STX Next

2.6 Dodaj merytoryczną opinię
Nasze projekty

 

Pracując w software housie, można spotkać się z bardzo różnymi projektami realizowanymi dla klientów z czasem mocno nietypowych branż czy odległych zakątków świata. Tym sposobem nasi programiści wsparli swoim kodem na przykład: zakon buddyjski, producenta personalizowanych perfum, studio gamingowe, platformę do obrotu kryptowalutami czy też firmę walczącą z cyberprzestępczością. Jest to malutki wycinek naszego bogatego portfolio, o którym chętnie byśmy opowiadali całymi godzinami… gdyby tylko pozwalało na to NDA. Niemniej, udało nam się zebrać informacje o pięciu projektach, których tematyka jest – po prostu – niecodzienna. Niejeden projekt IT w STX Next może Was zaskoczyć!

NOTA NOTA

Kraj: Arabia Saudyjska

Stack: Django, Redux, Docker, React Native, TypeScript, Apollo Client, Google Firebase, Graphene, Python, PostgreSQL, AWS, Jira

To był zdecydowanie najbardziej aromatyczny projekt IT w historii STX Next. Nasz klient stworzył małe urządzenie do produkcji… personalizowanych perfum. Wystarczy kilka kliknięć w aplikacji, by zaprojektować swoją własną kompozycję zapachową. Urządzenie dawkuje odpowiednie proporcje poszczególnych bazowych zapachów (np. drzewo sandałowe, bergamotka, piżmo), miesza je ze sobą, by na końcu przelać je do osobnego flakonu. NOTA NOTA otrzymała za ten produkt nagrodę iF Design Award w kategorii Produkt w 2018 roku.

Mieliśmy okazję współtworzyć aplikację do komunikowania się z urządzeniem tworzącym perfumy. Klient trafił do nas z proof-of-concept napisanym w Xamarinie, a naszym zadaniem było stworzenie pełnowymiarowej, użytecznej aplikacji z funkcjami społecznościowymi.

Co dokładnie mieliśmy zrobić?

  • ułatwić tworzenie i utrzymanie aplikacji przy użyciu nowoczesnych technologii wieloplatformowych (stąd wybór React Native),
  • zapewnić obsługę komunikacji Bluetooth w różnych systemach operacyjnych i urządzeniach pracujących na bardzo niskim poziomie abstrakcji,
  • wyselekcjonować treści generowane przez użytkowników za pomocą dodatkowych narzędzi moderacyjnych,
  • poprawić stabilność i niezawodność połączenia na wszystkich rodzajach urządzeń z systemem iOS lub Android,
  • spełnić wymogi prawne różnych sklepów z aplikacjami,
  • utrzymać zaangażowanie użytkowników dzięki analizie UX, ukierunkowanym powiadomieniom push i komunikatom w aplikacji
  • umiędzynarodowić datę i formaty czasu, uwzględnienie układu treści od prawej do lewej i tłumaczenia (produkt był początkowo przeznaczony na rynek arabski).

Aby sprostać wymaganiom klienta na wczesnych etapach projektu, pracowaliśmy w trybie ciągłego sprzężenia zwrotnego, dostosowując funkcje i ekrany do jego potrzeb tak szybko, jak to możliwe. Włożyliśmy wiele wysiłku, aby produkt był łatwy w rozwoju i utrzymaniu.

 

 


Sutta Central

Kraj: Australia

Stack: Python, Flack, Docker, ElasticSearch, ArangoDB, Travis, Polymer2, Stripe

Pracowaliście kiedyś dla mnichów buddyjskich? My mieliśmy okazję i to więcej niż raz!

SuttaCentral to organizacja pozarządowa, której celem jest prezentowanie tekstów buddyjskich przy użyciu najlepszych technologicznych rozwiązań, jakie oferuje współczesny świat. Usuwając ograniczenia języka i tradycji, Sutta Central zamierza „pozwolić Buddzie mówić za siebie”.

Zespół Sutta Central zwrócił się do nas z pomysłem stworzenia nowej strony internetowej (na podstawie dostarczonej przez nich makiety) z planem włączenia funkcji offline w przyszłości. Celem projektu było umożliwienie społeczności dostępu do biblioteki online i offline, zawierającej około 20 000 starożytnych tekstów buddyjskich w 41 językach.

