Teleinvention Contact Center, Lockus Sp. Z O.O.

2.4 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Teleinvention Contact Center, Lockus Sp. Z O.O.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Kako

Były pracownik

02.10.2023 02:10

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Kakoikona wywiad

Pracowałem w tej firmie 2 lata. Ogólnie w tej branży pracuję już długi czas, więc mam doświadczenie w zawodzie. Obecnie jestem zatrudniony na podobnym stanowisku i na dużo lepszych warunkach.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

Kakoikona wywiad

Pracowałem na początku na stanowisku Konsultanta i znam pracowników oraz kadrę bardzo dobrze.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Kakoikona wywiad

Miałem możliwość pracy zdalnej - tak jak większość pracowników. Co ważne jednak praca zdalna w tej firmie jest uzależniona od tego, czy przełożony wyrazi na nią zgodę. Niektórzy pracownicy czekali na taką możliwość rok, niektórzy miesiąc, a niektórzy tylko tydzień.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Kakoikona wywiad

Znalezienie lepszej pracy i strach przed niespodziewanym zwolnieniem, które w firmie zdarzają się często.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Kakoikona wywiad

Tak naprawdę są one bardzo różne. Podstawa jest niska, a dodatkowe pieniądze można zarobić dzięki premiom, chociaż w praktyce trudno je zdobyć. Zdarzają się też kary dla pracowników. Były takie przypadki, gdy rozliczaliśmy pracowników i ktoś dostawał np. 400 zł za cały miesiąc, a powinien zarobić 4000 zł.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

Kakoikona wywiad

Zdecydowanie nie i mam nadzieję, że jak najmniej osób będzie zatrudniać się w tej firmie. Nieraz byłem przy tym jak zwalniali kogoś z dnia na dzień i to nie tylko zwykłych Konsultantów, ale też Kierowników. Okres wypowiedzenia w pracy trwa siedem dni, ale tak naprawdę, na umowie zlecenie, te siedem dni nie jest w ogóle rozplanowane, czyli po prostu tak jakby się dostawało zwolnienie z dnia na dzień.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Kakoikona wywiad

Trudno było zdobyć jakieś wyższe stanowisko. Żeby dostać awans, trzeba było całe dnie poświęcać pracy i nie mieć życia prywatnego.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Kakoikona wywiad

Szkolenia zawsze były prowadzone przez starszych konsultantów na danych projektach. Natomiast nie da się ukryć, że te szkolenia zawsze były mniej opłacalne. Szkolenia początkowe dla pracownika były płatne 300 złotych za dwa tygodnie. Dotyczyły one głównie nauki systemów oraz obsługi klienta i wymogów, które trzeba było spełniać w trakcie rozmów.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

Kakoikona wywiad

Atmosfera jest trudna. Pracownicy udają miłych i pomocnych, a w rzeczywistości obgadują się za plecami.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

Kakoikona wywiad

Na to pytanie trudno odpowiedzieć, ponieważ na początku firma buduje wokół siebie dobrą otoczkę. Jeśli popracuje się dłużej, to odkrywa się nowe fakty i coraz gorsze rzeczy, np. związane z tym, że są kary pieniężne. Wcześniej ani na rozmowie telefonicznej, ani w trakcie rekrutacji nic się o tym nie mówi.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Kakoikona wywiad

Tak naprawdę radziłbym całkowite przeorganizowanie firmy i zmianę kierowników danych projektów oraz wprowadzenie normalnych umów, a nie umów śmieciowych z tygodniowym okresem wypowiedzenia, które tak naprawdę jest zwolnieniem z dnia na dzień. Radziłbym nie traktować ludzi jak maszyny i dawać im dłuższe przerwy, ponieważ ludzie chcą mieć czas na zjedzenie, a nie patrzeć na ekran przez 8 godzin bez przerwy.



Teleinvention Contact Center, Lockus Sp. Z O.O.