Miniaturka
Sylwia Miszczuk
Sokołów S.A
Z SOKOŁÓW S.A. związana od 2006 roku. Rozpoczynała pracę od stanowiska Specjalisty ds. pracowniczych Kierownika Biura Spraw Personalnych, obecnie Dyrektora Spółki ds. HR. Absolwentka studiów socjologicznych oraz podyplomowych z zakresu prawa pracy, zarządzania zasobami ludzkimi oraz szkoły trenerów, coach praktyk biznesu z certyfikatem European Mentoring & Coaching Council. Odpowiada za politykę personalną współpracując ze wszystkimi zakładami Grupy Sokołów.

Proszę przedstawić naszym czytelnikom firmę Sokołów S.A.

Sokołów S.A. to lider i najbardziej rozpoznawalna marka w branży mięsnej w Polsce, znana  i ceniona za granicą. Do najsilniejszych marek spółki Sokołów należą: Sokoliki, Gold, Uczta Qulinarna, Naturrino, Darz Bór. Grupa SOKOŁÓW S.A. od lat jest prekursorem zmian i wyznacza nowe standardy w branży przetwórstwa mięsnego. Jakość i bezpieczeństwo produktów, jakie oferujemy naszym klientom możliwa jest dzięki wykorzystywaniu surowców najwyższej jakości, pozyskiwanych w ramach programów współpracy z hodowcami. Produkcja odbywa się zgodnie z wymaganiami uznanych międzynarodowych standardów IFS oraz BRC. Wszystkie zakłady posiadają certyfikat ISO14001, potwierdzający spełnianie najwyższych wymagań dotyczących środowiska. „SOKOŁÓW” S.A. jest przedsiębiorstwem wielozakładowym z pełnym profilem produkcyjnym. Posiadane przez nas linie technologiczne umożliwiają wytwarzanie szerokiej gamy produktów, adresowanych do różnych kategorii odbiorców, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Posiadamy uprawnienia eksportowe na rynki europejskie i światowe. Produkcja roczna to 330 tysięcy ton mięsa i jego wyrobów, co stanowi około 3,3 mld wartości sprzedaży.

Sokołów S.A. ma rozproszoną strukturę. Czy może pani ją przybliżyć?

Nasza siedziba mieście się w Sokołowie Podlaskim, biuro w Warszawie, a oddziały w Sokołowie, Czyżewie, Kole, Robakowie, Dębicy, Jarosławiu i Tarnowie. Dodatkowo posiadamy 4 spółki zależne oraz 41 centrów dystrybucji i 48 sklepów własnych zlokalizowane na terenie całej Polski, dzięki czemu możemy być blisko naszych klientów. Obecnie w całej Grupie Sokołów zatrudniamy ponad 7 tysięcy pracowników.

Za co klienci cenią wasze produkty?

Wszystkie nasze produkty tworzymy z myślą o potrzebach klientów. To dla nas bardzo ważne, aby każdy klient – bez względu na wiek, płeć, styl życia czy upodobania smakowe – znalazł dla siebie coś dobrego. Nasze produkty powstają nie tylko w oparciu o najwyższe standardy związane z jakością i bezpieczeństwem, ale przede wszystkim, są tworzone przez ludzi, którzy poprzez swoje ogromne doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie dostarczają na rynek dobra, wpływające na jakość życia naszych klientów. Na bieżąco inwestujemy w innowacyjne technologie, śledzimy trendy konsumenckie, obserwujemy zmieniające się nawyki żywieniowe oraz pojawiające się nowe potrzeby i robimy wszystko, aby sprostać tym wymaganiom. Dowodem na to jest nasza najnowsza linia Naturrino – w skład której wchodzą smaczne i zdrowe produkty inspirowane naturą, pozbawione konserwantów, fosforanów i glutaminianu sodu – krótko mówiąc, ich skład to wyłącznie mięso, sól i przyprawy naturalne.. Nasza marka kojarzy się klientom z bezpieczeństwem, jakością i szlachetnością smaku, dlatego utrzymanie tego standardu jest dla nas najwyższym priorytetem. Największym dowodem uznania są dla nas uzyskiwane co roku nagrody - w szczególności cenne są te, przyznawane przez naszych klientów jak np. „Najlepszy produkt 2016 – wybór Konsumentów” gdzie otrzymaliśmy złoty i dwa srebrne medale za nasze produkty.