STX Next dostarczyło Sutta Central pełny zespół programistów (deweloperów backend i frontend, QA i Product Ownera) jako rozszerzenie zespołu klienta. Dzięki bieżącej, codziennej współpracy między zespołami byliśmy w stanie jasno określić produkt i jego wymagania. Funkcje aplikacji zaimplementowane przez STX Next obejmują:

  • graficzną bazę danych obsługującą ogromną liczbę połączeń tekstowych (~ 400 000),
  • kluczowe funkcje witryny internetowej (podsumowania tekstu, widoki tekstu, wyszukiwanie w słownikach, skrypty w języku Pali, różne poziomy nawigacji po tekście itp.)
  • funkcjonalność PWA (offline), aby sprostać głównym wyzwaniom użytkownika (wolne/kosztowne połączenie internetowe lub brak połączenia internetowego).

Przy Sutta Central z naszej strony pracowały osoby o bardzo różnym, czasem ponad 15-letnim doświadczeniu, i niemal każdy kończąc pracę przy tym projekcie wspominał, że była to jedna z najlepszych współpracy w ich całym zawodowym życiu.

 

 


Cybersecurity Company

Kraj: Francja

Stack: Python, Angular, PostgreSQL, Jenkins, Docker, ElasticSearch, NgRx, Django REST Framework, Celery, Mongo, Node.js, Redis

,,If there’s somethin’ strange in your neighborhood… Who ya gonna call?” No oczywiście, że STX Next! Od kilku lat walczymy z cyberprzestępczością, wspierając naszego francuskiego klienta, którym na tym polu działa od ponad 15 lat.

Naszym zadaniem jest stworzenie złożonego mechanizmu pobierającego dane z licznych źródeł rozsianych w internecie. Dane, jak to dane, mogą być zapisywane w różnych formatach – naszym zadaniem jest ich odpowiednia sanityzacja oraz standaryzacja do modelu, który wykorzystujemy.

Odpowiadamy również za stworzenie internetowego interfejsu API do wyszukiwania i pobierania danych o zagrożeniach (analitycy ds. bezpieczeństwa mogą pobrać do 5 milionów wyników na raz!). Ponadto musieliśmy stworzyć takie funkcjonalności jak historia wyszukiwania, pobieranie raportów i bieżące monitorowanie zapytań z automatycznymi powiadomieniami.

Nasza przygoda z tym projektem rozpoczęła się jeszcze w 2017 roku – stale go rozwijamy, więc wyzwań zdecydowanie nam nie brakuje. Poniższe liczby pokazują jak intensywnie pracuje nasz zespół:

  • 258914082 – dokładnie tyle zagrożeń znajduje się obecnie platformie, którą tworzymy (dane na dzień 12.01.2020)
  • ponad 536,000 – średnio tyle zagrożeń dodajemy dziennie
  • ponad 23.000 – średnio tyle zagrożeń dodajmy w każdej godzinie
  • ponad 370 – średnio tyle zagrożeń dodajemy w każdej minucie
  • od 24 do 36 – średnio tyle zagrożeń zostaje dodanych w czasie jednego ziewnięcia (licząc 4-6 sekundy)
  • ponad 400 – z tylu źródeł pozyskujemy dane
  • ponad 1500 – tyle razy odpytujemy codziennie nasze źródła w poszukiwaniu nowych zagrożeń
  • 10000 – do takiej liczby musieliśmy ograniczyć liczbę node’ów, które prezentujemy na grafach powiązań
  • 5.08.2008 – to dzień, z którego pochodzi najstarsze zagrożenie

Od pierwszych miesięcy udało nam się wypracować również przyjacielskie relacje z klientem, który oprócz niezliczonych linijek kodu, otrzymał od nas również… pamiątkowy model Fiata 125, czyli kultowego “malucha.” Prezent na tyle spodobał się klientowi, że umieścił go w strategicznym miejscu swojego biura, gdzie pręży się dumnie świadcząc o niegdysiejszej sławie polskiej motoryzacji.

 

 


blocktrade.com

Kraj: Szwajcaria

Stack: Angular, PostgreSQL, Selenium, Pyramid, OpenAPI 3, AnyChart, Sanic, Python, RabbitMQ, AsyncIO, AIOHTTP, Celery, Docker

Praca dla blocktrade.com była ze wszech stron interesująca. Z jednej strony nasz zespół Product Design miał okazję stworzyć estetyczny, ale też przede wszystkim użyteczny design (możecie go zobaczyć m.in. na platformie Behance. Z drugiej strony sama tematyka kryptowalut i praca z blockchain jest – po prostu – ciekawa.

