentem mamy własne marki produktów, a także posiadamy w ofercie wyroby czołowych światowych producentów sprzętu medycznego. Zespół przedstawicieli handlowych ZARYS jest rozlokowany w całej Polsce, dzięki czemu szybko reagujemy na potrzeby klienta.

Od 2013 roku rozpoczęli Państwo działalność eksportową. Gdzie obecnie docierają Państwa produkty?

Początkowo ZARYS skupiał się na dostawach jednorazowego sprzętu medycznego do polskich placówek ochrony zdrowia. Obecnie towary z logo ZARYS trafiają już na trzy kontynenty, znajdując uznanie w ponad 35 krajach. Wraz z rozwojem organizacji zaczęliśmy dystrybuować nasze produkty do Czech, Słowacji, Litwy, Rumunii czy Niemiec. Dziś firma dostarcza swoje produkty, sygnowane własną marką - poprzez sieć lokalnych dystrybutorów - do naszych sąsiadów, m.in. na Białoruś i Ukrainę, do krajów Unii Europejskiej oraz Kosowa, Maroka i RPA. Prowadzi ekskluzywną sprzedaż eksportową do takich państw, jak: Estonia, Portugalia, Malta, a także eksport do krajów Bliskiego Wschodu. Mamy już za sobą pierwsze dostawy do Kataru, Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Omanu i Iraku. Planujemy eksport do Rosji i Afryki.

Co było kluczowym momentem w historii Państwa firmy?

Początkowo firma rozwijała się organicznie bazując na potencjale polskiego rynku i dostarczając tutaj swoje produkty. Jednakże w pewnym momencie skala prowadzonej działalności oraz korzystne położenie geograficzne centrali na przecięciu tras szybkiego ruchu w Polsce zdecydowały o ekspansji do krajów sąsiedzkich i szukania rynków zbytu w całej Europie.

Na pewno kolejnym ważnym elementem w rozwoju firmy ZARYS była decyzja o udziale w międzynarodowych targach branżowych i szerokiej ekspansji globalnej, szczególnie w oparciu o nowe własne marki produktowe. Ostatnio mocnym impulsem był zakup nowej powierzchni magazynowej i biurowej, który jest wynikiem intensywnego rozwoju firmy i konsekwentnego wdrażania strategii oraz zmian jakie w niej zachodzą.

Jaka misja przyświeca firmie w codziennej pracy?

W codziennej pracy przyświeca nam motto: „Umacnia nas tradycja. Inspiruje nas przyszłość.”

A wraz z rozwojem strategii eksportowej także hasło: „Eksportujemy dobre rozwiązania.”

Jak wygląda proces rekrutacji od momentu zamieszczenia ogłoszenia do podpisania umowy z nowym pracownikiem?

Obecnie większość naszych rekrutacji odbywa się dwuetapowo, pierwszy etap to standardowa rozmowa kwalifikacyjna, a drugi, już ostateczny to pogłębiona rozmowa z kandydatem i często zadanie dodatkowe, związane z obejmowanym stanowiskiem. Następnie podpisujemy umowę przedwstępną z wybraną osobą jeżeli okres między rekrutacją, a podjęciem pracy jest stosunkowo długi.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo nowych pracowników?

Stale rozwijamy działania handlowe, więc ciągle trwa rekrutacja na stanowiska przedstawicieli handlowych, a także cały czas powiększamy ofertę produktową. Mamy ambicję żeby nasi handlowcy byli ekspertami jeśli chodzi o naszą ofertę produktową. W związku z intensywnym rozwojem firmy również aktywnie poszukujemy pracowników managementu średniego i wysokiego szczebla (Product Managerowie, Business Development Manager, Export Manager etc.).

Z jakimi wyzwaniami wiąże się podjęcie pracy w charakterze przedstawiciela medycznego? Jakie osoby dobrze sprawdzą się w tej roli?

Praca przedstawiciela handlowego (PH) to przede wszystkim ciągły kontakt z ludźmi, dlatego bardzo istotne są zdolności interpersonalne kandydata. Ponadto jest to praca także z personelem medycznym, który jest odbiorcą i profesjonalnym użytkownikiem sprzętu medycznego. Dlatego konieczna jest szeroka wiedza na temat sprzedawanego asortymentu i znajomość realiów pracy w placówkach służby zdrowia. Ponadto to, co charakteryzuje każdego dobrego pracownika z każdej branży – rzetelność i etyka pracy.