Co wyróżnia was na tle konkurencji?

Stawiamy na innowacyjność, wyznaczamy trendy, tworzymy produkty wysokiej jakości, dzięki specjalizacji w zakładach jesteśmy w stanie spełnić najbardziej wymagające standardy i specyfikacje, jak również zapewnić duże dostawy, które z powodzeniem realizujemy nie tylko na terenie Polski, ale również eksportując na rynek światowy. Dodatkowo angażujemy się w działania edukacyjne oraz CSR-owe skierowane do różnych grup naszych Klientów. Ostatnio powołaliśmy do życia naszą własną Akademię Smaku – miejsce, w którym odkrywamy i kreujemy „smaki dobrego życia”. Dzielimy się również z naszymi klientami przepisami i filmami z udziałem ekspertów w mediach społecznościowych.

Proszę powiedzieć, jakimi wartościami kieruje się wasza firma?

Jest to temat wielowymiarowy dotykający różnych poziomów funkcjonowania firmy. Nasza firma ma już swoją tradycję. Wizerunek firmy i marki Sokołów został wypracowany na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Wartością najwyższej wagi jest dla nas zadowolenie i satysfakcja Klienta poprzez gwarancję wysokiej jakości produktów oraz proces obsługi, dzięki którym zdobyliśmy zaufanie i lojalność. Dobre relacje i współpraca z naszymi klientami biznesowymi, rolnikami, dostawcami, wiarygodność jako pracodawca, dbałość o pracowników, atmosferę, wzajemny szacunek, otwartość na zmiany, innowacyjność oraz komunikacja z otoczeniem to wartości na których się skupiamy.

Jakimi sukcesami możecie pochwalić się jako pracodawca?

Kiedy patrzę na naszą firmę, to myślę, że właśnie ludzie, którzy w niej pracują są najlepszą wizytówką nas jako pracodawcy. Mamy pracowników, którzy przepracowali w firmie ponad 40 lat – to dla nas największy dowód lojalności oraz tego, że można się rozwijać w ramach jednej organizacji. Dzięki temu w firmie panuje dobra atmosfera – co często podkreślają nasi pracownicy. Nie prowadzimy wielu działań promocyjnych jako pracodawca. Nasi pracownicy mogą liczyć na to, że w firmie przestrzegane jest prawo pracy, zapewniamy stabilne warunki zatrudnienia, świadczenia socjalne, narzędzia pracy oraz pomoc w trudnych sytuacjach. Prowadzimy wewnętrzną rekrutację, konferencje handlowe, programy szkoleniowe i profilaktyki zdrowotnej, coroczną imprezę integracyjną, która na stałe wpisała się do tradycji naszej firmy, refundujemy koszty nauki. Nasze Oddziały współpracują ze szkołami zawodowymi i technikami umożliwiając młodym ludziom praktyczną naukę zawodu oraz dając szansę na zatrudnienie po ukończeniu szkoły. Jako pierwsza firma z branży mięsnej weszliśmy w ścisłą współpracę biznesu z nauką poprzez stworzenie na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach kierunku „Menadżer produkcji i przetwórstwa mięsa”. Wspólnie z Uczelnią opracowaliśmy program studiów czyniąc go maksymalnie dopasowanym do potrzeb obecnych wymagań rynkowych. Młodzi ludzie mają szansę nabywać umiejętności niezbędne do pracy w tej branży oraz odbywać praktyczne zajęcia w naszej firmie. Najlepszych studentów wspieramy stypendiami naukowymi gwarantując im zatrudnienie po zakończeniu nauki. Aktywnie współpracujemy z urzędami pracy stwarzając możliwości odbycia staży, praktyk, prac interwencyjnych oraz wyjścia z bezrobocia.