Blocktrade to nowoczesna platforma obrotu kryptowalutami, której najważniejsze cechy to szybkość, niezawodność i bezpieczeństwo. Pozwala ona użytkownikom detalicznym, brokerom, profesjonalnym inwestorom i menedżerom funduszy instytucjonalnych na obrót aktywami i indeksami kryptowalutowymi w sposób w pełni kontrolowany i bezpieczny. Platforma posiada najwyższe standardy i zabezpieczenia, opiera się na wydajności w obsłudze dużych transakcji i dogłębnej znajomości rynku, jednocześnie spełniając rygorystyczne wymogi prawne. Blocktrade.com zapewnia najwyższy poziom zaawansowania i prostoty, której oczekujesz, z funkcjami inwestycyjnymi w zasięgu ręki.

Z punktu widzenia zespołu, interesująca była już sama decyzja architektoniczna, polegająca na zaimplementowaniu ,,Czystej Architektury” w praktyce, tak by nie tracić jakości pisanego kodu, a oprogramowanie był poprawnie strukturalnie, proste w rozwijaniu i utrzymywaniu. Takie podejście pozwoliło na podejmowanie decyzji architektonicznych z opóźnieniem (nie na samym początku projektu), co z kolei umożliwiło zmianę podejmowanych decyzji po czasie, bez znaczącego zwiększenia nakładu pracy, jak to by miało miejsce w przypadku innych rozwiązań.

Z innych ciekawych aspektów pracy nad projektem: napisaliśmy w Pythonie prototyp silnika dopasowujący zamówienia pochodzące z całej giełdy. Jak się okazało, wybór właśnie tego języka do napisania prototypu był doskonałym (choć nie takim oczywistym) wyborem.

 

 


DIGIT Game Studios

Kraj: Irlandia

Stack: Python, Flask, Angular, MySQL

Jeśli zapytacie nas, co jest bliższe naszemu STXowemu sercu – Star Wars czy Star Trek… to dyplomatycznie możemy odpowiedzieć, że – póki co – do żadnej produkcji związanej z Gwiezdnymi Wojnami nie mieliśmy jeszcze okazji przyłożyć ręki. Póki co!

Za to możemy się pochwalić projektem dla DIGIT Game Studios, które wspieraliśmy w końcowej fazie przygotowań do światowej premiery mobilnej gry strategicznej osadzonej w bogatym świecie jednego z największych zjawisk popkultury: Star Trek.

Star Trek Command to złożona gra strategiczna dostępna na urządzeniach mobilnych. Wchodząc w skórę dowódcy zbierasz załogę, zawierasz sojusze i wyruszasz na epicką przygodę, aby rządzić galaktyką za pomocą swojej armady. Gra pozwala wybrać stronę w galaktycznej wojnie i walczyć ramię w ramię z Federacją, Klingonami lub Romulanami. Alternatywnie możesz podążać wybraną przez siebie ścieżką w walce o władzę o galaktyczny podbój. Wybór należy do ciebie.

Był to świetny projekt IT szczególnie chwalony przez programistów, którzy interesowali się game developmentem i mogli połączyć pasję z pracą. Dołączyliśmy na jednym z ostatnich etapów tworzenia gry, co często samo w sobie bywa sporym wyzwaniem (również z uwagi na presję czasu), natomiast dzięki udanej współpracy z klientem, praca nad tym projektem była czystą przyjemnością. Udało nam się poprawić wydajność gry, dodaliśmy nowe funkcjonalności i stworzyliśmy rozwiązania, wspierające inne zespoły pracujące nad Star Trek Fleet Command.

 

 


Nasze portfolio jest zdecydowanie bardziej bogate – więcej interesujących opisów przypadków możecie znaleźć tutaj: https://www.stxnext.com/portfolio/. W tym miejscu możecie przeczytać m.in. jak wspieraliśmy Unity czy też twórców efektów specjalnych takich megaprodukcji jak ,,Gra o tron”,,Star Trek”, ,,Wonder Woman” i wielu innych. Jeśli w Waszym dorobku nie znajduje się jeszcze interesujący projekt IT… zawsze możecie odwiedzić naszą zakładkę Career!

 

Zobacz więcej →

 

 
STX Next