Ile osób obecnie tworzy Państwa zespół?

W ZARYS obecnie pracuje ponad 160 osób. Na nasz zespół składa się centrala firmy i część produkcyjna w Zabrzu, nowoczesny magazyn w Gliwicach i grupa regionalnych przedstawicieli handlowych z całej Polski. Korzystamy także z zewnętrznych współpracowników – dystrybutorów międzynarodowych i ekspertów w branży medycznej w kraju.

Jakie wymagania muszą spełniać kandydaci?

Wymagania co do nowych pracowników zależą od aplikacji na dane stanowiska. Oczywiście przeważnie szukamy już kandydatów z doświadczeniem w branży lub ze znajomością środowiska medycznego. Nie jest to jednak absolutnie regułą, w naszym zespole jest wielu wartościowych pracowników, którzy przychodzili do firmy jako osoby zupełnie nie związane z medycyną i branżą medyczną.

Czy wymagają Państwo doświadczenia w branży, czy też osoby które dopiero chcą rozpocząć w niej swoją karierę również są mile widziani?

W naszym zespole zdecydowanie stawiamy na ludzi młodych, ambitnych i dajemy szanse nowym osobom bez doświadczenia. Z drugiej strony oczekujemy od takiego pracownika maksymalnego zaangażowania, zdolności i chęci do nauki.

Czy firma zapewnia pracownikom benefity pozapłacowe?

Nasza firma wspiera szeroko rozumianą aktywność fizyczną - oferujemy pracownikom firmy ZARYS kartę multisport i ubezpieczenie.

Jakie perspektywy awansu ma Państwa pracownik?

Możliwości awansu oczywiście zależą od zajmowanego stanowiska i działu w jakim pracuje dana osoba, natomiast zdecydowanie stawiamy na rozwój pracowników w ramach struktur naszej firmy. Obecnie większość kierowników działów to osoby, które przeszły w firmie drogę od najniższych stanowisk do obecnie zajmowanych.

Jak wygląda grafik Państwa pracy? Czy praca odbywa się również w weekendy?

W związku z dostosowaniem godzin pracy do bieżącego funkcjonowania szpitali nasze biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30, natomiast nie pracujemy w weekendy.

Jednym z ważniejszych kryteriów podczas poszukiwania nowej pracy jest możliwość rozwoju. Jakie możliwości w tym zakresie Państwo oferują?

Naszym pracownikom oferujemy szeroki wachlarz szkoleń i kursów z zakresu nowości produktowych oraz wsparcia w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Przeważnie są to szkolenia wewnętrzne, szkolenia zewnętrzne i potencjalne kursy językowe.

We wrześniu dołączyli Państwo do projektu edukacyjnego „Liderzy Ochrony Zdrowia” skierowanego do studentów i absolwentów. Czy często współpracują Państwo właśnie ze studentami? Mają oni możliwość odbycia praktyk lub stażu w Państwa firmie?

ZARYS International Group zdecydował się wesprzeć Fundację im. Lesława A. Pagi w jej projekcie edukacyjnym, poprzez udział merytoryczny Pawła Ossowskiego i transfer wiedzy skierowany do przyszłej kadry menadżerskiej. Podczas spotkania z uczestnikami projektu zostały przedstawione w formie studium przypadku naszej firmy najważniejsze aspekty funkcjonowania prywatnego podmiotu produkcyjnego i dystrybucyjnego w sektorze medycznym. Co ważne, najlepsi uczestnicy projektu mogą wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce, podczas dwumiesięcznych praktyk w firmie ZARYS.

Podsumowując, dlaczego warto pracować właśnie w Zarys?

W ZARYS stawiamy na młodych i dajemy im szansę dynamicznego rozwoju zawodowego. Pod kątem wieku większość naszej kadry kierowniczej oscyluje wokół 30 roku życia, a co także istotne wielu z nich jest związanych z naszą firmą od początku swojej profesjonalnej kariery.

Dziękuję za rozmowę.