Wywiady Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k

Piotr Sulewski Prezes Zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k
Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu - zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedin (www.linkedin.com/in/piotr-sulewski-4928a2112/)

Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma? Co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?

Warsaw Media House specjalizuje się w ogólnie pojętym marketingu internetowym, personal brandingu oraz employer brandingu. Tworzymy zintegrowane kampanie marketingowe dla naszych klientów i kreujemy dla nich całą komunikację lub poszczególne jej elementy. Wszystko uzależnione jest od potrzeb klienta, a dzięki temu, że do każdego podchodzimy indywidualnie jesteśmy w stanie precyzyjnie dobrać narzędzia, które pozwalają osiągać wyznaczone cele i rozwijać działalność naszych klientów. Chciałbym zwrócić uwagę również na employer branding, który aktualnie jest niezbędny do prawidłowego rozwoju firmy. Mamy rynek, który należy do pracowników, a oni doskonale zdają sobie z tego sprawę. Prawda jest taka, że inwestowanie w pracowników zwraca się z nawiązką. Błędem jest jednak przekonanie, że kilka szkoleń wyczerpuje temat i można uważać się za dobrego pracodawcę. Budowanie marki pracodawcy to dużo bardziej złożone zagadnienie, na które składają się nawet pozornie mało znaczące elementy. Dodatkowo warto zaznaczyć, ze jest do proces długotrwały. Nie ma możliwości aby w miesiąc naprawić błędy popełniane przez pracodawców latami. Pomimo wszystko jest to wysiłek, który warto podjąć, a korzyści płynące ze zmiany są nieporównywalnie większe.

Jakie firmy są Państwa klientami?

Nasi klienci to głównie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Współpracujemy z markami, które dopiero wchodzą na rynek, mają ciekawy pomysł na produkt lub usługę, ale nie potrafią jej odpowiednio zareklamować, sprzedać czy stworzyć przekazu. Powszechnym problemem jest brak określonej grupy docelowej. Firmy nie tworzą dokładnych profili swoich klientów, a co za tym idzie nie są w stanie ukierunkować swojej komunikacji na właściwe tory. Należy pamiętać, że nie da się stworzyć jednego produktu, który będzie odpowiedni dla wszystkich, a bardzo często nowonarodzeni przedsiębiorcy tak właśnie działają. Z tego powodu upada wiele naprawdę obiecujących biznesów. Nasz usługi są idealne również dla firm, które mają tzw. sufit nad głową. Pomagamy przerwać stagnację i wprowadzamy firmę klienta na wyższy poziom.

Jakie cele stawiacie przed sobą na nadchodzący rok?

Mamy dużo planów związanych z rozwojem firmy. Warsaw Media House planuje rozszerzyć swoją działalność w nadchodzącym roku, a co za tym idzie zwiększyć zatrudnienie minimum o 30%. Dodatkowo chcielibyśmy spróbować swoich sił na rynkach zagranicznych.

Jakie działania marketingowe polecacie Państwo mniejszym firmom, które dopiero startują na rynku i nie posiadają wielkiego budżetu na reklamę?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od branży. W przypadku braku budżetu postawiłbym na bardzo dobrą obsługę klienta. W dobie wszechobecnych kampanii promocyjnych zapomina się o podstawach. Dobrze obsłużony klient niesie tę historię dalej tworząc tzw. marketing szeptany. Jest to bezpłatna, ale bardzo skuteczna forma promocji.

Jak wygląda proces rekrutacji do Państwa firmy?

Zrekrutowanie pracownika jest łatwe, ale przeprowadzenie skutecznego naboru tak aby znaleźć odpowiednią osobę na dane stanowisko to zadanie już dużo bardziej wymagające niż mogłoby się wydawać. W związku z tym wprowadziliśmy strategię rekrutacji 3-etapowej. Proces zaczyna się od ankiety teoretycznej, z której już na tym etapie można bardzo wiele wywnioskować na temat kandydata. Znacznie więcej niż jest nam w stanie przekazać klasyczne CV. Pytania są skrojone na miarę naszych potrzeb i oczekiwań względem przyszłego pracownika. Następnie przechodzimy do zadania praktycznego. Jest to zdecydowanie najważniejszy, najtrudniejszy i najbardziej czasochłonny etap rekrutacji. I nie, nie mam tutaj nie myśli zadań typu „Wymyśl sposób promocji nowego produktu XYZ”, które według wielu ma służyć do pozyskiwania kreatywnych pomysłów bez zatrudniania. U nas jest to zadanie, z którym kandydat będzie miał styczność w codziennej pracy. Dzięki temu poznajemy, czy ktoś wie, na czym ma polegać jego praca. Zwracamy uwagę na takie rzeczy jak ogólny schemat działania, harmonogram, budżet czy znajomość narzędzi i zagadnień. Trzeci etap to bezpośrednia rozmowa podczas, której unikamy schematycznych pytań. Większość interesujących nas rzeczy wiemy już na podstawie dwóch poprzednich etapów, a to jak ktoś reaguje na stres widzimy bezpośrednio podczas trwania rozmowy. W tym etapie chcemy poznać oczekiwania względem naszej firmy i samej pracy. Naszym priorytetem jest to aby każdy pracownik Warsaw Media House lubił swoją pracę i czuł się w niej dobrze. Wiemy jak bardzo przekłada się to na efekty i zaangażowanie.