A jako firma?

SOKOŁÓW S.A. od lat zajmuje wysokie pozycje w rankingach. Według Rankingu Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita, marka Sokołów jest najcenniejszą i najsilniejszą polską marką w branży mięsnej. Marki produkowane w Grupie SOKOŁÓW zdobyły m.in. nagrodę “Ulubiona Marka 2015”, Godło „Teraz Polska”, Nagrodę Kupców Polskich “Złoty Paragon” i “Przeboje FMCG”. Firma została też dwukrotnie wyróżniona w ogólnoeuropejskim badaniu European Trusted Brands (Superbrands 2013 i 2014). Najnowsze marki, “Naturrino” i “Uczta Qulinarna” zostały nagrodzone Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Wspomniała pani, że najlepszą wizytówką firmy są ludzie. O nich chciałbym teraz trochę porozmawiać. Proszę powiedzieć, na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Jeśli chodzi o oddziały będą to najczęściej stanowiska produkcyjne związane z poszczególnymi działami. W związku ze stale rozwijającą się siecią własną poszukujemy także sprzedawców, kierowców-magazynierów, ale również przedstawicieli handlowych czy specjalistów. Chcę również podkreślić, że szukamy zarówno osób po studiach jak i po ukończonych zawodówkach i technikach ukierunkowanych na branżę. Ta grupa osób jest dla nas szczególnie istotna w przypadku stanowisk produkcyjnych, na których potrzebny jest tzw. „fach w ręku”.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Nasze ogłoszenia o pracę zawsze można znaleźć na stronie http://www.sokolow.pl, jak również na naszym profilu na Goldenline, LinkedIn, Facebook, w prasie lokalnej oraz na portalach związanych z pracą.

Zdradzi nam pani, jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie?

Przede wszystkim oczekujemy od kandydatów rzetelnie napisanego CV oraz listu motywacyjnego bądź odpowiedzi na zadane przez nas pytania w ofercie pracy. Po wstępnej selekcji zapraszamy kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. W zależności od rodzaju stanowiska może to być jedna lub dwie rozmowy, po których ostatecznie dokonujemy wyboru i informujemy o tym naszego przyszłego pracownika. W związku z dużym rozproszeniem geograficznym rozmowa kwalifikacyjna najczęściej odbywa się w placówce, która będzie docelowym miejscem pracy. Na stanowiskach handlowych oferujemy pomoc trenera wewnętrznego we wdrożeniu do specyfiki pracy.

To teraz jedno z najważniejszy pytań. Czego oczekujecie od kandydatów do pracy w waszej firmie?

Od naszych kandydatów oczekujemy przede wszystkim chęci oraz motywacji do pracy właśnie w naszej firmie. To dla nas bardzo ważne. Wiadomo, że przechodząc do innej firmy potrzebny jest czas na wdrożenie i zapoznanie się z jej specyfiką, niemniej bez prawdziwego zaangażowania trudno jest spodziewać się pożądanego efektu. Cenimy sobie kandydatów z kompetencjami i wiedzą odpowiednią do oferowanego stanowiska, ale jesteśmy również otwarci na ludzi, którzy nie mają wystarczającego doświadczenia, ale mają przekonanie, że właśnie w naszej firmie chcą je zdobywać i się rozwijać. Sokołów S.A. stawia sobie ambitne zadania i cele, które operacyjnie przekładają się na zadania dla pracowników. Oczywistym jest, że te zadania, będą różne ze względu na stanowisko. Innych kompetencji będziemy oczekiwać od przedstawiciela handlowego, innych od stanowiska produkcyjnego a jeszcze innych od specjalisty. Praca w naszej firmie to z pewnością wyzwanie i właśnie takiej postawy oczekujemy – patrzeć na zadania z perspektywy wyzwań a nie problemów.

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia socjalne?

Jak już wcześniej wspomniałam nasi pracownicy mogą liczyć na świadczenia socjalne w postaci dofinansowania do wypoczynku (tzw. wczasy pod gruszą”), dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych (karta Benefit), talonów na święta, zapomóg finansowych dla pracowników w trudnej sytuacji losowej lub zdrowotnej. W niektórych naszych zakładach pracownicy mogą skorzystać w pożyczki mieszkaniowej lub kasy zapomogowo-pożyczkowej. Organizujemy szkolenia, wyposażamy w niezbędne na poszczególnych stanowiskach narzędzia pracy (samochód, telefon, tablet, laptop), dofinansowujemy koszty nauki.

W jaki sposób dbacie o rozwój i motywujecie swoich pracowników?

Myślę sobie, że już sama praca w naszej organizacji to szansa na zdobycie bardzo cennego doświadczenia i nauki, które postrzegam jako nieustanny rozwój. Zmiany na rynku, ambitne cele do realizacji, konkurencja, wahania cen, zróżnicowane potrzeby klientów i wiele innych czynników dotykających branżę – to wszystko powoduje, że codziennie pogłębiamy swoje kompetencje po to, aby utrzymać pozycję lidera. W przypadku poszukiwania osób do pracy w pierwszej kolejności kierujemy naszą uwagę na pracowników z firmy, którym moglibyśmy zaproponować awans stanowiskowy. Przez ostatnie 3 lata prowadziliśmy Akademię Rozwoju, w której przeszkoliliśmy zarówno kadrę menadżerską jak i osoby, które mają potencjał, aby w przyszłości objąć stanowisko kierownicze. Nasi pracownicy są objęci systemem premiowym oraz akordowym (w zakładach produkcyjnych). Część z nas jest zaangażowana w projekty w zespołach międzynarodowych. Co roku pracownicy Grupy Sokołów spotykają się na evencie szkoleniowo-integracyjnym, który pokazuje jak zgrane zespoły i utalentowane osoby posiadamy w firmie. Razem z naszymi partnerami organizujemy akcje profilaktyczne jak np. rozdawanie kamizelek odblaskowych w ramach akcji „Bądź bezpieczny i widoczny na drodze” dla pracowników dojeżdżających do pracy rowerem czy też Mobilna Strefa Zdrowia z programem „Zrób sobie darmowy przegląd”, w której pracownicy mogli skorzystać na terenie firmy z bezpłatnej konsultacji lekarzy różnych specjalności oraz program „Kobiety Sokołowa. To jest Wasze 5 minut” – w ramach którego pracownice Sokołowa mogły zrobić badania pod kątem profilaktyki raka szyjki macicy.

Na zakończenie naszej rozmowy, proszę powiedzieć, dlaczego warto związać swoją przyszłość właśnie z waszą firmą?

Myślę, że każdy z pracowników będzie miał swoją własną motywację w tym zakresie. Z mojej perspektywy jest to firma, która z jednej strony daje poczucie bezpieczeństwa dla pracownika, a z drugiej nieustannie się rozwija, usprawnia i zmienia, co powoduje, że jako pracownicy „nie spoczywamy na laurach”. Sokołów S.A. ma swoją tradycję i klimat, który tworzą pracujący w firmie fajni ludzie. To, że jesteśmy cenioną i rozpoznawalną marką jest wynikiem kilkudziesięcioletniej pracy i zaufania, jakie zdobyliśmy. Mamy też ambitne cele, szeroki i zróżnicowany zakres działania, które dają wiele możliwości nie tylko na poziomie współpracy, ale również rozwoju. Mamy także a może przede wszystkim wpływ i odpowiedzialność na każdym szczeblu stanowiskowym za to, czy nasi klienci odczuwają wartość dodaną spożywając produkty Sokołowa, w postaci spełnionych oczekiwań i przyjemności, jaką daje jedzenie. My wciąż patrzymy do przodu, w przyszłość.

Dziękuję za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Sokołów S.A.-