Tak naprawdę każdy moment jest elementem rekrutacji. Nawet data przesłania zadania mówi wiele o kandydacie.

Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?

Jak już wspominałem CV kandydata nie jest dla nas najważniejsze. Nie interesuje nas wykształcenie, ale w zależności od stanowiska, na które rekrutujemy zwracamy uwagę na doświadczenie. Ważne jest aby chęć pracy na danym stanowisku wynikała z rzeczywistego zainteresowania branżą. Marketing rozwija się bardzo dynamicznie i należy dotrzymać kroku tym zmianom. Osoby, które chcą pracować w marketingu, ale nie „czują” tego naturalnie niestety nie będą dobrymi specjalistami.

Czy aktualnie poszukują Państwo nowych pracowników?

Tak, w związku z ciągłym rozwojem firmy poszukujemy specjalisty ds. e-commerce i marketingu online. Znajomość narzędzi i zagadnień takich jak GTM, FB Pixel, Hub Spot, capping, DMP jest mile widziana 😊

Organizujecie Państwo jakieś spotkania, imprezy integracyjne dla Pracowników?

Zgrany, lubiący się zespół to podstawa. Spotkania i wyjazdy integracyjne to już u nas tradycja. Poza tym organizowane są również wspólne wyjścia na ściankę wspinaczkową, paintball czy kręgle.

Czy atmosfera w miejscu pracy jest dla Państwa ważna? W jaki sposób o nią dbacie?

Bardzo ważna. Dobra atmosfera w pracy to jeden ze sposobów na lepszą efektywność.
Zależy nam na pozytywnych relacjach między pracownikami. Wszyscy są traktowani równo, obowiązuje zasada wzajemnej pomocy oraz współpracy. Jesteśmy zespołem, więc nie ma u nas miejsca na niezdrową rywalizację. To wszystko przyczynia się do utrzymania dobrej atmosfery. W każdej firmie bywają bardziej napięte momenty jednak nie rzutuje to na całość naszych relacji. Tak jak już wspominałam chcemy aby pracownicy lubili swoją pracę i chętnie do niej przychodzili.

Jak wygląda pierwszy dzień pracy nowoprzyjętej osoby?

Pierwszy dzień pracy to przede wszystkim szkolenie, zapoznania się z całym zespołem oraz zasadami, które panują w firmie. Korzystamy z różnych systemów, także autorskich, więc ich dobra znajomość to podstawa do dalszej pracy. To również czas kiedy nowa osoba poznaję naszą historię, media, przedsięwzięcia i produkty, wartości oraz całą kulturę organizacji.

Dla osób szukających zatrudnienia coraz większą wartością jest możliwość rozwoju. Czy oferujecie swoim pracownikom możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji?

Oczywiście, że tak. Nie wyobrażam sobie żeby mogło być inaczej. Jest to nieodłączony element naszej firmy. Stawiamy na ciągły rozwój i naukę. Nie jesteśmy korporacją, więc nasz system szkoleniowy jest dużo bardziej przemyślany. Nasi pracownicy regularnie biorą udział w różnych szkoleniach, a poza tym są obecni na większości branżowych konferencji dzięki czemu żadna nowinka nam nie umknie. 😊

Jakich ludzi potrzebujecie w Warsaw Media House?

Od naszych pracowników oczekujemy otwartych umysłów, energii i nieszablonowości w działaniach. Stawiamy na rozwój, więc potrzebujemy ludzi ambitnych, którzy chcą się rozwijać i doskonalić. Poza tym muszą być pasjonatami marketingu.

Jak wyglądają godziny pracy? Czy Państwa pracownicy mają możliwość pracy w elastycznych godzinach?

Nasz zespół pracuje stacjonarnie w stałych godzinach, ale istnieje również możliwość pracy zdalnej.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo pracowników?

Najczęściej poszukujemy specjalistów od szeroko pojętego marketingu. Marketing sieciowy, content, sociale – to najczęściej poszukiwane specjalizacje.

Czego można życzyć Państwu w najbliższym okresie?

Myślę, że jeszcze większej ilości ciekawych projektów, które przyczyniają się do rozwoju firmy, a także sprawiają dużo satysfakcji całemu zespołowi WMH. 😊